Gisteren weer de voorstelronde bekeken. Op het eerste gezicht lijken het me hele leuke boeren, die een erg leuke serie op zullen leveren. Mijn favorieten zijn boerin Henrieke, wat een leuke meid is zij (en niet zo'n typisch lompe vrouw als bij de vorige boerinnen) en boer Martin, die opgegeven is door zijn negenjarige dochter. Echt een leuke spontane man.
Natuurlijk zitten er ook altijd weer wat boeren bij, waarvan je bijna bij voorbaat weet dat niemand ze gaat schrijven, maar dat is voor het programma natuurlijk niet erg (wel jammer voor de boeren!). Ik denk hierbij aan Hans en Doede, maar misschien zit ik wel helemaal mis.
De enige boer waarvan ik de motivatie niet helemaal snap is de homoseksuele boer Willem. In zijn beschrijving van wat hij zoekt, lijkt hij op het eerste gezicht meer een vriend te zoeken waarmee hij veel leuke dingen kan doen dan een man om een relatie mee te hebben terwijl dat toch is waar het programma om draait.
Ik ben erg benieuwd naar deze serie. Leuk dat dit trouwens een zomerserie wordt. Dan kunnen we weer veel barbecues, tuinzwembaden en geren over het land verwachten (in plaats van boeren die binnen rond het haardvuur zitten). Ik heb echt weer zin in het nieuwe seizoen Boer Zoekt Vrouw!
Over een apart board: ik zou het wel leuk vinden om uitvoeriger te kunnen praten over het seizoen.