Auteur Topic: [Kandidaat] PEPIJN is niet de Mol!  (gelezen 238982 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #520 Gepost op: 12-02-2011, 17:01:31 »
Daar hebben we het al vaker over gehad. Er wordt gedaan alsof de mol wel mensen naar huis wil hebben en dat hij ze zelfs zelf eruit stuurt. Dit is onlogisch. De mol heeft geen enkele invloed op wie er naar huis gaat en meestal ook niet of er wel iemand naar huis gaat. De mol weet dat er met 11 afleveringen 2x iemand niet naar huis moet, anders is er straks niemand meer over voor de finale. Al wil de mol iedereen weg hebben, dat gaat niet gebeuren, ofwel er moet nu niemand uit of een volgende aflevering. Dan kan de mol net zo goed meehelpen om iemand er in te houden op het moment dat dat gepland is.
Daarnaast is het voor de mol juist prettig als er meer mensen zijn. Dan valt hij gewoon minder op en is er minder kans dat hij ontdekt wordt. Als de mol iedereen weg zou willen hebben, en dan lopen er vanaf aflevering 1 nog maar 3 kandidaten mee, dan is het vrij makkelijk geworden de mol aan te wijzen. Daarom kan het niet waar zijn dat de mol mensen weg wil hebben.
The British are not impressed.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #521 Gepost op: 12-02-2011, 17:09:43 »
Toevoeging: Stel dat Pepijn had gekozen om iemand af te laten vallen, dan waren er minder kanditaten om de boobytraps onschaddelijk te maken en was er ook weer 1x minder €250,- te verdienen met de contactadvertenties.
Maar ik denk niet dat de mol zover gaat.
...óf niet!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #522 Gepost op: 12-02-2011, 18:34:46 »
Als er nu nog een mindfuck bijzat, zoals dat hij rood had gehad en wordt teruggekocht, alla, maar nu kan je maar 1 conclusie trekken, namelijk de conclusie die Patrick ook al direct ter plekke trok  ::jaja:: ::bravo:: ::vergroot::

Lo, nogmaals : als hij rood had gekregen, en was teruggekomen, dan pas kon het niet anders dat.
Ik ben juist heel blij en opgelucht dat dat niet het geval is.

Verder vind ik dat Pepijn echt een van de beste mollen zou zijn die we ooit gehad hebben, qua mollenstreken.  ;)

Jammer dat niemand ingaat op mijn 'wit' speculatie - het leek me toch een aardige invulling van een aantal dingen in combinatie.. ('de betekenis van de bus in serie 11', 'kleur bekennen' en 'wat is het verschil').  ;D

Ook in combinatie met 33 -> 34, 'we hebben nog maar 3 kwartier', 'wie is nummer 4?' (twitter).

Aanvullingen zijn iig welkom!  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 12-02-2011, 19:16:26 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #523 Gepost op: 12-02-2011, 19:38:54 »
Mocht Pepijn inderdaad de mol zijn, dan is hij zeker een van de beste mollen ooit!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #524 Gepost op: 12-02-2011, 20:00:28 »
Lo, nogmaals : als hij rood had gekregen, en was teruggekomen, dan pas kon het niet anders dat.
Ik ben juist heel blij en opgelucht dat dat niet het geval is.

Nou, vind ik niet hoor. Dit hebben we al duuzend keer gezien. En Patrick was er als de kippen bij om hem door te hebben. Beetje simpel allemaal. We hebben nog nooit rood&weet terug gezien. Sterker nog, jij was degene die zei dat als je rood had je verder lame duck zou zijn. A la Paul, Richard, Gijs... zeker kandidaat. Wat was het toch prachtig geweest als Pepijn dit tegendeel had bewezen! Nu zitten we nog altijd met het gevoel 'rood, dan meteen strepen als mol' ::niet-ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #525 Gepost op: 12-02-2011, 20:07:42 »
Sterker nog, jij was degene die zei dat als je rood had je verder lame duck zou zijn.

