Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166013 keer)

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #220 Gepost op: 4-01-2013, 15:28:02 »
Er van uitgaande dat groep 3 (Kees, Tania, Paulien) de finalisten zijn, wat wil dit plaatje op de site dan zeggen? Daar ontbreken Kees en Paulien als enige achter Art (en Ewout maar die is reeds afgevallen).



Best raar, Carolien zie ik overigens ook niet staan. Misschien staan ze gewoon achter Art zijn hoofd, is ook moeilijk te zeggen of het met opzet is gedaan of niet. Het is iig heel donker en onduidelijk.

Offline JVB2

  • Forumlid
  • Investigating is a dangerous job
Re: Aflevering 1
« Reactie #221 Gepost op: 4-01-2013, 15:28:16 »
Dat is een pijl

Op elkaar gestapelde stoelen.

Offline JVB2

  • Forumlid
  • Investigating is a dangerous job
Re: Aflevering 1
« Reactie #222 Gepost op: 4-01-2013, 15:29:07 »
Best raar, Carolien zie ik overigens ook niet staan. Misschien staan ze gewoon achter Art zijn hoofd, is ook moeilijk te zeggen of het met opzet is gedaan of niet. Het is iig heel donker en onduidelijk.
Carolien staat uiterst links.

Offline Mathijs91

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #223 Gepost op: 4-01-2013, 15:31:55 »
Fwoah, het was machtig mooi! Ik mocht er bij zijn, de eerste aflevering in Zuid-Afrika, en het is bizar hoe ze twee dagen in razend tempo gemonteerd hebben.
Werd heel erg afgeleid door het tweede scherm (en derde: had m'n telefoon ook in gebruik), dus ga straks op m'n gemak eens goed als echte Molloot de aflevering kijken.
Kennis is macht.

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #224 Gepost op: 4-01-2013, 15:34:23 »
Carolien staat uiterst links.

Juist ja, helderheid van mijn scherm een beetje aangepast en kwam ze alsnog tevoorschijn  ;)
Misschien zijn Kees en Paulien dan de finalisten (als je ervan uit gaat dat de ogen de volgorde van de afvallers voorstelt) en is Tania de mol.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 1
« Reactie #225 Gepost op: 4-01-2013, 15:34:52 »
Fwoah, het was machtig mooi! Ik mocht er bij zijn, de eerste aflevering in Zuid-Afrika, en het is bizar hoe ze twee dagen in razend tempo gemonteerd hebben.
Werd heel erg afgeleid door het tweede scherm (en derde: had m'n telefoon ook in gebruik), dus ga straks op m'n gemak eens goed als echte Molloot de aflevering kijken.

Geweldig! Ik ben benieuwd naar je verhalen over deze twee dagen. Ben je iets te weten gekomen over de mol/kandidaten obv je eigen observaties ter plekke?
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 1
« Reactie #226 Gepost op: 4-01-2013, 15:35:55 »
Ik vind het raar dat ik hier nog niets over gehoord heb:

Als Art zijn beginpraatje heeft gehouden ('Die gaat uiteindelijk naar diegene die het antwoord weet op die ene vraag.. Wie is de Mol'?) dan zie je dan kandidaten als een soort reepjes afgebeeld, 3-4-3:
Eerste zie je Joep - Janine - Ewout
Daarna: Carolien - Daniël - Zarayda - Tim
En als laatst: Tania - Kees - Paulien

Wat heeft dit te betekenen? Zit er misschien een hint in?
Dat betekent dat de eerste 3 als eerst afvallen, de laatste 3 daarna afvallen, en de andere 4 overblijven. Waarom? Omdat ik dat van tevoren al voorspeld had :P
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mathijs91

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #227 Gepost op: 4-01-2013, 15:40:59 »
Geweldig! Ik ben benieuwd naar je verhalen over deze twee dagen. Ben je iets te weten gekomen over de mol/kandidaten obv je eigen observaties ter plekke?
Ik heb net de foto's op Facebook gezet en ben in de laatste fase van een enorme blog over alle indrukken :P
En ja, ik heb wel een scherp gevoel over wie de Mol is. Het fijne was dat we tot op zekere hoogte af en toe een gesprekje met de kandidaten konden lospulken.
Kennis is macht.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #228 Gepost op: 4-01-2013, 15:41:09 »
Dat betekent dat de eerste 3 als eerst afvallen, de laatste 3 daarna afvallen, en de andere 4 overblijven. Waarom? Omdat ik dat van tevoren al voorspeld had :P

