Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 127884 keer)

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #360 Gepost op: 21-02-2012, 08:40:32 »
Even terug naar die klikgeluidjes. Is het niet zo dat de schermen achteraf door de regie wordt gemaakt? We hebben hier toch al vaker de discussie gehad of de schermen ook echt zijn wat de kandidaten invullen/doen? Ik bekijk die schermen altijd met een grove korrel zout..

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #361 Gepost op: 21-02-2012, 09:06:34 »
Even terug naar die klikgeluidjes. Is het niet zo dat de schermen achteraf door de regie wordt gemaakt? We hebben hier toch al vaker de discussie gehad of de schermen ook echt zijn wat de kandidaten invullen/doen? Ik bekijk die schermen altijd met een grove korrel zout..
Ja, daar wordt enorm mee gemanipuleerd.
(Jan Kooijman die ineens Soundos zou verdenken bijvoorbeeld.  ::)  Maar het gold ook al voor serie 4 bijvoorbeeld)

Ik zie het persoonlijk als het ultieme middel om nog wat suggestie te wekken, of verdenking te krijgen op deze en gene. Ik geloof dus echt allerminst dat William een antwoord specifiek op Hadewych ingevuld zou hebben bijvoorbeeld, omdat daar verder helemaal niets, maar dan ook niets op wijst.  ::)

Ik denk dat je eerder moet kijken naar alle factoren maar vooral ook consistentie en gedrag.
Anne-Marie houdt bijvoorbeeld gedurende afl 5 Tim erg scherp in het oog - ze houdt de porto bij zich, geeft het juiste adres door ook al wil hij dat tegengaan, bedenkt constructief dat ze in een straat parallel aan het opgegeven adres moeten zijn en communiceert dit helder.
Ook is ze niet blij met het feit dat William Tim openlijk ondervraagt over waarom hij nergens geld heeft gepakt gedurende de western opdracht.

Dat strookt prima met de verdenking van die persoon, op dat moment althans. Als Mol bijna onmogelijk te veinzen.. Die geven doorgaans een blabla verhaaltje over één van de hoofdverdachten en dat is het dan ook wel.  :P

Bij Jan Kooijman was het wat mij betreft 100% duidelijk dat hij op Art had gestemd toen hij eruit vloog, los van evt. suggestie.

Misschien heeft William gelogen tegen Liesbeth, miss. liegt Liesbeth als Mol (al zie ik niet direct waarom ze dat zou doen), of misschien is William teruggekeerd naar zijn eerdere Mol voor het Hofdi Huis en zijn verdachtmaking op haar, i.e. Anne-Marie.

Ik hecht sws bijzonder weinig belang aan klikgeluidjes. Ik hou het liever op daadwerkelijke molsacties waarvan Hade er voor zover ik kan zien zeer weinig gehad heeft, en bovendien die ze zou kunnen hebben gehad, niet benut heeft voor zover we kunnen zien althans..
Met Jon in het achterhoofd gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat alles mogelijk is, helaas.
Maar als Hade de mol blijkt zou ik, ondanks het feit dat ik haar erg aardig vind en met enig voorbehoud omtrent molsacties (maar wel met een redelijk idee van het potentieel of gebrek eraan, in dit geval), nogal underwhelmed zijn, vermoed ik..  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 21-02-2012, 09:19:22 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 7
« Reactie #362 Gepost op: 21-02-2012, 11:16:45 »
Huh, wat is dit nou weer voor rijtje? Er staan al drie op de juiste afvallersplaats. Als je Maarten en William verwisselt met de persoon die op hun plaats staat dan krijg je:
Ja, zo kan ik het ook ;) Als ik die met die verwissel en die met die, dan staat alles goed. Da's toch geen hint? ;) Het is pas een hint als je kan verklaren waarom die en die verwisselen logisch is.
Dat Tim mist is veel duidelijker en kan wel een hint zijn. Maar ook dat schrijf ik toe aan het toeval.

Verder was mij iets opgevallen in aflevering 7 en ik weet niet of iemand anders het ook gehoord heeft en of het iets betekent (waarschijnlijk niet), maar ik hoorde op 39:39, op 41:11 en op 46:39 zomaar ineens het geluidje van een groen scherm. Waarom? Betekent het iets?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #363 Gepost op: 21-02-2012, 11:18:25 »
Goh, ik zit nu wel echt vreselijk te twijfelen tussen Tim en Hadewych!
Tim heeft veel  sterke hints gehad, maar Hadewych blijft door haar pijl ook nog op mijn lijst..

