Auteur Topic: René is (niet) de mol!  (gelezen 74585 keer)

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #200 Gepost op: 6-05-2003, 11:29:31 »
Tsja, het aantal treden: reken je de bovenste stap (stap op etage) danwel de onderste stap (stap op grond) mee of niet? Wat is een trede? Zo´n plankje waar je op kunt gaan staan of het uitvoeren van een stap?

het zijn de plankjes

De van Dale:

trap·tre·de (de ~)
1 elk van de treden die samen een trap vormen

´tre·de (de ~)
1 elk van de horizontale vlakken van een trap
2 opstapje
3 [schr.] stap, pas
4 hefboom aan een weefgetouw, draaibank e.d.

trap (de ~ (m.))
1 constructie van opeenvolgende treden, waardoor men lopend een hoger of lager gelegen plaats kan bereiken
2 min of meer harde stoot met de voet => schop, stamp
3 het trappen op de fiets
4 mate van ontwikkeling => graad, niveau, fase, stadium
5 [taal.] ieder van de drie vormen die bij een bijvoeglijk naamwoord een graad uitdrukt
6 elk van de in elkaar sluitende delen van een samengestelde raket die voor voortstuwing zorgen
7 [muz.] interval

Offline hardcoremol

• Forumlid
  • Als dat geen Hind is...
« Reactie #201 Gepost op: 6-05-2003, 19:04:02 »
Citaat
Tsja, het aantal treden: reken je de bovenste stap (stap op etage) danwel de onderste stap (stap op grond) mee of niet? Wat is een trede? Zo´n plankje waar je op kunt gaan staan of het uitvoeren van een stap?

het zijn idd de plankjes waar je op gaat staan. Maar omdat een trap niet uit een recht stuk bestaat moet je bij elke verdieping 'de bocht om' Ik zou deze middenstukken ook als één trede meetellen, maar iemand anders hier zei weer dat je deze juist niet mee moet tellen.

Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #202 Gepost op: 8-05-2003, 02:24:49 »
Afgelopen nacht maar weer eens de fabriek/monitor opdracht bekeken.

Het MOET René zijn die de sleutel in het begin heeft meegenomen!

René gaat als eerste naar boven naar de monitor waar de sleutel hangt, uiteraard moet Chandrika daarna maar boven (ookal hebben we dat niet gezien) om te zien welke vriend het betrof aangezien het niet haar partner was maar een vriend (er werd geen naam genoemd), bovendien waren Ron en Ferdi ook naar boven gegaan om de traptreden te tellen (Ferdi wist zeker dat Chandrika de mol was, dus zal naar het scherm hebben gekeken om te zien of ze weer aan het mollen was).
Oftewel, na René hebben minstens 3 personen boven gekeken (iig Chandrika en naar ik vermoed Ferdi bij de monitor), en niemand heeft die sleutel zie hangen.

De enige die hem heeft kunnen weghalen is degene die hem kon terugvinden (degene die als enige boven ging zoeken naar die sleutel, en moeiteloos 12 trappen oprende, naar de pc rende, weer al die trappen afrende etc. (dit keer zonder helm), René dus.

Ik heb zo het idee dat hij niet eens helemaal naar boven is geweest die 2e keer, dat kan nl niet binnen 1 minuut 153 treden (152 zou misschien net kunnen)  Hij heeft ook nergens beweerd dat die sleutel op de bovenste verdieping lag.

Ookal zijn de argumenten mbt Ron als mol overweldigend, ik blijf hopen op René als mol  ;)

« Laatst bewerkt op: 8-05-2003, 02:56:09 door Cosma »

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 8-05-2003, 03:27:43 »
Misschien is het leuk alle vermeende mol-acties van René eens op een rijtje te zetten?:
(grotendeels overgenomen van be-molforum)

-AFLEVERING 1:
- Rene neemt de taak op zich om, samen met Louis, de koffer te dragen. Hierbij heeft hij het excuus om te laat bij de finish aan te komen. Bovendien weet hij bij de splitsing 'zogenaamd' niet welke kant hij op moet. Hulp van Ferdi en Julien wijst hij af, vlak voor de finish.
- Rene fiets soms onder de 18 km p/u, waardoor de laserstraal wordt onderbroken.

AFLEVERING 2:
- In de loods met die sloten voert hij weinig uit en helpt niet mee om de opdracht te laten slagen.

