Auteur Topic: [Kandidaat] PEPIJN is niet de Mol!  (gelezen 238971 keer)

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #500 Gepost op: 11-02-2011, 16:07:33 »
Ik blijf het een rare actie vinden dat hij zijn scherm wilde zien. Maar of dit mols is.. Geen flauw idee. Ik kan er niks mee. Maar zijn hele gedrag erbij is apart.

Verder was PJ's opmerking over de meeste genoemden inderdaad een beetje vreemd. Zou hij ons zo helpen? En dat terwijl er volgens mij wel meer mensen op Pepijn zitten.
Het valt me telkens op hoe mollerige acties van Art worden uitvergroot en die van Pepijn compleet genegeerd.
Ook het noemen dat ze een woord lopen kan juist een mollenactie zijn. Het lijkt namelijk alsof hij een slimme kandidaat is die actief met de opdracht bezig is, terwijl achteraf blijkt dat door dom door te lopen en vooral niet tijd te verliezen door te gaan denken de opdracht veel makkelijker was. De mol wist natuurlijk dat alles wat ze liepen vervolgens recht voor hun neus te zien zou zijn.
Dus hoe kun je mollen? Compleet verkeerd lopen... lastig als er hele duidelijke aanwijzingen worden gegeven óf simpelweg tijdrekken zodat het woord niet gelopen wordt óf in de schrijvers groep zitten en verkeerde onduidelijke aanwijzingen geven (zodat er geen duidelijk woord te lezen valt)...

In dat laatste geval zou Karin dan weer verdacht zijn.. maar dat wordt dan wél weer genoemd terwijl de lezers wél goed lopen dus zo warrig zou haar uitleg wel niet geweest zijn.
Als mol met voorbedachte rade heb je de meeste invloed, denk ik, in de lezersgroep. Ook omdat je op het 'moment suprème' als schrijver niks meer kunt uitoefenen. De lezers bepalen uiteindelijk welk woord ze noemen. Blijken al je molacties mislukt kun je altijd dáár nog voor verwarring zorgen.
(Oh vreselijk zo'n tunnel  ;D)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #501 Gepost op: 11-02-2011, 16:20:26 »
Ik heb voor mijzelf alvast een stoel gezet op de kruising van de Art- en de Pepijn-tunnel...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #502 Gepost op: 11-02-2011, 16:25:13 »
 ;D *Geeft Penthe wat clown-behang dat over was*

Tja. Ik moet de aflevering nogmaals bekijken maar ik ben het wel met je conclusie eens. Uiteindelijk lagen de betere molkansen bij de lezers imho gezien hoe makkelijk de clou's verkeerd opgevat kunnen worden, er getreuzeld kan worden en vervolgens de afloop in handen van die drie is.

Dat er dan eentje bijzit die het zonodig goed moet raden is dan een beetje vervelend voor de mol natuurlijk want dan moet je dus adhoc iets verzinnen om die 1600 euri niet in de kas te laten komen (de mol zal niet erg blij geweest zijn met Soundos deze aflevering..  ::rofl:: ).

De letters noemen past prima bij de tactiek die hij lijkt te hanteren. Het / Iets goed lijken te doen maar ondertussen de boel vermollen. Dat zie je ook bij de koeien-opdracht gebeuren (alle koeien opruien terwijl hij hard op zoek en ijverig bezig lijkt). De mol zou vooraf weten dat de kandidaten uiteindelijk wel via google te zien krijgen wat de lezers gelopen hadden - (en de 'lezers' hadden het voor zover we zagen wel goed gedaan iig aangezien ze 'executi' hebben gelopen).  En dat het letters waren lag dan ook voor de hand.



« Laatst bewerkt op: 12-02-2011, 06:10:25 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #503 Gepost op: 11-02-2011, 16:54:19 »
Dankje het staat bééldig,
ik heb nog een rode neus over, intressse?  :P

Ben even dood op het moment en kan niet echt iets nieuws ontdekken. Als ik tijd heb van het weekend toch nog maar een keer kijken...
Ben benieuwd naar de aflevering van volgende week, volgens mij was Pepijn veel te zien in de intro. Gaat in elk geval spectaculair worden  ;D
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #504 Gepost op: 11-02-2011, 17:10:21 »
Nog iets opmerkelijks vwb "tijd".

