Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166997 keer)

Offline Labyrintha

  • Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
Re: Aflevering 1
« Reactie #240 Gepost op: 7-01-2011, 16:43:34 »
@Yesse Nou het was meer dat het me plotseling zo opviel dat die vragen in de bus 2 landen en voor de rest cijfers waren :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #241 Gepost op: 7-01-2011, 16:46:39 »
Gaat het straks nou verder want nu net is een nieuwe programma begonnen
Komt door Mol Rutte. Widm wordt herhaald om 16:30 op Ned 3. Stond ook in de ondertiteling tijdens de persconferentie met die achterlijke gek.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1
« Reactie #242 Gepost op: 7-01-2011, 16:51:26 »
Ik weet niet wat voor land Tin Tin is, maar volgens mij sloeg dat op de geit (die inmiddels de harten gestolen heeft van alle molloten).


Waar ik het meeste mee zit: een mol heeft niets te duchten van concurrentie, dus het zou niets moeten uitmaken of ie een kandidaat die eigenlijk rood had wel of niet naar huis zou sturen.

Er is echter een maar aan dit verhaal. Hiermee houdt Pepijn (even ervan uitgaand dat hij de mol dan is) een mogelijk scherp oplettende kandidaat in het spel, en dat zou weleens nadeling kunnen uitpakken. De bewuste kandidaat kan beter gaan opletten, en ineens dingen zien die ie beter niet had kunnen zien.

Verder: de regie weet VOOR de eliminatieronde wie de test het slechtste heeft gemaakt. Dat weet in dat geval Pieter Jan dus ook.

Er volgde een aantal groene schermen (8 dus), waaruit de conclusie kan worden getrokken dat Soundos, die als laatste overbleef, de test het slechtste heeft gemaakt, en DUS naar huis had moeten gaan, wanneer Pepijn niet over zijn barmhartige hart had gestreken.

Trek ik hiermee te snel de conclusie dat Soundos de mol niet kan zijn?

Offline Labyrintha

  • Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
Re: Aflevering 1
« Reactie #243 Gepost op: 7-01-2011, 16:54:00 »
Wat we nog meer hebben, ontdek ik net met mijn moeder, was dat er nogal wat cijfers in de mandjesopdracht verwerkt zaten.

Jokers voor aflevering 2
Vrijstelling voor aflevering 5 + nog één.

Etc.

Of zit ik nu heel erg te tunnelvisie-en?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1
« Reactie #244 Gepost op: 7-01-2011, 16:55:28 »
Wat ik bedoel te zeggen: wanneer een van de andere kandidaten eigenlijk rood had moeten krijgen, nam de regie alvast een beslissing door ''rood'' niet naar huis te sturen, en te doen alsof het lot van de laatste kandidaat (Soundos)in handen van Pepijn lag.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Aflevering 1
« Reactie #245 Gepost op: 7-01-2011, 16:57:38 »
Heb net de aflevering voor de tweede keer gezien en echt een prachtige aflevering inderdaad. Gisteren vond ik het begin echt super mooi, maar het ging mij op een gegeven moment allemaal zo snel en werd zo overdonderd van alles dat ik even verbijsterd was.. haha! Maar ik heb hem nu nog een keer terug gezien en ik vind de missende soundtracks niet eens zo heel erg meer. Heb voor mezelf een overzicht gemaakt en ik durf nu al te zeggen dat Miryanna niet de mol is. Mijn verdachten zijn op het eerste gezicht Horace en Hanna..
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Labyrintha

  • Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
Re: Aflevering 1
« Reactie #246 Gepost op: 7-01-2011, 16:59:06 »
Wat ik bedoel te zeggen: wanneer een van de andere kandidaten eigenlijk rood had moeten krijgen, nam de regie alvast een beslissing door ''rood'' niet naar huis te sturen, en te doen alsof het lot van de laatste kandidaat (Soundos)in handen van Pepijn lag.

