Poll

Wie is de mol NIET

Anne-Marie Jung
17 (17.9%)
Hadewych Minis
38 (40%)
Liesbeth Staats
40 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 61

Auteur Topic: Wie is de mol 2012......NIET???  (gelezen 79776 keer)

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #120 Gepost op: 9-02-2012, 23:09:13 »
Ik ga nu voor Liesbeth en Anne-Marie (waar ik iets zekerder van ben) als niet-mol.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #121 Gepost op: 9-02-2012, 23:18:40 »
Hadewych, Frits en William.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #122 Gepost op: 9-02-2012, 23:20:16 »
Een wederom perfect antwoord van de molloten op de vraag Wie is de mol NIET, meeste stemmen naar Frits ::bravo::

Anne-Marie Jung    - 22 (17.7%)
Frits Huffnagel    - 29 (23.4%)
Hadewych Minis    - 20 (16.1%)
Liesbeth Staats    - 17 (13.7%)
Tim Kamps    - 8 (6.5%)
William Spaaij    - 28 (22.6%)
   
Totaal aantal stemmen: 40
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #123 Gepost op: 10-02-2012, 00:14:49 »
William is niet de mol!  :-\\

EDIT> Inmiddels durf ik Hadewych & Liesbeth ook weer aan het lijstje toe te voegen.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2012, 19:33:13 door Rat »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #124 Gepost op: 12-02-2012, 17:56:28 »
Gekeken naar individueel geld verdienen/de (enige) beslissende factor zijn:
William: Pakt 1000 euro bij het jokerspel, beantwoordt vragen goed, kiest niet voor Frits bij de westernopdracht en lost de puzzel op.
Anne-Marie: Pakt geld bij de westernopdracht, schiet waarschijnlijk raak.
Tim: Lost uiteindelijk de puzzel op, neemt vrijstelling 2 ipv 1 (meer geld mee te winnen), neemt risico op de brug (als Marions wapen het deed)
Liesbeth: Beantwoord vragen goed, pakt geld (en dit is niet in beeld! = verdachtmaking van de montage)

Hadewych is de Mol.
...óf niet!

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #125 Gepost op: 12-02-2012, 18:29:01 »
Liesbeth: Beantwoord vragen goed, pakt geld (en dit is niet in beeld! = verdachtmaking van de montage)


dat wt je over liesbeth zegt trekt mij over de streep. ik kan eiondelijk zeggen dat liesbeth de mol niet is. maar het kan natuurliojk ook zijn dat liesbeth dat geld heeft weggegooid zodat frits het niet kon pakken. zou ik een mooie molactie vinden.
wiliiam is gewoon de mol niet. liesbeth dus ook niet, anne-marie kan ik ook wel wegstrepen dus voor mij blijven tim en hadewych nog over.  maar aan die info heb ik niet zoveel vanwege het feit dat bij elke comment die ik lees ik van mol switch
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #126 Gepost op: 12-02-2012, 18:32:36 »
dat wt je over liesbeth zegt trekt mij over de streep. ik kan eiondelijk zeggen dat liesbeth de mol niet is. maar het kan natuurliojk ook zijn dat liesbeth dat geld heeft weggegooid zodat frits het niet kon pakken. zou ik een mooie molactie vinden.
Waarom zou je als Mol zo'n risico nemen, terwijl, als je toch bij zijn box bent, je ook gewoon je tegenstander weg kan  drukken? (Wat Liesbeth helemaal niet deed) Dan is er sowieso geen geld in de pot.
...óf niet!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #127 Gepost op: 12-02-2012, 20:29:02 »
Ik ga nu definitief doorstrepen: Hadewych en Annemarie.

Na wat door puzzelen en kans berekenen omtrent de onderhandeling (zie topic beste positie voor de mol voor uitgebreide analyse) kunnen zij het niet zijn. Waarom niet:


Annemarie verwacht van Tim en Hadewych een groene stem
Hadewych verwacht van Annemarie en Liesbeth een groene stem


Een mol die zelf 2 groene stemmen verwacht kan 2 dingen doen
1: Groen stemmen
- De kans op een lege pot is nu 75%
- De kans op +3000 is nu 25%

2: Rood stemmen
- De kans op een lege pot is nu ook 75%
- De kans op pot blijft gelijk is 25%.

