Auteur Topic: [Kandidaat] PEPIJN is niet de Mol!  (gelezen 238978 keer)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #540 Gepost op: 14-02-2011, 00:24:17 »

Nog even vh hart: zag afgelopen week een stukje wat Pepijn presenteert op Ned 3 voor de jeugd, (...)

Was het dat programma wat hij presenteert en op zaterdag om 10:10 wordt uitgezonden?  :P

http://zapplive.ncrv.nl/ncrvgemist/12-2-2011/zpplive-3
« Laatst bewerkt op: 14-02-2011, 00:27:26 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #541 Gepost op: 14-02-2011, 00:31:54 »
Was het dat programma wat hij presenteert en op zaterdag om 10:10 wordt uitgezonden?  :P

http://zapplive.ncrv.nl/ncrvgemist/12-2-2011/zpplive-3
:P, hahaha....  ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #542 Gepost op: 14-02-2011, 00:40:00 »
Excuus, Art heeft wel een rugzak, Patrick niet bij executie.
Voor de Mastermindopdracht alle 3 de heren niet.
Is ook niet de bagage om mee af te reizen naar NL dus lijkt me niet een hint of aanduiding, m.i..

Och, ik vond het juist wel een aardige in combi met dat shirtje dat ie draagt.  ;D

Sws een heel geestig moment als Patrick Pepijn aankijkt (die met een grote grijns staat) na de mededeling dat de laarsjes 100 euri uit de pot kostten.  ;D


Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #543 Gepost op: 14-02-2011, 21:15:58 »
Volgens mij was het hier nog niet gezegd, maar de titel: 'Het lot in eigen handen' slaat zou ik zeggen op Pepijn. Het lot, bij het lootjes trekken, neemt Pepijn in eigen handen, omdat hij er voorkiest om direct zijn scherm te krijgen, en dus niet mee te doen aan de trekking...

Dit heb ik ook gedacht. Zou een simpele, duidelijke hint zijn.
Zo een die goed uit te leggen is in aflevering 11.
Van DIT soort hints zouden we nu eens een overzicht moeten hebben. Ik probeer altijd een beetje te beredeneren naar hoe goed een hint uit te leggen is voor de niet-molloten. Als die namelijk mee moeten in onze hersenkronkels, doe ze allemaal de Soundos.

 ::oink::
Laten we jabberen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #544 Gepost op: 14-02-2011, 21:19:38 »
Dit heb ik ook gedacht. Zou een simpele, duidelijke hint zijn.
Zo een die goed uit te leggen is in aflevering 11.

Ok, de titel slaat via deze uitleg duidelijk op Pepijn. Maar waarom is ie dan de Mol? Omdat de titel in dit geval op de Mol slaat? Het zou dan sterker zijn als alle titels op de Mol slaan. (Dus laten we aan het werk gaan om alle titels richting Pepijn te buigen. ;D)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #545 Gepost op: 14-02-2011, 22:16:00 »
Ok, de titel slaat via deze uitleg duidelijk op Pepijn. Maar waarom is ie dan de Mol? Omdat de titel in dit geval op de Mol slaat? Het zou dan sterker zijn als alle titels op de Mol slaan. (Dus laten we aan het werk gaan om alle titels richting Pepijn te buigen. ;D)

Dat is al een paar maal eerder gedaan in dit topic.  ;)
o.a.

1. 'Kleur bekennen'
- Zie eerdere post aangaande mogelijke link met 'wit', de witte bus, en alle referenties aan ten eerste etc. In combinatie met de MasterMind oplossing van afl 6.

2. 'Allemaal theater'
Tja. Misschien was zijn optreden in het theater 'allemaal theater' omdat hij daar zijn best lijkt te doen (maar verder weinig goeds uitvreet).


3. 'Verdeel en Heers'.
Moeilijk te zeggen, wellicht slaat het op de hotelkamer opdracht.
Eerst deed hij wel erg zijn best bij het optreden, de volgende dag grijpt hij dat aan om aan te dikken dat al dat geld dat ze met die positieve opdrachten en emoties hebben verdiend in 1 klap weg is door het terugkopen van de bagage.

Het deed iig nogal wat emoties opwaaien. Maar dat zou je ook van Patrick kunnen zeggen.


