Auteur Topic: Het grote WIDM-offtopic-topic!  (gelezen 288775 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #880 Gepost op: 27-07-2009, 16:19:25 »
Dennis  :D
Schaam je!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #881 Gepost op: 27-07-2009, 18:33:03 »
Een mollenkamp, hopelijk. Dan is het toch niet zo heel erg?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #882 Gepost op: 2-08-2009, 14:08:15 »
Ik kijk nu BE1 maar er is echt geen doorkomen aan joh, hoe suf dat gemonteerd is.
Wel leuk om te zien dat zelfs toen al die lettertypes gebruikt werden, dat verdana-achtige bij de test en dat andere mol-lettertype.

Wel een toffe moltafel die Michiel daar heeft.. die wil ik ook wel in m'n kamer  ;D

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #883 Gepost op: 2-08-2009, 16:26:35 »
Dennis  :D
Schaam je!

zeker, zeker :P

Een mollenkamp, hopelijk. Dan is het toch niet zo heel erg?

neuh :P

ik heb serieus echt zin om weer een keer wat te doen, maar jullie plannen het op zulke onmogelijke data in :P

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #884 Gepost op: 2-08-2009, 16:57:56 »
ik heb serieus echt zin om weer een keer wat te doen, maar jullie plannen het op zulke onmogelijke data in :P

Nou, we wilden in het najaar weer iets gaan doen (met dan hopelijk weer een grotere club), dus als jij nu eens niet altijd zo druk bent heb je dan je kans.

Pikante serie trouwens, die BE1.
In een quiz de categorie 'seks' en vervolgens een kandidaat die haar shirtje omhoog trekt.  ::zweet::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #885 Gepost op: 2-08-2009, 18:05:54 »
Jaja, die Belgen weten wel wat entertainment is :P
The British are not impressed.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #886 Gepost op: 7-08-2009, 23:48:40 »
Whaha, die nieuwsfilmpje.. echt geniaal... Echt jammer dat ik niet mee kon :(
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #887 Gepost op: 12-08-2009, 11:13:37 »
Het nieuwsfilmpje is idd geniaal, probeer je soms door te breken in tv land als presentatrice / nieuwslezer  ::vergroot:: Gezien de foto´s is het weer een geslaagde molmeeting geweest.  ::ok:: Ik ga tijdens de herfstvakantie de mol achter na in Jordanië  :)  ::cheerleader:: Kwam erop door de prijsvraag in de laatste molmail. Daarin werd bekend gemaakt wie een reis naar Jordanië voor twee personen had gewonnen. Stond er zo van: Niet gewonnen? Klik hier om als nog de reis te boeken o.i.d. Enfin, zo kwam ik uit op de site van een reisbureau waar de AVRO die reis had geboekt.

Volg dan het volgende programma:

Donderdag, dag 1: Amsterdam - Amman

Vrijdag, dag 2: Woestijnkastelen en Amman
De dag begint met een interessante tocht door de woestijn waar u 3 woestijnkastelen (Amra, Azraq en Kharraneh) bezoekt. U gebruikt de lunch in het Azraq restaurant, waarna u een stadstour door Amman maakt. U bezoekt (onder voorbehoud) het Romeinse Theater, de Citadel, het Archeologie Museum en het Folklore Museum. U krijgt zo een goede indruk van oud en nieuw Amman. Terug naar uw hotel in Amman voor diner en overnachting.


Zaterdag, dag 3: Nebo, Madaba en Kerak
Vanuit Amman rijdt u naar de berg Nebo. Hier zou de profeet Mozes voor het eerst het verboden Beloofde Land hebben gezien. Later zou hij hier sterven en worden begraven. Het uitzicht is schitterend: van de Dode Zee en de Jordaan Vallei tot aan de daken van Jeruzalem en Bethlehem. Daarna gaat u naar Madaba, de stad van het mozaïek, waar de oudste kaart van het Heilige Land bewaard is gebleven (gemaakt uit 2 miljoen stukjes gekleurd steen!). Hierna rijdt u naar Kerak waar u in restaurant King's Castle de lunch gebruikt. Hierna bezoekt u het kruisvaarderkasteel van Kerak in het gebied van Wadi Mujib. U rijdt verder naar uw hotel in Petra voor diner en overnachting.

