Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 96139 keer)

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 7
« Reactie #180 Gepost op: 18-02-2011, 16:29:19 »
wat mij nu opvalt is bij die eind foto, als iemand afvalt
eerst zijn de mensen die rechts stonden weg, en nu beginnen ze aan de linkerkant
in de midden staan volgens mij art/patrick/anna
links stond ook pepijn en ook soundos
als dit klopt wat ik vermoed, betekend dat soundos volgende week eruit gaat
misschien kan hier iemand een shot van maken van die eindfoto

Dit heb ik al eerder gemeld in de groepsfoto topic.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 7
« Reactie #181 Gepost op: 18-02-2011, 16:54:38 »
Over de plattegrond van het labryint :
Met een beetje fantasie zien we in de eurotekens 'M S'.
Betekent dit misschien Mol Soundos en mochten de kandidaten daarom naar de plattegrond kijken ,omdat het vrijwel onmogelijk was om de plaatsen van de eurotekens te onthouden ?


Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #182 Gepost op: 18-02-2011, 16:59:11 »
Zo lust ik er ook nog wel een paar  :P
Laten we jabberen.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #183 Gepost op: 18-02-2011, 17:06:55 »
 ::rofl:: ::rofl::
Hadden we toen ook al zoiets met de punten op de flipperkast veld in Seizoen 9? ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7
« Reactie #184 Gepost op: 18-02-2011, 18:20:08 »
Zo, dat was weer een hele mooie aflevering met 3 mooie en interessante opdrachten.

De eerste opdracht was weer perfect in beeld gebracht. Karin deed niet of nauwlijks wat (al vond ze volgens mij wel zelf dat ze het nodige deed). Soundos kwam op het behoorlijk slimme idee om aan de rand van het water te gaan om de kokertjes naar de doos te brengen.Wel opvallend was dan weer dat kokertje dat ze van Pepijn kreeg, maar zou dat niet het halve kokertje in de doos kunnen zijn? Ik had namelijk het idee dat ze wel nog een deel van het kokertje in de hand hield. Mocht dit het geval zijn, maakt haar dit net iets minder mollerig, want ze had makkelijk in dat geval ook het onderste gedeelte kunnen laten vallen. Anna begon goed, maar na Patrick op haar rug te hebben gehad hinkte ze weg en liet het spel voor wat het wat. Patrick, Art en Pepijn deden het meest hun best, maar Art had wel opvallend weinig kokertjes.

De vulkaantocht was ook machtig mooi. Die zou ik best zelf ook wel willen maken, en dan vooral het tweede gedeelte. Opvallend? Soundos die ineens gaat zitten omdat niet meer durfde maar direct daarna naar boven leek te stormen. Soundos en Karin die zich niet of nauwelijks met de ksit bemoeiden. En Art en Patrick die graag de kist van 600 Euro hadden willen meenemen. Met de afdaling leek het wel alsof Anna bewust alles eraan deed om als eerste beneden te komen. Oftewel, ze was hier weer eens haantje de voorste. Karin die heel sterk beneden komt, en Soundos die wel heel apart (buitentijd) beneden kwam. Al denk ik dat je aan de afdaling niet al te veel mollerigs kan afzien. Soundos was gewoon bang, en verder zal een mol die wel durft dit buitenkansje niet willen afslaan!

Dat de derde opdracht. Blijkbaar ben ik een van de weinigen die het een zeer interessante opdracht vond. Dit was weer een van die heerlijke psychologische spelletjes (net als bijv. in de kerk in El Salvador) Het ging bij dit spel ook duidelijk om vertrouwen. Wie vertrouw je en wie niet. Degene die blijkbaar het meest werd vertrouwd was Karin. Wel apart (slim?) dat Anna als enige niet meedeed aan dit spel...
Ich bin ein Bärliner!

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #185 Gepost op: 18-02-2011, 18:24:43 »
Op zich is zo'n jokerspel wel interessant, maar dan in aflevering 3 of 4, en niet met zoveel jokers. Ik vind dit van te grote invloed op het spel in deze fase van het spel. Maar goed, ieder zijn smaak.

Als Anna de mol is, heeft zij wel een groot aandeel gehad in de aftocht van Pepijn, zij was zijn maatje, en had hem aan drie jokers kunnen helpen.