Ja dat vind ik ook nog steeds tenzij de productie dus ervoor zou zorgen dat de mol er niet uit kon. Alleen dan kan je volhouden dat ie de mol is, als hij niet afhankelijk is van anderen.

Dat is dan erg doorzichtig, dus zou het 100% zeker zijn dat ie de mol is in dat scenario.
Wat ik zei klopt dus en is consistent met elkaar.  ;)

Anyway laten we hierover ophouden want we zullen het er vermoedelijk nooit over eens worden  - wel over het feit dat Peppie de mol van serie 11 is..En dat is veel leuker om over te praten.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #526 Gepost op: 12-02-2011, 21:41:53 »
Maar wacht eens, als je ervoor kiest dat je je scherm niet wil zien, en iemand krijgt rood, dan weet je ook dat je groen zou hebben gekregen. En als de rest groen krijgt, dan weet je juist dat de kans bestaat dat je rood zou hebben gekregen. Plus dat je natuurlijk ook geen risico loopt om naar huis te gaan.
Slim van Pepijn om zijn scherm te zien?? Ik denk het niet.
...óf niet!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #527 Gepost op: 12-02-2011, 21:53:45 »
Maar wacht eens, als je ervoor kiest dat je je scherm niet wil zien, en iemand krijgt rood, dan weet je ook dat je groen zou hebben gekregen. En als de rest groen krijgt, dan weet je juist dat de kans bestaat dat je rood zou hebben gekregen. Plus dat je natuurlijk ook geen risico loopt om naar huis te gaan.
Slim van Pepijn om zijn scherm te zien?? Ik denk het niet.


Ja idd. Ik denk dat het gewoon een domme actie was van een kandidaat die even dacht slim te zijn. Ik verdenk hem (nog) niet.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #528 Gepost op: 12-02-2011, 22:43:26 »
tenzij de productie dus ervoor zou zorgen dat de mol er niet uit kon. Alleen dan kan je volhouden dat ie de mol is

Ja maar zover zijn we het wel eens hoor. In mijn scenario is dat uiteraard ook zo. Het kan ook niet anders want het is uiteraard onbestaanbaar dat de mol het spel verlaat ::rofl::. Ik vind dus wel dat deze andere kant van de medaille mogelijk moet zijn. Anders kan je zoals in die eerdere gevallen (Paul, Richard, Gijs) altijd meteen iemand strepen als mol... dat maakt WIDM niet bepaald leuk, zeker als je met Paul nog een finalist hebt ook.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #529 Gepost op: 13-02-2011, 14:18:42 »
Daar hebben we het al vaker over gehad. Er wordt gedaan alsof de mol wel mensen naar huis wil hebben en dat hij ze zelfs zelf eruit stuurt. Dit is onlogisch. De mol heeft geen enkele invloed op wie er naar huis gaat en meestal ook niet of er wel iemand naar huis gaat. De mol weet dat er met 11 afleveringen 2x iemand niet naar huis moet, anders is er straks niemand meer over voor de finale. Al wil de mol iedereen weg hebben, dat gaat niet gebeuren, ofwel er moet nu niemand uit of een volgende aflevering. Dan kan de mol net zo goed meehelpen om iemand er in te houden op het moment dat dat gepland is.
Daarnaast is het voor de mol juist prettig als er meer mensen zijn. Dan valt hij gewoon minder op en is er minder kans dat hij ontdekt wordt. Als de mol iedereen weg zou willen hebben, en dan lopen er vanaf aflevering 1 nog maar 3 kandidaten mee, dan is het vrij makkelijk geworden de mol aan te wijzen. Daarom kan het niet waar zijn dat de mol mensen weg wil hebben.