De middelste groep van 4 heeft wel een hoog mollenverdenking over zich.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #229 Gepost op: 4-01-2013, 15:43:33 »
Ik heb net de foto's op Facebook gezet en ben in de laatste fase van een enorme blog over alle indrukken :P
En ja, ik heb wel een scherp gevoel over wie de Mol is. Het fijne was dat we tot op zekere hoogte af en toe een gesprekje met de kandidaten konden lospulken.

Wow, te gaaf! Willen we weten wat jij weet? Mogen we dat weten?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #230 Gepost op: 4-01-2013, 15:45:09 »
Wacht sinds wanneer mag je je telefoon bij je hebben als je bij Wie is de Mol? bent je moet toch altijd je telefoon inleveren voordat het spel begint of zijn de regels veranderd?

Offline Mathijs91

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #231 Gepost op: 4-01-2013, 15:46:37 »
Wow, te gaaf! Willen we weten wat jij weet? Mogen we dat weten?
Het is een beetje koorddansen, maar ik denk dat ik wel het een en ander los kan laten ;)
Kennis is macht.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #232 Gepost op: 4-01-2013, 15:48:24 »
Fwoah, het was machtig mooi! Ik mocht er bij zijn, de eerste aflevering in Zuid-Afrika, en het is bizar hoe ze twee dagen in razend tempo gemonteerd hebben.
Werd heel erg afgeleid door het tweede scherm (en derde: had m'n telefoon ook in gebruik), dus ga straks op m'n gemak eens goed als echte Molloot de aflevering kijken.
Wauw, geweldig dat je er bij mocht zijn! Ben benieuwd wat jij allemaal weet en wij (nog?) niet.  ;)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #233 Gepost op: 4-01-2013, 15:51:19 »
Fwoah, het was machtig mooi! Ik mocht er bij zijn, de eerste aflevering in Zuid-Afrika, en het is bizar hoe ze twee dagen in razend tempo gemonteerd hebben.
Werd heel erg afgeleid door het tweede scherm (en derde: had m'n telefoon ook in gebruik), dus ga straks op m'n gemak eens goed als echte Molloot de aflevering kijken.

Gaaf dat je erbij mocht zijn! Ik ben stiekem wel een beetje jaloers.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #234 Gepost op: 4-01-2013, 15:52:04 »
Daniel sprong als eerste en had dus de kans om geen vrijstelling te krijgen. Deze kreeg hij ook niet. Er was dus een kans geweest dat alle andere negen kandidaten wel een vrijstelling kregen. Dan had de Mol dus de serie moeten verlaten!
Los van het feit dat die kans klein is, lijkt het me niet dat de productie het risico neemt, door de Mol als eerste de keuze te geven wel/niet te springen.

Die kans is eigenlijk niet eens zo bijzonder klein. Als we even aannemen dat de ene groep van vijf (met Janine, Paulien etc.) heeft afgesproken om de andere groep, die als eerste springt, doelbewust foutief in te schatten en hun voorspellingen dus gewoon om te keren (wat blijkt uit de nogal onlogische keuzes en verklaringen), dan zitten we eigenlijk al in een scenario waarin 9 van de 10 springers correct werden ingeschat (behalve Ewout dus). Met zo'n gemiddelde score van 9 op 10 heb je ongeveer 5% kans dat de Mol in een positie komt waarin hij als enige geen vrijstelling heeft. Dat lijkt me een situatie die, zoals al is aangehaald, de productie zal willen vermijden en dus voor alle veiligheid de Mol in de laatste groep laat springen. Volgens die theorie schieten er dan nog maar drie kandidaten voor het Molschap over: Paulien, Tim en Carolien.

