Bertha, stel de volgende situatie:
Ik vul voor aflevering 6 als afvaller Astrid in.
In aflevering 6 zien we dat Astrid het aanbod heeft aangenomen en vertrekt.
Wordt mijn stem op Astrid als afvaller dan goed of fout gerekend volgens jou?
Fout. Immers ze viel dan af in de executieronde van aflevering 5. Neemt ze het aanbod
niet aan een overleeft de executieronde die volgt maar gaat er vervolgens uit bij de executieronde die hoort bij aflevering 6 dan is het (uiteraard) goed.
Als je het fout rekent is het niet eerlijk t.o.v. de mensen die al hun pool hebben ingevuld voor alf. 6 met een stem op Astrid als afvaller en niet weten dat de Pool inmiddels zou zijn aangepast. Ze wisten niet dat een stem op Astrid weinig zin had.
Je gaat er voor het gemak van uit dat zoals jullie het nu stellen het meest logisch is. Ik vind van niet, als ik dit topic niet gelezen had zou ik gedacht hebben dat het zo gaat zoals ik eerder voorgesteld heb. Dus ik was erg blij met mijn keuze voor aflevering 5 voor Astrid omdat ik denk dat ik daarmee een goede keuze gemaakt heb en voor de afvaller van aflevering 6 kies ik degene waarvan ik denk dat die zal afvallen aan
het eind van aflevering 6.
Het is pas nadat ik dit topic gelezen heb dat ik mijn keuze voor afvaller (op dit moment) weer veranderd heb in Astrid; wat mij erg veel moeite kostte omdat ik het zeer tegennatuurlijk vond, ik had Astrid tenslotte toch al ingevuld bij aflevering 5?
Alleen door mezelf de hele tijd moed in te spreken
("Jij kan er ook niets aan doen dat Compuart en Malcolm hier zulke rare ideen over hebben, het moet nu eenmaal") is het uiteindelijk wel gelukt, maar ik vond het niet logisch.
Ik ben niet de enige die zo denkt, kijk maar naar de reactie's van mapel, Erik TKS en tijgertje en naar deze post van Robbieazery in het topic:
Wat heb je ingevuld in de pool?Wel spanning alom voor degenen die Astrid als afvaller hadden deze week (waaronder mezelve)
Ik maak hieruit op dat Robbie denkt, net zoals ik dacht, dat Astrid al dan niet goed gerekend zal worden aan de hand van of ze aan het begin van de uitzending het aanbod aan zal nemen (of eventueel in de executie die volgt zal afvallen) of niet.
Hij vult nu dus niet Astrid in bij afvaller van week 6, terwijl als hij wist wat voor gedachtenkronkels jullie hierbij hebben hij waarschijnlijk wel Astrid in zou vullen omdat hij waarschijnlijk nog steeds zal vermoeden dat de kans zeer groot is dat Astrid af zal vallen.
Je kunt niet zomaar halverwege de week de regels van de Pool gaan wijzigen. Daarom ben ik er voor dat Astrid als afvaller in afl. 6 wordt goed gerekend (als ze het aanbod aanneemt of "geëxecuteerd" wordt) en dat alle afvallers in afl. 5 worden goedgerekend.
Ik heb het helemaal niet over regels wijzigen, ik denk alleen dat je dat moet doen dat het meest logisch is. En op basis van hoe ik erover dacht en denk en de reacties van Robbie, mapel, Erik TKS en tijgertje ben ik toch geneigd te denken dat het idee, om de afvaller aan het begin van de komende aflevering te rekenen als afvaller van aflevering 5, logischer is dan de oplossing die jullie (Compuart, Malcolm) hebben...