Zondag, dag 4: Petra
Vandaag bezoekt u Petra, waar u een volledige dag zult doorbrengen. Deze rozerode, geheel uit steen gehouwen stad was 300 jaar lang onvindbaar. In 1812 ontdekte een Zwitserse reiziger het opnieuw. Maak dezelfde wandeling door de nauwe, diepe kloof en laat u overweldigen door de "Treasury" (het bekendste monument) die plotseling uit het niets lijkt op te duiken. U heeft de hele dag de tijd om de stad, die door de UNESCO als werelderfgoed is geklasseerd, te bekijken. De lunch gebruikt u in Petra. In de loop van de middag vertrekt u naar uw hotel waar u dineert. U overnacht in uw hotel in Petra.

Maandag, dag 5: Beidah (Klein Petra) en Wadi Rum
Vanuit Petra is het niet ver naar Beidah, ook wel Klein Petra genoemd. Hier zijn de invloeden van de latere overheersers niet te zien, waardoor alles nog in de oude staat bewaard is gebleven. Hierna rijdt u verder naar Wadi Rum, waar u de lunch gebruikt. Na de lunch staan er Jeeps van de lokale bedoeïenen te wachten waarmee u een 2 uur durende tocht door dit schitterende natuurgebied zult maken. Lang genoeg om een goed beeld van dit prachtige "maanlandschap" te krijgen. Hier werd de film "Lawrence of Arabia" opgenomen. U dineert in Wadi Rum en slaapt in het tentenkamp (met enkele sanitaire voorziening) in het Diseh Camp. Een unieke ervaring: een nacht onder duizenden sterren in de woestijn. De tenten zijn voorzien van matrassen, dekens en kussens.

Dinsdag, dag 6: Aqaba
U rijdt van Wadi Rum naar Aqaba. Na de lunch heeft u de middag vrij om Aqaba te verkennen en/of uit te rusten in uw hotel of aan het strand. Diner en overnachting in uw hotel in Aqaba.

Woensdag, dag 7: Dode Zee
Vanuit Aqaba vertrekt u weer naar het noorden via de Araba Road naar de Dode Zee. Na de lunch heeft u de tijd om op het zoute water te blijven drijven en om eventueel een modderbad te nemen. Dankzij de vele mineralen in het water en de modder is dit zeer goed voor de huid. Diner en overnachting in Amman.

Donderdag, dag 8: Jerash en Um Qais
Vertrek vanuit uw hotel in Amman naar Jerash, de grootste Romeinse opgraving van het Midden Oosten. U ziet o.a. de schitterende tempels, badhuizen, kerken, offerplaatsen en een arena. Na de lunch bezoekt u Ajlun Castle en de prachtig gelegen plaats Um Qais (door de Romeinen Gadera genoemd). U heeft hier een schitterend uitzicht over het meer van Galilea en de Galan Hoogvlakte. Veel Romeinse overblijfselen zijn nog te zien. Vooral de lange, Romeinse hoofdweg is prachtig. Hier ligt nog de originele bestrating waar de afdrukken van de wagens nog in te zien zijn. Hierna vertrekt u weer naar uw hotel in Amman voor diner en overnachting.

Vrijdag, dag 9: Amman - Amsterdam
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #888 Gepost op: 12-08-2009, 21:40:56 »
WOW, dit klinkt echt mooi.
Maak je mooie foto's en post je ze ook hier? Ik wil wel weer genieten van Jordanië.


Als ik genoeg geld gespaard heb ga ik zeker ook zo'n reis maken. ::jaja::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #889 Gepost op: 13-08-2009, 08:05:28 »
Ik kan de reis ook alleen maken doordat ik de gehele zomervakantie full time gewerkt heb op twee weken naar mijn ouders toe. Tis namelijk wel een smak met geld, maar wel all-inclusive. Ga de reis over een week boeken bij het reisbureau. En ik probeer het dan zo te krijgen dat ik ook nog langs Wadi Mujib kom. Je kunt vast niet de opdracht na gaan doen, maar die kloof was zo mooi dat ik er hoe dan ook foto's van wil maken. En een bezoekje brengen aan het kruisvaarders kasteel in Aljoun natuurlijk!

