Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307402 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #440 Gepost op: 26-02-2011, 21:23:19 »
Ik denk ook dat het Patrick is, maar als ik naar die foto van het verlaten ziekenhuis spel kijk, zie ik Patrick niet duidelijk met de knopjes draaien.

Ik denk wel dat Patrick expres met zijn porto heeft geknoeid, maar ik denk niet dat wij dat (duidelijk) te zien hebben gekregen en dat we dat dan pas in aflevering 11 te zien krijgen ;)
Over die foto... Het gaat niet om dat specifieke screenshot, maar over dat volledige camerashot in de uitzending. Duidelijk is het niet en ik ben ook absoluut niet zeker, maar hij zit wel best lang met beide handen aan de porto en je hoort een bliepje terwijl hij al niet meer aan het praten was. Het zou mij daarom niet verbazen als hij daar met de knopjes aan het spelen is.

Offline Tos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #441 Gepost op: 26-02-2011, 21:25:53 »
Over die foto... Het gaat niet om dat specifieke screenshot, maar over dat volledige camerashot in de uitzending. Duidelijk is het niet en ik ben ook absoluut niet zeker, maar hij zit wel best lang met beide handen aan de porto en je hoort een bliepje terwijl hij al niet meer aan het praten was. Het zou mij daarom niet verbazen als hij daar met de knopjes aan het spelen is.

Oké ik geef toe: toen ik donderdag naar wie is de mol zat te kijken wist ik ook zeker dat Patrick aan de porto zat te draaien. Dus eigenlijk ben ik het met je eens (maar ik denk dat ze maar de helft van zijn sabotage laten zien).

Kortom: ik geef je gelijk
'Ik ben niet de mol hahaha' - Carolien Borgers

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #442 Gepost op: 27-02-2011, 00:50:41 »
Indien beschreven; excuus:

Waarom reageert Patrick totaal niet als blijkt dat zijn gegeven antwoord (het jaar 1600) goed blijkt te zijn...
-welke door vervangen werd door 1679-
Omnia vincit amor

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #443 Gepost op: 27-02-2011, 01:00:08 »
Patrick is de Mol. Alles Combineren en de gecombineerde .com/fok Testtheorie zeggen het. Patrick bracht in de hele serie slechts 50 (van de 100) euro in de pot. OK, hij ziet paaltjes, hij beantwoordde een schilderijvraag, maar het is nog steeds het laagste bedrag. En hij "bekent het". Ik zie ze gewoon al zitten als groep - zo hadden jullie het kunnen weten! En zo zijn er nog tal van hints en molacties (schrijven in het strandzand - mooi woord - maar die schat niet vinden). Ben alleen niet zeker over mogelijke hints in de vorm van nummers in beeld (362, 33, etc.). Maar ja, ook niet nodig, lijkt me.

Iedereen verdenkt hem ook: Art (zit ook op Karin), Karin en Soundos. Bovendien lijkt Soundos Patrick al heel lang te verdenken. Zij is mijn winnaar, vanwege de vele spiegelingen-hints, die niet de mol aanduiden maar de winnaar. Patrick's grote vriend Art is de beste hulpmol ooit. En Karin moeten we van de Avro verdenken (The Mole's Next Inge, zie o.a. WIDM in de media).
::jaja::

Wat een gros is? Patrick: "Kweenie, kan nie rekenen!"
En dan te bedenken dat ik vooraf voor Pepijn 'Ik-Ben-Theater' Gunneweg ging.


edit: beetje herschreven.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2011, 01:17:46 door Def Digital »

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #444 Gepost op: 27-02-2011, 02:45:31 »
Indien beschreven; excuus:

Waarom reageert Patrick totaal niet als blijkt dat zijn gegeven antwoord (het jaar 1600) goed blijkt te zijn...
-welke door vervangen werd door 1679-

Zijn zachte antwoord 1600, dat door Art vervangen werd door 1679, was inderdaad goed. Soms kijkt een groep(je) over een goed antwoord heen. Soundos zei bijvoorbeeld in de loop-opdracht "Executie" als goed antwoord, maar Pepijn en Art drukten "de Mol" door.

