Auteur Topic: [Kandidaat] Liesbeth is de verliezer  (gelezen 208195 keer)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #420 Gepost op: 11-02-2012, 13:20:01 »
Ja, zoals ik in andere topics al aan geef, Liesbeth is naar mijn mening wel een goede mol qua molgedrag.
Ze is wel overduidelijk, en daarom misschien niet geliefd als mol, maar haar acties zijn wel allemaal echte regie-molacties.

De hints rondom Tim zijn subtieler, en daarom zie ik hem liever als mol. Maar als ik puur kijk naar de spellen, de spelposities die kandidaten innamen en waar veel geld is verspeeld, wijzen meer hints richting Liesbeth dan richting Tim...

Krijg er een beetje een Art gevoeld bij, die was ook constant aan het mollen dacht ik.

Voel nu al dat in de finale Liesbeth en Tim overblijven, regie stuurt daar overduidelijk op aan...

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #421 Gepost op: 11-02-2012, 14:23:32 »
Staat een beetje los van de (huidige) discussie in dit topic, maar op verschillende plekken in het forum worden varianten gezegd van:

'Liesbeth kan de mol niet zijn, want zij is te duidelijk in beeld'

of:

'Liesbeth kan de mol niet zijn, want dat ligt er veel te dik bovenop'

Ben ik de enige die deze logica niet kan volgen? ??? Je verdenkt iemand, of je verdenkt iemand niet. Dit lijkt een beetje op indekken: 'ik denk dat kandidaat X de mol is, maar mocht het uiteindelijk Liesbeth blijken te zijn dan heb ik in ieder geval gezegd dat ik de molacties wel gezien heb, maar deze niet aan wilde nemen'. Ik zie bij iedereen acties die ik tot 'molacties' kan bestempelen.. Moet ik dan op zoek naar 'wie is de kandidaat?' :-X

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #422 Gepost op: 11-02-2012, 14:37:35 »
De gedachte daarachter is dat de regie de kijker wil laten geloven dat iemand anders de mol is. Zodat we straks in de finale nog twee kandidaten over hebben. Eén is de mol en de ander winnaar of verliezer. Als de mol dan al vanaf aflevering 1 alleen maar verdacht is neergezet terwijl de ander steeds onverdacht in beeld is geweest, en dat dan ook al duidelijk is dat die het meeste geld heeft verdiend, dan is er natuurlijk geen spanning meer. Dan is het al zo duidelijk wie de mol is, dan is het een cliffhanger van lik-me-vestje en kijkt er de volgende week niemand meer.
Daarom 'moeten' er aan het eind twee kandidaten overblijven die allebei ernstig verdacht zijn.

Daarnaast kan het ook Liesbeths tactiek zijn om verdacht over te komen, zodat de overige kandidaten denken, dat is duidelijk, zij is de mol. Vervolgens vullen ze hun testen op haar in en krijgen ze een rood scherm. Zo weet Liesbeth de concurrentie uit te schakelen.
The British are not impressed.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #423 Gepost op: 11-02-2012, 14:52:47 »
Leuk en aardig, maar volgensmij moet je jezelf als kandidaat ook verdacht maken om ver te komen. Immers: met 4 mensen over, waarvan 1 de mol zijn er 3 kandidaten. Als 2 daarvan alleen voor het geld gaan en er 1 mollende kandidaat is, dan weten 2 kandidaten niet zeker wie de mol is, maar de mollende kandidaat wel. Misschien niet duidelijk uitgelegd, maar ik denk dat er altijd een of meer kandidaten tussen zitten die verdachte dingen doen, puur om mede-kandidaten op het verkeerde been te zetten. De regie hoeft hier dus weinig moeite voor te doen.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #424 Gepost op: 11-02-2012, 14:54:48 »
Leuk en aardig, maar volgensmij moet je jezelf als kandidaat ook verdacht maken om ver te komen. Immers: met 4 mensen over, waarvan 1 de mol zijn er 3 kandidaten. Als 2 daarvan alleen voor het geld gaan en er 1 mollende kandidaat is, dan weten 2 kandidaten niet zeker wie de mol is, maar de mollende kandidaat wel. Misschien niet duidelijk uitgelegd, maar ik denk dat er altijd een of meer kandidaten tussen zitten die verdachte dingen doen, puur om mede-kandidaten op het verkeerde been te zetten. De regie hoeft hier dus weinig moeite voor te doen.