AFLEVERING 3:
- René kan bij het even naar buiten gaan het spontaan verdwenen lintje hebben weggenomen (indien het Ron niet was)
- Rene, die hoogtevrees heeft, gaat springen. Als Mol verkleint hij de kans voor de niet-springers om te blijven.

AFLEVERING 4:
- De lumberjackopdracht, misschien te opvallend, maar toch, er moesten nog 2 kandidaten tegen een lumberjacker en indien hij de mol is zou hij er uitgaan kunnen gaan dat Elise en Ferdi verkeerd zouden gokken, en dus moest er zo min mogelijk gewonnen worden tijdens de opdracht.

AFLEVERING 5:
- Bij het vinden van de kokers, heeft Rene koker 1 en 3 gevonden en koker 2 niet gezien, 'zogenaamd'. Dit vertraagde de opdracht.
- Rene voert weinig uit bij het vinden van een hotelkamer en laat Elise het werk doen.

AFLEVERING 6:
- Rene rent, met de koffer, wildschietend door het bos en gaat natuurlijk af. Daarna adviseert hij Elise hetzelfde te doen.

Opmerkelijk, als agent zijnde zoekt hij geen dekking maar gaat in het open veld staan (hij adviseert Elise vooral hard te rennen terwijl er allemaal houtblokken en stammen liggen waardoor Elise tot 2 keer toe bijna valt).

-AFLEVERING 7:
René heeft geen enkele hint opgevangen maar is toch een uur te vroeg (op tijd) op het perron, ook is er duidelijk geknpt in het schoenpoets gebeuren.
Ene Klem schrijft hierover:

"Het kan zijn dat er in de opname van de hint tijdens het schoenpoetsen iets is weggeknipt. Luister maar eens naar wat George zegt als hij zich afvraagt waar de afgesproken plaats eigenlijk is, hij zegt heel duidelijk: (knip) Bonaventura...I'll ask around.
Maar we krijgen niet te zien dat George dit inderdaad aan Rene vraagt. Als ik nu even advokaat van de duivel speel, en Rene is de mol dan is het waarschijnlijk zo gegaan: Rene liegt tegen Elise dat hij alleen een telefoon heeft gekregen en verder niets. Deze mededeling zou voor de kijkers heel ongeloofwaardig overkomen als George duidelijk aan Rene vraagt waar dat metrostation is omdat hij daar om half vijf moet zijn. Ik vermoed dat George wel aan Rene heeft gevraagd waar dat metrostation is en dat dit wel gefilmd is, maar dat bij het monteren van de aflevering besloten is om dit weg te laten zodat het lijkt alsof Rene een te onduidelijke aanwijzing van George kreeg.

Als Rene inderdaad de mol is doet hij niet veel fout en laat hij de anderen het geld verliezen. Als je weet dat de anderen het toch wel in de soep laten lopen hoef je zelf geen fouten te maken en kom je dus op tijd. In dit geval half vijf terwijl de anderen steeds half zes tegen hem zeggen."

-AFLEVERING 8:
René vergeet sleutel (of neemt deze mee), en doet hierdoor bijna de opdracht mislukken.
René loopt binnen 1 minuut 12 trappen op en weer af in draf. (mogelijk is hij helemaal niet weer helemaal boven geweest)

In deze aflevering maakt hij er geen geheim van dat hij Elise verdenkt en toont aan iedereen dat hij er alles aan zal doen om - zelfs als onervaren paardrijder - de opdracht niet te laten mislukken. In de tussentijd is het stallenschoonmaken al doorgestreept terwijl de paardenverblijven nog allemaal moeten worden uitgemest. Als Rene de mol is heeft hij er misschien op gegokt dat dat uitmesten te lang gaat duren, waardoor de opdracht alsnog mislukt.

Zo zijn er in de afgelopen weken wel meer voorbeelden te geven waarin Rene zich openbaart als het meest gemotiveerde teamlid, maar kritisch beschouwd toch omstandigheden creeert waardoor anderen de fout in gaan. Het is me alleen nog niet duidelijk of hij dat met opzet doet.

