Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 165942 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 1
« Reactie #260 Gepost op: 4-01-2013, 17:39:12 »
Art had het er trouwens over dat vanavond waarschijnlijk de eerste naar huis ging. Het lijkt me dus dat er een backup plan was voor als er te veel vrijstellingen waren.
...óf niet!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #261 Gepost op: 4-01-2013, 17:42:32 »
Art had het er trouwens over dat vanavond waarschijnlijk de eerste naar huis ging. Het lijkt me dus dat er een backup plan was voor als er te veel vrijstellingen waren.

Ja, of hij probeerde aan te wakkeren dat als iedereen elkaar een vrijstelling gunde, er niemand naar huis ging. Maar de kans was zo klein, dat er waarschijnlijk iemand naar huis ging.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #262 Gepost op: 4-01-2013, 17:42:56 »
Of hij doelde er meer op dat er 10 vrijstellingen verdiend konden worden, dan was er ook niemand naar huis gegaan.

M.a.w. het was nog niet zeker of er wel iemand uit zou gaan, maar dat was op zich wel waarschijnlijk.
The British are not impressed.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #263 Gepost op: 4-01-2013, 17:46:13 »
Nee, die conclusie deel ik niet. De mol heeft sowieso niet veel te winnen met het geven/onthouden van vrijstellingen. Het ging er alleen om hoe de mol kan voorkomen om als enige geen vrijstelling te krijgen.

Juist wel toch? Als de mol namelijk zijn/haar partner goed inschat kan hij/zij die kandidaat een vrijstelling ontnemen. Dan is de mol sowieso niet de enige zonder vrijstelling.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2013, 17:47:46 door Mollenmania »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #264 Gepost op: 4-01-2013, 17:52:15 »
Juist wel toch? Als de mol namelijk zijn/haar partner goed inschat kan hij/zij die kandidaat een vrijstelling ontnemen. Dan is de mol sowieso niet de enige zonder vrijstelling.

Klopt als een bus.
Misschien kunnen we beter kijken naar wie gekoppeld was aan wie, en hoe gemakkelijk die persoon was in te schatten, ipv naar in welke volgorde er gesprongen werd.

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: Aflevering 1
« Reactie #265 Gepost op: 4-01-2013, 17:52:40 »
Kan Kees trouwens ook niet ervoor gekozen hebben 2 lege enveloppen in de bus te doen?
Door dat shot maakt hij zich minder verdacht maar zorgt er ondertussen wel voor dat en Ewout geen kans krijgt om 1000 euro te pakken.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #266 Gepost op: 4-01-2013, 18:00:54 »
Nog even wat betreft de shots van alleen de ogen.

De mol twitterde ook nog dit :
Oog in oog met mij staan straks negen kandidaten. Wie heeft me door? Jij? Laat het me even weten

Het kan een hint zijn naar Joep, want de ogen zitten "tussen de oren", het programma wat hij deed. Een verwijzing hiernaar kwam ook nog voor in het praatje van de dominee over Joep.

Offline Edward Nigma

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #267 Gepost op: 4-01-2013, 18:05:56 »
Het vervelende van deze aflevering is dat je bijna geen conclusies kan trekken. Als je de kerk hebt gehaald, dan betekend dat nog niet dat je ongeopende enveloppen hebt ingeleverd. Je gunt niemand een vrijstelling voor de eerste executie (zoals de 1ste groep gokkers deed) omdat je zoveel mogelijk tegenstanders bij de executie wil hebben En als je een vrijstelling hebt voor de executie, dan geef je die nooit op voor geld in de pot want een vrijstelling is goud waard.

Dit is meer een aflevering voor verborgen hints, dan voor molacties. Juist omdat letterlijk iedereen kan mollen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #268 Gepost op: 4-01-2013, 18:07:47 »
Nog even wat betreft de shots van alleen de ogen.

De mol twitterde ook nog dit :
Oog in oog met mij staan straks negen kandidaten. Wie heeft me door? Jij? Laat het me even weten

Het kan een hint zijn naar Joep, want de ogen zitten "tussen de oren", het programma wat hij deed. Een verwijzing hiernaar kwam ook nog voor in het praatje van de dominee over Joep.

 ::vergroot::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 1
« Reactie #269 Gepost op: 4-01-2013, 18:13:51 »
Maar wat nou als iedereen een vrijstelling kreeg behalve de mol ? De mol heeft dan echt een oortje nodig en moet kunnen springen als dat nodig is. Betekent dit dat de kandidaten die dit nooit en te nimmer durfden al sowieso de mol niet kunnen zijn of denk ik dan te veel in zwart-wit.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #270 Gepost op: 4-01-2013, 18:17:21 »
Het vervelende van deze aflevering is dat je bijna geen conclusies kan trekken. Als je de kerk hebt gehaald, dan betekend dat nog niet dat je ongeopende enveloppen hebt ingeleverd. Je gunt niemand een vrijstelling voor de eerste executie (zoals de 1ste groep gokkers deed) omdat je zoveel mogelijk tegenstanders bij de executie wil hebben En als je een vrijstelling hebt voor de executie, dan geef je die nooit op voor geld in de pot want een vrijstelling is goud waard.

Dit is meer een aflevering voor verborgen hints, dan voor molacties. Juist omdat letterlijk iedereen kan mollen.

True, maar dat houdt me niet tegen hoor!
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #271 Gepost op: 4-01-2013, 18:28:23 »
Kan Kees trouwens ook niet ervoor gekozen hebben 2 lege enveloppen in de bus te doen?
Door dat shot maakt hij zich minder verdacht maar zorgt er ondertussen wel voor dat en Ewout geen kans krijgt om 1000 euro te pakken.

