Auteur Topic: Vliegtuigregels  (gelezen 2952 keer)

Offline LC

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Vliegtuigregels
« Gepost op: 10-06-2003, 17:37:16 »
Ik heb gemerkt dat alle woorden in de luchtvaart aan het veranderen zijn zo wordt een noodlanding een voorzorgslanding genoemd en als 2 toestellen rakelings langs elkaar gaan wordt het een "near miss" genoemd terwijl een botsing een "near miss" is dus voor de toekomstige piloten wat vlieguigfeitjes:

-Elke start is een keuze.Elke landing en verplichting.
-Als je de knuppel naar voren duwt, worden de huizen groter.Trek je de knuppel naar achteren, dan worden de huizen kleiner.Tenzij je aan de knuppel blijft trekken, want dan worden ze op een gegeven moment weer groter
-De enige keer dat je teveel brandstof hebt, is als je toestel in brand staat.
-Een propeller is gewoon een grote ventilator voorop het vliegtuig die de piloot koel houdt. Als deze stopt zul je zien dat Piloot behoorlijk gaat zweten.
-Houd in geval van twijfel je hoogte in de gaten;er is nog nooit iemand tegen de lucht aan gevlogen.
-Probeer het aantal landingen gelijk te houden aan het aantal keer dat je opstijgt.
-Er bestaan 3 simpele regels om een zachte landing te maken. Helaas weet niemand deze.(vraag maar aan je natuurkunde of techniek leraar)
-Helikopters kunnen niet. Ze zijn alleen zo lelijk dat de aarde ze van zich afduwt.
-Je begint met een volle zak geluk en een lege zak ervaring nu is het de truc die zak ervaring vol te krijgen voordat die zak geluk op is
-Voor een piloot zijn er drie dingen overbodig: de hoogte boven je,de startbaan achter je en een tiende seconde geleden.
-Blijf in de ronde kijken; er is altijd iets dat je nog niet gezien hebt
-In de nimmer aflatende stijd tussen de vliegtuigen met een paar honderd kilometer per uur en de grond, heeft de grond nog nooit verloren

Zo dat was een rijtje nu aan jullie om ook regels voor vliegen of iets anders te verzinnen

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Re:Vliegtuigregels
« Reactie #1 Gepost op: 10-06-2003, 20:39:11 »
Ik zou de piloten willen verbieden om door wolken heen te vliegen. Zit je net lekker naar buiten te kijken, zit je ineens middenin zo'n mistig geval. Betaal je daar dat dure ticket voor?

Ik zou ook willen voorstellen dat het cabinepersoneel ons tijdens de vlucht eens gaat onderhouden met ziets als liedjes, vioolmuziek of iets dergelijks. Je voelt dan veel minder de pijn van een doorgaans te krappe vliegtuistoel. Want zeg nou zelf: zo'n zoetgevooisde engelenstem is toch veel leuker, dan dat bitse "THIS IS YOUR CAPTAIN SPEAKING, THE TOWER WE'VE JUST PASSED, IS CALLED THE EIFFEL TOWER"

Waarna je als passagier tot de akelige conclusie komt dat je in het verkeerde toestel bent gestapt.

Uistappen onderweg is onmogelijk, dus wat doe je dan?

Als achter ......achterna.     Vul op de zes puntjes in het midden van deze zin 6 keer hetzelfde woord in, en er ontstaat een correcte Nederlandse zin

« Laatst bewerkt op: 10-06-2003, 20:42:17 door bodejosm43 »

Offline Baziel

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
« Reactie #2 Gepost op: 11-06-2003, 18:52:10 »
Misschien kunnen SN Brussels, Sobelair,Virgin Express, KLM en Martinair in de toekomst beroep doen op stand-up comedians ?
Een uurtje Geert Hoste, Urbanus of Paul De Leeuw tijdens een vluchtje naar pakweg Gran Canaria of de Dominicaanse Republiek?
Of misschien een free podium voor enthousiaste passagiers die hun croonerstalent kwijt willen voor een gestresseerd publiek ?
Of zo af en toe een practical joke zoals die piloot van Eastern Airlines met ons uithaalde tijdens een vlucht van New York naar Orlando in Florida.
We begonnen te dalen naar de luchthaven en het vliegtuig hing nog enkele meters boven de grond toen hij er plots volle gas weer van door ging.
Met de laconieke mededeling " SORRY FOLKS,WE MISSED THE RUNWAY,WE'LL TRY AGAIN"...
Best leuk, maar waarschijnlijk vonden vele andere passagiers dat niet echt zo...

En niets lijkt wat het is...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #3 Gepost op: 11-06-2003, 19:04:35 »
Zijn jullie zeker in Seattle terechtgekomen.

Offline Baziel

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
« Reactie #4 Gepost op: 11-06-2003, 19:15:27 »
Zijn jullie zeker in Seattle terechtgekomen.

Viel wel mee. We moesten wel opnieuw achteraan aanschuiven.

Nog een ideetje. De organisatie van een wedstrijd voor het meest originele stukje handbagage.
Mijn genomineerde : een jonge kerel op diezelfde vlucht van NY naar Orlando.
Bagagestuk : zijn surfplank.

En niets lijkt wat het is...

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 11-06-2003, 20:35:09 »

Als achter ......achterna.     Vul op de zes puntjes in het midden van deze zin 6 keer hetzelfde woord in, en er ontstaat een correcte Nederlandse zin

als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna

die kende ik ;D
voor degenen die het niet snappen:
als we van de helft van de vliegen muggen maken krijg je dit:
als achter vliegen muggen vliegen, vliegen muggen vliegen achterna  :D

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #6 Gepost op: 12-06-2003, 16:20:00 »
als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna

die kende ik ;D
voor degenen die het niet snappen:
als we van de helft van de vliegen muggen maken krijg je dit:
als achter vliegen muggen vliegen, vliegen muggen vliegen achterna  :D
grammaticaal klopt het nog steeds, alleen: van die helft, snap ik niet goed. Tel eens goed, hihi

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #7 Gepost op: 12-06-2003, 16:22:18 »

Nog een ideetje. De organisatie van een wedstrijd voor het meest originele stukje handbagage.