4. 'Iets is wat het lijkt'
- Testvraag 2 die Pepijn krijgt ('Als hoeveelste ging de mol over het raceparcours').
- Pieter Jan die het in de intro van afl 4 heeft over de mol die zich verheugt op een wandelingetje van 100 meter (waarna we in de intro Pepijn bij de Puerta del Diablo zien).
- Het stukje waarin hij zich laat vallen en de biecht die hij hierover doet.

5. 'Land in Zicht'

Tja. Ik kom dan toch weer op de vogels uit. Hij wilde perse vogels uitbeelden, met twee x twee handen (tien tien, intro stukje waarin hij de geit 'de mol' noemt). Vogels werden vroeger gebruikt om te zien of er land in zicht was.


6. 'Je lot in eigen handen'
- Zie boven.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #546 Gepost op: 14-02-2011, 22:19:42 »
Heinz, niet van die moeilijke vragen stellen.  ::trots::

Nee, ik weet niet of dit niet misschien naar een kandidaat verwijst. Of de winnaar. Of de verliezend finalist. Of de mol. Het laatste lijkt mij gewoon het meest logisch.

Ik zit overigens op Patrick, hoor. Maar probeer gewoon niet het moltunnelsyndroom te ontwikkelen. (Heb gehoord dat je daar gewoon heel moeilijk vanaf komt.)
Laten we jabberen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #547 Gepost op: 14-02-2011, 22:32:42 »
Ok, de titel slaat via deze uitleg duidelijk op Pepijn. Maar waarom is ie dan de Mol? Omdat de titel in dit geval op de Mol slaat? Het zou dan sterker zijn als alle titels op de Mol slaan. (Dus laten we aan het werk gaan om alle titels richting Pepijn te buigen. ;D)

Good luck. Link dit alles plz!  8)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #548 Gepost op: 14-02-2011, 22:38:22 »
Ook opvallend dat ze de "gun" in zijn geheel gemaakt hebben, dwz het ontbrekende zwarte (door het weghalen van de rode streep) zelf aangevuld hebben in paint.

Dit vind ik eigenlijk nog wel de meest duidelijke productiehint dat Pepijn de mol is. Ze zouden toch niet de moeite nemen om te gaan fotoshoppen als het een gewone kandidaat was?

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #549 Gepost op: 14-02-2011, 22:40:24 »
Klopt, dat zei ik wat weken geleden ook al. Het is wel een erg makkelijk seizoen ditmaal. Wel jammer dus. Toch vind ik Pepijn niet een zwakke mol hoor. Maar voor de kijkers is het wel een makkie, zoals nu met dat groene scherm eisen. Als er nu nog een mindfuck bijzat, zoals dat hij rood had gehad en wordt teruggekocht, alla, maar nu kan je maar 1 conclusie trekken, namelijk de conclusie die Patrick ook al direct ter plekke trok  ::jaja:: ::bravo:: ::vergroot::

Tja, ik weet niet. Er zitten ook nog wel veel mensen op Patrick. En de casual kijkers die ik ken zitten op Art of Karin.
Het doet me een beetje denken aan dat seizoen met Dennis. Toen was het toch ook grotendeels verdeelt tussen Dennis en Edo?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #550 Gepost op: 14-02-2011, 23:52:10 »
Dit vind ik eigenlijk nog wel de meest duidelijke productiehint dat Pepijn de mol is. Ze zouden toch niet de moeite nemen om te gaan fotoshoppen als het een gewone kandidaat was?
Ik betwijfel persoonlijk dat het daadwerkelijk gefotoshopt is. Volgens mij is er iets van het bord gescheurt of op geplakt, waarna het zwarte van het pistool er opnieuw overheen is getekend.

Ten eerst, als dit een gefotoshopt is, dan is het zeer amaturitisch gedaan. Ten tweede, is de groepsfoto geen losse foto, maar een videoopname en de streep ontbreekt in de volledige opname. Ten derde komt het bord ook even langs in aflevering 2 en daarbij ontbreekt het stuk ook (zie bijgevoegde plaatje).

Ik kan niet 100% uitsluiten dat het niet bewerkt is, maar ik vindt het persoonlijk niet de meest voor de handliggende verklaring.

(Nu eens afwachten wie er gelijk heeft een professioneel vormgever (volgens weekend), of een professioneel ontwerper.)
« Laatst bewerkt op: 15-02-2011, 00:00:12 door Rat »

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #551 Gepost op: 15-02-2011, 00:17:11 »
Ah jammer :( Nu ben ik inderdaad niet meer zo overtuigd :S

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #552 Gepost op: 15-02-2011, 01:18:30 »
Kan iemand uitleggen waarom het van belang is dat het gefotoshopt is of niet?