Daar heb je dus wel gelijk in, en het feit dat zij als laatste was betekent dus ook niet dat ze de minste punten heeft aangezien van tevoren al bekend was dat NIEMAND naar huis zou gaan.

Oh, ik kan mijn cijfertheorie weer toepassen..

Pieter Jan: één van jullie.

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #247 Gepost op: 7-01-2011, 17:01:23 »
Had iemand al opgemerkt dat er - denk ik, dacht ik te zien - Guatemala op de handschoen staat in de leader bij die oversteekopdracht? Met die draden zeg maar?

Wel vet als ze naast El Salvador en dan waarschijnlijk ook Nicaragua meer landen doen. Toch wel een record dan en altijd leuk om verschillende landen te zien!

Ik ben de aflevering nu nog een keer aan het kijken. Gister was mijn vriend erbij, maar hij keek voor het eerst dus de helft van de tijd heb ik dingen uit moeten leggen ("Een vrijstelling? Kan je er dan niet uitgestemd worden?"). Nu heb ik mijn Moleskine erbij liggen en maak ik lijstjes, hou ik bij hoeveel er in de pot gaat of eruit, welke opvallende teksten of tekens je op kleding (en polsbandjes) kan zien enzovoort. Leeeuk, want vorig jaar heb ik het heel druk gehad en heb ik me niet echt bezig gehouden met theorieën. Nu ook druk met mijn afstudeerjaar, maar toch, WidM verdient tijd!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #248 Gepost op: 7-01-2011, 17:03:43 »
Trek ik hiermee te snel de conclusie dat Soundos de mol niet kan zijn?
Ja. Het kan net zo goed zijn dat Karin bijvoorbeeld eigenlijk rood had moeten krijgen, maar omdat alle schermen tòch al groen zouden worden (dit wist PJ natuurlijk, hij had Pepijn immers zelf gevraagd of hij iedereen mee zou nemen), maakt het helemaal niet uit of het rode scherm als eerste, tweede, vijfde of wanneer dan ook zou zijn gevallen, want dit scherm bleef toch groen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat Soundos het rode scherm zou hebben gehad.
The British are not impressed.

Offline Labyrintha

  • Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
Re: Aflevering 1
« Reactie #249 Gepost op: 7-01-2011, 17:04:50 »
Had iemand al opgemerkt dat er - denk ik, dacht ik te zien - Guatemala op de handschoen staat in de leader bij die oversteekopdracht? Met die draden zeg maar?

Nope.. niet gezien. Ik ga het nakijken!

EDIT: Eerlijk gezegd zie ik het niet... Iemand 'n printscreen?
« Laatst bewerkt op: 7-01-2011, 17:07:36 door Labyrintha »

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 1
« Reactie #250 Gepost op: 7-01-2011, 17:10:05 »
Misschien al genoemd waarvoor sorry.
De geit wordt Tin Tin genoemd maar vertaald als Tien Tien; lijkt mij een duidelijke hint.
Er bestaat een parodieversie van Kuifje getiteld: "Kuifje in El Salvador". Dit is geen echt verhaal van Hergé maar volgens de kaft geschreven door Willy VanderSteen, de man van Suske en Wiske.
Kunnen we hier wat mee?

Offline Labyrintha

  • Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
Re: Aflevering 1
« Reactie #251 Gepost op: 7-01-2011, 17:13:25 »
Misschien al genoemd waarvoor sorry.
De geit wordt Tin Tin genoemd maar vertaald als Tien Tien; lijkt mij een duidelijke hint.
Er bestaat een parodieversie van Kuifje getiteld: "Kuifje in El Salvador". Dit is geen echt verhaal van Hergé maar volgens de kaft geschreven door Willy VanderSteen, de man van Suske en Wiske.
Kunnen we hier wat mee?

Art is best wel kuifje..
Maar ik vind dit dus een hele goede!

Hoewel ik gehecht ben aan de cijfertheorie met "tien-tien"

WAAACHT!

