Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 408716 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #80 Gepost op: 11-01-2013, 20:32:43 »
Het feit dat Kees zijn koffer niet bij zich heeft als hij een flink stuk naar het politiebureau toe loopt bij de dropping vind ik veelzeggend. Hij laat hem waarschijnlijk in het busje, terwijl hij hem bij de kerk bijna in paniek uit de bus haalt (molmail). Hij doet alsof hij eerst dacht bij het politiebureau te moeten zijn, waarom nam hij hem toen niet mee... voorkennis dat hij wist dat het politiebureau niet de juiste plek is.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #81 Gepost op: 11-01-2013, 20:54:15 »
Heinz, ga je hier nog een overzicht plaatsen waarom Kees de mol is? Dan hoef ik het niet meer te doen :P

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #82 Gepost op: 11-01-2013, 21:18:50 »
Heinz, ga je hier nog een overzicht plaatsen waarom Kees de mol is? Dan hoef ik het niet meer te doen :P

Dat was ik nog niet van plan, maar ga jij gerust je gang, ik ben benieuwd. :) (Voorlopig plaats ik de overzichten van (mol)acties met en zonder screenshots die ik maak alleen op mijn site. Als we wat verder in het spel zijn maak ik er hier wel weer een topic voor aan.)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #83 Gepost op: 11-01-2013, 21:39:07 »
Er is na 2 afleveringen nog weinig te zeggen, dus het blijft voornamelijk speculeren.. Me vraag was dus ook meer met oog op de komende afleveringen ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #84 Gepost op: 11-01-2013, 22:01:49 »
Kees wordt volledig buiten schot gehouden in de montage. Hij is enorm low profile.

Zo low profile vind ik Kees na aflevering twee niet meer. Indien mol, dan bij de laseropdracht: de-held-is-de-mol, indien mol, dan bij goudmijnopdracht: de-mol-is-fanatieke-kandidaat en indien mol dan bij het dicteespel, de-mol-doet-een-Patrick Stoof door Tim extra verdacht weg te zetten door van hem te laten afhangen voor welke optie men kiest. Net zoals Patrick deed met Art zeg maar. Kees heeft juist in de montage zich in de kijker gespeeld in aflevering twee wat mij betreft. Verre van het ideaalbeeld waarbij eerder de winnaar of verliezer zo in beeld komt, dan mol.

Juist omdat ze zich focussen op Kees qua montage heeft dat maar een ding te betekenen: hij zal ver komen in het spel. Vraag is alleen in welke hoedanigheid. Kijk maar naar Liesbeth, ook meteen verdacht weggezet, of Pepijn naast Patrick. Anniek molde in mijn ogen meer, omdat de montage daar de nadruk op lag om Jon zijn acties onder te belichten. Dus daar waar in de montage de nadruk op ligt, is om de echte mol onder te belichten qua molsacties èn om de kandidaat in kwestie uit te lichten v/d groep, eentje die het ver zal schoppen. Kijk naar Anniek naast Jon, naar Liesbeth naast Anne-Marie, naar Pepijn naast Patrick e.d.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hetmolletje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #85 Gepost op: 11-01-2013, 22:20:02 »
Ik herinner me opeens weer een tweet van Kees over opnames in Zuid-Afrika, dit tweette hij ver voor de kandidaten bekend werden gemaakt in een reactie op een andere tweet. Hj doelt hier natuurlijk mee op widm. Ik vraag me wel af of je zoiets zou zeggen als je de Mol bent, je zit dan zo in het spel van liegen...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #86 Gepost op: 11-01-2013, 22:24:35 »
Ik herinner me opeens weer een tweet van Kees over opnames in Zuid-Afrika, dit tweette hij ver voor de kandidaten bekend werden gemaakt in een reactie op een andere tweet.

28 september was dat. Ik speel er ook nog een rolletje in, zie Molpedia.

Offline hetmolletje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #87 Gepost op: 11-01-2013, 22:30:23 »
28 september was dat. Ik speel er ook nog een rolletje in, zie Molpedia.

Die ja, zoiets zou je als mol zijnde toch niet zeggen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #88 Gepost op: 11-01-2013, 22:31:27 »
Die ja, zoiets zou je als mol zijnde toch niet zeggen?

Nee. Of daarom juist wel.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #89 Gepost op: 11-01-2013, 23:57:36 »
Mol of niet, ik heb hem heel af en toe in De Zomer voorbij gezien, en kan na 2 afleveringen zeggen dat ik hem een sympathieke kandidaat vind. Of hij dit speelt in het kader van moltaktiek, waag ik te betwijfelen. In de Zomer Voorbij is hij namelijk de Mol niet, en is hij precies zo.......

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #90 Gepost op: 12-01-2013, 01:11:15 »
Wist niet dat hij homo was, zo ziet/ gedraagt hij zich oook niet

Dit is bestwel een beetje slecht. Je kunt iemands geaardheid niet aan hem/haar aflezen. Mee eens, soms is het duidelijk, maar lang niet altijd.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #91 Gepost op: 12-01-2013, 07:29:52 »
Kees (Suit Case) blijft leuk. Ik hoop dat hij er lang in blijft. Ik denk als Mol. Zeker na al die hints die ik voorbij zie komen. Fanatieke kandidaat, maar ondertussen.....door Kees liggen Ewout (geen vrijstelling bij bungyjumpen) en Joep (onjuiste informatie gedeeld ) er nu uit. Ik blijf nu toch op Kees als Mol, al hou ik Paulien ook goed in de gaten.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #92 Gepost op: 12-01-2013, 15:52:26 »
Mijn schot voor de boeg ....

