revanche hier in Belgie is GEEN wraak - dat is weerwerk bieden . Dit gebeurt indien men een spelletje speelt en er ene wint dan zegt de andere ok "revanche" - dat heeft dus helemaal niets met wraak te maken. Je moet alle woordenboeken maar niet klakkeloos geloven Miek want er zijn veel interpretaties mogelijk en hier werd zeker geen wraak bedoeld, alhoewel ik het wel zou begrijpen indien Christophe wraak zou willen nemen op Fajah (ik weet zeker dat IK wraakgevoelens zou hebben indien men mijn tweelingzus (heb ik niet) maar ik heb wel een tweeling - er op zo'n slinkse wijze zou uitbonjouren (voor sommige mensen is familie namelijk heilig maar velen hier op de er site begrijpen dat hoegenaamd niet (of willen het niet begrijpen).... Naar mijn mening hadden ze echter Fajah er veel sneller moeten uitstemmen - nu is dat sowieso te laat ze hebben dus maw hun kans een beetje verkeken. Ik hoop alsnog dat ofwel Fatima of Christophe wint - Fajah die nu ineens lag te huilen: aub mensen wie trapt daarin? Chapeau voor haar want ze is een heel goede actrice. Maar ik denk dat dit haar heel goed uitkwam om Peggy voor haar karretje te spannen; tranen kunnen sommigen nog een rad voor de ogen draaien. Ik blijf bij mijn eerste standpunt dat Fajah gewoon een beetje een bitch is; direct dat wel maar tegelijk ook heel beledigend/vernederend/kleinerend naar anderen toe en nadien heeft ze haar tactiek een beetje gewijzigd om de anderen meer aan haar kant te kijken maar toen was het in mijn ogen reeds te laat en had ze zich al echt geprofileerd zoals ik denk dat ze is. Of het moest zijn dat heel deze expeditie gewoon opgezet spel is en dat Fajah de proeven elke keer weer moest winnen (wat gemakkelijker was voor haar dan voor de andere afvallers) en dat zij ook moest acteren.
Sorry, maar ook ik zie niet in waarom Fajah meer een bitch is dan Fatima. Fajah stemde Matti op een slinkse manier eruit, Fatima Lodewijk. Allebei om tactische redenen, waarvan ik persoonlijk die van Fajah beter begreep. Allebei hebben ze een beetje lol als hun plan lukt. Bij Fajah ligt het hart wat meer op de tong, maar het sneaky Joke paaien door Fatima was ook niet echt netjes. Net als dat vernederende zogenaamde afscheidskado voor Min Hee. Zoals Fajah na het wegstemmen van Matti zei, ze heeft het van het pokertrio geleerd toen Lodewijk het mes in de rug kreeg.
Daarnaast is revanche in een spel dan misschien weerwerk, maar in het geval van Chris gebruikt hij het woord dan verkeerd. Het feit dat hij zegt, dit is voor jou, Matti, zegt al dat hij op wraak uit is en dat het niet een puur tactisch stem is. Dat hij dat dan probeert te verdoezelen is alleen maar zijn zwakte.
En de tranen van Fajah, ik denk dat ze echt waren. Ik denk dat Fajah een spel hard kan spelen, maar dat dat moment even een breekpunt was. Ze zal toch wel geweten hebben dat dat niet hielp bij Peggy. En als dat wel zo was dan had het nog niet geholpen want dan heb je maar 1 stem mee. Ik denk dat ze er zelfs van baalde omdat ze wel niet zal willen dat haar huilen bij Chris bekend zou worden, omdat die daar dan weer van kon genieten.