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 7
« Reactie #186 Gepost op: 18-02-2011, 18:28:19 »
Op zich is zo'n jokerspel wel interessant, maar dan in aflevering 3 of 4, en niet met zoveel jokers. Ik vind dit van te grote invloed op het spel in deze fase van het spel. Maar goed, ieder zijn smaak.

Als Anna de mol is, heeft zij wel een groot aandeel gehad in de aftocht van Pepijn, zij was zijn maatje, en had hem aan drie jokers kunnen helpen.

Idd jammer dat het met zoveel jokers was...

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 7
« Reactie #187 Gepost op: 18-02-2011, 18:45:29 »
Karin zegt : Omdat ik toch wil spreiden zet ik in op Pepijn. Met andere woorden zit ze ook nog op Patrick en misschien is ze daardoor wel door gegaan ?

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 7
« Reactie #188 Gepost op: 18-02-2011, 19:02:40 »
Citaat
Karin kun je nu afstrepen omdat Pepijn op haar zat, zonder jokers, en eruit vloog.

'k vind totaal niet dat we haar kunnen wegstrepen. Vergeleken met de testvragen die in deze aflevering moeilijk op één persoon kunnen slaan en testvragen die bijna onmogelijk zijn. Dit is de enige vraag die ALLEEN op Karin kan slaan.

Wie is de Mol ?

Verder slaat derest op meerdere personen : Vrouw, 3 Jokers, Droeg de mol een kist, Zwemdiploma ( Deze vraag sloeg nergens op )

Of iedereen zit half op Karin en gaat daarom iedereen door..

Soundos : Patrick en begint te twijfelen aan Karin
Anna : Verdacht in vorige afleveringen nog Art en Karin
Patrick : Karin en Art
Art : Zat vorige afleveringen ook nog op Karin





Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #189 Gepost op: 18-02-2011, 19:06:20 »
Even over de halve koker & Soundos die de koker laat vallen. Volgens mij is dit die halve koker, ze lijkt nog iets in haar handen te hebben en (kan het hier niet checken) volgens mij zegt ze 'hij gaat/ging kapot!?!'. Daarnaast keuren ze de halve koker ook gewoon goed.

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #190 Gepost op: 18-02-2011, 19:27:46 »
Moltweet: Ook onder water ben ik actief.
Onder water
Boven water = Drijven
Anna Drijver? ;)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #191 Gepost op: 18-02-2011, 20:31:51 »
Tot nu toe zijn er trouwens ook al echt veel rare testvragen in beeld geweest deze serie.
Ook deze aflevering weer: "hoeveel zwemdiploma's heeft de mol?"

Waren er tot nu toe elke serie al zulke vragen? vast wel, maar nu komen deze 'rare' vragen wel opvallend veel in beeld! ::vergroot::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #192 Gepost op: 18-02-2011, 21:57:31 »
Haha, we dubbelklutsen gewoon lekker verder.

Maar eigenlijk heb ik nu bij alle kandidaatmollen een actie waarvan ik denk mwah. Alleen Art, die gaat nog, dus die zal er volgende week wel uitvliegen. :)

;D Ja, ik heb precies hetzelfde idd. Maar ja we zaten dan ook niet voor niets bij Peppie.  ::tandpastasmiley::

Citaat
Ik vond het trouwens raar dat er duidelijk aan PJ gevraagd werd of iedereen op tijd beneden moest zijn, wat hij beaamde. Daarna blijkt dan dat alleen het geld van degene die te laat is niet in de pot komt. Ze reageerden trouwens vrij relaxt op Soundos die te laat binnenkwam dus óf ze wisten al dat het ze maar € 200 (toch?) scheelde, óf ze waren zo high dat het ze allemaal niet meer uitmaakte.

Ja dat was inderdaad wel opvallend ja. Art heeft dit wel geregistreerd.
Soundos lijkt nauwelijks te worden verdacht, en dat is begrijpelijk mi gezien hoeveel ze wel bijgedragen heeft. En dat ze hier niet even snel naar beneden holt als de rest wordt iig kennelijk opgevat als iets wat nu eenmaal bij Soundos past. Lijkt te passen iig met haar 'diva-issues', afkeer van nat worden in een boot en de manier waarop ze door de mannen over de plankjes geassisteerd werd, zowel als bij het uitstappen van een bus.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #193 Gepost op: 18-02-2011, 22:11:42 »
Bedankt voor de opheldering!  ::ok::

Wat ik bedoelde was dat de mol in zijn opdracht de boel te saboteren een vrije taak heeft en daarbij ook verbonden met mensen kan sluiten.