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #364 Gepost op: 21-02-2012, 11:21:23 »
Nee, nee, dat weet ik, maar ik tel elke week graag af, kan niet wachten.
Haha, is ook wel begrijpelijk!

Offline Paul.DO

  • Forumlid
  • Wie is de Mol? Kees (M)(T)ol !
Re: Aflevering 7
« Reactie #365 Gepost op: 21-02-2012, 11:33:02 »
Dat Tim mist is veel duidelijker en kan wel een hint zijn. Maar ook dat schrijf ik toe aan het toeval.

Als het toeval (lees: een foutje) zou zijn, dan zou je verwachten dat het ondertussen gecorrigeerd zou zijn?!

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #366 Gepost op: 21-02-2012, 11:36:30 »
Als het toeval (lees: een foutje) zou zijn, dan zou je verwachten dat het ondertussen gecorrigeerd zou zijn?!

En waarschijnlijk is het geen toeval, dus..

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #367 Gepost op: 21-02-2012, 12:38:50 »
                                Liesbeth              Tim          Anne-Marie         Hadewych


Afl. 1                             0                   0                    0                  0
Afl. 2                             0                   0                    0                  0
Afl. 3                             0                  1000                0                  0
Afl. 4                             0                   0                    0                  0
Afl. 5                             0                   0                   0                  0
Afl. 6                             0                   0                 2500                  0
Afl. 7                           -500              -500  -2000        -500              -500 +500


Totaal                           -500                -1500            -500                 0


Tim heeft in aflevering 3 veel geld binnengehaald, maar dit kan ook een rookgordijn voor hem zijn.
Als hij de mol is kan hij weten dat het geld bij de onderhandelingen allemaal uit de pot gaat.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2012, 12:09:08 door Maggieloves »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #368 Gepost op: 21-02-2012, 14:59:45 »
                                Liesbeth              Tim          Anne-Marie         Hadewych


Afl. 1                             0                   0                    0                  0
Afl. 2                             0                   0                    0                  0
Afl. 3                             0                  1000                0                  0
Afl. 4                             0                   0                    0                  0
Afl. 5                             0                   0                   0                  0
Afl. 6                             0                   0                    0                  0
Afl. 7                           -500              -500  -2000        -500              -500 +500


Totaal                           -500                -1500            -500                 0


Tim heeft in aflevering 3 veel geld binnengehaald, maar dit kan ook een rookgordijn voor hem zijn.
Als hij de mol is kan hij weten dat het geld bij de onderhandelingen allemaal uit de pot gaat.

Waarom geen +€2500 voor Anne-Marie die in haar eentje het vlot met een brandende vuurpijl raakte??

Tegenwoordig eigenlijk door twists en groepsopdrachten zo goed als niet meer te achterhalen wie persoonlijk geld heeft verdiend, of daar een theorie over mollenschap op te baseren.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #369 Gepost op: 21-02-2012, 15:17:12 »
Bij de overzichten staat dat William aan het einde van afl. 6 (dus ik neem aan NA de executie) nog 3 jokers over had, hij overhandigd er bij zijn vertrek echter maar 2 aan Art, waar is dan die ene joker gebleven??

3-2=1

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #370 Gepost op: 21-02-2012, 15:57:39 »
Citaat
                                               
Tim heeft in aflevering 3 veel geld binnengehaald, maar dit kan ook een rookgordijn voor hem zijn.
Als hij de mol is kan hij weten dat het geld bij de onderhandelingen allemaal uit de pot gaat.


Citaat
Waarom geen +€2500 voor Anne-Marie die in haar eentje het vlot met een brandende vuurpijl raakte??



Als voor Tim geldt dat hij veel geld kan ophalen in afl.3 omdat in afl. 4 de pot leeg gaat, gaat dat natuurlijk net zo goed op voor A-M, die (al dan niet per ongeluk c.q. echt zelf gedaan) veel geld ophaalt een aflevering verder, als de truc met de pot leeghalen reeds is geslaagd.

Voor Tim wordt het hier een rookgordijn genoemd, maar bij Anne-Marie was de titel van de aflevering daadwerkelijk  "rookgordijn".

