Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409122 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1040 Gepost op: 27-02-2013, 20:23:24 »
Ja dat was fijn om te lezen (Kippenvelmomentje) want dan waren het niet (alleen) mijn kees-bril en Kees-oren  ;D

.... (iemand in een ander topic zag iets in een raam  :P). Toen ik het eenmaal zag kon ik het niet anders meer zien ....
Dit alles gegeven het feit dat Kees uiteindelijk de mol is natuurlijk  ;)
Tunnel of niet, als je iets moois ziet is dat gewoon zo..:) Welke potentiële Mol dan ook ...
Ik hoorde b.v. ook écht "Zarayda is de Mol"...(schrikken ::oink::!).
En ben ook af en toe bang voor Carolien.
En zeker ook voor Case (helemaal als dit in het molboekje staat
-over verliezen van je molboek, wie te contacten; In case of...-).

*Van dat raam; die plaatste ik, haha.
Maar dankzij Marlous van Avro forum (credits!).
Ik vind het echt een super observatie  ::ok::
En vrees met grote vreze.

Terug On Topic:
Iemand vroeg hier wat Kees nu verdacht maakte...
Naast enkele hints ( ;)), vind ik hem vooral niet zichzelf bij de biechten.
Juist dit laatste laat mij vrezen met grote vreze!
Als Kees de Mol is is dit bovenstaande imho de grootste aanwijzing... ;)

*En nu weer je tunnel in Loebas!*


Omnia vincit amor

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1041 Gepost op: 27-02-2013, 20:44:49 »
Jammer dat Kees niet echt in de camera kijkt....
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1042 Gepost op: 27-02-2013, 21:22:46 »
Je spreekt l wel degelijk uit,maar verder achter in je mond omdat je de a anders uitspreekt als in het nederlands...

Nee hoor, fonetisch is het gewoon [tɔk] (de middelste klank 'ɔ' is de klinker in het woord, dezelfde als in het woord 'caught', of bijvoorbeeld 'hawk', 'chalk', 'walk' enz), inderdaad wat zoals 'tok' met de middelste klank wat langer gemaakt. Maar een 'l' komt er niet aan te pas, dat is alleen in de schrijfwijze zo.

En terug  ::ontopic::: als Kees de mol is, wil ik wel de reactie van Zarayda en Tania zien bij de ontknoping  ;D

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1043 Gepost op: 27-02-2013, 21:24:54 »
Terug On Topic:
Iemand vroeg hier wat Kees nu verdacht maakte...
Naast enkele hints ( ;)), vind ik hem vooral niet zichzelf bij de biechten.
Juist dit laatste laat mij vrezen met grote vreze!
Als Kees de Mol is is dit bovenstaande imho de grootste aanwijzing... ;)

Volgens mij snapt niemand hier wat ik bedoel, haha. Verdachte dingen aan Kees zie ik genoeg, ik zit zelf ook 100% in de Kees-tunnel ;)
Maar in het Paulien topic was het volgende gepost:
Simpel: Carolien wordt straks als verliezer bekend gemaakt. Dan hou je Kees en Paulien over. Er moet onder de molloten natuurlijk wel wat te discussiëren zijn, dus als ze Kees te verdacht hadden neergezet en Paulien te onverdacht, zouden er teveel Kees-verdenkers zijn om die discussie een beetje gaande te houden. Daarom moest Paulien op de valreep toch nog even verdacht in beeld komen.

Maar ik kan de vraag ook omkeren, als Kees de mol zou zijn, waarom wordt hij dan al 8 afleveringen lang verdacht in beeld gebracht?
Dus was mijn vraag: op welke manier wordt Kees dan verdacht in beeld gebracht?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1044 Gepost op: 27-02-2013, 21:27:07 »
Dat klopt juist ook nog bij de woorden van Zarayda:

"Je wil het in iemands ogen zien ja jij bent de mol, -shot Kees-, maar dat gebeurt natuurlijk niet."

Kijkt Kees recht in de camera of recht in Zarayda's ogen dan is het meteen weggegeven. Het is nu precies goed met genoeg twijfel. Dat blijkt wel.  :D

Als je Kees, de mol, recht in de ogen had gekeken had ik 'm toch sterker gevonden, maar wie  weet, zien we 'm in de laatste aflevering terug als hint.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1045 Gepost op: 27-02-2013, 21:31:36 »
Volgens mij snapt niemand hier wat ik bedoel, haha. Verdachte dingen aan Kees zie ik genoeg, ik zit zelf ook 100% in de Kees-tunnel ;)
Maar in het Paulien topic was het volgende gepost:Dus was mijn vraag: op welke manier wordt Kees dan verdacht in beeld gebracht?