We zijn er zelf ook al snel achtergekomen dat El Salvador niet bepaald het veiligste land is.
(Overigens haalde PJ dit al aan bij de Ring verkiezingen, het werd guerilla en oorlog..).

Een makkelijk onderzoek naar locaties zoals we dat idd zelf al kunnen levert op dat op dit soort bekende locaties dit soort borden staan daar.

Goed dat kan toeval zijn - of het kan zo zijn dat de productie dat gebruikt heeft om een hint naar Pepijn in te verweven. In het kader van de mol 'molt' (maar dan in een beeldgrap verwerkt).

Aangezien hij vrij consequent met zijn handen dit gebaar maakt en PJ eenzelfde gebaar maakt bij de intro van afl 6 lijkt me dat dat goed mogelijk is.

Uiteraard kan alles toeval zijn - maar in dit geval is er wel degelijk een patroon herkenbaar en dat maakt de kans op toeval weer kleiner.

In ieder geval zie ik niet in waarom het relevant zou zijn of het er in geshopt is of niet, aangezien het niet 'random' lijkt te zijn iig.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #553 Gepost op: 15-02-2011, 01:43:12 »
Jelsir, ik weet niet of alles 1 op 1 aan elkaar te linken is..
Sws kan je voor iedereen wel het eea bedenken als link dat is het punt niet - het gaat er natuurlijk om dat de hint/ link eenduidig is.
In het geval van wit - eerste ben ik er vrij zeker van dat dit eigenlijk eenduidig naar Pepijn verwijst (mocht hier een hint in zitten).Alleen hij krijgt wit toegewezen, en hij is continu de eerste.

1. De eerste in de molbus.
2. De eerste om de touwbrug bij Puerta del Diablo (666 meter - mol - afl 6) over te steken.
3. De eerste bij de foto-opdracht (n.a.v. de vraag van PJ wie als eerste wil).
4. De eerste die zijn vinger opsteekt bij het zich geroepen voelen bij het optreden.
5. De eerste om op de plankjes te springen (afl 6)
6. Bij de 'executie' van afl 6 wil hij weer 'als eerste' en zijn plek bij Mastermind is dus de eerste. Makes sense want de dubbele 1 is immers 11.

Goed, vwb de overige zaken staat hierboven al het eea.

1. Vuurtje wordt aangestoken.
- vuurwerk aansteken (mol bij verzenders) of zijn actie met de mandjes waardoor er onrust ontstond of er gelogen was en wie wel of geen jokers kreeg.

Kleur bekennen en ten eerste lijken me gezien mijn vorige posts nu wel voldoende gelinkt, interessant dus ook dat dit de titel van afl 1 is.

2. Zoek de verschillen, vind de mol
intro's 2 en 5 zijn gespiegeld en omgedraaid.
Ook dit kan worden gelinkt aan de spiegeling van de volgorde (van de 3 bekende namen en wie is nr 4, echter nr 4 moet dan dus nr 1 zijn).

Verder heb ik nog een idee aangaande afl 6 maar ik kijk nog wel even of ik daar op terug ga komen.  ;)

'Allemaal theater' kan slaan op dat hij leek zn best te doen bij de theater opdracht maar feitelijk verder dus weinig goeds heeft gedaan verder.
Tien jokers, geen idee - misschien slaat het op het feit dat hij een joker cadeau kreeg maar feitelijk voor alle andere afl ook een 'jokers' heeft - verder clown, komiek.

3 Kunst, cultuur en oorlog.
Oorlog zou dus aansluiten bij een evt groepsfoto 'gun' hint.
In combinatie met verdeel en heers komt wederom de associatie van oorlog boven en een vijand onder de gelederen die niet te vertrouwen is doordat er verwarring gezaaid wordt. Kan slaan op zijn 'betoog' over al het geld dat verdiend is maar nu weggegooid werd hetgeen nogal wat emoties losmaakte.

'aannemen' zou in die context passen omdat ook dat op de hotelkamer opdracht kan slaan, waarin hij plotseling aannam dat de anderen hen niet zagen en dat er sprake was van 3 niveau's.