@ ongeveer 27:00 (en eerder) van de aflevering zien we eindeloos gekibbel van hoe de grote plank moet liggen tussen Soundos en Art.

@ ongeveer 27:30 van de aflevering is ineens een voice-over te horen van Pepijn: "toen we ongeveer 5 minuten bezig waren toen dacht ik nou dit gaat niet lukken want we gaan niet snel genoeg" [klok in aan het aftellen omstreeks 5:20]

@ ongeveer 28:15 van de aflevering geeft Pepijn (zij het niet een constructieve) aanwijzing van hoe de grote plank zou moet liggen. [klok aan het aftellen omstreeks 4:20]

Vanwaar die voice-over van Pepijn? Wanneer er 5 minuten verstreken zijn onderneemt hij niets om bijvoorbeeld het wel te laten lukken. Ook is Pepijn niet in beeld en/of aan bod als het te horen is.


Nu moet ik ooit nog eens zelf de tijd kunnen vinden om alle afleveringen van dit seizoen terug te zien, maar ik heb het idee dat Pepijn ook in veel biechten het woord tijd en/of iets vergelijkbaars [minuten, enz] uitspreekt. Dit samen met het wisselende horloge...

Weet je het niet, antraciet

Offline addict

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • widm addict
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #505 Gepost op: 11-02-2011, 17:15:29 »

Nu moet ik ooit nog eens zelf de tijd kunnen vinden om alle afleveringen van dit seizoen terug te zien, maar ik heb het idee dat Pepijn ook in veel biechten het woord tijd en/of iets vergelijkbaars [minuten, enz] uitspreekt. Dit samen met het wisselende horloge...


In een paar biechten hoor ik het hem ook hebben over de woorden: licht, kaarsen, ogen, etc...??
I'm confused... Wait, maybe I'm not..

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #506 Gepost op: 11-02-2011, 17:27:49 »
Pepijn komt zonder rugzak naar de executie.  ???

*blijft in de Pepijn tunnel*

Offline Mollyfan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #507 Gepost op: 11-02-2011, 19:03:48 »
Het zien van het scherm van Pepijn is juist niet molachtig! De mol zou niet zijn scherm willen zien omdat er dan meer kans zou zijn dat er toch iemand naar huis zou gaan!

Offline addict

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • widm addict
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #508 Gepost op: 11-02-2011, 19:27:48 »
Het zien van het scherm van Pepijn is juist niet molachtig! De mol zou niet zijn scherm willen zien omdat er dan meer kans zou zijn dat er toch iemand naar huis zou gaan!

- Hoe meer kandidaten, hoe meer mol-verdachten. Dus wel gunstig voor de mol want dan blijven de andere verdachte kandidaten nog even in het spel.
- En sowieso denk ik dat de mol z'n scherm moest laten omdat de productie van WIDM dat wou. (ik denk dat het beter in de planning past dat niemand mocht afvallen deze aflevering)

Dus zo zie je maar, als je determined bent dan vind je altijd wel een verklaring die past bij je eigen mol, toch?
I'm confused... Wait, maybe I'm not..

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #509 Gepost op: 12-02-2011, 05:16:18 »
Nog even over 'kleur bekennen'.  :)

Pepijn zit in de 'witte' bus (aldus uitspraak PJ).. Hij heeft ook opvallend veel 'wit' aan in deze aflevering, ipv zijn gebruikelijke 'blauw'. (Een beetje het tegengestelde van 'kleur bekennen' dus, i.e. 'niets is wat het lijkt').

1. In combinatie met de 'rooksignalen' (i.e. grote rookwolk) van de witte bus.
2. Eerste molmail filmpje:  Wat is de rol van de bus in serie 11 ?
 




