Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409083 keer)

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1000 Gepost op: 26-02-2013, 14:49:37 »
Ik heb ook gekeken of ik dingen kon vinden in de alfabetposter van het Zulu, die in beeld komt. Ik wordt daar niet veel wijzer van, behalve dat het me opvalt dat er een porto op staat en touw, allebei nodig bij de volgende opdracht. De bijbehorende letters zijn de O en de N.

Die poster kan ik op internet trouwens nergens vinden.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2013, 14:51:35 door Pippi »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1001 Gepost op: 26-02-2013, 14:54:43 »
Hier heb ik ook al aan gedacht! Kees en duif staan op de oude versie, zoals in het bericht van Supernova. Op een gegeven moment is er een nieuwere variant gekomen, met boom, roos, vis.... In die versie staat duif niet, maar wel 'Kees' en 'tol'.

Je hebt gelijk. Grappig. (Maar hoe we serieus een hint in het schoolbord en leesplankjes zouden kunnen zien weet ik nog niet.)



(En waarom heet die olifant "Sam"? :P)


Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1002 Gepost op: 26-02-2013, 14:56:47 »
Je hebt gelijk. Grappig. (Maar hoe we serieus een hint in het schoolbord en leesplankjes zouden kunnen zien weet ik nog niet.)



(En waarom heet die olifant "Sam"? :P)


Geweldig Heinz, zelfs een Tol erbij! :)
Omnia vincit amor

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1003 Gepost op: 26-02-2013, 15:02:27 »
Ik was ernaar gaan zoeken omdat ik dacht dat het plaatje bij de K op de Zuluposter een tol was, maar dat blijkt een vlieger (kite) te zijn. Toen kwam ik op die woordplankjes van vroeger. Maar of er een hint inzit, ik weet het echt niet. Bij dat oude plankje ging het vroeger volgens mij vooral om het leren van de korte en lange klinkers (enkel/dubbel?). Bij de nieuwere versie is dat niet meer zo duidelijk.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1004 Gepost op: 26-02-2013, 15:06:10 »
Geweldig Heinz, zelfs een Tol erbij! :)

Pippi's vondst, ik leverde slechts het plaatje. :) (Maar wat we er nou echt mee kunnen hintsgewijs?)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1005 Gepost op: 26-02-2013, 15:15:22 »
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het een hint is.
*Niet vanuit mijn tunnel hoor. Beloofd!*

Óf het moet zo zijn dat het alfabet-bord ah einde van de opdracht een verwijzing
is naar de Nederlandse leesplankjes, welke dan weer een verwijzing zouden zijn naar Kees.
Verwijzing naar verwijzing etc..

Ik vind het wél prachtig gevonden  ::ok::




Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1006 Gepost op: 26-02-2013, 15:15:33 »
Ik denk dat het eerder als ondersteuning zou gelden van 'Case' als hint in dit geval eerlijk gezegd.
Een beetje analoog ZCT/ Theetuin/ Kim heeft als enige thee in haar interviews/ Kim houdt van thee in afl 1, S10.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline gekkegerr

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1007 Gepost op: 26-02-2013, 17:43:51 »
Bedenk me nu opeens het volgende...

Sinds dit jaar is er de MolTalk... Zou dat niet gewoon kunnen staan voor Mol Tol, K.

Of ben ik nu spuit elf en is dit al eerder gepost?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1008 Gepost op: 26-02-2013, 17:45:10 »
Bedenk me nu opeens het volgende...

Sinds dit jaar is er de MolTalk... Zou dat niet gewoon kunnen staan voor Mol Tol, K.

Of ben ik nu spuit elf en is dit al eerder gepost?
Bliksem! ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1009 Gepost op: 26-02-2013, 17:47:35 »
Dat is al eens eerder gepost. En toen was mijn reactie ook dat het me een grappige toevallige bijkomstigheid lijkt. MolTalk is uiteraard een woordspeling die refereert aan smalltalk.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1010 Gepost op: 26-02-2013, 17:50:57 »
Dat is al eens eerder gepost. En toen was mijn reactie ook dat het me een grappige toevallige bijkomstigheid lijkt. MolTalk is uiteraard een woordspeling die refereert aan smalltalk.
Jouw post over smalltalk herinner ik mij wel.
 ;)
laten we het op een toevalligheid houden...
Omnia vincit amor

