Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307460 keer)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #400 Gepost op: 22-02-2011, 18:10:27 »
Ik weet niet of het iets is maar ik zit links te volgen in wikipedia en ik doe een bijzondere ontdekking.

Bij de busopdracht op het circuit heeft Anna het over champagne net als bij een formule 1 coureur. Ik zoek in wikipedia op formule 1 en ik kom het volgende tegen:

Grid = schema van de startposities van de coureurs
Dan staat onderaan, zie ook uurhok.
Uurhok = een vierkant gebied van 5 x 5 voor het in kaart brengen van een gebied

Bij de looproute heeft Patrick het over de kaart die er uitziet als een soort grit net als in New York.
De hoofdletters E + E zou dan kunnen staan voor 5 x 5. De opdracht duurde een uur.

Ik weet niet of het iets is, ik vond het toevallig.

Offline Exspecto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Ik zoek naar het onverwachte"
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #401 Gepost op: 22-02-2011, 19:38:44 »
Is het jullie ook opgevallen dat bij de "Exclusieve interviews" de L van MOL wel te zien is op het jack van Patrick, maar niet op dat van bijv. Art.
Dus de L van MOL is wel geheel te zien op het jack van Patrick en niet op dat van anderen... misschien een mogelijke hint.
 ::zwaai::
Tim
"Tunnelvisie vermoordt je inzicht"

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #402 Gepost op: 22-02-2011, 21:06:33 »
even terug komend op de foto's van dario en patrick.

aflevering 2 heet zoek de verschillen, vind de mol
in deze aflevering is soundos gespiegeld (verschillend) in de intro
de volgende keer dat ze gespiegeld (verschillend) is is in de intro van aflevering 5.
misschien dat we dus in deze aflevering pas de verschillen moeten zoeken.
in deze aflevering zien we dat schilderij van dario waar patrick naar kijkt, hier moeten we dus misschien de verschillen van zien, die er niet veel zijn, en zo vinden we de mol: patrick.
beetje raar om het zo via soundos te doen, maar misschien is zij dan wel de winnaar. toch blijft het raar, lijkt me wel leuk als het wel iets in deze richting blijkt te zijn

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #403 Gepost op: 22-02-2011, 21:15:29 »
Is het jullie ook opgevallen dat bij de "Exclusieve interviews" de L van MOL wel te zien is op het jack van Patrick, maar niet op dat van bijv. Art.
Dus de L van MOL is wel geheel te zien op het jack van Patrick en niet op dat van anderen... misschien een mogelijke hint.
 ::zwaai::
Tim

Of zijn jasje glimt meer en weerspiegelt het greenscreen, waardoor de chromakey doorbleedt.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #404 Gepost op: 22-02-2011, 21:31:35 »
Is het jullie ook opgevallen dat bij de "Exclusieve interviews" de L van MOL wel te zien is op het jack van Patrick, maar niet op dat van bijv. Art.
Dus de L van MOL is wel geheel te zien op het jack van Patrick en niet op dat van anderen... misschien een mogelijke hint.
 ::zwaai::
Tim


Ik zie niets?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #405 Gepost op: 22-02-2011, 21:46:30 »
Ik zie niets?
In de foto zie je lichtjes het voetje van de "L" in de linkerschouder van Patrick..terwijl dit niet zo is bij Art.
Omnia vincit amor

Offline Molloot00

  • Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #406 Gepost op: 22-02-2011, 21:48:41 »
Ja dat zag ik ook...

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #407 Gepost op: 22-02-2011, 22:03:30 »
Jullie hebben het nu over een foto met licht doorschijnend de rest van de L, maar vorig jaar maakte ik iets geks mee en ik snap er nog niks van.
Mijn screensaver stond op het laten zien van mijn afbeeldingen en ik zie ineens een foto van de gehele groep met alleen Kim in kleur. Toen wist ik dat het Kim moest zijn.
Maar hoe ik aan die foto ben gekomen blijft voor mij een raadsel. Het was zeer vreemd.

Offline Mystery guest

  • Forumlid
  • I Am The Mystery Guest.
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #408 Gepost op: 24-02-2011, 18:02:07 »
Jullie hebben het nu over een foto met licht doorschijnend de rest van de L, maar vorig jaar maakte ik iets geks mee en ik snap er nog niks van.
Mijn screensaver stond op het laten zien van mijn afbeeldingen en ik zie ineens een foto van de gehele groep met alleen Kim in kleur. Toen wist ik dat het Kim moest zijn.
Maar hoe ik aan die foto ben gekomen blijft voor mij een raadsel. Het was zeer vreemd.
woow, das wel vreemd ja. maar wel supergrappig.
misschien via de widm-site ofzo dat je dan die automatisch downloade als een soort van hint?
of gewoon toeval?

maar wel cool ;)