De kans dat de pot helemaal leeg gaat blijft dus met rood of groen even groot. Met rood stemmen maak je de kans op geld in de pot nihil. Hadewych en Annemarie hadden als mol rood moeten stemmen. Beiden hebben dit niet gedaan.  (Indien 1 van het dit wel gedaan heeft, hebben niet 1 maar 3 mensen gelogen over hun stem. Dit lijkt zeer onwaarschijnlijk)


Conclusie: Molschap Hadewych & Annemarie

« Laatst bewerkt op: 12-02-2012, 20:30:42 door Qper »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #128 Gepost op: 12-02-2012, 20:33:11 »
Het feit dat het 2 weken duurt voordat iemand op het forum dit bedenkt lijkt me genoeg zeggen dat de Mol zich zoiets niet meteen doorheeft. Maar ja, ik zit dan ook in een tunnel.
...óf niet!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #129 Gepost op: 12-02-2012, 20:36:31 »
Het feit dat het 2 weken duurt voordat iemand op het forum dit bedenkt lijkt me genoeg zeggen dat de Mol zich zoiets niet meteen doorheeft. Maar ja, ik zit dan ook in een tunnel.

Makers van de opdracht hebben heel veel weken de tijd om hier over na te denken en hoeven enkel tegen de mol te zeggen: Zorg dat je van 1 kandidaat zeker weet wat die stemt en doe het tegenovergestelde. Hiermee heb je 50% kans dat de pot leeg gaat en 0% dat er iets verdiend wordt. 
 

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #130 Gepost op: 12-02-2012, 20:40:13 »
Makers van de opdracht hebben heel veel weken de tijd om hier over na te denken en hoeven enkel tegen de mol te zeggen: Zorg dat je van 1 kandidaat zeker weet wat die stemt en doe het tegenovergestelde. Hiermee heb je 50% kans dat de pot leeg gaat en 0% dat er iets verdiend wordt. 
Ik vraag me of hoeveel de Mol bij de opdracht wist. Stel dat de Mol wist wat er in de andere gesprekken gezegd was kun je het niet uitsluiten. Stel dat de Mol dat niet wist dan is het nog maar de vraag of de makers zo ver gaan met kansberekening (Ik vond het er heel ingewikkeld uitzien ten ministe)
...óf niet!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #131 Gepost op: 12-02-2012, 20:46:25 »
Ik ga er vanuit dat:
- De gesprekken plaats vonden in de volgorde die we zagen
- We alle gesprekken gezien hebben (althans delen ervan)
- De mol net als alle andere kandidaten maar 2 gesprekken meemaakte
- De mol geen informatie krijgt over andere gesprekken (behalve dan via daarbij aanwezige kandidaten die later met de mol spreken)
- De mol krijgt geen inzage in de stemmen.

Hier ga ik vanuit omdat de opdracht anders voor de kandidaten volledig onmogelijk wordt. WIDM is vaak oneerlijk, maar de mol hier oneerlijke inzage geven in wat de rest doet zou de opdracht voor de kandidaten letterlijk onmogelijk maken.

Hadewych en Annemarie zijn de enigen van wie ik nu zeker weet dat ze niet hebben gedaan wat ze als mol (eventueel op vooraf gegeven instructie) hadden moeten doen. Namelijk precies het tegengestelde doen van je gesprekspartner.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #132 Gepost op: 12-02-2012, 22:13:06 »
Ik vind die uitgangspunten allemaal perfect. Als je nog wat nauwer kijkt dan denk ik dat je ook Liesbeth moet uitsluiten want die zat niet in de goede positie (alleen Frits en Tim zaten in de verste stoelen dus kregen de meeste informatie) en William die helemaal niet meedeed. Oei, maar dan kom je automatisch uit bij... Tim :-X :-X :-X ;)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #133 Gepost op: 12-02-2012, 22:36:13 »
Ik vind die uitgangspunten allemaal perfect. Als je nog wat nauwer kijkt dan denk ik dat je ook Liesbeth moet uitsluiten want die zat niet in de goede positie (alleen Frits en Tim zaten in de verste stoelen dus kregen de meeste informatie) en William die helemaal niet meedeed. Oei, maar dan kom je automatisch uit bij... Tim :-X :-X :-X ;)

Tim heeft inderdaad een betere positie dan Liesbeth, maar Liesbeth kun je in tegenstelling tot de andere dames op basis hierop niet uitsluiten naar mijn idee. Als Liesbeth zeker is dat Frits voor rood gaat en ervan uitgaat dat Tim Frits niet op andere gedachten zal brengen, bestaat de mogelijkheid dat niet Tim maar Liesbeth van stem wisselde ook nog altijd.