Kijken we naar afl 6 -> Pepijn wederom gekoppeld aan de 'kleur' wit.  ;)




PJ vermeldde ook de volgorde van de Mastermind opdracht. Die was nagenoeg identiek aan de intro die PJ geeft aan het begin van afl 6 (i.e. gezien de laatste 3 genoemde namen), behalve Pepijn in 'wit' op de eerste plaats (Ten eerste, eerst vragen, steekt 1 vinger op (meermaals), I love.. etc) . Bovendien maakt PJ dan een interessant 'handgebaar' tijdens diezelfde intro (waar de 'verdachte' namen genoemd worden) van afl 6 - vwb groepsfoto's 2,4 en 6:




De kans dat tot 2 maal toe 3 van de 4 (check verder dit topic voor de betekenis van 3/4, 3 kwart, 45 minuten etc..) namen exact op dezelfde volgorde benoemd worden is te verwaarlozen mi. Hetzij de 'Mastermind'-opdracht uitkomst was bekend en gebruikt in een later opgenomen intro, hetzij deze (door Soundos opgepakte..?) oplossing lag van te voren vast (wat op de kaartjes stond was iig niet te zien maar het gaat wel om de mensen die ook het 'meest verdacht' waren -i.e. een 'selectieve' groep en aan het begin van de aflevering aangekondigde groep.).

De overige kleuren waren dus 'bekend' behalve het wit van Pepijn.

'Zoek de verschillen, vind de mol' & 'Kleur bekennen' (/Niets is wat het lijkt), 'Wie is nummer 4?'. ?
« Laatst bewerkt op: 12-02-2011, 19:38:21 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #510 Gepost op: 12-02-2011, 10:15:31 »
hoe kun je mollen? Compleet verkeerd lopen... lastig als er hele duidelijke aanwijzingen worden gegeven óf simpelweg tijdrekken

Bijv. door tussendoor een potje te gaan voetballen  ::rofl:: ::jaja:: ::regenboog:: ::bravo:: ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #511 Gepost op: 12-02-2011, 10:40:06 »
In deze aflevering laat hij duidelijk blijken dat hij (zogenaamd) Art verdenkt als mol. Door zo vol zelfvertrouwen zijn scherm te willen zien, en groen te hebben, hoopt hij de verdenking van medekandidaten op Art te krijgen in plaats van op hemzelf!

In de vorige aflevering zei hij juist Art duidelijk als nepmol te zien. De regie werkt volgens mij toe naar Karin als mol voor Pepijn. Doordat niemand, zelfs de regie, nog aan het begin weet wie naast Pepijn de finale gaat halen houden ze het mistig tot het wat meer duidelijk wordt. Van Pepijn hebben we slechts enkele dingen gehoord. Met name wie zijn vertrouwelingen zijn (Horace, Anna, Patrick). En dat hij nu vol gaat voor 1 persoon. Dat zal later blijken Karin te zijn want Patrick kan niet meer sinds de kerk.

Overigens heb je gelijk dat hij in deze aflevering duidelijk laat blijken dat hij zogenaamd Art verdenkt als mol. Door tijdens het ontbijt opeens een aanval op Art te lanceren hoopt hij de verdenking van medekandidaten op Art te krijgen in plaats van op hemzelf.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #512 Gepost op: 12-02-2011, 12:19:33 »
jammer vinden als zoveel mensen al zo lang goed zitten ...

Klopt, dat zei ik wat weken geleden ook al. Het is wel een erg makkelijk seizoen ditmaal. Wel jammer dus. Toch vind ik Pepijn niet een zwakke mol hoor. Maar voor de kijkers is het wel een makkie, zoals nu met dat groene scherm eisen. Als er nu nog een mindfuck bijzat, zoals dat hij rood had gehad en wordt teruggekocht, alla, maar nu kan je maar 1 conclusie trekken, namelijk de conclusie die Patrick ook al direct ter plekke trok  ::jaja:: ::bravo:: ::vergroot::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #513 Gepost op: 12-02-2011, 12:45:32 »
Ik vond het gezicht van Pepijn veelzeggend op het moment dat Soundos 'executie' zegt. Art reageert meteen: "zullen we dat dan doen?" (kandidaatsactie!) en Pepijn zegt even niets maar kijkt zo:



Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #514 Gepost op: 12-02-2011, 14:57:35 »
In dit plaatje zie je de route die Pepijn aflegt vanaf het begin. Hij vertraagt hiermee de goede oplossing door zomaar te beginnen en hij geeft hier misschien wel een hint?? - De vorm is in de vorm van een q - in combinatie met de spiegelbeeldhint: P van Pepijn!

