Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 167029 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #180 Gepost op: 7-01-2011, 12:57:03 »
en die zijn vanwege de leesbaarheid van het forum weer samengevoegd in dit topic.

Ohjah, ik zie t... Dat had ik nog even niet gezien.. (Ik vond die losse topic eigenlijk wel handig, want nu wordt dit zo'n lang topic waar je niks in kan terug vinden... Misschien een goed idee om te beginnen met losse topics en dan als de volgende aflevering is geweest de topics van de voprige aflevering samen te voegen...)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #181 Gepost op: 7-01-2011, 13:17:26 »
Kijk ik probeer niet te veel geobsedeerd te raken door Anna. Maar in de bus vraagt ze aan de chauffeur in het Spaans hoe hard die bus kan met 80 man. Het antwoord dat ze denkt te horen is vijftig.
Vijftig = cincuenta
Vijftien = quince

De bus chauffeur zegt dan volgens mij 'quince', het juiste antwoord.
En dan zegt Anna: quince nou dat is vijftig.
Nu is mijn spaans niet al te best maar als je een mol bent is dat wel een makkelijke vergissing om uit te leggen. Daarnaast wordt het ook nog eens fout ondertiteld...

15 mijl/uur is btw 24.12 km/h
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #182 Gepost op: 7-01-2011, 13:23:37 »
Opzich zoek ik daar niks achter. Ik heb 2 jaar spaans gehad en om eerlijk te zijn zou ik het ook niet zeker weten.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Niko

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #183 Gepost op: 7-01-2011, 13:25:10 »
Het teken dat op het shirt van Art staat lijkt omgedraaid op IK.
De aanwijzingen naar Art zijn wel erg duidelijk.
Misschien willen ze ons juist op het verkeerde been zetten.
Ik raad iedereen wel aan het beige petje in de gaten te houden.
Deze werd in de bus gedragen door de mol.
Misschien zien we die in de komende afleveringen weer terug.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #184 Gepost op: 7-01-2011, 13:31:36 »
Ik wil nog één tunnelvisie opmerking maken over Anna bij de vuurwerkopdracht.
Anna snapte de code. Miryanna haar teammate niet ( na eigen zeggen )
Nu zou het mij niets verbazen als in aflevering 10 de mollenstreken worden laten gezien van Anna de mol en dat ze dus dat duoverband laten terug zien. Dat Anna eigenlijk de hele tijd verkeerd vuurwerk of stak maar dat Miryanna het niet door had. Zie hoe super vrolijk ze de hele tijd waren als ze weer iets afstaken. Bijv 27.30. haha ::joehoe::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #185 Gepost op: 7-01-2011, 13:32:21 »
Het teken dat op het shirt van Art staat lijkt omgedraaid op IK.
De aanwijzingen naar Art zijn wel erg duidelijk.
Misschien willen ze ons juist op het verkeerde been zetten.
Ik raad iedereen wel aan het beige petje in de gaten te houden.
Deze werd in de bus gedragen door de mol.
Misschien zien we die in de komende afleveringen weer terug.
Ik ga er vanuit dat er niet weer zo'n obvious kleding hint gaat komen. Dat teken betekend dus alcohol!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Niko

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #186 Gepost op: 7-01-2011, 13:40:19 »
Niets is wat het lijkt.

Offline Whacko

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2
« Reactie #187 Gepost op: 7-01-2011, 14:07:50 »
Dit dus. Als mol kun je hier het beste met een goed plan komen. Jij weet dat het met vuurwerk is, dat ook nog eens tegelijk wordt afgestoken. Hierdoor is het al lastig overzicht te houden, en fouten zijn makkelijk gemaakt ;) Dit is een opdracht die een hele kleine kans van slagen had. Dan alsnog zit je als mol het best bij de ontvangers, omdat je het daar heerlijk kan saboteren mocht het onverhoopt toch goed gaan!

Ik ben er sterk van overtuigd dat het vurwerk NIET door elkaar is afgestoken, maar dat dat zo lijkt door de montage. Hoe kan Pieter Jan anders komen met een aantal enveloppen met de volgordes? Die zouden dan nooit kloppen.
Ik denk dat de zendende teams een voor een aan de beurt zijn geweest. Of in ider geval een teken hebben gekregen wanneer ze een naam mochten afvuren.

De ontvangers waren wel erg aan het klungelen. In plaats van dat ze eerst alle kleuren op schrijven en dan rustig alles vertalen, gaan ze dat gelijk doen... ja dat schiet niet op.

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #188 Gepost op: 7-01-2011, 14:17:41 »
Ik ga voor Anna na deze aflevering!
Moet dit jaar wel opletten dat ik niet weer in m'n eeuwige tunnelvisie blijf hangen..

Haar blik iid toen werd gezegd dat de mol bij hen in de bus zat. En met de vuurwerkopdracht bracht ze een idee in waar je niets mee kon. Vervolgens wil ze met Miryana, die er niets van begrijpt, gaan zenden. Met de mandjesopdracht steekt ze haar hand op om als eerste te gaan: kan ze ongegeneerd de vrijstelling pakken en loopt ze niet het risico als laatste het geld te 'moeten' pakken.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #189 Gepost op: 7-01-2011, 14:23:10 »
Whacko, ik geloof dat de enveloppen verschillende namen er op hadden en niet dezelfde namen in verschillende volgordes. De volgorde maakte dus niet uit, maar het was wel door elkaar afgestoken. ;) Denk ik.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Aflevering 1 - opdracht 1
« Reactie #190 Gepost op: 7-01-2011, 14:23:30 »
@ wwg, dan moet het Art wel zijn...

en waar baseer je dat op???
back again..