Gaat René komende week voor een vrijstelling welke de groep zo'n 10.000 euro kost? (dat kan niemand hem immers kwalijk nemen)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 8-05-2003, 10:14:34 »
René gaat als eerste naar boven naar de monitor waar de sleutel hangt, uiteraard moet Chandrika daarna maar boven (ookal hebben we dat niet gezien) om te zien welke vriend het betrof aangezien het niet haar partner was maar een vriend (er werd geen naam genoemd),

Chandrika hoefde volgens mij niet eens naar boven, want de kandi's zullen voor de opnames van WIDM ongetwijfeld hebben moeten aangeven welke bekende van hun langs mocht komen in Canada. Bovendien staat van te voren geloof ik al altijd vast welke dagen 't bezoek zal komen, zodat de bekenden zelf daar ook rekening mee kunnen met werk enzo. Chandrika zal dus vast al geweten hebben welke vriend van haar langs zal komen en hoefde daarom dus eigenlijk niet helemaal naar boven.

Citaat
Ik heb zo het idee dat hij niet eens helemaal naar boven is geweest die 2e keer, dat kan nl niet binnen 1 minuut 153 treden (152 zou misschien net kunnen)  Hij heeft ook nergens beweerd dat die sleutel op de bovenste verdieping lag.

't was duidelijk dat Rene wel weer helemaal terug naar boven ging die 2de keer. Je zag 'm namelijk weer naar die monitor op de bovenste verdieping rennen en daar de sleutel wegnemen.

Ik geloof er eerlijk gezegd ook niet zo in dat hij die sleutel al eerder weggenomen heeft. 't stukje waarbij hij luisterd naar die monitor zien we de sleutel hangen en zien we 'm vertrekken zonder sleutel. Hij begint dan gelijk met 't tellen van de trappen. 't fragment wordt volgens mij aan 1 stuk uitgezonden (er is naar mijn weten niet in geknipt), dus 't is vrijwel onmogelijk dat hij in de tussentijd nog de sleutel heeft kunnen pakken.  :-\

Offline barbarella

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 8-05-2003, 12:04:35 »
Chandrika zal dus vast al geweten hebben welke vriend van haar langs zal komen en hoefde daarom dus eigenlijk niet helemaal naar boven. 't was duidelijk dat Rene wel weer helemaal terug naar boven ging die 2de keer. Je zag 'm namelijk weer naar die monitor op de bovenste verdieping rennen en daar de sleutel wegnemen.

Ik geloof ook niet dat Chandrika uberhaupt boven is geweest. Die maakt zich liever niet te moe, dat zie je wel vaker gebeuren ;-)  Ook niet als haar vriend daar op een monitor te zien is (het was nl. 'heel erg hoog'.
Rene wel, die is zo gedreven dat hij direct weer naar boven speert (Chandrika ook weer nergens te bekennen, die vindt het na 5 treden wel weer genoeg). Nee, ik vertrouw Rene juist wel. Chandrika trouwens ook, haar gedrag komt niet voort uit 'moloverwegingen' volgens mij.

de jacht is mooier dan de vangst

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 8-05-2003, 14:06:48 »
Chandrika hoefde volgens mij niet eens naar boven, want de kandi's zullen voor de opnames van WIDM ongetwijfeld hebben moeten aangeven welke bekende van hun langs mocht komen in Canada.

Oké maar dan moet ze natuurlijk wel René vertrouwen (evenals de anderen), ook René kan zich vergissen qua vraag, er moeten meerderen boven zijn geweest.

Citaat
't was duidelijk dat Rene wel weer helemaal terug naar boven ging die 2de keer. Je zag 'm namelijk weer naar die monitor op de bovenste verdieping rennen en daar de sleutel wegnemen.

Ik zie hem niet wederom 12 trappen oprennen hoor!
Het is goed mogelijk dat bij de eerste keer er 2 shoots zijn gemaakt van René daarboven, eentje waarbij hij naast die pc staat te luisteren, en eentje waarbij hij zonder helm de sleutel pakt en roept: blind paard!

Niemand loopt 12 trappen op en af binnen de minuut.

Citaat
Ik geloof er eerlijk gezegd ook niet zo in dat hij die sleutel al eerder weggenomen heeft. 't stukje waarbij hij luisterd naar die monitor zien we de sleutel hangen en zien we 'm vertrekken zonder sleutel.

Oké maar misschien is dat gewoon leuk gemonteerd en is hij gelijk nadat hij de 1e keer bij die pc stond teruggekeerd om de sleutel te pakken.

Hoe verklaar je dat hij binnen de minuut boven was en ook nog eens zonder enige aanwijzing precies wist waar die sleutel hing/lag?

Citaat
Hij begint dan gelijk met 't tellen van de trappen. 't fragment wordt volgens mij aan 1 stuk uitgezonden (er is naar mijn weten niet in geknipt), dus 't is vrijwel onmogelijk dat hij in de tussentijd nog de sleutel heeft kunnen pakken.  :-\

Ik heb geen fragment gezien van René 12 trappen op, naast de pc staande, weglopende, en 12 trappen af naar beneden tellende zonder dat erin geknipt is.