Lijkt me zeker kunnen. Het shot sluit dit niet uit. Laatste aflevering camera van de andere kant... open; leuk!
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #272 Gepost op: 4-01-2013, 18:33:57 »
Veel van opdracht 1 hebben we niet gezien, maar we moeten niet vergeten dat de 20 ZAR in één van de vijf enveloppen zat. Janine zien we alleen de envelop met "Regina Mundi" openen, maar zou ze gratis met de taxi hebben kunnen reizen of heeft ze ook de envelop met het geld geopend? Dat laatste lijkt me waarschijnlijk. Dan zou ze uiteindelijk maximaal 3 enveloppen hebben kunnen inleveren.

Dan krijgen we een iets andere verdeling van de 8 enveloppen die geld waard waren:

Kees: 2 (te zien)
Janine: 3 (geopend: Regina Mundi en 20 ZAR)
Carolien en Joep: samen 3. We zien Carolien achterop een pick-up meerijden en Joep op een ezelkar. Mogelijk gratis. Een van de twee heeft dan 2 gesloten enveloppen ingeleverd, de ander 1.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2013, 18:35:32 door Heinz »

Offline vereenz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wees jezelf er zijn al genoeg and.... omg een mol!
Re: Aflevering 1
« Reactie #273 Gepost op: 4-01-2013, 18:34:26 »
is er nog iemand die het vet raar vind dat het nu ineens 2 opdrchten waren i.p.v 3  ::oink:: en dat terweil de aflevering wel 10 min langer was  ::ohno:: oprecht jammer krijgen ze extra tijd en dan doen ze 1 opdracht minder en zins waneer mag je je mobiel nog houden in WIDM als dat zo was dan zou Art er tog wel iets over gezegt hebben of niet soms ..... ::bloos:: ::dom::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #274 Gepost op: 4-01-2013, 18:45:06 »
Is het trouwens iemand opgevallen dat we geen "Trust nobody" hebben gehoord? Althans, ik niet. Of heb ik iets gemist?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #275 Gepost op: 4-01-2013, 18:45:47 »
Is het trouwens iemand opgevallen dat we geen "Trust nobody" hebben gehoord? Althans, ik niet. Of heb ik iets gemist?

Die was er sowieso alleen in 2011, vorig jaar was hij er ook niet.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #276 Gepost op: 4-01-2013, 18:46:05 »
Is het trouwens iemand opgevallen dat we geen "Trust nobody" hebben gehoord? Althans, ik niet. Of heb ik iets gemist?

Daar haddden we ook zoveel aan ::pinokkio::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #277 Gepost op: 4-01-2013, 18:50:53 »
Veel van opdracht 1 hebben we niet gezien, maar we moeten niet vergeten dat de 20 ZAR in één van de vijf enveloppen zat. Janine zien we alleen de envelop met "Regina Mundi" openen, maar zou ze gratis met de taxi hebben kunnen reizen of heeft ze ook de envelop met het geld geopend? Dat laatste lijkt me waarschijnlijk. Dan zou ze uiteindelijk maximaal 3 enveloppen hebben kunnen inleveren.

Dan krijgen we een iets andere verdeling van de 8 enveloppen die geld waard waren:

Kees: 2 (te zien)
Janine: 3 (geopend: Regina Mundi en 20 ZAR)
Carolien en Joep: samen 3. We zien Carolien achterop een pick-up meerijden en Joep op een ezelkar. Mogelijk gratis. Een van de twee heeft dan 2 gesloten enveloppen ingeleverd, de ander 1.
Waarom dan niet 3 en 0? Ik ben er niet van overtuigd dat Joep de "Regina Mundi" envelop heeft opengemaakt, kan ook iemand zijn geweest die het glas-in-lood herkend heeft. (tunnel ;D)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #278 Gepost op: 4-01-2013, 18:54:46 »
Dan krijgen we een iets andere verdeling van de 8 enveloppen die geld waard waren:

Kees: 2 (te zien)
Janine: 3 (geopend: Regina Mundi en 20 ZAR)
Carolien en Joep: samen 3. We zien Carolien achterop een pick-up meerijden en Joep op een ezelkar. Mogelijk gratis. Een van de twee heeft dan 2 gesloten enveloppen ingeleverd, de ander 1.

We zien Joep de weg vragen naar Regina Mundi (wat betekend dat hij deze envelop heeft geopend.) Daarvoor zien we Joep twee andere enveloppen openen: de kaart en Mandela. Logischerwijs heeft hij dan toch die 20 ZAR ook geopend (omdat we hem niet over Moroka horen). Wat een totaal van vier geopend en 1 gesloten oplevert.
Carolien zien we de envelop met Mandela openen + iets wat we niet te zien krijgen. Als daaroverheen ook nog eens die 20 ZAR voor die pickup komt dan heeft ze er drie geopend en twee ingeleverd.

En welke Janine naast Regina Mundi en 20 ZAR heeft geopend blijft gissen.

Conclusie:
Joep: 100 euro.
Carolien: 200 euro.
Janine: 300 euro.
Kees: 200 euro.
800 euro in de pot.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #279 Gepost op: 4-01-2013, 19:07:05 »
'Het doen en laten van de mon' is dit jaar ook weer terug, vlak voor de executie. Letterlijk Art's stuk van vorig seizoen is geknipt en gebruikt in deze serie. @ 53.10
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)