Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 165944 keer)

Re: Aflevering 1
« Reactie #320 Gepost op: 4-01-2013, 20:28:29 »
ik heb even een vraagje tussendoor voor de mede molloten hier...wie deelt de mening dat het forum op de orginele widm site enorm on overzichtelijk is. zo heeft elke deelnemer een, waarom is hij/zij de mol wel? en waarom is hij/zij de mol niet? topic. plus daarbij nog eens een topic van de aanwijzingen per persoon.

ik heb dit 'probleem' vorige jaren ook al ondervonden en dit forum als zeer prettig alternatief ervaren..maar vraag me af of ik als enige totaal de logica achter het forum van de originele widm site mis of dat meerderen dit ondervinden? bvd

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #321 Gepost op: 4-01-2013, 20:30:40 »
Vind ik ook

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #322 Gepost op: 4-01-2013, 20:30:46 »
ik heb even een vraagje tussendoor voor de mede molloten hier...wie deelt de mening dat het forum op de orginele widm site enorm on overzichtelijk is. zo heeft elke deelnemer een, waarom is hij/zij de mol wel? en waarom is hij/zij de mol niet? topic. plus daarbij nog eens een topic van de aanwijzingen per persoon.

ik heb dit 'probleem' vorige jaren ook al ondervonden en dit forum als zeer prettig alternatief ervaren..maar vraag me af of ik als enige totaal de logica achter het forum van de originele widm site mis of dat meerderen dit ondervinden? bvd

Daarom zit ik ook niet op de officiële site.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #323 Gepost op: 4-01-2013, 20:34:18 »
Ik heb ook het niet echt ergens op gebaseerde idee dat het forum daar, er "een beetje bij" is gedaan, terwijl hier op Realitynet het forum eigenlijk de kern van alles is. Hier zitten mensen die verstand van en gevoel bij forums hebben.

Hoe dan ook, ik vind het hier ook veel handiger en prettiger.

(maar misschien kunnen we dat beter elders bespreken dan in de topic "Aflevering 1"  ::fluit:: )
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Maarten.b

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #324 Gepost op: 4-01-2013, 20:46:26 »
Ik vind het hier ook niet echt fijn meer werken.
Beetje verouderd, maar beter dan de andere idd.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #325 Gepost op: 4-01-2013, 20:47:24 »
Ik vind dit juist hartstikke goed!

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #326 Gepost op: 4-01-2013, 20:56:46 »
Ik vind het forum op de officiële site ook zeer onpraktisch.

Terug ontopic: Ik moest ook enorm hard lachen om die opmerking over het huisnummer. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat daar een hint zit.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #327 Gepost op: 4-01-2013, 21:06:00 »
(Tania heeft trouwens keurig opgeschreven wie hoeveel enveloppen had ingeleverd, laat ze op 25:22 in de aflevering zien. Maar ik vermoed dat daar zelfs met de beste beeldkwaliteit niets van te lezen is.)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #328 Gepost op: 4-01-2013, 21:17:30 »
(Tania heeft trouwens keurig opgeschreven wie hoeveel enveloppen had ingeleverd, laat ze op 25:22 in de aflevering zien. Maar ik vermoed dat daar zelfs met de beste beeldkwaliteit niets van te lezen is.)

Rond 25:17 toont ze heel kort haar molboekje. Maar te kort en qua resolutie zo laag dat er niks aan te ontdekken valt ja.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline OfficialLiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I LOVE WIDM <3
'82
« Reactie #329 Gepost op: 4-01-2013, 21:40:23 »
Ik las net op een ander forum de hint:
'82 kan ook verwijzen naar Daniël
hij was 13 in 1982.
Trust nobody.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: '82
« Reactie #330 Gepost op: 4-01-2013, 21:45:06 »
Ik las net op een ander forum de hint:
'82 kan ook verwijzen naar Daniël
hij was 13 in 1982.
Klopt.
Hij is jarig op de 29e
Op die muur (eerder in topic) staat 16
29-16=13
Daniël 13?

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #331 Gepost op: 4-01-2013, 21:48:06 »
Theorie incoming :-[

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #332 Gepost op: 4-01-2013, 21:48:32 »
Whieeeee we zijn weer begonnen. Het voelt werkelijk als thuiskomen.