Offline leondaris

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #371 Gepost op: 21-02-2012, 17:10:45 »
TIM (3 letters)
 -2 (t en m) = I

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Aflevering 7
« Reactie #372 Gepost op: 21-02-2012, 17:44:09 »
Extra beeldmateriaal aflevering 7 staat online! http://www.widm.nl/media/165-extra-beeldmateriaal-aflevering-7.html

Mij viel het op dat bij de brug opdracht Tim tegen William zei: "Ik had echt niet verwacht dat jij het zou doen." De mol verwachtte dit ook niet...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #373 Gepost op: 21-02-2012, 18:35:19 »
Extra beeldmateriaal aflevering 7 staat online! http://www.widm.nl/media/165-extra-beeldmateriaal-aflevering-7.html

Mij viel het op dat bij de brug opdracht Tim tegen William zei: "Ik had echt niet verwacht dat jij het zou doen." De mol verwachtte dit ook niet...

Nee en bij William gaat er een lichtje op...en vervolgens ligt ie eruit...


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7
« Reactie #374 Gepost op: 21-02-2012, 18:40:26 »
Nee en bij William gaat er een lichtje op...en vervolgens ligt ie eruit...

Klopt. Het lijkt er op dat hij Tim verdacht. Tim dus niet de Mol? (Hadewych vond ik trouwens erg verdacht over komen in de bus tijdens het gesprek over de drie bruggen opdracht, maar dat is een gevoel.)

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #375 Gepost op: 21-02-2012, 19:00:03 »
Ja, zo kan ik het ook ;) Als ik die met die verwissel en die met die, dan staat alles goed. Da's toch geen hint? ;) Het is pas een hint als je kan verklaren waarom die en die verwisselen logisch is.
Dat Tim mist is veel duidelijker en kan wel een hint zijn. Maar ook dat schrijf ik toe aan het toeval.

Verder was mij iets opgevallen in aflevering 7 en ik weet niet of iemand anders het ook gehoord heeft en of het iets betekent (waarschijnlijk niet), maar ik hoorde op 39:39, op 41:11 en op 46:39 zomaar ineens het geluidje van een groen scherm. Waarom? Betekent het iets?
De eerste twee hoor je vlak na Liesbeth iets zegt en de derde kwam na Hadewych's groene scherm

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #376 Gepost op: 21-02-2012, 19:05:21 »
Klopt. Het lijkt er op dat hij Tim verdacht. Tim dus niet de Mol? (Hadewych vond ik trouwens erg verdacht over komen in de bus tijdens het gesprek over de drie bruggen opdracht, maar dat is een gevoel.)

Ik betwijfel heel erg of William Tim verdacht. Hij confronteert hem inderdaad wel een keer, waar hij zegt dat Tim lui speelt. Maar je hoort hem toch in afl 7 dingen zeggen als 'Het lijkt me niet goed dat Tim de pot heeft, want Tim is erg slordig' en niet 'Want hij is de mol' of 'want ik vertrouw  hem niet. En zo zijn er meerdere voorbeeldjes.

Ik denk dat -als Tim de mol is- we in de laatste aflevering een Patrick Martens Dejavu gaan krijgen bij William over Tim "Je ziet het wel, maar je doet er niks mee" 
« Laatst bewerkt op: 21-02-2012, 19:08:14 door Qper »

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #377 Gepost op: 21-02-2012, 19:06:42 »
Bij de overzichten staat dat William aan het einde van afl. 6 (dus ik neem aan NA de executie) nog 3 jokers over had, hij overhandigd er bij zijn vertrek echter maar 2 aan Art, waar is dan die ene joker gebleven??

3-2=1
Misschien heeft hij een joker aan Tim gegeven of hij liet er een vallen tijdens het abseilen

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 7
« Reactie #378 Gepost op: 21-02-2012, 19:08:30 »
'Het lijkt me niet goed dat Tim de mol is, want Tim is erg slordig'
Bedoel je niet "het lijkt me niet goed dat Tim de penningmeester is, want Tim is erg slordig"?
En je vergeet "ik denk dat Tim niet heel erg z'n best heeft gedaan bij de schilderijopdracht, omdat Tim Tim is" ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #379 Gepost op: 21-02-2012, 19:35:06 »
Bij de overzichten staat dat William aan het einde van afl. 6 (dus ik neem aan NA de executie) nog 3 jokers over had, hij overhandigd er bij zijn vertrek echter maar 2 aan Art, waar is dan die ene joker gebleven??

3-2=1


Misschien heeft hij een joker aan Tim gegeven of hij liet er een vallen tijdens het abseilen

Ik had het eigenlijk gepost vanwege de 3-2=1 theorie maar dit zou natuurlijk ook kunnen, ik zou alleen zo graag willen weten of het klopt dat William aan het einde van afl. 6 inderdaad nog 3 jokers over had of dat dat een fout is in de overzichten, zou degene die dat bijhoudt dit willen checken please?