En toen de reünie:Ik heb meerdere traantjes moeten wegpinken: nooit meer iets nieuws van jou te zien op televisie, het gemis in de groep als er maar 9 personen op de reunie aanwezig zijn.
Het deed echt zeer toen de finalisten zich bij de groep voegden: er miste iemand, alleen Roderick en Milouska kwamen aanlopen.
Ik heb met volle bewondering zitten kijken naar je Frédérique, naar je kracht, je levenslust en je energie. Je doorzettingsvermogen tijdens het fietsen op de berg heeft me erg aangegrepen. Je leek een tweede kans gekregen te hebben nadat je genezen verklaard werd. Deze tweede kans greep je met beide handen aan, maar toch glipte hij door je vingers. De enorme berg kon je overwinnen, helaas heeft de kanker je toch nog overwonnen, en werd je in de bloei van je leven weggerukt. Je had nog een hele toekomst voor je, zeker met je vriend. Wat had ik jou deze toekomst met veel geluk gegund. Helaas heeft het niet zo mogen zijn...
Bedankt Frédérique, voor je aandeel in WIDM, je bent de terechte winnares. Bedankt ook voor je mooie woorden aan het einde van de serie, die zo jouw karakter typeerden. Bedankt voor jou gift aan het WNF en KIKA. Zelfs in je laatste dagen dacht je alleen maar aan anderen. Bedankt voor je stralende persoonlijkheid, doorzettingsvermogen, kracht, positiviteit, levenslust en vooral je mooie lach. Dat anderen nog een voorbeeld kunnen nemen aan hoe jij in het leven stond...
En, lieve Frédérique, bedankt voor je lijfspreuk: Carpe Fucking Diem
Ik probeer van elk moment te genieten, ook al lukt dat niet altijd... En hoe ik ook probeer overal het positieve van in te zien, lukt dat niet bij alles. Sommige mensen zeggen: "elke dag is mooi", maar voor mij zal 3 april altijd een dikke zwarte rand hebben, dan kan het nog zo'n mooie dag zijn. Op 3 april werd het leven een klein beetje minder mooi. 19 augustus, jouw, maar ook mijn verjaardag, zal vanaf nu ook een klein beetje minder feestelijk zijn, wetende dat op die dag jij jarig was, jarig zou moeten zijn, en zou moeten proosten op nog vele jaren. Jaren die je nog voor je had, maar die je niet gegund werden.
Lieve Frédérique, bedankt voor alles. Laat ze, waar je ook bent genieten van je geweldige persoonlijkheid. Vind rust bij je broertje en waak over jullie ouders. Ik zal je missen, ook al kende ik je niet persoonlijk.
Rust zacht lieve Frédérique, je was geweldig! Frederique, carpe fucking diem, ik zal je nooit vergeten...
Liefs en xx Thessa
Ik had zelf ook nog twee gedichtjes geschreven