René heeft ook ineens geen helm meer op (terwijl dat blijkbaar nodig was wegens vallend graan  ??? ), maar dat geeft de indruk dat het een andere opname betreft, ik vermoed dat hij de eerste keer gewoon even die helm heeft afgezet en de sleutel-vindt scene heeft gedaan.

« Laatst bewerkt op: 8-05-2003, 14:14:57 door Cosma »

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 8-05-2003, 14:13:42 »

Rene wel, die is zo gedreven dat hij direct weer naar boven speert

vergis je niet, René speelt de meest fanatieke kandidaat, zelfs op de monitor waarop zijn vrouw zich bevindt werpt hij nauwelijks een blik, hij is toch al een poosje van huis, en even naar je geliefde kijken is toch wel het minste, maar nee 'René gunt haar geen blik waardig en speurt onmiddellijk naar de pilaar om de som op te lossen.

Er was verders niemand bij aanwezig (itt bij de anderen), dus wie weet heeft René daar wel deglijk langer gestaan (en gezwijmeld), maar is er gewoon ook hier weer een 2e shoot gemaakt van de racende René die alles doet om de opdrachten te laten slagen.

Citaat
Nee, ik vertrouw Rene juist wel.

Ik vertrouw hem ook hoor :) , ik vind hem een van de leukste kandidaten, maar hij zou best eens de mol kunnen zijn.

Offline laafje

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 8-05-2003, 14:13:42 »
Citaat
Niemand loopt 12 trappen op en af binnen de minuut.

Er is al eens een keer eerder gezegd dat de tijd die wij zien niet klopt met de echte tijd die we in beeld zien (hoop dat jullie dit snappen  ;D) Dus het wil helemaal niet zeggen dat Rene er 1 minuut over heeft gedaan. Het kan dus veel langer zijn. Rene heeft volgens mij ook de sleutel NIET eerder meegenomen en is echt weer naar boven gegaan. Maar wie zei dat de sleutel daar hing???

Groetjes Laafje

Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 8-05-2003, 14:19:37 »

Maar wie zei dat de sleutel daar hing???

Geen flauw idee, niemand zover ik weet (alleen René wist dat uiteraard), maar vertel wie zei dat dan?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 8-05-2003, 14:23:29 »
Misschien is het leuk alle vermeende mol-acties van René eens op een rijtje te zetten?:
(grotendeels overgenomen van be-molforum)

AFLEVERING 3:
- René kan bij het even naar buiten gaan het spontaan verdwenen lintje hebben weggenomen (indien het Ron niet was)

Afl. 3 : René kan met het GPS apparaat de route opzettelijk te lang hebben gemaakt, zodat de laatste loper het onmogelijk meer kon halen binnen de tijd en zodoende er zekerheid zou zijn dat er geld uit de pot zou gaan middels de lintjes die waren binnengebracht.

Afl. 7 : René zegt wel heel nadrukkelijk dat hij Elise verboden heeft op de rem te trappen, maar heeft hij dat ook wel echt gezegd?

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #211 Gepost op: 8-05-2003, 14:28:33 »
Er is al eens een keer eerder gezegd dat de tijd die wij zien niet klopt met de echte tijd die we in beeld zien (hoop dat jullie dit snappen  ;D) Dus het wil helemaal niet zeggen dat Rene er 1 minuut over heeft gedaan. Het kan dus veel langer zijn. Rene heeft volgens mij ook de sleutel NIET eerder meegenomen en is echt weer naar boven gegaan. Maar wie zei dat de sleutel daar hing???

Groetjes Laafje

Wat ik denk is dat hij zich opeens herrinnerde dat hij iets op die monitor heeft gezien en is toen direct daar heen gelopen.

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Chelly

• Forumlid
  • Hier zijn geen woorden voor...
« Reactie #212 Gepost op: 8-05-2003, 14:36:58 »
Ok een klein theorietje mbt de letter M O L bij Rene. We hebben die letters al eerder ontdekt, bij astrid in het water. En dan is er nog dat geluisfragment bij Ferdi. Deze laaste twee zijn er echter al uit. Zo het niet een aanwijzijng kunnen zijn dat deze mensen er uit gaan, door de mol (en dat ie net als zorro een brandmerk achterlaat?) Of dat bij alle kandidaten zo'n aanwijzing is, behalve bij de Mol? En dat we dan die andere aanwijzingen gewoon gemist hebben? Ach ik vind het gewoon te voor de hand liggend dat het op Rene slaat, want zoals al eerder hier gezegd is, had er net zo goed iemand anders op dat paard kunnen gaan zitten.