Offline belg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #409 Gepost op: 24-02-2011, 23:12:40 »
Patrick zegt wel heel erg vaak "dat meen je niet". De komende dagen een beetje puzzelen met dat zinnetje want het valt (mij) erg op.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #410 Gepost op: 24-02-2011, 23:38:04 »
Namens Supernova (wiens apparatuur het begeven heeft) moest ik het volgende melden.
Bij de opdracht in het oude ziekenhuis stond er op één van de deuren: P@3k wat misschien op Patrick kan slaan. ::zwaai::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #411 Gepost op: 24-02-2011, 23:41:27 »
Namens Supernova (wiens apparatuur het begeven heeft) moest ik het volgende melden.
Bij de opdracht in het oude ziekenhuis stond er op één van de deuren: P@3k wat misschien op Patrick kan slaan. ::zwaai::
en zo werd een ieder genoemd;
Ar7
DR5R
Groo7
SO12
en Patrick dus:)

Maar nog meer codes (P1n, MN9...en die ga ik nu zoeken en hoop verklaren:)).
Omnia vincit amor

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #412 Gepost op: 25-02-2011, 00:04:22 »
-Namens mezelf: Patrick deed het heel goed met het schrijven van 362 in het zand. Maar het had weinig nut want later bleek dat ze te laat klaar waren met de opdracht. We zien niet hoe lang alles geduurd heeft maar het lijkt me een mooie mollenstreek om dat wel heel goed te doen maar niet al te snel waardoor er geen geld gewonnen wordt.

-Patrick vindt slechts 50 euro maar gaat wel melden dat Art deze 50 euro over het hoofd zag. Volgens Karin deed Patrick weinig en liep hij deels achter Art aan. Wilde hij zijn mol in de gaten houden?? Als kandidaat doe je toch beter je best lijkt mij. En info over je mol kun je beter voor je houden wil je de meeste kans op de overwinning maken.

-In het oude ziekenhuis loopt Patrick helemaal verkeerd, zorgt er mede voor dat de florijnvraag de mist ingaat en benadrukt dat Karin Frankenrijk intoetst. Zelf mollen en ons op verdacht gedrag van een ander wijzen. Dat doet hij vaker.

-PJ kiest Anna en Art om in de vuurtoren opgesloten te worden. Ik denk dat de mol in het andere groepje zat, omdat daar veel meer mogelijkheden waren om de boel te saboteren. Zet de mol met Anna in een vuurtoren dan wordt het lastig mollen. Art probeerde wel verwarring te zaaien bij Anna (wat keek ze bedenkelijk!!) waardoor Anna misschien de test wel vol op Art heeft ingevuld.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #413 Gepost op: 25-02-2011, 00:14:26 »
Goede opsomming Lonneke14.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #414 Gepost op: 25-02-2011, 00:16:34 »
Ben het met elke pixel in je post eens! De mol zat idd niet in de vuurtoren.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #415 Gepost op: 25-02-2011, 02:13:07 »
Ben het met elke pixel in je post eens! De mol zat idd niet in de vuurtoren.
daar ben ik zeker wel van overtuigd.

wel grappig trouwens dat karin de hele tijd door de verrekijker keek en toen ze wisselde met soundos die code kwam, hierdoor leek ze voor hun wel erg verdacht. maar toch patrick is de mol

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #416 Gepost op: 25-02-2011, 02:24:31 »
Het is voor mij niet meer een kwestie van uitzoeken wie de mol is, maar het is nu gewoon wachten op alle molacties die ik heb gemist.
Ik heb zó'n ontzettende zin in aflevering 11, dat wil je niet weten.

"Dat meen je niet" moet gewoon echt een aanwijzing zijn. Of het is natuurlijk gewoon zijn 'stopzinnetje'.    ;)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #417 Gepost op: 25-02-2011, 02:52:18 »
patrick wist veel antwoorden op de vragen in het ziekenhuis, bijvoorbeeld:
slag bij nieuwpoort: daar zei hij 1600
florijn: had hij het niet over florence?

ook raar dat hij iedereen hoger inschatte, maar zelf duidelijk niet wist wat een gros was, zeer verdacht.

ook raar dat hij de moeilijkste en langste naam had, nl miryanna, maar wel redelijk snel af was, met geld toch?

hij was ook erg verdacht bij de krateropdracht moet maar 50 euro. alleen bij de eerste opdracht deed hij nog wel wat goed, de cijfers schrijven op het strand. maar uiteindelijk werd er toch niks mee verdiend.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #418 Gepost op: 25-02-2011, 10:27:25 »
Had ik al gezegd dat Patrick de mol is? Ja, al 5 weken! :)

Kenmerkend vond ik het gesprek van Soundos met Patrick. Zij wil meer info, hij denkt shit, dat gaat niet, want dan geef ik haar wel een grote voorsprong voor de  finale. Gogo Soundos. Je gaat het winnen en Patrick is de mol!


En ik hoop het erg dat Art volgende week verdwijnt, want hij was erg prominent aanwezig deze serie en niet op een leuke manier. Wat een simpele ziel zeg. En ouweneel.

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #419 Gepost op: 25-02-2011, 10:29:53 »
Het valt me nog steeds op dat Patrick de enige is in de Leader die wellicht 'in de buurt' van de camera kijkt maar er niet helemaal in. De rest staart je aan maar Patrick kijkt half langs de camera..