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1 - opdracht 1
« Reactie #191 Gepost op: 7-01-2011, 14:34:44 »
en waar baseer je dat op???
Man en blond kort haar en Pepijn kan het niet zijn?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 1
« Reactie #192 Gepost op: 7-01-2011, 14:52:40 »
Dit dus. Als mol kun je hier het beste met een goed plan komen. Jij weet dat het met vuurwerk is, dat ook nog eens tegelijk wordt afgestoken. Hierdoor is het al lastig overzicht te houden, en fouten zijn makkelijk gemaakt ;) Dit is een opdracht die een hele kleine kans van slagen had. Dan alsnog zit je als mol het best bij de ontvangers, omdat je het daar heerlijk kan saboteren mocht het onverhoopt toch goed gaan!
of je zit bij de afzenders per ongeluk verkeerde dingen afvuren en telkens als een ander iets afvuurt zelf ook afvuren ;)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1
« Reactie #193 Gepost op: 7-01-2011, 14:54:20 »
Balen, ik lees net op teletekst dat om 15.15 uur een persconferentie van Rutte over Afghanistan op tv gaat komen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jolly89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Iets is wat het lijkt... maar wat ~
Re: Aflevering 1
« Reactie #194 Gepost op: 7-01-2011, 15:00:49 »
Dit viel mij op:

Pepijn zegt in de busopdracht:
"Er moet iets zijn wat ik niet gezien heb"
Logisch als je zelf de mol bent en je weet je dat de mol in de bus hoort te zitten, dat je die niet ziet..

Miryanna in de busopdracht:
"één blik in de bus en je ziet dat iedereen dezelfde nationaliteit heeft"
Als je zelf de mol bent wel ja, want dan zit die ene met een Nederlandse Nationaliteit niet in de bus, die erbij de rest wel inzit.

Art:
Heeft zin in de 'blinde date' met de mol, PJ zou dat gezegt hebben, het enige wat PJ heeft gezegt:
"Jullie hoeven niets te doen, de  mol neemt zelf contact met je op" Hoe weet Art dat dit een 'blind date' is?

Patrick zegt bij de laatste opdracht twee x wat anders over de hoeveelheid geld, in  de voice over zegt hij 3x 3000 en tegen de kandidaten zegt hij 2x 3000


Offline Lien89

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #195 Gepost op: 7-01-2011, 15:02:18 »
Misschien een rare gedachte, maar... ik ging controleren wie je allemaal precies ziet instappen in de bus. Bij Patrick, Hanna en Horace zie je ze niet echt instappen, maar bij Patrick en Horace zie je de bus wel 'wegrijden', dus de bus staat stil op 't moment van instappen... Bij Hanna zie je dit niet, de bus rijdt al als ze met de opdracht begint. Misschien omdat ze al in de bus zat?  ::vergroot::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #196 Gepost op: 7-01-2011, 15:05:28 »
Dit viel mij op:

Pepijn zegt in de busopdracht:
"Er moet iets zijn wat ik niet gezien heb"
Logisch als je zelf de mol bent en je weet je dat de mol in de bus hoort te zitten, dat je die niet ziet..

Miryanna in de busopdracht:
"één blik in de bus en je ziet dat iedereen dezelfde nationaliteit heeft"
Als je zelf de mol bent wel ja, want dan zit die ene met een Nederlandse Nationaliteit niet in de bus, die erbij de rest wel inzit.

xknip

Vond dat bij Miryanna inderdaad opmerkelijk. Daarnaast zegt ze ook dat ze wordt tegen gehouden door een man. Laten ze ook beelden van zien. Ze staat dan praktisch gezien nog in het voorste gedeelte van bus. Terwijl mensen als Patrick zowat tot over de helft van de bus konden lopen. Daarnaast staan de kippen in de mand ook steeds op een andere plek in de bus!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline titatoon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • of tog niet...
Re: Aflevering 1
« Reactie #197 Gepost op: 7-01-2011, 15:10:08 »
dingen die mij opvielen:
horace is de enige die niet zijn paspoort pakt als pieter jan daarom vraagt, en hij kijkt hem zo aan van ''en nu ga je zeggge dat het niet meer hoeft!''

zoveel verschillende talen in een zin kan ik geen prongelukke verspreking meer vinden! bij karin in de bus.

anna met haar zww en lw verzin je ook niet zo 1 2 3.
of tog niet...

Offline winud

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #198 Gepost op: 7-01-2011, 15:11:14 »
Waar gaat de herhaling verder ???
Wie is de Mol? 2011

Offline Zusje80

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #199 Gepost op: 7-01-2011, 15:13:03 »
Weet niet helemaal zeker of ik het goed gezien heb maar volgens mij deed Soundos al haar handen voor haar oren voordat Art de eerste knop had ingedrukt en het eerste vuurwerk werd afgestoken. Terwijl niemand volgens mij in eerste instantie wist waarvoor al die knoppen precies diende. Toch???