Er is ook geopperd dat de productie dan nog altijd een extra opdracht had kunnen verzinnen ofzo om ook die laatste vrijstelling van de Mol weg te werken, maar dat zal heel verdacht overkomen, terwijl het veel onopvallender en eenvoudiger is om de Mol gewoon bij de tweede groep te laten springen.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2013, 16:03:12 door PrejudgedMax24 »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #235 Gepost op: 4-01-2013, 15:56:25 »
Die kans is eigenlijk niet eens zo bijzonder klein. Als we even aannemen dat de ene groep van vijf (met Janine, Paulien etc.) heeft afgesproken om de andere groep, die als eerste springt, doelbewust foutief in te schatten en hun voorspellingen dus gewoon om te keren (wat blijkt uit de nogal onlogische keuzes en verklaringen), dan zitten we eigenlijk al in een scenario waarin 9 van de 10 springers correct werden ingeschat (behalve Ewout dus). Met zo'n gemiddelde score van 9 op 10 heb je ongeveer 5% kans dat de Mol in een positie komt waarin hij als enige geen vrijstelling heeft. Dat lijkt me een situatie die, zoals al is aangehaald, de productie zal willen vermijden en dus voor alle veiligheid de Mol in de laatste groep laat springen. Volgens die theorie schieten er dan nog maar drie kandidaten voor het Molschap over: Paulien, Tim en Kees.

Er is ook geopperd dat de productie dan nog altijd een extra opdracht had kunnen verzinnen ofzo om ook die laatste vrijstelling van de Mol weg te werken, maar dat zal heel verdacht overkomen, terwijl het veel onopvallender en eenvoudiger is om de Mol gewoon bij de tweede groep te laten springen.

Ik mis Carolien... en jouw kansberekening gaat uit van stelling dat iedereen in de Mol andere kanidaten een vrijstelling gunt... Die kans acht ik 0.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #236 Gepost op: 4-01-2013, 15:58:35 »
Het is een beetje koorddansen, maar ik denk dat ik wel het een en ander los kan laten ;)

Als je echt WEET wie het is, wil ik het eigenlijk niet weten...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #237 Gepost op: 4-01-2013, 16:02:51 »
Ik mis Carolien... en jouw kansberekening gaat uit van stelling dat iedereen in de Mol andere kanidaten een vrijstelling gunt... Die kans acht ik 0.

Sorry, ik bedoelde Carolien ipv Kees (dat ga ik nu even aanpassen). :-[

Er bestaat trouwens zeker een kans dat de eerste groep beslist dat ze de tweede groep alle vrijstellingen gunt, in de hoop dan ook vijf vrijstellingen terug te krijgen. Op die manier krijg je een soort collectieve vrijstelling.(Eigenlijk was dat de meest rationele/winstgevende optie voor beide groepen.) Als in zo'n scenario dan één persoon per ongeluk verkeerd wordt ingeschat (bv. de Mol), heb je een probleem.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #238 Gepost op: 4-01-2013, 16:03:40 »
Conejo en DikkeControleur waren mij voor, maar ik wil jullie mijn plaatje niet onthouden.

Er vanuit gaande dat Janine in aflevering 3 het spel verlaat, zou Joep in aflevering twee dan afvallen (klopt ook wel met het gegeven dat de oudste kandidaat vrijwel nooit lang erin blijft indien geen mol). Maar Janine haar vertrek komt onverwachts, dus de aflevering daarop valt niemand af. En dan reset de afvallerstheorie zich weer, zoals dat voorgaande jaren ook gebeurde. Denk dat ze dan eerst beginnen bij de groep 'Tania - Kees - Paulien' om te eindigen met de groep van vier 'Carolien - Daniël - Zarayda - Tim' meteen ook de verdachtste personen. Houdt de spanning er mooi in voor het publiek :)

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #239 Gepost op: 4-01-2013, 16:05:03 »
OF het is zo dat van elke groep, 1 kandidaat de finale haalt. Wat zou inhouden dat Joep juist de finale haalt.

Karin kwam trouwens in serie 11 ook heel ver, als oudste kandidaat. Maar goed, dat was ook een uitzondering op de regel.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48