Dat ben ik op zich ook met je eens. Mollen hebben ook pactjes gesloten en moeten zich in principe niet onderscheidend van kandidaten gedragen uiteraard, anders is hun cover wel erg snel weg, logischerwijze. Dit hebben we in het verleden ook herhaaldelijk zien gebeuren.

Citaat
Het geven van een joker of informatie over zijn haar verdachte kan daar een onderdeel van het spel zijn. Het gaat erom wie vertrouw je en wie niet(vertrouwen winnen) Dat Patrick meerdere jokers aan Art heeft gegeven zou als hij een kandidaat was echte vriendschap kunnen betekenen (Frits en Erik) wanneer hij de mol blijkt te zijn dan zou het kunnen dat hij de jokers geeft, maar hij bevoordeelt Art wel hiermee in de hoop hem op een ander spoorn te zetten.

Tja. Maar waarom dan Art wel en andere mensen niet?
Mijn 'point of contention' erbij is een beetje het volgende:
1. Hij moest al een joker afstaan aan Art, dat was nu eenmaal de afspraak bij de vrijstellingsroute. Die afspraak naleven zou volkomen logisch zijn, daar zou vertrouwen mee gewonnen zijn zonder dat het in het oog liep.

2. Patrick besluit dan een tweede joker te geven. Uiteraard waren zijn jokers slechts geldig voor afl 2, dus ook als ('hij overschat zichzelf nogal eens') kandidaat zou dit wel kunnen. Maar begrijpelijkerwijze wordt Art (zoals de waard is..) hierdoor achterdochtig en gaat Patrick juist verdenken. Het tegenovergestelde van wat het doel dus zou zijn geweest.

3. Vervolgens is Art de enige met wie Patrick deelt dat ze ook wel eens geld weg konden gooien (i.e. potentiele molsactie). Art is daardoor al vele malen alerter op Patrick dan bijvoorbeeld Pepijn of Anna zouden zijn..

4. In afl 6 schuift (door datzelfde 'pactje') Patrick als mol wederom 3 jokers richting Art. Omdat ze nu eenmaal dat afgesproken hebben.

Kijken we naar Yvon Jaspers bijv (ok toen waren er geen jokers maar was er wel een pact), die probeerde hard van dat pact af te komen. Ook met Elise en Jon hielden die pacten niet lang stand omdat het je anders als mol een blok aan je been wordt (letterlijk de woorden van Yvon).

Hier wordt het niet alleen in stand gehouden door Patrick het wordt zelfs gevoed tijdens de jeepopdracht door zijn voorstel (dat kwam echt van hem!). Dus zelfs al is het zo dat Art hem als eerste benaderd heeft, dan is het nog steeds zo dat Patrick hier niet van af wil komen maar dit voedt ('Dat was toch onze afspraak?').

Dat laatste zou ik dus een behoorlijke verschuiving van de rol van de mol vinden, met name omdat we dan gewoon van nu af aan niet meer weten hoe de mol zijn of haar jokers wil gaan inzetten.
Ook als je zegt dat het is om Art als bliksemafleider in het spel te houden zou ik dat wat dubieus vinden want waarom zou Pepijn niet als bliksemafleider fungeren (die deed dat evengoed zo niet beter imho  ::tandpastasmiley:: ).

Nu alles een dagje bezinkt merk ik dat ik het gewoon vooral met de hele gang van zaken in aflevering 7 niet eens ben vwb het 'jokerspel'. Zo laat en zo onevenredig - en daarin heeft de mol dan overmijdelijk een rol gespeeld.  :-\\  ::ohno::

Niets ten nadele van Patrick op zich maar ik word er niet echt blij van.  ::ohno::

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #194 Gepost op: 18-02-2011, 23:09:05 »


Nu alles een dagje bezinkt merk ik dat ik het gewoon vooral met de hele gang van zaken in aflevering 7 niet eens ben vwb het 'jokerspel'. Zo laat en zo onevenredig - en daarin heeft de mol dan overmijdelijk een rol gespeeld.  :-\\  ::ohno::



Het probleem is meer: 1 persoon heeft niet gespeeld. Dit en niets anders heeft Pepijn de das om gedaan.

Wie de mol ook is, in deze fase van het spel zal hij/zij vertrouwensbanden niet gaan beschamen. Denk ik.