En de foto die Tsubasa op de MFD won op de veiling, die ga ik proberen na te maken  ::jaja:: Heb al een statief op de kop getikt en ben al in het bezit van een spiegelreflex. En nee  ::rofl:: ik ga niet zoals John: Laaaadies and geeentlemen roepen om anderen uit de foto te krijgen :P Daar ga ik een foefje voor gebruiken in Photoshop ;) Moet begin september wel een paar prikken krijgen, is niet verplicht maar aanbevolen. O.a. tegen hepatitus A / DTP booster prik.

En als je het WIDM fly drive programma naast dit programma legt (Jordanië Exclusief, ik krijg een prive chauffeur  :D) kom je langs dezelfde plekken. Tis een pak duurder, maar auto vervoer, ontbijt/lunch/avondeten zit er in. Evenals overnachting in prima hotels. Moet nog wel een aantal geheugenkaartjes extra kopen want met zo'n vakantie kom je niet door met 2 stuks van 4gb en 2gb. Want foto's zal ik maken, en of!
« Laatst bewerkt op: 13-08-2009, 08:11:37 door Yvonwasdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #890 Gepost op: 13-08-2009, 13:54:20 »
Er wordt wel flink uitgepakt he :P Leuk hoor, alvast veel plezier, :)
The British are not impressed.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #891 Gepost op: 16-08-2009, 11:10:12 »
Coool YIDM! Nou maak je ons allemaal jaloers... ::)
Veel plezier!
Tell me what your telescope says

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #892 Gepost op: 17-08-2009, 20:51:15 »
Joram kwam met een heel goed idee voor een nieuwe molmeeting.  ::ok:: (te lui om zelf te posten? :P)

De open studio dagen op het Mediapark: http://www.openstudiodagen.nl/page/526/de-open-studio-dagen.html


Het is op 29 en 30 augustus, en gezien vorige keer lijkt mij de zondag weer het meest handig.
Zijn er enthousiastelingen?  ;D
« Laatst bewerkt op: 17-08-2009, 20:53:15 door Lautjuh »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #893 Gepost op: 17-08-2009, 21:00:15 »
Mijn moeder wil dan ook wel mee.

(te lui om zelf te posten? :P)
Ja.
The British are not impressed.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #894 Gepost op: 17-08-2009, 21:08:17 »
Ik kan alleen op die zaterdag, de 29e. Zondag is voor mij uitgesloten (rehearsals van 14u tot 20u :P )
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #895 Gepost op: 17-08-2009, 21:54:53 »
Je moeder?

Zaterdag kan ik opzich ook wel, wel ´s avonds een verjaardag dus kan niet al te laat naar huis.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #896 Gepost op: 17-08-2009, 22:31:19 »
Vinden jullie het leuk dat, als het op zaterdag is, ik ook meega :D ?
The sun came up and reality set in.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #897 Gepost op: 17-08-2009, 22:33:01 »
Nou, ik probeer je nog maar 3 jaar mee te krijgen naar een molactiviteit, dus in theorie zou het wel leuk zijn als het eens zou lukken.  ;D

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #898 Gepost op: 17-08-2009, 22:34:01 »
Nou, ik probeer je nog maar 3 jaar mee te krijgen naar een molactiviteit, dus in theorie zou het wel leuk zijn als het eens zou lukken.  ;D

Dat heb jij mooi in 1 zin samengevat.
The sun came up and reality set in.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #899 Gepost op: 17-08-2009, 22:35:05 »
lijkt me erg leuk. Maar die zondag kan ik niet. Me zus stapt dan op het vliegtuig dus dat is alleen maar huilen dan :P. Weet ook niet zeker of ze het leuk vind als ik die zaterdag ga maar dat bespreek ik dan nog wel ff :P

Haha, ik kijk ff bij het programma en er staat ook iets over 'DutchView' daar heeft me ex-vriend gewerkt :P