Dat Patrick er in dit geval geen 'I-told-you-so' drama van maakt (zoals bij de cijfers op het strand) kan meerdere redenen hebben. Ten eerste: op het strand wilde hij tijd winnen en hier lijkt de klok even te stoppen wanneer een kandidaat een code noemt (niet helemaal duidelijk). Verder kunnen de makers het dubbelop vinden om dat in dezelfde aflevering als die van de strand/vuurtoren-opdracht te laten zien wanneer hij het gedaan zou hebben, omdat het op zou kunnen vallen - en zij willen dat jij denkt dat Karin de Mol is. Hij kan ook de kans om het in te wrijven gemist hebben. Hij zou zelfs vergeten kunnen zijn dat hij het gezegd had omdat hij toch al alle antwoorden van te voren wist - het is achteraf moeilijk te herinneren vanaf wanneer je iets wist, ook al is dat essentieel voor het Mol-zijn. Kortom, talloze mogelijke verklaringen, maar niets dat afleidt van het feit dat hij de Mol is. Denk ik. Leuk spel, hè? :)


edit: foutjes grammaticale
« Laatst bewerkt op: 27-02-2011, 02:50:39 door Def Digital »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #445 Gepost op: 27-02-2011, 10:01:04 »
Ik weet niet of je dit stukje bedoelt

Nee later, vlak voor je hem de porto naar zijn mond ziet brengen en contact hoort krijgen, het is closer in beeld en hij staat stil. Het is het moment volgend op de tijd dat hij alsmaar zogenaamd geen contact kon krijgen wat hij weet aan Art. Hij had er duidelijk schik in dat hij wat zat aan te rommelen en werd daarna weer serieus aan de porto.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #446 Gepost op: 27-02-2011, 12:36:17 »
Patrick is de Mol. Alles Combineren en de gecombineerde .com/fok Testtheorie zeggen het. Patrick bracht in de hele serie slechts 50 (van de 100) euro in de pot. OK, hij ziet paaltjes, hij beantwoordde een schilderijvraag, maar het is nog steeds het laagste bedrag. En hij "bekent het". Ik zie ze gewoon al zitten als groep - zo hadden jullie het kunnen weten! En zo zijn er nog tal van hints en molacties (schrijven in het strandzand - mooi woord - maar die schat niet vinden). Ben alleen niet zeker over mogelijke hints in de vorm van nummers in beeld (362, 33, etc.). Maar ja, ook niet nodig, lijkt me.

Iedereen verdenkt hem ook: Art (zit ook op Karin), Karin en Soundos. Bovendien lijkt Soundos Patrick al heel lang te verdenken. Zij is mijn winnaar, vanwege de vele spiegelingen-hints, die niet de mol aanduiden maar de winnaar. Patrick's grote vriend Art is de beste hulpmol ooit. En Karin moeten we van de Avro verdenken (The Mole's Next Inge, zie o.a. WIDM in de media).
::jaja::

Wat een gros is? Patrick: "Kweenie, kan nie rekenen!"
En dan te bedenken dat ik vooraf voor Pepijn 'Ik-Ben-Theater' Gunneweg ging.


 ::jaja:: ::jaja:: ::jaja:: ::jaja:: ::jaja:: ik ga helemaal met je mee!

Offline molfanelies

  • Forumlid
Waarom is Patrick niet de mol?
« Reactie #447 Gepost op: 27-02-2011, 14:08:16 »
Mijn mol is eruit! Anna was vanaf het begin mijn mol. Nu moet ik een nieuwe zoeken en ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen/willen helpen. Aangezien ik eigenlijk alleen het Anna forum heb gevolgd heb ik nu niet veel zin om 5000 reacties door te lezen.
In deze poll gaat het erom waarom Patrick niet de mol is. Door te stemmen op de poll en een korte uitleg te geven bij je antwoord met eventueel een verwijzing naar een reactie op de hoofdtopics (graag topic + pagina)kunnen we de theorieën hier kort en duidelijk onder elkaar zetten.

Hopelijk willen jullie hieraan meewerken om mij en de anderen uit de Annatunnel te helpen een nieuwe/echte mol te vinden!

Zie ook de polls waarom Karin, Art en Soundos de mol niet zijn!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #448 Gepost op: 27-02-2011, 14:31:31 »
Ik zit net nog een paar executies terug te kijken (lichaamstaal; wordt makkelijker als je nog maar op een paar hoeft te letten). Bij die van aflevering 3 is Patrick als eerste aan de beurt, en nu het gekke, hij gaat eerst zitten rondkijken. Het lijkt me, als je kandidaat bent, ben je zo gespannen dat je je ogen op het scherm gericht houdt. Maar als je mol bent, wil je misschien eerst wel even zien of de anderen naar je zitten te kijken of niet?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #449 Gepost op: 27-02-2011, 15:01:31 »
Nee later, vlak voor je hem de porto naar zijn mond ziet brengen en contact hoort krijgen, het is closer in beeld en hij staat stil. Het is het moment volgend op de tijd dat hij alsmaar zogenaamd geen contact kon krijgen wat hij weet aan Art. Hij had er duidelijk schik in dat hij wat zat aan te rommelen en werd daarna weer serieus aan de porto.