Reden te meer om Anna af te schrijven als mol. Had ze voorkennis gehad, dan had ze meegespeeld. Nu achteraf beseft ze dat zowel zij als Pepijn met gemak 3 jokers hadden kunnen binnenhalen.

De mol kun je het vertrek van Pepijn niet kwalijk nemen. Dit jokerspel draaide om vertrouwen. Helaas vertrouwde Pepijn alleen Anna. Daar kon de mol niets aan doen lijkt mij. (De mol zou iets van een signaal naar Pepijn hebben kunnen sturen maar het is zeer de vraag of Pepijn dat signaal dan had begrepen of vertrouwd, bedoel ik te zeggen)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 7
« Reactie #195 Gepost op: 18-02-2011, 23:14:07 »
karin seinde bij de 1 joker wel. Daarna niet meer.....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #196 Gepost op: 18-02-2011, 23:29:56 »
@ Joeyversteeg12: Niet gek! Zag ook al een PS versie, maar deze is beter, los van mijn tunnel.
Verklaart ook wellicht waarom men maar 10 seconden mocht kijken (dus probeer je als kandidaat te zien waar eurotekens liggen en niet er een hint uit te halen).
 ::ok::
« Laatst bewerkt op: 18-02-2011, 23:56:00 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #197 Gepost op: 18-02-2011, 23:34:31 »
Goed aangaande afl 7 was het ten dele een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
- Pepijn wantrouwde de rest
- Anna koos voor zichzelf (primair, wederom want dit deed ze bij de vrijstellingsroute ook).
- De rest besloot te vertrouwen.

Ik zal nog eens goed naar het knik-gedrag kijken. Als Karin werkelijk naar iedereen geseind heeft behalve Pepijn, en ze blijkt de mol, dan nogmaals vind ik dat wel zeer dubieus. Alleen om diegene uit het spel te helpen die je het sterkst verdenkt?

Bovendien heb ik net als sommige anderen hier mijn bedenkingen bij zoveel jokers in deze fase van het spel.

Blijft staan dat ik de twee jokers van Patrick richting Art en zijn 'we kunnen mollen' actie niet de schoonheidsprijs vind verdienen als mol. Da's mijn mening. En ongetwijfeld ook deels gekleurd door een latente teleurstelling.

Voorlopig blijf ik molloos. We zien wel even. Bedankt voor de reacties iig.  :)
« Laatst bewerkt op: 18-02-2011, 23:37:27 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 7
« Reactie #198 Gepost op: 18-02-2011, 23:46:19 »
Ten eerste: in MS kan je ook Mol Stoof zien. Hint dus niet eenduidig en daardoor mi onbetrouwbaar.

Ten tweede: van de 2 jokers die Patrick aan Art gaf was de eerste reeds tijdens de vrijstellingsroute afgesproken. Er blijft dus maar 1 dubieuze joker over mocht Patrick inderdaad de mol zijn.

En dan het seinen van Karin naar Pepijn. Ik had hier al eerder over geschreven, maar dat is alweer een paar pagina's terug en blijkbaar ondergesneeuwd door andere reacties. Dus zal het proberen hier nog kort te herhalen

Karin had gezien de tests Pepijn als hoofdverdachte. Door verkeerd naar Pepijn te seinen, kon ze hem mooi testen. Met vrijwel iedereen 3 jokers (Anna 1), was de kans dat Pepijn het veld moest ruimen vrij groot. Als Pepijn ondanks het gebrek aan jokers in het spel was gebleven, had Karin dit kunnen zien als een bevestiging van haar Pepijn-tunnel. Maar omdat Pepijn een rood scherm kreeg, heeft Karin een hoofdverdachte kunnen afstrepen.

Kortom: ik vind dit een geniale kandidaatsactie van Karin.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #199 Gepost op: 19-02-2011, 04:09:46 »
Even over de halve koker & Soundos die de koker laat vallen. Volgens mij is dit die halve koker, ze lijkt nog iets in haar handen te hebben en (kan het hier niet checken) volgens mij zegt ze 'hij gaat/ging kapot!?!'. Daarnaast keuren ze de halve koker ook gewoon goed.
::ok::

Dacht ik ook aan...was dit de halve koker die voor "heel" wordt aangezien bij het tellen door PJ of de koker die Pepijn in de laatste seconde in de mand werpt (lees: stort)?
Omnia vincit amor