Rood is de route die hij aflegt, en met de zwarte pijlen is de route aangegeven die hij weer terug aflegt (vanaf de rode vlek) als hij wordt teruggeroepen. Hij legt dus 2x dezelfde route af!

In combinatie met de P die hij eerder maakt bij de opdracht daarvoor, zou dit wel eens een hint kunnen zijn...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #515 Gepost op: 12-02-2011, 15:00:31 »
In dit plaatje zie je de route die Pepijn aflegt vanaf het begin. Hij vertraagt hiermee de goede oplossing door zomaar te beginnen en hij geeft hier misschien wel een hint?? - De vorm is in de vorm van een q - in combinatie met de spiegelbeeldhint: P van Pepijn!

Rood is de route die hij aflegt, en met de zwarte pijlen is de route aangegeven die hij weer terug aflegt (vanaf de rode vlek) als hij wordt teruggeroepen. Hij legt dus 2x dezelfde route af!

In combinatie met de P die hij eerder maakt bij de opdracht daarvoor, zou dit wel eens een hint kunnen zijn...

Maar jij gaat er van uit dat de productie precies wist dat Pepijn en aanhang daar zou gaan staan om vervolgens daar een letter P op de muur te schilderen voor een hint?
Het is gewoon dom veel geluk dat daar toevallig een P op de muur staat, en als het een hint zou zijn, dan is die veel later pas verzonnen...
De groep van Pepijn was afhankelijk van het systeem dat de groep van Patrick verzonnen heeft... Ze hadden ook op een heel andere plek kunnen staan...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #516 Gepost op: 12-02-2011, 15:06:24 »
Hij kan toch ook met zijn hand een p volgen als de muur helemaal wit is? De P was gewoon toevallig denk ik.

Mooie hint, ookal zit ik op Patrick.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #517 Gepost op: 12-02-2011, 15:09:26 »
Maar jij gaat er van uit dat de productie precies wist dat Pepijn en aanhang daar zou gaan staan om vervolgens daar een letter P op de muur te schilderen voor een hint?
Het is gewoon dom veel geluk dat daar toevallig een P op de muur staat, en als het een hint zou zijn, dan is die veel later pas verzonnen...
De groep van Pepijn was afhankelijk van het systeem dat de groep van Patrick verzonnen heeft... Ze hadden ook op een heel andere plek kunnen staan...

nee daar ga ik niet van uit.. hij had de hint gemaakt als dat kon en dus een p tegenkwam.. Hij kwam zelf met het idee dat het letters waren die ze vormden, dus kon hij een p maken met zijn vinger als hij er een zag en anders had hij dat gewoon op de muur kunnen doen, zonder dat er ook daadwerkelijk een p te zien was.

Ja ze hadden ook op een andere plek kunnen staan, maar Pepijn kon toch zelf het moment uitkiezen dat hij met de informatie kwam dat ze letters aan het vormen waren door die route te lopen. Hij kon zelf bepalen wanneer hij dat deed

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #518 Gepost op: 12-02-2011, 16:34:33 »
Wat ik opvallend vind is dat Pepijn 2x betrokken is bij een executie waar niemand naar huis gaat. De mol weet dat.
Toevallig (dus not) heeft hij de vrijstelling voor aflevering 1 en mag bepalen of er iemand wel of niet naar huis gaat.
In deze aflevering wil hij zijn scherm zien zodat de kans groot is dat er niemand een rood scherm krijgt.

Offline Molloot00

  • Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #519 Gepost op: 12-02-2011, 16:48:49 »
De mol wil juist wel dat er iemand naar huis gaat. Dus dan is het geen pepijn als hij er 2 keer voor zorgt dat niemand naar huis gaat.. (zie dagboeken mol & de roodshow)