Was er in dat stadion ook niet iets met de cijfers op de scoreboards ofzo? Dat vind ik echt zo'n plaats..

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 1
« Reactie #252 Gepost op: 7-01-2011, 17:20:33 »
Art is best wel kuifje..

Kuifje is een journalist en Art studeerde aan de Academie voor Journalistiek in Tilburg. Zijn televisiecarrière begon hij bij de actualiteitenrubriek NOVA waar hij als jongste verslaggever ooit werd aangenomen. (bron Wikipedia)

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #253 Gepost op: 7-01-2011, 17:20:53 »
Nope.. niet gezien. Ik ga het nakijken!

EDIT: Eerlijk gezegd zie ik het niet... Iemand 'n printscreen?

Ik heb het net ook terug gekeken, maar het gaat heel snel, dus ik krijg hem telkens net niet goed in beeld... Sowieso zie je dan niet heel dat woord, alleen de eerste vier letters, maar ik dacht de eerste keer 'Guat' te zien. Nu ik het beeld stilzet, zie ik alleen de G heel goed en dan misschien een u, haha. Het gaat te snel, grr.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #254 Gepost op: 7-01-2011, 17:21:13 »
Je kan Kuifje in El Salvador hier downloaden. het gewone zipbestand is prima.
Wel opvallend dat er 'Pas Op De Enige Echte' op de kaft staat. Wij kennen hier immers deenigeechtemol, die we trouwens al een hele tijd missen.
The British are not impressed.

Offline Labyrintha

  • Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
Re: Aflevering 1
« Reactie #255 Gepost op: 7-01-2011, 17:22:47 »
Je kan Kuifje in El Salvador hier downloaden. het gewone zipbestand is prima.
Wel opvallend dat er 'Pas Op De Enige Echte' op de kaft staat. Wij kennen hier immers deenigeechtemol, die we trouwens al een hele tijd missen.

Huh? Deenigeechtemol? Ik mis wat ::oink::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1
« Reactie #256 Gepost op: 7-01-2011, 17:27:19 »
Huh? Deenigeechtemol? Ik mis wat ::oink::
kwestie van het ledenbestand hier na te vlooien. Zoek alfabetisch......

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #257 Gepost op: 7-01-2011, 17:43:06 »
Toch leuk dat ze weer eens een editie met onbekende Nederlanders doen :)

Offline DutchFalcon

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #258 Gepost op: 7-01-2011, 17:48:49 »
Jongens,

Het viel mij op dat er MAROKKAANSE muziek werd gedraaid (05:00)min... Soundos is de enige met Marokkaanse bloed.

Het viel me ook op dat ze als enige vrij ver in de bus kwam.. ze werd niet echt tegen gehouden en ze had de MOL kunnen zien.

En dat ze geen geld pakte van de mandjes.

Aflevering1  Soundos.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #259 Gepost op: 7-01-2011, 18:01:19 »
Ik heb het net ook terug gekeken, maar het gaat heel snel, dus ik krijg hem telkens net niet goed in beeld... Sowieso zie je dan niet heel dat woord, alleen de eerste vier letters, maar ik dacht de eerste keer 'Guat' te zien. Nu ik het beeld stilzet, zie ik alleen de G heel goed en dan misschien een u, haha. Het gaat te snel, grr.

Ik verwijs jullie door naar dit topic: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=39773.740
Waar ik het volgende had gepost!
Citaat
Ben benieuwd wie dit met het groene shirt is. Komende afleveringen maar even opletten wie dat shirt draagt.
Heb het merk van die handschoenen proberen te achterhalen, maar kan het niet vinden.
Er staat Guantec en waarschijnlijk komt er nog één of twee letters achter.
Guante zonder c is spaans voor handschoen, dus vrij logisch
Citaat
Ik geef het op   http://www.directindustry.es/fabricante-industrial/guantes-66190.html
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)