Net als moedermol, een gevoel.....
De wil om te winnen is, denk ik, hetzelfde gevoel als de wil om niet ontdekt te worden als mol.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #93 Gepost op: 12-01-2013, 16:09:27 »
Vrij naar MC T-Lex van de (Arjen Lubach dus): Kees Tol is de mol, de rest kun je vergeten, ik zeg als het niet rijmt hoef jij het niet te weten.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #94 Gepost op: 12-01-2013, 19:08:10 »
Kees (Suit Case) blijft leuk. Ik hoop dat hij er lang in blijft. Ik denk als Mol. Zeker na al die hints die ik voorbij zie komen. Fanatieke kandidaat, maar ondertussen.....door Kees liggen Ewout (geen vrijstelling bij bungyjumpen) en Joep (onjuiste informatie gedeeld ) er nu uit. Ik blijf nu toch op Kees als Mol, al hou ik Paulien ook goed in de gaten.

Een mol heeft niet als opdracht bepaalde kandidaten uit het spel te krijgen.
En dat er een paar hints bij een persoon  te verzinnen zijn zegt niks.
Kees haalt geld binnen en zorgt dat opdrachten slagen, snap dus echt niet dat hij zo verdacht word.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #95 Gepost op: 12-01-2013, 22:27:27 »
Moedermol, dat is inderdaad waar ik in eerder (onderstaand bericht) op doelde! Dank voor de verduidelijking met de screenshots ::ok::

Kees: rekt tijd bij de rode lasers naar het eerste luikje "wanneer ga je nou?". Zodra hij het probeert loopt hij tegen het advies in ("blijf staan!") toch door om het luikje te openen. Wist hij dat dit de juiste manier was om door deze lasers te komen (voorkennis)? Hij opent een luikje, maar daarmee is de opdracht nog lang niet gelukt. Zowel Tim als Carolien openen een luikje die rechtstreeks geld oplevert (Tim een na laatste, zorgt ervoor dat Carolien door slechts 1 in plaats van 3 lasers hoeft te lopen).

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #96 Gepost op: 12-01-2013, 22:35:00 »
Het feit dat Kees zijn koffer niet bij zich heeft als hij een flink stuk naar het politiebureau toe loopt bij de dropping vind ik veelzeggend. Hij laat hem waarschijnlijk in het busje, terwijl hij hem bij de kerk bijna in paniek uit de bus haalt (molmail). Hij doet alsof hij eerst dacht bij het politiebureau te moeten zijn, waarom nam hij hem toen niet mee... voorkennis dat hij wist dat het politiebureau niet de juiste plek is.
Hij zegt ook zoiets: Ooh daar zijn ze niet. Kan je opvatten als dat de kandidaten voor de dropping is verteld om samen te komen op een plek, maar als dat niet zo is, waar ik vanuit ga, denkt iedereen dat ze naar een specifieke plek moeten. Maar waarom Kees dat dan zegt?  ???

Offline Moeske

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #97 Gepost op: 13-01-2013, 13:52:13 »
Dat ik denk dat Kees de mol is, was vantevoren de wens eerder de vader van de gedachte. Ik ben groot fan van Kees. Moet altijd vreselijk om hem lachen in De Zomer Voorbij en ik denk net als Janine (?) in haar biecht zegt, dat hij veel slimmer is dan hij zich soms doet voorkomen.
In de eerste aflevering besluit het tweede groepje unaniem iedereen een vrijstelling te gunnen, maar waarom gunt Kees Ewout geen vrijstelling?
In de tweede aflevering stookt Janine bij de tweede opdracht het vuurtje op, Tim wakkert het aan en Kees schuift Tim uiteindelijk naar voren.
Hij gedraagt zich verder heel kandidaats, met af en toe mollenstreken. Dekmantel ban de mol of mijn tunnelvisie?
Mol of niet, ik hoop dat hij er tot het einde in blijft! ;D

Offline KevinJPG

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #98 Gepost op: 13-01-2013, 14:22:57 »
Tijdens de opdracht met het gedicht zie je dat Janine expres gaat twijfelen over het aantal fouten om zodoende de mol te kunnen lokken. Tim gaat daar gelijk op in, maar aardig oprecht. Het gene wat mij dan weer op valt is dat als Art zegt: 'Jongens, het antwoord', dat Kees direct zegt: 'Tim', van 'Zeg het maar..'. En daarom vind ik het meer een mollenstreek van Kees dan van Tim.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #99 Gepost op: 13-01-2013, 14:33:31 »
Tijdens de opdracht met het gedicht zie je dat Janine expres gaat twijfelen over het aantal fouten om zodoende de mol te kunnen lokken. Tim gaat daar gelijk op in, maar aardig oprecht. Het gene wat mij dan weer op valt is dat als Art zegt: 'Jongens, het antwoord', dat Kees direct zegt: 'Tim', van 'Zeg het maar..'. En daarom vind ik het meer een mollenstreek van Kees dan van Tim.

Precies wat ik ook dacht. Als Tim de mol niet is kan de echte mol hier mooi op inspringen. Maar alleen als hij weet hoeveel foute antwoorden er in het gedicht zitten.