Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409031 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1060 Gepost op: 28-02-2013, 21:55:45 »
Ik zat nog te denken dat hij €1500 heeft weggegooid en €1500 uit de pot gehaald om te tonen... Of is dat té geraffineerd?

Oh en heel vaak "I am Case" deze aflevering  ::tandpastasmiley::

Hij kon moeilijk "I am Caroline" zeggen, wel?
Woosie down?

Offline Rob78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1061 Gepost op: 28-02-2013, 22:00:52 »
'1.500 is half of the answer' ook kan slaan op het feit dat er 3.000 euro in de envelop van Kees zelf zat. Het hoogste bedrag was immers voor de envelop van de mol. Hoewel het natuurlijk een prima kans was om wat geld weg te gooien. Zou beide kunnen.

Die hint van 'the only one' leek mij te slaan op het groene scherm. De kaart die hij te zien krijg met de uitleg: This is 'the only one', had niet betrekking op de kaart, maar op de kleur groen (op die kaart). Alledrie de kaarten waren groen, de kans dat hij die kleur te zien zou krijgen was dus 100%. (Groen was dus 'the only one'  color) En zo ook voor al zijn executieschermen. Dat is namelijk de enige kleur die de mol op zijn executiescherm te zien kan krijgen.

En dat verwijst denk ik weer naar het getoonde fragment met de (gespeeld blije) kreet van Kees toen hij als enige zijn scherm moest kijken: "I knew it!". (bij zien groene scherm - tuurlijk wist ie het, groen is 'the only one' color die ie kon krijgen)


Ze hadden inderdaad beter meteen kunnen laten zien dat Kees te mol is, zoveel hints die bekend werden gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2013, 22:07:23 door Rob78 »

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1062 Gepost op: 28-02-2013, 22:04:40 »
Hij kon moeilijk "I am Caroline" zeggen, wel?

Maar das ook geen deel van de priesterhint, wel?
No Milk today???

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1063 Gepost op: 28-02-2013, 22:06:29 »
Maar das ook geen deel van de priesterhint, wel?

Nee, maar jij doet net alsof Kees de enige is die zich vandaag zevenentachtig keer voorstelde; dat deden Carolien en Paulien ook, niet?
Woosie down?

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1064 Gepost op: 28-02-2013, 22:07:16 »
Kees In Point -> KIP -> Kip ik heb je!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1065 Gepost op: 28-02-2013, 22:07:52 »
Nee, maar jij doet net alsof Kees de enige is die zich vandaag zevenentachtig keer voorstelde; dat deden Carolien en Paulien ook, niet?

Zo bedoelde ik het helemaal niet, vandaar de  ::tandpastasmiley:: smiley. Vond ik hier wat liever dan de  ::) smiley.
No Milk today???

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1066 Gepost op: 28-02-2013, 22:09:18 »
Nah, volgens mij betekent die 'de helft van het antwoord' gewoon dat er in de envelop van Carolien de helft van het geld van dat van de mol zat, dus dat zij het niet is (maar dat weten we nu sowieso wel). 3000 lijkt me sowieso te veel voor in een foute envelop te zitten. Maar hij heeft wel mooi een koker in de winkel laten liggen, dat werd dan weer tegen Carolien in de trein verteld  ;D

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1067 Gepost op: 28-02-2013, 22:09:43 »
'1.500 is half of the answer' ook kan slaan op het feit dat er 3.000 euro in de envelop van Kees zelf zat. Het hoogste bedrag was immers voor de envelop van de mol. Hoewel het natuurlijk een prima kans was om wat geld weg te gooien. Zou beide kunnen.

Die hint van 'the only one' leek mij te slaan op het groene scherm. De kaart die hij te zien krijg met de uitleg: This is 'the only one', had niet betrekking op de kaart, maar op de kleur groen (op die kaart).

Ze hadden inderdaad beter meteen kunnen laten zien dat Kees te mol is, zoveel hints die bekend werden gemaakt.

Kees zei echter niet 'groen', maar 'this one', waarmee zijn antwoord fout was. En hij dus ook in de foute coupe kwam.
 :-X
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1068 Gepost op: 28-02-2013, 22:10:13 »
Nee, maar jij doet net alsof Kees de enige is die zich vandaag zevenentachtig keer voorstelde; dat deden Carolien en Paulien ook, niet?

Ik snap wel dat je bedoelt dat die priesterhint op Kees slaat, maar die hint is dan toch de zwakke schakel van deze serie. Hij is al in een zeer vroeg stadium gevonden, en case is gewoon geen Kees - zeker als je het Engels niet met een Volendams accent lardeert. ::)
Woosie down?

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1069 Gepost op: 28-02-2013, 22:14:13 »
Ik snap wel dat je bedoelt dat die priesterhint op Kees slaat, maar die hint is dan toch de zwakke schakel van deze serie. Hij is al in een zeer vroeg stadium gevonden, en case is gewoon geen Kees - zeker als je het Engels niet met een Volendams accent lardeert. ::)

Helemaal niet zwak. Niemand hier had hem gevonden, pas na aflevering 2 toevallig door iemand op een ander forum. Daarbij is het fonetisch perfect natuurlijk.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1070 Gepost op: 28-02-2013, 22:16:49 »
Helemaal niet zwak. Niemand hier had hem gevonden, pas na aflevering 2 toevallig door iemand op een ander forum. Daarbij is het fonetisch perfect natuurlijk.