Ik snap je hoor. ::hug:: ;)

En ben het met je eens. Ik kan me geen voorbeeld voor de geest halen waarbij een verdachte actie van Kees benadrukt wordt. Wel het tegenovergestelde: zo'n biecht van Tim in aflevering 2 waarin hij zegt dat hij geen rekening hoeft te houden met Kees omdat hij altijd zo fanatiek is.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1046 Gepost op: 27-02-2013, 21:33:44 »
Ik snap je hoor. ::hug:: ;)

En ben het met je eens. Ik kan me geen voorbeeld voor de geest halen waarbij een verdachte actie van Kees benadrukt wordt. Wel het tegenovergestelde: zo'n biecht van Tim in aflevering 2 waarin hij zegt dat hij geen rekening hoeft te houden met Kees omdat hij altijd zo fanatiek is.
Hoewel ik als minder-molloot wel altijd de personen waar zo'n opmerking over werd gemaakt verdachter vond.
...óf niet!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1047 Gepost op: 27-02-2013, 21:34:54 »
Ik snap je hoor. ::hug:: ;)

En ben het met je eens. Ik kan me geen voorbeeld voor de geest halen waarbij een verdachte actie van Kees benadrukt wordt. Wel het tegenovergestelde: zo'n biecht van Tim in aflevering 2 waarin hij zegt dat hij geen rekening hoeft te houden met Kees omdat hij altijd zo fanatiek is.
En laat aflevering 2 nou net de aflevering zijn waardoor ik Kees serieus ging verdenken. Zeker door die opmerking van Tim, maar helemaal door die val bij de minedumpopdracht. (hij ging gewoon liggen ???)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1048 Gepost op: 27-02-2013, 21:48:33 »
Ik snap je hoor. ::hug:: ;)

En ben het met je eens. Ik kan me geen voorbeeld voor de geest halen waarbij een verdachte actie van Kees benadrukt wordt. Wel het tegenovergestelde: zo'n biecht van Tim in aflevering 2 waarin hij zegt dat hij geen rekening hoeft te houden met Kees omdat hij altijd zo fanatiek is.
Dat is fijn ;)
Inderdaad, door zulke dingen zie ik hier juist ook veel mensen die vinden dat Kees het niet kan zijn omdat hij veel te fanatiek is. Voor sommige molloten zal zoiets misschien juist wel verdacht zijn, maar "objectief" gezien (voor zover dat kan) is het niet echt verdachtmaking, imo.

Het is wel grappig om te zien dat de montage zo op iedereen weer anders over komt. Wat voor de één verdachtmaking is, is dat voor de ander juist helemaal niet.

"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1049 Gepost op: 27-02-2013, 21:54:09 »
Dat is fijn ;)
Inderdaad, door zulke dingen zie ik hier juist ook veel mensen die vinden dat Kees het niet kan zijn omdat hij veel te fanatiek is. Voor sommige molloten zal zoiets misschien juist wel verdacht zijn, maar "objectief" gezien (voor zover dat kan) is het niet echt verdachtmaking, imo.

Het is wel grappig om te zien dat de montage zo op iedereen weer anders over komt. Wat voor de één verdachtmaking is, is dat voor de ander juist helemaal niet.


Dat heb je mooi gezegd, want zo is het.
Iedereen praat vanuit zijn eigen gedachtengang.

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1050 Gepost op: 28-02-2013, 11:00:32 »
Kees wordt inderdaad helemaal niet verdacht in beeld gebracht.
Zie dit lijstje (met dank aan Qper)
Zarayda, af.1: "Ik vertrouw Kees wel"
Ewout, af.1: "Kees is mijn vriend"
Tim, af.2: "Kees blijft fanatiek, das lekker want met hem hoef ik geen rekening te houden"
Janine, af.2 "Het zou fantastisch zijn als ze iemand kiezen waarvan je nooit denkt dat ie de mol is"
Zarayda, af.3: Zarayda: "Kees is supergevaarlijk in dit spel, maar ik vertrouw hem"
Het is natuurlijk maar hoe je het interpreteert, maar de gemiddelde kijker verdenkt hem hierdoor minder. Dat die groep molloten hem hierdoor juist verdenkt, weegt daar niet tegen op.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1051 Gepost op: 28-02-2013, 12:17:07 »
De enige keer dat Kees w.m.b. wel verdacht in de montage naar voren kwam, was in de biecht van Paulien na de watervalopdracht, waarin ze voorrekent dat Kees de 'absoluut slechtste' was geweest qua opbrengst voor de pot. Volgens mij is dat ook het moment geweest trouwens dat Paulien hem is gaan verdenken. Zelf had ik daardoor echter juist een moment van twijfel over Kees, aangezien ik er vanuit ga dat de acties van de Mol nóóit in de montage benadrukt worden. :P Maar goed, de twijfel heeft niet lang geduurd.  8)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1052 Gepost op: 28-02-2013, 14:01:02 »
De enige keer dat Kees w.m.b. wel verdacht in de montage naar voren kwam, was in de biecht van Paulien na de watervalopdracht, waarin ze voorrekent dat Kees de 'absoluut slechtste' was geweest qua opbrengst voor de pot. Volgens mij is dat ook het moment geweest trouwens dat Paulien hem is gaan verdenken. Zelf had ik daardoor echter juist een moment van twijfel over Kees, aangezien ik er vanuit ga dat de acties van de Mol nóóit in de montage benadrukt worden. :P Maar goed, de twijfel heeft niet lang geduurd.  8)