Het enige voordeel voor Tim is alleen dat hij Frits later spreekt dan Liesbeth en daarmee meer zekerheid over de stem van Frits heeft dan haar.

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #134 Gepost op: 13-02-2012, 09:46:20 »
Gekeken naar individueel geld verdienen/de (enige) beslissende factor zijn:

William: Pakt 1000 euro bij het jokerspel, beantwoordt vragen goed, kiest niet voor Frits bij de westernopdracht en lost de puzzel op.
Anne-Marie: Pakt geld bij de westernopdracht, schiet waarschijnlijk raak.
Tim: Lost uiteindelijk de puzzel op, neemt vrijstelling 2 ipv 1 (meer geld mee te winnen), neemt risico op de brug (als Marions wapen het deed)
Liesbeth: Beantwoord vragen goed, pakt geld (en dit is niet in beeld! = verdachtmaking van de montage)

Hadewych is de Mol.

Hadewych: Herkent verschillende slecht leesbare woorden bij de riverjetopdracht, houdt Tim en William stellig tegen bij de toren, herkent bijna alle foto's onderwater, lost de eerste vispuzzel op.

...dus niemand is de mol?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #135 Gepost op: 13-02-2012, 09:58:10 »
Hadewych: (...) herkent bijna alle foto's onderwater (...).

Bijna alle, maar laat ze nou net één van de twee die ze moet neerzetten fout hebben. Opdracht toch nog mislukt. Zou prima molactie zijn.

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #136 Gepost op: 13-02-2012, 10:00:17 »
Bijna alle, maar laat ze nou net één van de twee die ze moet neerzetten fout hebben. Opdracht toch nog mislukt. Zou prima molactie zijn.

Toch niet, want anderen moesten ook die foto's herkennen. Stel nu dat William en Frits én Liesbeth en Tim die ene foto wel juist hadden herkend en Marit ze geloofd zou hebben, zou de opdracht nog geslaagd zijn.

EDIT: of als Tim gewoon zei: "Dit is mijn vader, ik weet het zeker."
« Laatst bewerkt op: 13-02-2012, 10:04:11 door Alek »

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #137 Gepost op: 13-02-2012, 20:12:06 »
Naar míjn gevoel was de grootste mol in deze opdracht toch echt Art. Hij vroeg elke keer expres naar foto's waarvan hij wist dat er 1 verkeerd was  >:(
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #138 Gepost op: 13-02-2012, 20:40:03 »
Naar míjn gevoel was de grootste mol in deze opdracht toch echt Art. Hij vroeg elke keer expres naar foto's waarvan hij wist dat er 1 verkeerd was  >:(
[/quote
Hij molde ook al bij de 4263-opdracht: Gewoon zo hard mogelijk rijden zodat er minder tijd was om te seinen. :o
...óf niet!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #139 Gepost op: 13-02-2012, 21:01:28 »
Toch niet, want anderen moesten ook die foto's herkennen. Stel nu dat William en Frits én Liesbeth en Tim die ene foto wel juist hadden herkend en Marit ze geloofd zou hebben, zou de opdracht nog geslaagd zijn.

EDIT: of als Tim gewoon zei: "Dit is mijn vader, ik weet het zeker."

Niet waar: De andere kandidaten (behalve natuurlijk de Mol) weten namelijk niet dat Marit mee kan luisteren (of wat haar taak in deze opdracht verder is), en aangezien hij zelf niet zijn eigen foto neer mag zetten (direct na de zwemtocht) én hij Marit niet meer mag beïnvloeden als ze erbij is gehaald, is het kwaad hier dus al geschied, zonder dat hij of iemand anders er iets aan kan doen!

Perfecte Molactie dus! :-)

(En ook al had Tim hier nog wel iets kunnen veranderen wil het niet zeggen dat het verkeerd neerzetten van een foto geen Molactie kan zijn ... wat had de Mol nog meer kunnen doen als hij/zij niet zelf kon kiezen of hij/zij in de eerste, tweede of derde groep ging, en toevallig in de eerste groep terecht kwam? ... alles wél goed neerzetten zou dan een overbodige kandidaatsactie zijn, maar dat doen AM & H dus niet)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2012, 21:08:40 door tumtum »