Maar aan de andere kant. Vorig jaar wou ik ook niet geloven dat het George was: Nee dat kan niet, die is veel te lief.  :o En dat gevoel heb ik nu ook een ebetje bij Rene, dus misschien is het hem juist wel. Nouja twijfel twijfel twijfel... :-\

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 8-05-2003, 14:44:33 »
Ok een klein theorietje mbt de letter M O L bij Rene. We hebben die letters al eerder ontdekt, bij astrid in het water.

MOL bij Astrid in het water kan ook betekenen dat de Mol consequent op Astrid stemde. Dus weer René.

Offline hardcoremol

• Forumlid
  • Als dat geen Hind is...
« Reactie #214 Gepost op: 8-05-2003, 14:55:23 »
Citaat
En dat we dan die andere aanwijzingen gewoon gemist hebben? Ach ik vind het gewoon te voor de hand liggend dat het op Rene slaat,

ik zou het wel gek vinden als wij hier een aanwijzing zouden missen. Zo'n beetje elke minuut van het programma wordt tot in detail besproken. ;)

Ik denk eerder dat die letters MOL gewoon een grapje zijn. Niemand wist immers van te voren zeker wie er op het paard zou gaan rijden.

Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 8-05-2003, 16:03:30 »
Niemand loopt 12 trappen op en af binnen de minuut.Oké maar misschien is dat gewoon leuk gemonteerd en is hij gelijk nadat hij de 1e keer bij die pc stond teruggekeerd om de sleutel te pakken.

't is idd denk ik gewoon dat die tijd niet klopt, waardoor 't erg onmogelijk lijkt dat hij weer helemaal naar boven is gegaan. Als hij er echt maar 1 minuut over gedaan heeft, zou dat de andere kandi's zeker ook zijn opgevallen en hadden zij daar ook wel iets achtergezocht.

Ik vind 't eerlijk gezegd ook 'n beetje te ver gaan om te verwachten dat de regie allerlei extra shots van Rene gaat maken om net te doen alsof hij heel fanatiek is terwijl in werkelijkheid heeft getreuzeld of 'n mollestreek heeft uitgehaald. Als de regie zo ver gaat om alle mollestreken te verdoezelen (ze dus allemaal vervangen voor shots waarin de mol flink z'n best doet), hoe zouden we dan ooit de mol moeten ontmaskeren?  :-\

Offline Nouky

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 8-05-2003, 17:47:14 »
Afgelopen keer kregen we wel van die stukjes te zien waarin door medekandidaten werd verteld waarom Rene de Mol NIET zou zijn (Ferdi en Ron deden dat geloof ik). "Rene is de Mol niet want hij doet altijd zo zijn best"...
Net als vorig jaar die stukjes van Prince, John etc. over George... George is de Mol niet, "die is te fanatiek" en " zo is George gewoon".

Ik hou het nog koppig (tja ben een stier hahaha) bij Rene, hoewel Ron bij mij met stip gestegen is naar plaats 2.  

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 9-05-2003, 02:28:57 »
't is idd denk ik gewoon dat die tijd niet klopt, waardoor 't erg onmogelijk lijkt dat hij weer helemaal naar boven is gegaan. Als hij er echt maar 1 minuut over gedaan heeft, zou dat de andere kandi's zeker ook zijn opgevallen en hadden zij daar ook wel iets achtergezocht.

Maar hij heeft tegen de andere kandidaten toch helemaal niet beweerd weer die 12 trappen op te zijn gerend? (de beelden die wij zien suggeren dat hij dat doet), hij roept alleen : HIER! (oid), dat kan ook vanaf de 2e verdieping zijn, dus waarom zouden ze twijfelen (komt ook beter overeen met het tijdsbestek), de sleutel heeft hij dan gewoon al eerder weggegrist en vind hem zgn 'ergens'.
(er wordt niet gezegd: René gaat wederom naar boven alwaar hij de sleutel ontdekt, evenmin beweerd hij dat zelf).