"Pas" na aflevering 2 vind ik behoorlijk vroeg, en fonetisch is het helemaal niet perfect. Vraag eens een Brit het woord Case uit te spreken, en laat Kees zich vervolgens voorstellen.
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1071 Gepost op: 28-02-2013, 22:18:27 »
Na de priesterhint is dus nu ook de cijfercode gekraakt. Door iemand op het forum van FOK! schijnt. Zullen we nog één keer met zijn allen "Kees closed" zeggen? ::) :P

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1072 Gepost op: 28-02-2013, 22:21:04 »
Na de priesterhint is dus nu ook de cijfercode gekraakt. Door iemand op het forum van FOK! schijnt. Zullen we nog één keer met zijn allen "Kees closed" zeggen? ::) :P

Ja, als je het zo schrijft wel, waarde Heinz  ::tandpastasmiley::
Woosie down?

Offline Rob78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1073 Gepost op: 28-02-2013, 22:21:29 »
Nah, volgens mij betekent die 'de helft van het antwoord' gewoon dat er in de envelop van Carolien de helft van het geld van dat van de mol zat, dus dat zij het niet is (maar dat weten we nu sowieso wel). 3000 lijkt me sowieso te veel voor in een foute envelop te zitten. Maar hij heeft wel mooi een koker in de winkel laten liggen, dat werd dan weer tegen Carolien in de trein verteld  ;D

Dat is toch precies wat ik zei?


Kees zei echter niet 'groen', maar 'this one', waarmee zijn antwoord fout was. En hij dus ook in de foute coupe kwam.
 :-X

Ik denk dat 'this one' voor de opdracht gewoon goed is. Maar de hint die via deze opdracht gegeven is (naar mijn mening, maar we zullen volgende week zien of dat ook echt zo is) is niet per se gelijk aan het goede / of een acceptabel antwoord voor de opdracht. Bovendien... natuurlijk zegt de mol dat van zich zelf. This one (ik) is the only one... (mole)



Helemaal niet zwak. Niemand hier had hem gevonden, pas na aflevering 2 toevallig door iemand op een ander forum. Daarbij is het fonetisch perfect natuurlijk.


Helemaal mee eens, geinig gedaan dat fonetische en op zich grappig dat er nog 2 'C's' bij over overbleven waardoor er nog enige onzekerheid bleef. Prima hint.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1074 Gepost op: 28-02-2013, 22:22:15 »
Na de priesterhint is dus nu ook de cijfercode gekraakt. Door iemand op het forum van FOK! schijnt. Zullen we nog één keer met zijn allen "Kees closed" zeggen? ::) :P
Haha, voor de hoeveelste keer? ;)

Maar inderdaad viel deze aflevering echt alles op zijn plaats in de stoomtrein. Toch jammer, want nu zal Kees op het laatste nippertje alsnog de meest verdachte worden neem ik aan...
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1075 Gepost op: 28-02-2013, 22:22:42 »
Ik ben heel benieuwd naar zijn molacties... ???
🜃

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1076 Gepost op: 28-02-2013, 22:25:34 »
Kees In Point -> KIP -> Kip ik heb je!
::vergroot:: ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1077 Gepost op: 28-02-2013, 22:25:51 »
Kees In Point -> KIP -> Kip ik heb je!

*Mompelt iets over een jas*
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1078 Gepost op: 28-02-2013, 22:30:53 »
Helemaal niet zwak. Niemand hier had hem gevonden, pas na aflevering 2 toevallig door iemand op een ander forum. Daarbij is het fonetisch perfect natuurlijk.

Nog vóór aflevering 2, hoor. Ik had hem namelijk al gelezen voor de uitzending, maar als onzin afgedaan (en eigenlijk vergeten! :D) omdat ik dacht dat Joep de mol was. Toen bijna een week bijna niet op het forum geweest en het er alleen thuis met mijn vriend over gehad wie het dán moest zijn. Uiteindelijk op Kees terecht gekomen en toen ik weer op het forum kwam, zag en herinnerde ik me die hint pas weer. :P

Maar goed, ik heb het al een paar keer gezegd, ik vind het zelf ook wel een beetje een té gemakkelijke hint voor afl. 1. Kijk, zelf ben ik niet zo'n puzzelaar met hints, maar vele anderen zijn dat wel. Het viel toch wel een beetje te verwachten dat iemand er snel achter zou zijn.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2013, 22:38:50 door Jayne »

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1079 Gepost op: 28-02-2013, 22:44:02 »


Maar goed, ik heb het al een paar keer gezegd, ik vind het zelf ook wel een beetje een té gemakkelijke hint voor afl. 1. Kijk, zelf ben ik niet zo'n puzzelaar met hints, maar vele anderen zijn dat wel. Het viel toch wel een beetje te verwachten dat iemand er snel achter zou zijn.

Dat snap ik ook niet. Hebben ze het molpubliek dan zo onderschat? Het was nog gewaagder dan de Inge handen hint.
No Milk today???