Ik ben hem nog niet tegengekomen dus even een verdacht citaat van Joep:
"Ik zit in een heel ander spel, dat is duidelijk."
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1
« Reactie #333 Gepost op: 4-01-2013, 21:54:31 »
ik heb even een vraagje tussendoor voor de mede molloten hier...wie deelt de mening dat het forum op de orginele widm site enorm on overzichtelijk is. zo heeft elke deelnemer een, waarom is hij/zij de mol wel? en waarom is hij/zij de mol niet? topic. plus daarbij nog eens een topic van de aanwijzingen per persoon.

ik heb dit 'probleem' vorige jaren ook al ondervonden en dit forum als zeer prettig alternatief ervaren..maar vraag me af of ik als enige totaal de logica achter het forum van de originele widm site mis of dat meerderen dit ondervinden? bvd
Het forum van de AVRO zelf was voorheen een chaos. Als je dat vergelijkt met hoe het nu is, is het toch echt een verademing.

Een topic als: Ewout,waarom is hij de mol wel of niet, dat is eigenlijk hetzelfde als: ''alles over Ewout''. Die aparte topics vind je hier op RN ook.

Voorheen, zeg maar tot 2008 werd er voor ieder opvallend beeldje een apart topic geopend. Dat is op het AVRO-forum nu keurig samengevat tot ''alles over aflevering 1''.

Je kunt er 20 keer neerzetten: ''lees dit eerst voor je een nieuw topic opent'', maar mensen zijn eigenwijs, en denken DE hint te hebben gevonden, en hup, daar is weer een nieuw topic. Tristan zou kunnen bevestigen dat er op het Avroforum momenteel weldegelijk goed wordt gemodereerd, en ook dat dat weleens anders is geweest.

Kortom: het forum daar zit gewoon iets anders in elkaar dan op RN. Ik kan me overigens een soortgelijke vraag herinneren van 1 of 2 seizoenen geleden, toen bleek het echter te gaan om een van de vele fanforums, en daar heeft de AVRO zelf dus geen invloed op.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1
« Reactie #334 Gepost op: 4-01-2013, 21:59:25 »
Klopt.
Hij is jarig op de 29e
Op die muur (eerder in topic) staat 16
29-16=13
Daniël 13?
Dit is nu een voorbeeld van ''naar een mol toe redeneren''. Als jij wil dat Tania de mol is, vind je ook talloze getallen en cijfers die je met elkaar moet vermenigvuldigen, om bij een getal uit te komen dat op Tania slaat.

Vul voor de naam Tania de naam Paulien of Carolien of Tim in, en je komt bij de mol van jouw keuze uit. Het is maar net hoe je rekent.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #335 Gepost op: 4-01-2013, 22:27:43 »
Janine: Regina Mundi + 20 ZAR (voor bus)

Volgens mij klopt dit wel. Ze heeft twee enveloppen geopend en ze levert er drie in!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 1
« Reactie #336 Gepost op: 4-01-2013, 22:32:06 »
Whieeeee we zijn weer begonnen. Het voelt werkelijk als thuiskomen.

Ik ben hem nog niet tegengekomen dus even een verdacht citaat van Joep:
"Ik zit in een heel ander spel, dat is duidelijk."

Volgens mij zit hier niks achter,maar was Joep op dat moment gewoon een beetje pissed op Tim..

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #337 Gepost op: 4-01-2013, 22:33:22 »
Volgens mij klopt dit wel. Ze heeft twee enveloppen geopend en ze levert er drie in!
Lijkt in dit screenshot inderdaad het geval... hopelijk komt er nog 1080p beschikbaar ergens.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1
« Reactie #338 Gepost op: 4-01-2013, 22:42:47 »
Het waren twee traditionele opdrachten.


Zowel de zoektocht, met zo min mogelijk informatie, die de kandidaten toch bij het doel brengt, als de opdracht met het bungeejumpen. Bij die laatste moet de kijker echt op drie dingen tegelijk letten, en natuurlijk laat de gemonteerde versie niet allies zien: dus van alle kandidaten EN de sprong (of het niet springen) EN wat de kandidaat beneden denkt dat de ander doet, EN het deponeren van de vrijstelling in het kistje dat de kandidaat aangeeft. Een klassieke mindfuck-opdracht, die laatste. Immers: de dingen die we niet zien, moeten we zien te beredeneren. Als iemand dat beeld compleet heeft, is evenwel al vrij goed te zien wie er heeft lopen te klooien.

Als iemand zegt: persoon x springt wel, en die persoon gooit de vrijstelling in het verkeerde kistje, dan zeg ik: zet eens op een rijtje wie dit heeft gedaan, voor zover in beeld gebracht.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #339 Gepost op: 4-01-2013, 22:43:57 »
Oh falend. Je ziet wel alle kandidaten bij de dominee langs komen (tegen het einde van de 1e opdracht.) Wss was dit een moment waarop live.avro.nl vast liep bij mij, ik zie het nu pas.  ::joehoe::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)