Citaat
Ik vind 't eerlijk gezegd ook 'n beetje te ver gaan om te verwachten dat de regie allerlei extra shots van Rene gaat maken om net te doen alsof hij heel fanatiek is terwijl in werkelijkheid heeft getreuzeld of 'n mollestreek heeft uitgehaald.

Hmz, vorig jaar zagen we George ook zo rennen (en hijgen tijdens het geren, later zagen we dat hij gewoon rondjes liep.

Citaat
Als de regie zo ver gaat om alle mollestreken te verdoezelen (ze dus allemaal vervangen voor shots waarin de mol flink z'n best doet), hoe zouden we dan ooit de mol moeten ontmaskeren?  :-\

Ze verdoezelen ze uiteraard zoveel mogelijk opdat wij gaan zoeken, maar er zijn toch heel wat zaken die vreemd zijn mbt René, het is niet zo dat wij niets hebben kunnen waarnemen of waarbij we vraagtekens kunnen zetten.

Die extra shoots kunnen inititatief van René zijn; stel hij gaat naar boven ziet die sleutel en loopt weg (een paar treden af), komt dan terug (zonder helm) pakt de sleutels en roept: blind paard (omdat hij weet dat de sleutels later nodig zijn, hij ze moet wegnemen en er vanaf zag nogmaals die trappen op en af te rennen), hij kan tevoren een beetje plannen toch, ik denk niet dat dat per sé in opdracht van de regie hoeft te zijn.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 9-05-2003, 02:32:07 »

Ik denk eerder dat die letters MOL gewoon een grapje zijn. Niemand wist immers van te voren zeker wie er op het paard zou gaan rijden.

Misschien, maar wellicht waren er tevoren diverse routes bepaald afgestemd op wie er zou gaan paardrijden.
We weten niet zeker of bv indien Elise of Ron zouden zijn gaan paardrijden zij ook langs die letters zouden hebben moeten manouvreren.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 9-05-2003, 09:44:19 »
Maar hij heeft tegen de andere kandidaten toch helemaal niet beweerd weer die 12 trappen op te zijn gerend? (de beelden die wij zien suggeren dat hij dat doet), hij roept alleen : HIER! (oid), dat kan ook vanaf de 2e verdieping zijn, dus waarom zouden ze twijfelen (komt ook beter overeen met het tijdsbestek), de sleutel heeft hij dan gewoon al eerder weggegrist en vind hem zgn 'ergens'.

Wel erg toevallig dan dat Rene binnen 1 minuut in die grote fabriekshal die sleutel heeft gevonden op 'n plaats waar hij nog niet eerder is geweest. (als hij tenminste doet alsof hij 'm vindt op de 2de verdieping of zo) Dat zou denk ik ook wel erg opvallend zijn geweest en de kandi's tot denken hebben gezet.  :-\

Citaat
Ze verdoezelen ze uiteraard zoveel mogelijk opdat wij gaan zoeken, maar er zijn toch heel wat zaken die vreemd zijn mbt René, het is niet zo dat wij niets hebben kunnen waarnemen of waarbij we vraagtekens kunnen zetten.

Oke, George heeft idd ook gedaan alsof hij heel hard rende, maar dat was maar eenmalig. Als ik dit bij Rene moet geloven, dan hebben ze bijna al z'n acties verdoezeld met 'n reeks extra shots waarin hij heel goed z'n best doen. Ik vind 't op dat moment eigenlijk niet meer geheel fair voor de televisiekijkers, die totaal om de tuin geleid worden. Op die manier wordt 't namelijk wel erg moeilijk om molacties te kunnen ontdekken en zo de mol te kunnen ontmaskeren.  :-[

Citaat
Misschien, maar wellicht waren er tevoren diverse routes bepaald afgestemd op wie er zou gaan paardrijden.
We weten niet zeker of bv indien Elise of Ron zouden zijn gaan paardrijden zij ook langs die letters zouden hebben moeten manouvreren.

Dat is idd mogelijk, maar ook al reedt die andere kandi dan 'n andere route, nog steeds hongen de letters 'MOL' in de bak. Die waren dus alsnog leesbaar voor de rest van de kandi's. Ook al zou degene op 't paard niet langs de letters rijden, dan nog zouden de andere kandi's 't als hint kunnen ervaren omdat immers de letters wel in de bak hingen waar de ruiter zich bevond.

Ik blijf er gewoon vanuit gaan dat de makers 't wel 'n grappig idee vonden om met de letters M, O en L aan te geven hoe er gereden moest worden en dat dit dus niet speciaal voor Rene bedoeld was.