Ik heb maar even een snap gemaakt, ben er niet zo handig in maar je ziet ook het exacte timeframe, het was dus met dat gerommel rond 'fout' waarvan Pat later tegen Art zei dat hij dat nooit van hem gehoord had, nee, geen wonder  ::rofl::

***
lukt dus niet, te groot grrrrr, nou het is 34.24
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #450 Gepost op: 27-02-2011, 15:13:33 »
lukt dus niet, te groot grrrrr, nou het is 34.24

Als het een gif is kan je ook uploaden via bijv imgur.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waarom is Patrick niet de mol?
« Reactie #451 Gepost op: 27-02-2011, 15:52:25 »
Patrick is WEL de mol
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #452 Gepost op: 27-02-2011, 16:33:02 »
Zou je de poll multiple-choice kunnen maken? Bij de anderen kunnen we meerdere opties selecteren, bij deze niet. Volgens mij is dat een vergissinkje :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #453 Gepost op: 27-02-2011, 19:20:30 »
Patrick´s tekst in de dating opdracht van aflevering 2 was:

Gedachten en krachten sturen mij bij
niet zweverig, maar geaard en krachtig
En met mij kun je lachen
ik heb humor
althans dat probeer ik

Het valt me op dat 4 van deze zinnen palindromen kunnen zijn op woordniveau, niet op letterniveau:

Bij mij sturen krachten en gedachten
Krachtig en geaard, maar zweverig niet
Humor heb ik
Ik probeer dat althans

Jammer dat de middelste zin niet echt kan (lachen je kun mij met en), en dan heb ik het nog niet over de zin die in de preview zat met Tomeloos Positief.

Ik heb ook nog even naar aflevering 5 gekeken (omdat afleveringen 2 en 5 de spiegelingen van Soundos zijn dus ik hoopte in die afleveringen op mooie palindromen van Patrick), en er is er eigenlijk eentje die wel kan, als Patrick erg overtuigend in de jeepopdracht zegt:

Dat doen wij normaal niet: Niet normaal, wij doen dat.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Augustus

  • Forumlid
  • leuk forum is
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #454 Gepost op: 27-02-2011, 19:42:22 »
Jammer dat de middelste zin niet echt kan (lachen je kun mij met en)

Wat gek is zin aan deze dan Augustus vraagt af zich?
niet ziet jij wat, zie zie, ik ik!

Offline Moeske

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #455 Gepost op: 28-02-2011, 09:47:30 »
Ik denk dat ik een leuke hint heb voor de patrickverdenkers.


Patrick zegt bij minuut 43:00 De enige die mij acht acht afleveringen in het pak heeft kunnen naaien is mijn grote vriend ART als je goed luisterd zegt hij ACHT en geen ART.

Iedereen die van onder de rivieren komt hoort dat hij gewoon ART zegt.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #456 Gepost op: 28-02-2011, 10:08:45 »
Weet niet of het eerder genoemd is.

Een groot deel van de opnames in Nicaragua is opgenomen in Leon, oftewel Leeuw. Dit is het astrologische teken van Patrick.

Normaal gesproken zou ik er niet veel belang aan hechten maar in de vragen die in beeld kwamen kwam onder meer de geboortemaand van de mol aan bod (iets klopte mi ook niet aan de volgorde daarvan).
We zien leeuwenstandbeelden in beeld (logisch in Leon), en er wordt gevraagd naar een zusterstad ervan in Nl. (Ik dacht dus spontaan aan Leeuwarden maar helaas  ::rofl:: ).

Kan natuurlijk ook toeval zijn maar het is op zich wel interessant dat ze gekozen hebben voor filmen in Leon en niet in Managua, de hoofdstad (al kan dat nog gebeuren, en kan dit alles ook een logistieke reden hebben in combinatie met de reis vanaf El Salvador).

Verder is het natuurlijk wel apart dat Patrick precies 110 kg weegt.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #457 Gepost op: 28-02-2011, 10:14:18 »
Oh en dan nog even aangaande kleur bekennen..
Ik had zelf een aardigere gevonden vond ik voor Pepijn (maar ja helaas..  :\'( )

Molbus afl 1 (geel) -> Patrick in gele bus afl 4 -> Gele handdoek op het strand in afl 6, Mastermind.

Vind hem een beetje simplistisch, hoop eigenlijk dat er een interessantere verklaring komt maar ja.  ::)
(Kan natuurlijk ook verband houden met het zwart-wit verhaal al blijf ik dat als hint wat vergezocht vinden - maar in de kern kan het miss. nog wel dus we zullen zien).
« Laatst bewerkt op: 4-03-2011, 14:15:34 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #458 Gepost op: 28-02-2011, 13:34:26 »
Verder heeft geel ook weer een link met Elvis: (..)

Als je wil kun je tussen geel en alles en iedereen een link leggen. Je zoekt het echt te ver.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #459 Gepost op: 28-02-2011, 14:27:19 »
Het valt me op dat 4 van deze zinnen palindromen kunnen zijn op woordniveau, niet op letterniveau:
Knap gezien!  ::ok::
Omnia vincit amor