4. Waarin een duivelsgetal gehaald moet worden.
Er wordt later gerefereerd aan het feit dat we in afl 6 de mol kunnen 'ontmaskeren' via twitter.
666, het beest, de mol in dat geval dus. De aflevering heet bovendien 'iets is wat het lijkt' dan zou dat dus onder meer kunnen slaan op dat vallen , zijn 'biecht' tijdens het 'enerverende wandeltochtje' in de intro.

Rooksignalen valt dus in samenhang te brengen met de grote dot rook die uit de witte bus kwam waar hij dus opvallend veel wit droeg die afl.

5. Van de regen in de drup.
Kan je letterlijk opvatten. Maar wat hij daar bij de koeien deed was natuurlijk wel exact dat, hij leek heel druk bezig maar hielp op dat moment totaal niet, juist integendeel omdat alle koeien zo in beweging bleven.
Zou ook ihkv de consistentie kunnen slaan op de foto opdracht - hoewel hij daar redelijk constructief bezig lijkt al is dat moeilijk te zeggen door het gemol van Art.

Land in zicht
Zoals gezegd doet me dit denken aan de vogels, die hij wilde uitbeelden middels de twee handen.
'Eerst vragen' slaat dan op het feit dat hij nav de vraag van PJ wie als eerste een duo wilde vormen onmiddellijk 1 vinger opsteekt en Art vraagt.

6. Waarin de kandidaten spelletjes spelen.
Tja, drie games / puzzles.
Lot in eigen handen ivm executie / als eerste willen gaan.
'En dan' kan slaan op als tweede in de lezersgroep willen gaan, of 'en dan' na de spelletjes is als eerste zijn scherm groen.


Goed, ik denk dat een aantal dingen goed verklaard kunnen worden middels dit gedeeltelijke model.
Enfin linken blijft gevaarlijk maar ik denk dat met name de wit/bus/eerste/spiegeling wel duidelijk kunnen zijn zo.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2011, 02:02:27 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #554 Gepost op: 15-02-2011, 08:58:29 »
Dit keer ben ik zeker van mijn zaak: Pepijn is de mol

Het is weer de tijd van het jaar van mijn favoriete verslaving: Wie is de Mol. Ik heb de gewoonte om tot het allerlaatst te twijfelen wie de mol is maar dit jaar ben ik absoluut zeker van mijn zaak: het is Pepijn Gunneweg.

Lees de rest van mijn column...



Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #555 Gepost op: 15-02-2011, 09:30:26 »
Even Off-Topic maar inderdaad Art is een knappere man dan Jan  :P
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #556 Gepost op: 15-02-2011, 09:57:14 »
Even Off-Topic maar inderdaad Art is een knappere man dan Jan  :P
::rofl::  ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

Offline Ohmiyax

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #557 Gepost op: 15-02-2011, 10:06:40 »
Pepijn is mijn mol. Bij de mandjesopdracht zegt hij dat het laatste mandje leeg is om misschien ervoor te zorgen dat een kandidaat uit nieuwsgierigheid zou gaan kijken en zo geen geld binnenhaalde. Bij de 666m opdracht gaat hij heel slungelig doen om misschien ervoor te zorgen dat de twijfelende kandidaten ervoor kiezen niet te gaan. Ook kiest hij bij de foto opdracht ervoor met art te gaan, waarschijnlijk omdat hij wist dat art zou gaan mollen en zo gaan veel verdenkingen naar art ipv pepijn. En als laatste; PJ zegt in het filmpje vd interview over aflevering 6 bij die plankenopdracht '...staat zich dood te lachen.' ik denk dat hij de naam vd mol zei en ik zag pepijn wel even grinniken.
Dit zijn niet zulke sterke argumenten maar hierdoor denk ik wel dat hij wel eens de mol zou kunnen zijn..

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #558 Gepost op: 15-02-2011, 18:48:24 »
Ik betwijfel persoonlijk dat het daadwerkelijk gefotoshopt is. Volgens mij is er iets van het bord gescheurt of op geplakt, waarna het zwarte van het pistool er opnieuw overheen is getekend.
O fijn te zien, niet bewerkt!
Dank! -zat me niet lekker-
 ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #559 Gepost op: 15-02-2011, 18:50:33 »
1. 'Kleur bekennen'
- Zie eerdere post aangaande mogelijke link met 'wit', de witte bus, en alle referenties aan ten eerste etc. In combinatie met de MasterMind oplossing van afl 6.
Wil niet vervelend doen maar:
Wit is formeel geen kleur...
Omnia vincit amor