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1011 Gepost op: 26-02-2013, 19:20:58 »
Ik verdenk Kees heel erg en ik wil dus ook heel graag iets zien, maar ik zie het echt niet ???
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1012 Gepost op: 26-02-2013, 19:23:45 »
Ik verdenk Kees heel erg en ik wil dus ook heel graag iets zien, maar ik zie het echt niet ???
::megafoon:: Hier vanuit de Paulien-tunnel:

Ik zie het wel... ;)
Timing!  ::ok::


Omnia vincit amor

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1013 Gepost op: 26-02-2013, 19:27:05 »
Ik heb het hele topic van aflevering 6 doorgenomen, 23 pagina's. Ik heb op de site van Heinz gekeken. Ik heb 20 pagina's van het Kees-topic gezocht. Ik kan het niet vinden. ???

Als je (net als ik) Kees verdenkt dan valt je mond toch open bij aflevering 6 ontmoet de mol minuut 28:39 tot 28:47? Luister goed wat Zarayda zegt en kijk wat je ziet.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=0BiVcsY9axM#t=1717s

Geen keiharde hint maar als Kees de mol is is het wel een ernstig gevalletje van "In your face". ;D
Ik zie niks.  ??? Wat moet ik zien?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1014 Gepost op: 26-02-2013, 19:28:15 »
Ik zie niks.  ??? Wat moet ik zien?
Luister naar wat Zarayda zegt en let dan op bij het eerst volgende beeld wat je ziet;
in wiens ogen kijk je?
 ::vergroot::
Omnia vincit amor

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1015 Gepost op: 26-02-2013, 19:34:06 »
Luister naar wat Zarayda zegt en let dan op bij het eerst volgende beeld wat je ziet;
in wiens ogen kijk je?
 ::vergroot::
Kees kijkt niet in de camera?
Of bedoel je dat Zarayda zegt "jij bent de mol" en Kees daarna als eerste in beeld komt?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1016 Gepost op: 26-02-2013, 19:35:39 »
Niet alleen Kees staat erop, ook duif!!!

Dus zowel met de oude als nieuwe versie kunnen ze dus gelinkt worden aan Kees :) En oh.. waarom aap, daar hoort Tim te staan  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1017 Gepost op: 26-02-2013, 19:49:58 »
Ah gelukkig. ::zweet:: Die Paulien-verdenkers zijn zo gek nog niet. Kip er in ieder geval zeer veel respect voor. ;)
::rofl::
Omnia vincit amor

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1018 Gepost op: 26-02-2013, 20:19:38 »
Ik heb in jaren in niet zo'n erge tunnel gezeten als in die van Kees. Ook al zie ik Paulien (en tot vorige week Zarayda) rare dingen doen, ik ben er niet uit te krijgen.  ::ohno:: Dat fragmentje uit de Vodcast, waar Kees zijn sjaal vlakbij de porto's neerlegt, heeft mijn vermoedens wederom bevestigd, die porto's lijken mij vanaf dat oogpunt.

Heeft iemand tijd om nog eens het intro van aflevering 7 terug te luisteren. Ik denk nog steeds dat Kees daar zegt (in de helikopter) 'Ik ben het geld', en de Mol was het meeste geld waard. Maar ik kan het niet goed verstaan. Kan heel goed zijn dat ik iets hoor dat ik wil horen, maar zou toch leuk vinden als het een hint was. ;D

(Had 't ooit eerder ergens gepost, maar kan niet meer vinden welk topic dat was. Was iig niet hier, en hier kan ik er ook niets van terugvinden.)

Offline Agnes22

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1019 Gepost op: 26-02-2013, 20:59:38 »
Bedenk me nu opeens het volgende...

Sinds dit jaar is er de MolTalk... Zou dat niet gewoon kunnen staan voor Mol Tol, K.

Of ben ik nu spuit elf en is dit al eerder gepost?

Ja , ik heb er ook al eerder aangedacht .... maar hoe zullen ze het dan volgende jaren gaan noemen ?? Maar ik blijf nog even in mn Paulien-tunnel (!)

Moltalk = Mol TOL ( k )

Zou het Kees TOL ( k )  zijn ?