Ik had toen precies hetzelfde.  ;D
Maar ik realiseerde me dat er ook van dit soort momentjes zaten in vorige series, bijv. in S11 waarin Soundos af en toe ronduit verklaarde niks te geloven van de mooie verhalen van Patrick ('die zogenaamde emotie van hem, don't buy it' etc).
Op zich ook wel logisch want als je er helemaal níks instopt wordt dat weer doorzichtig en ongeloofwaardig.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1053 Gepost op: 28-02-2013, 19:59:30 »
Ik vind juist dat Kees vanaf het begin heel "onverdacht" in beeld is gebracht. Sowieso de eerste afleveringen. Zoals door andere leden ook al is aangehaald vond ik juist die positieve uitspraken van de kandidaten (Zarayda, Ewout, Janine & Tim) over Kees verdacht, waarom dat telkens zo monteren? Pas op het moment toen Paulien haar "follow the money" theorie erbij haalde (na de watervalopdracht afl. 4) en opmerkte dat Kees het minste geld had opgebracht was dat pas de 1e keer dat er wat meer nadruk op Kees werd gelegd. En vervolgens de aflevering met Tania en de "verloren" pot. Dat was het shining moment van Kees maar vond niet dat hij die aflevering verdacht in beeld is gebracht. Hij had gewoon geluk dat hij door de valse stemming penningmeester werd en de helikopteropdracht mocht doen.   

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1054 Gepost op: 28-02-2013, 21:40:46 »
"De helft van het antwoord is 1500".

Heeft Kees €1500 weggegooid op de berg? Dan zat er €3000 in de envelop van Carolien. Molletje. 8)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1055 Gepost op: 28-02-2013, 21:42:27 »
"Enkel, enkel, dubbel, dubbel" een hint, Priesterhint klopt (Carolien had nog gekund, maar C voor Cornelisse? Nee.), Kees die een koker heeft verduisterd in de winkel (waar iets gewonnen wordt, wordt iets verloren)... Kan niet meer missen! ;D

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1056 Gepost op: 28-02-2013, 21:45:52 »
Deze aflevering straalde gewoon in al haar poriën uit dat Kees de Mol is, 'the only one'. Heerlijk!
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1057 Gepost op: 28-02-2013, 21:51:08 »
"De helft van het antwoord is 1500".

Heeft Kees €1500 weggegooid op de berg? Dan zat er €3000 in de envelop van Carolien. Molletje. 8)

Ik zat nog te denken dat hij €1500 heeft weggegooid en €1500 uit de pot gehaald om te tonen... Of is dat té geraffineerd?

Oh en heel vaak "I am Case" deze aflevering  ::tandpastasmiley::
No Milk today???

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1058 Gepost op: 28-02-2013, 21:52:25 »
Ik zat nog te denken dat hij €1500 heeft weggegooid en €1500 uit de pot gehaald om te tonen... Of is dat té geraffineerd?

Oh en heel vaak "I am Case" deze aflevering  ::tandpastasmiley::

Het bedrag is er bijgekomen toch? Ik denk sowieso dat 'ie €1500 heeft weggegooid. Doet een nol mol niet moeilijk over. ;D

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1059 Gepost op: 28-02-2013, 21:53:46 »
Het bedrag is er bijgekomen toch? Ik denk sowieso dat 'ie €1500 heeft weggegooid. Doet een nol mol niet moeilijk over. ;D

Er is toch wel vaker geld in de finale afgegaan toch? ??? Ik zeg ook maar wat hoor, maar ineens schoot me dat te binnen als supermolactie  :P
No Milk today???