Mijn buurman, die erop stond een anderhalve meter hoge palmboom mee het vliegtuig in te slepen. Buurman boos, palmboom in beslag genomen.

Offline Robin

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8 Gepost op: 16-09-2003, 09:45:12 »
Er is één ding wat van mij afgeschaft mag worden en dat is nog door de passagiers zelf bedacht ook:

klappen als het vliegtuig geland is >:(

ik vind dat zo dom en ik krijg echt last van plaatsvervangende schaamte op zo'n moment

er wordt voor mij ook niet geklapt aan het einde van mijn werkdagje als ik lekker gewerkt heb

hij krijgt er toch zeker voor betaald... die piloot... en niet zo weinig ook, geloof ik!
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #9 Gepost op: 16-09-2003, 10:30:20 »

neeeeeeeeeeeee, het gebeurt nog steeds! vre-se-lijk!

Offline Madcat

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 16-09-2003, 11:14:56 »
Wat mij altijd weer verbaasd is wat er gebeurt op het moment dat er omgeroepen wordt dat je het vliegtuig mag boarden. Dan zie je tweederde van de wachtruimte opspringen van hun plaats en naar de rij sprinten, om dan vervolgens een hele tijd in de rij te moeten wachten.

Als je in plaats hiervan gewoon nog een paar minuten blijft wachten, kan je vervolgens vrijwel meteen het vliegtuig inlopen. Bovendien kan je tijdens de vlucht nog lang genoeg in het vliegtuig zitten, dus ik begrijp de haast om het vliegtuig in te komen nooit zo goed...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11 Gepost op: 18-09-2003, 11:51:05 »
Dit is niet echt een vliegtuigREGEL, maar een gewoonte:

Zit je in het reisbureau een lastminute uit te zoeken, vlieg je voor een habbekrats richting Costa del weet ik veel. Kom je in een taxfree winkel, koop je daar een 20 ml-flacon parfum, die MEER kost dan je hele vakantie.........Maar het is wel Taxfree, je kan die korting toch niet aan je neus voorbij laten gaan? ;D En maar volhouden: het is toch vakantie??????

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #12 Gepost op: 18-09-2003, 12:28:16 »
Er is één ding wat van mij afgeschaft mag worden en dat is nog door de passagiers zelf bedacht ook:

Idd! Ik erger me daar ook altijd kapot aan. Ik heb maar 1x gehad dat niemand klapte gelukkig. Voor de rest ik er altijd wel eentje die begint, hoewel je steeds meer mensen ziet die dan geërgerd naar die mensen kijken van doe eens ff normaal man.

Waar ik ooit wel erg om moest lachen was een stel die hadden echt mega veel bagage en vonden het belachelijk dat ze bij moesten betalen. Iedereen weet toch hoeveel je mag meenemen of niet?

Nog wat doms, paar jaar geleden gingen we naar Malta, zat er een pas getrouwd stel in het vliegtuig. Hoe we dat konden zien? Ze had haar trouwjurk nog aan! :o Was zo'n toestelletje van 2 rijen van 3 weet je wel, zij zat in het gangpad en iedere keer als het karretje voorbij kwam moesten hele touren uithalen om niet over haar jurk heen te rijden. Kleed je dan ff om ::) Op de terugreis had ze haar jurk in een miniscuul koffertje gepropt, hoezo zonde?
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline sjulie

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 27-09-2003, 20:01:44 »
Ik hou niet van vliegen.
Maar ik klap zowat mijn handen stuk als we weer veilig geland zijn.
Ik geef zowaar een ovatie!!!!

;)

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 27-09-2003, 20:43:05 »
Zij wel weer hoor  ;)
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 1-10-2003, 19:22:39 »
Ik zou dat passagiers eens wat meer respect zouden hebben voor cabinepersoneel. Het is wel heel wat meer dan alleen drankjes rondbrengen. Ik doe een toeristische opleiding sinds september, dus ik weet waar ik over praat. We gaan dit jaar met school nog naar Schiphol, ik kijk er nu al naar uit. :)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #16 Gepost op: 1-10-2003, 20:04:34 »
Groot gelijk, Daisy.

Daar komt nog bij, dat de passagiers zonder meer alle (veiligheids-)instructies MOETEN opvolgen, die het cabinepersoneel ze geeft. Sommigen zetten bijvoorbeeld pas op het allerlaatste moment hun stoel rechtop, zodat altijd wel een bemanningslid de gangpaden door moet, om hen erop attent te maken, dat dat rechtopzetten toch echt niet als pesterij is bedoeld. En zie ze dan stomverbaasd kijken!!

Of ze gaan pas hun veiligheidsriem vastmaken op een moment dat het toestel al ongeveer aan de grond staat. En dan blijven ze schaapachtig volhouden dat ze niet hebben geweten dat dat allang had gemoeten. Wat ik ook vaak heb meegemaakt: roken op het vliegtuig-toilet, terwijl er met koeieletters staat dat dat streng verboden is (niet alleen vanwege de kleine ruimte, maar vanwege het chemisch toilet).

Ik hou niet van vliegen.
*Bodejosm43 geeft Katja een grote vliegenmepper*
« Laatst bewerkt op: 1-10-2003, 20:07:15 door bodejosm43 »