je legt het goed uit, maar de regie kan en zal wel helpen om iemand nog verdachter te maken. Elke kandidaat die probeert de mol te spelen zal ook kandidaat acties hebben en het is maar net de vraag hoe die in beeld worden gebracht

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #425 Gepost op: 11-02-2012, 15:04:17 »
Moet ik dan op zoek naar 'wie is de kandidaat?' :-X

Dat is ook een goede strategie. Als je die allemaal gevonden hebt, houd je vanzelf de Mol over.  ::jaja::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #426 Gepost op: 11-02-2012, 15:22:00 »
Dat is ook een goede strategie. Als je die allemaal gevonden hebt, houd je vanzelf de Mol over.  ::jaja::

Ik heb er 5 gevonden en nu ;D

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #427 Gepost op: 11-02-2012, 15:38:58 »
Ik heb er 5 gevonden en nu ;D

Even opnieuw nagaan wie er van die vijf het minst overtuigend kandidaat is, want ze kunnen het niet allemaal zijn. Al is ze voor mij wel een kandidaat, misschien Liesbeth wel? (voeg ik even toe omdat we hier in het Liesbeth topic zijn)  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 11-02-2012, 16:03:04 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #428 Gepost op: 11-02-2012, 15:56:22 »
Vond het verkeerd zetten van de streep in het zand geen molaktie van liesbeth. Er stond namelijk nog geen tijd op die eerste visopdracht. Art zei : zo snel mogelijk. Het had dus geen enkele consequentie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #429 Gepost op: 11-02-2012, 16:15:42 »
Vond het verkeerd zetten van de streep in het zand geen molaktie van liesbeth. Er stond namelijk nog geen tijd op die eerste visopdracht. Art zei : zo snel mogelijk. Het had dus geen enkele consequentie.

Eens. Het is daardoor zelfs een wat onmolse actie omdat je je er voor niets verdacht mee maakt. (Al kan het natuurlijk ook een foutje zijn, kandidaat of Mol.)

Verder is Liesbeth ook onverdacht bij de laatste vispuzzel: ze spoort aan tempo te maken en roept "Nee, nee, nee, geen tijd! William, geen tijd!" als William weer wil overleggen als Anne-Marie en Tim op het punt staan hun plan uit te voeren.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2012, 16:19:05 door Heinz »

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #430 Gepost op: 11-02-2012, 16:55:52 »
Ik hoop dat de cliffhanger in de finale dit jaar tussen Tim en Liesbeth gaat. Een van hen zal de verliezer zijn en de ander de mol. Dan zal het eindelijk een keer superspannend zijn door de grote verdeeldheid op het forum.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #431 Gepost op: 11-02-2012, 17:08:30 »
Goed, bij deze geef ik Tim net zoveel kans om de mol te zijn als Liesbeth.
Dat hij naar de balk spurt en hem aanraakt pleit voor hem als mol, terwijl Liesbeth juist aanspoort om efficient te werk te gaan. Daarentegen pakt Tim weer die €1000 en Liesbeth niet. En zo blijf ik ze steeds tegen elkaar afstrepen en komen ze ongeveer gelijk uit.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #432 Gepost op: 11-02-2012, 17:08:52 »
ik heb net nog even de vliegtuig vragen opdracht terug gekeken.. en moet eerlijk toegeven dat Liesbeth daar wonder boven wonder eigenlijk op alle vragen wel het goede antwoord weet te geven.. eigenlijk doet ze daar totaal niets molligs..

Hadewych noemt Allicante als achternaam van Maria Therese.. misschien is ze wel naar de stad vernoemd.. William gaat daar meteen in mee... Liesbeth zegt nee lijkt me dat dat niet klopt de stad was er eerder..

Ook bij het rekenen met de vraag van Tim helpt Liesbeth goed mee en geeft ze het goede antwoord..

Ook merkt zij constant de man op die fluit en wijst ze iedereen daarop...

Once upon a time in de west is het ook Liesbeth die eigenlijk het goede antwoord geeft the good the bad and the ugly.... alleen de rest gaat daar niet in mee..

