Je kan de hele redenering natuurlijk ook omdraaien.
Hugo De Bie heeft de eerste serie van De Mol gewonnen, wint Nicole dit jaar de serie? Zou straf zijn als de jongens van Woestijnvis dat al na 2 dagen weten te 'arrangeren' moet ik zeggen...
Toch een erg interessant denkpatroon, Ambijans, maar dat ben ik ondertussen van jou al gewend.
Wat meer dan waarschijnlijk is gebeurd is dat er meer dan 4 liedjes zijn gezongen. Het is een koud kunstje om achteraf bij de montage net die "songs" eruit te pikken die ervoor zorgen dat we hierin hints kunnen vinden naar winnaar, verliezer en Mol.
We hebben 4 liedjes gehoord, terwijl winnaar, verlier en Mol maar 3 personen zijn. Een mollestreek ?
Dus :
- Nicole is bij de laatste 3 dankzij "goeie morgen"
- Onze tweede persoon zat op een bootje onder de brug, waarschijnlijk toen Sandra er bovenop stond. Weet iemand wie in dat bootje zat ? Zou ook op Nicole kunnen duiden omdat ze zei "Op de brug" ipv. "Onder de brug"
- "Con te partiro" kan duiden op de blinde zanger of kan ook letterlijk vertaald worden als "Met jou vertrek ik". In het Vlaams zeggen we al wel eens "we vertrekken" als we bedoelen "we beginnen". Het programma is begonnen met Nicole.
- "Anne" van Clouseau kan ik echter niet onmiddellijk echt thuisbrengen. Ik ga het hier niet zoeken in de tekst van de song zelf (want dan kom je om aan "Niet meer bij te sturen", terwijl Nicole achter het stuur zat), maar enkel in de titel of uitvoerder. Volgens mij is Clouseau niet enkel de naam van een groep, maar ook wel degelijk een franstalig woord. Iemand enig idee ? Of dienen we hier iets achter te zoeken als het overbekende "Dagboek van Anne Frank". Dagboeken komen mij bij deze serie wel vrij bekend voor.
In ieder geval lijken al deze muzikale hints op één of andere manier te linken aan Nicole. Maar remember Prince vorig jaar : Alle muzikale hints wezen zijn richting uit terwijl hij absoluut noch de Mol, noch finalist was.
Misschien moet ik Nicole op "subtiele" wijze uithoren vermits ze maar 500 m van mijn voordeur woont. Zij heeft ongeveer mijn leeftijd. Misschien een "My name is Bond, James Bond" techniekje gebruiken om info van haar los te krijgen...