We weten nog steeds niet waarom we nu te maken hebben met 11 afleveringen. Je weet niet of de beslissing te maken heeft met de serie zelf of met een latere keuze van de netmanager, wanneer de serie al is afgelopen. Als het voor de opnames al vaststond zou het me niet verbazen als iedereen een groen scherm gekregen zou hebben. Maar dat weten we natuurlijk niet.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #530 Gepost op: 13-02-2011, 14:40:28 »
Ik neem aan dat ze bij de opnames wel al wisten dat ze 11 afleveringen te vullen hadden. JP wist op de fandag al te melden dat dit seizoen in januari zou beginnen, dan hadden ze vast ook al de rest van het schema.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #531 Gepost op: 13-02-2011, 17:39:26 »
Volgens mij was het hier nog niet gezegd, maar de titel: 'Het lot in eigen handen' slaat zou ik zeggen op Pepijn. Het lot, bij het lootjes trekken, neemt Pepijn in eigen handen, omdat hij er voorkiest om direct zijn scherm te krijgen, en dus niet mee te doen aan de trekking...

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #532 Gepost op: 13-02-2011, 17:46:02 »
Da's een goeie Jelsir.

'k Zat er ook al op te broeden, maar staarde me wat blind op de Mastermind-achtige opdracht...
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #533 Gepost op: 13-02-2011, 22:01:58 »
Volgens mij was het hier nog niet gezegd, maar de titel: 'Het lot in eigen handen' slaat zou ik zeggen op Pepijn. Het lot, bij het lootjes trekken, neemt Pepijn in eigen handen, omdat hij er voorkiest om direct zijn scherm te krijgen, en dus niet mee te doen aan de trekking...


Soundos trekt toch ook (letterlijk) een lot met haar eigen naam...ook een titelverklaring...
Omnia vincit amor

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #534 Gepost op: 13-02-2011, 22:56:52 »
Soundos trekt toch ook (letterlijk) een lot met haar eigen naam...ook een titelverklaring...

Zo, Loebas, jij zit wel heel erg diep in die Soundos-tunnel...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #535 Gepost op: 13-02-2011, 23:38:10 »
Pepijn komt zonder rugzak naar de executie.  ???

*blijft in de Pepijn tunnel*
Art en Patrick lopen evengoed zonder rugzak over het strand...
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #536 Gepost op: 13-02-2011, 23:40:22 »
Zo, Loebas, jij zit wel heel erg diep in die Soundos-tunnel...
Dat is waar..., maar goed, ik zal die Mol vinden, vandaar :)
Edoch...als het om titelverkllaren gaat is dit er net zo goed 1, toch niet ver gezocht? Zelfs letterlijk...imo..

:)
Omnia vincit amor

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #537 Gepost op: 13-02-2011, 23:40:38 »
Art en Patrick lopen evengoed zonder rugzak over het strand...

Ja maar die waren al door naar de volgende ronde. Pepijn moest zijn scherm nog wel te zien krijgen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #538 Gepost op: 14-02-2011, 00:05:01 »
Soundos trekt toch ook (letterlijk) een lot met haar eigen naam...ook een titelverklaring...

Soundos zegt letterlijk:" Hoe zuur kan soms het lot zijn" :45.35u...
Los van mijn tunnel....geef toe..;)
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #539 Gepost op: 14-02-2011, 00:06:14 »
Ja maar die waren al door naar de volgende ronde. Pepijn moest zijn scherm nog wel te zien krijgen.
Excuus, Art heeft wel een rugzak, Patrick niet bij executie.
Voor de Mastermindopdracht alle 3 de heren niet.
Is ook niet de bagage om mee af te reizen naar NL dus lijkt me niet een hint of aanduiding, m.i..

Nog even vh hart: zag afgelopen week een stukje wat Pepijn presenteert op Ned 3 voor de jeugd, wat is hij dan spontaan en vrolijk. Meer zichzelf?
Dit is de laatste x dat ik het zeg, dat beloof ik, maar ik vind hem zo theatraal overkomen, niet puur. Te ingehouden.
Waardoor je wellicht geneigd zou zijn hem als Mol aan te wijzen maar ik weiger dat omdat ik dat juist niet wil zien bij de mol. Too obvious.
Zie ik liever  ::oink:: vanuit mijn tunnel...;)
En zal zwijgen over Pep.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2011, 00:16:37 door Loebas »
Omnia vincit amor