Ook het eierbakkie antwoord komt eigenlijk van Liesbeth af, maar de montage doet ons geloven dat het William was die daar mee aan kwam.. omdat hij dat in zijn biecht zegt..
maar als Am de vraag voorleest is het Liesbeth die meteen zegt dat was die plaats waar we zo om hebben moeten lachen met zijn allen.. William bevestig dan eierbakkie..

Al met al is ze hier gewoon heel goed bezig eigenlijk...

verdachte mensen in deze opdracht zijn juist hadewych , William en Tim...

AM en Frits doen niet echt mee..
« Laatst bewerkt op: 11-02-2012, 17:14:40 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #433 Gepost op: 11-02-2012, 18:54:47 »
Ik hoop dat de cliffhanger in de finale dit jaar tussen Tim en Liesbeth gaat. Een van hen zal de verliezer zijn en de ander de mol. Dan zal het eindelijk een keer superspannend zijn door de grote verdeeldheid op het forum.

Nog leuker zou zijn als Hadewych de derde finalist is, en we niet zoals de afgelopen jaren al in aflevering 9 de winnaar of verliezer te zien krijgen. Driekwart van het forum denkt dan dat het tussen Tim en Liesbeth gaat, en het blijkt Hadewych te zijn ;-)

Nee ... nog leuker zou zijn als Tim er gewoon uitvliegt komende aflevering  >:D

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #434 Gepost op: 11-02-2012, 19:00:17 »
ik blijf bij Tim Liesbeth en William in de finale.... en eigenlijk zou ik het dan juist erg leuk vinden als William nou toch ineens de mol blijkt te zijn....
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #435 Gepost op: 11-02-2012, 21:00:03 »
Vond de reactie van Liesbeth op de vraag van Hadewych of zij de mol was wel opvallend.

Ze lijkt te schrikken, knikt ja maar zegt nee.
Als kandidaat lijkt het mij dat je het, net als AnneMarie, in het midden wilt laten.
Vervolgens stelt ze snel een wedervraag, zodat ze niet meer aan het woord hoeft te zijn. Verder valt het mij op dat ze ook constant Hadewychs blik probeert te ontwijken, door haar niet aan te kijken...

Kwam op mij iig nogal gekunsteld over...

Ben benieuwd naar Lightman zijn mening hierover!  ::vergroot::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #436 Gepost op: 11-02-2012, 21:07:47 »
Ze wist ook geen antwoord op de vraag "waarom ben jij niet de mol". Dus ze verzint er snel een pact bij dat volgens mij helemaal niet bestaat - en volgens Hadewych ook niet, zo leek het.

Maar goed, heel Liesbeth komt nep op mij over dus tja ;D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #437 Gepost op: 11-02-2012, 23:40:15 »
Ze wist ook geen antwoord op de vraag "waarom ben jij niet de mol". Dus ze verzint er snel een pact bij dat volgens mij helemaal niet bestaat - en volgens Hadewych ook niet, zo leek het.

Maar goed, heel Liesbeth komt nep op mij over dus tja ;D

Maar ik vind het wel een rare vraag eigenlijk: "Waarom ben jij niet de mol". Wat moet je daar op antwoorden dan.

Ik vond het trouwens wel opvallend dat Liesbeth iets zei over een vertrouwensband waar Hadewych een beetje verbaasd op reageerde, terwijl Hadewych daarna in een biecht vertelde dat ze o.a. een vertrouwensband had met Liesbeth. Vond ik wel apart (maar dit hoort eigenlijk in het Hadewych topic).

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #438 Gepost op: 12-02-2012, 11:02:25 »
ik blijf bij Tim Liesbeth en William in de finale.... en eigenlijk zou ik het dan juist erg leuk vinden als William nou toch ineens de mol blijkt te zijn....

Helemaal mee eens! En het zou nog niet eens raar zijn ook.
Tell me what your telescope says

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #439 Gepost op: 12-02-2012, 11:26:53 »
"Waarom ben jij niet de mol". Wat moet je daar op antwoorden dan.
"Omdat ik bij X opdracht Y geld heb verdiend". Maar ja, dat wordt voor Liesbeth toch lastig ::rofl::


En vooral als mol is het heel handig om zo'n argument klaar te hebben staan. Als kandidaat maakt het weinig uit want dan is elke verdenking welkom, vooral als die geen geld kost.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas