Auteur Topic: [Verliezend finalist] Carolien Borgers  (gelezen 156888 keer)

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #100 Gepost op: 20-01-2013, 14:31:02 »
Hints met betrekking tot Carolien Borgers:
1. afl. 1 Ze vraagt tijdens de dropping de weg aan een mevrouw gekleed in een lichtblauwe trui en een roze broek.
Deze mevrouw zit vervolgens in de kerk. Al voor de 1e kandidate (Janine) de kerk binnen wandelt.
2. afl. 1 + 2 Daniël en Joep lopen langs een muur met daarop het woord Carry.
3. afl. 2 Voor het market theatre staat een beeld van ene Kippie. Naar hem is het theater vernoemd.
Deze man overleed in 1983, het jaar waarin Carolien is geboren. Om precies te zijn werd Carolien geboren op 7 juni.
7 + 6 = 13. De 13e mol?
4. afl. 2 In het theater hangt een bord met de tekst "Niemand mag hier schille neergooi nie".
Dit lijkt op de dubbele ontkenning "Er is nooit niets aan de hand" in het stuk "Hollands welvaren"
uit de show "Makkelijk praten", van Carolien. (Verder: praten is makkelijk maar een dictee foutloos schrijven niet?
Tegenstelling = spiegelbeeld.)
5. afl. 2 Bij de executie (rood scherm Joep) kijkt bijna iedereen naar Joep. Kees niet maar hij doet slechts
van schrik zijn hand voor zijn mond alsof hij zegt "Oh nee toch!". Carolien doet haar handen voor haar
hele gezicht alsof ze denkt "Ik ben zo slecht. Door mijn mollenstreken moet nu mijn vriend Joep naar huis."
6. afl. 3 Carolien draagt een groene wetsuit (alle anderen dragen een zwarte!) met daarop "Zero".
Het doel van de mol? Nul euro in de pot.
7. afl. 3 Voor ze springt gaat ze zich concentreren, omdat Tim haar toeschreeuwt "Ze wil het!"
Hierover zegt ze: "Ik kwam in een cocon. Ik werd een soort autist." Dat lijkt op tunnelvisie, de titel van
aflevering 3.

Dit overzicht + aanvulling in de bijlage.

Wat een interessant lijstje.....mijn complimenten.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #101 Gepost op: 20-01-2013, 14:59:01 »
Heeft ze niet ingezet, ze had 4 jokers en heeft er 1 aan Tim gegeven.


Ik heb dat nog eens bekeken, maar we zien niet dat ze een joker geeft aan Tim. Ze zei in de biecht dat ze erover nadacht om het te doen...
Ik vraag me dan ook af of ze dat gedaan heeft.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #102 Gepost op: 20-01-2013, 15:08:15 »
Ik heb dat nog eens bekeken, maar we zien niet dat ze een joker geeft aan Tim. Ze zei in de biecht dat ze erover nadacht om het te doen...
Ik vraag me dan ook af of ze dat gedaan heeft.

We zien Tim 1 joker inzetten tijdens de test.
We kunnen er dus vanuit gaan dat Carolien 1 joker aan Tim heeft gegeven.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #103 Gepost op: 20-01-2013, 15:16:53 »
We zien Tim 1 joker inzetten tijdens de test.
We kunnen er dus vanuit gaan dat Carolien 1 joker aan Tim heeft gegeven.
OK. Dat heb ik dan even gemist :)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline pontificaal

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #104 Gepost op: 20-01-2013, 18:55:26 »
afl 1: 2 jokers
afl 3: 4 jokers - 2 ingezet - 1 voor tim.

totaal 3 jokers.

toch?

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #105 Gepost op: 20-01-2013, 20:11:45 »
Even over dat gedoe met die vrouw in die kerk: Er is eerder al gesuggereerd dat de kandidaten in 2 groepen van 5 gedropt werden. Dan zat Carolien waarschijnlijk bij de eerste groep, en Janine bij de 2e.

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #106 Gepost op: 22-01-2013, 13:09:37 »
Ik heb echt vragen bij het verbondje tussen Carolien en Tim. Op het einde van de aflevering, wanneer Tim (zogezegd) afvalt, zegt Carolien iets in de aard van: "Hoe kon er nou zo naast zitten, ik ben helemaal fout geweest" (ongeveer, klopt waarschijnlijk niet helemaal)
Volgens mij verdacht Carolien Tim en heeft ze zich daarom zo dicht mogelijk bij hem geplaatst om hem te observeren of slaat het toch op iets anders, dat ze misschien samen op de foute kandidaat zaten? Ik weet het niet.
Ik ben er iig wel zeker van dat Carolien niet de mol is  ;D

Ook ik ga er niet van uit dat Carolien de mol is (€1000,- laseropdracht) maar toch vind ik het wel erg interessant waarom ze dit zo zegt. Ze krijgt immers een groen scherm. Het lijkt me dat een groen scherm je alleen maar stimuleert in je gedachten dat je op de goede mol zit.

Zou het kunnen zijn dat zij op de hoogte is op wie Tim heeft gestemd? Of zou zij juist op Tim zitten en is ze verbaasd dat hij eruit ligt? In het laatste geval zou zij toch niet zomaar een groen scherm krijgen?!
 

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #107 Gepost op: 22-01-2013, 13:49:33 »
Ik heb het idee dat Carolien en Tim iig deels (gespreid?) Tania verdachten.

Carolien geeft aan dat ze Tania niet kan lezen ('ze is als een gesloten boek') als het gaat om het spel wat haar erg frustreert omdat haar 'verdeel en heers-tactiek' niet op haar lijkt te werken.

Tim geeft aan verbaasd te zijn dat Tania ineens een échte reactie toont (in tegenstelling tot eerder, kennelijk?) wat hem doet twijfelen of ze wel de mol kan zijn ja/nee. We hebben hem vóór afl 3 niet over Tania gehoord qua verdenking.

Carolien en Tim hebben informatie uitgewisseld over hun verdachten.
Paulien staat nog op het lijstje van Tim maar niet zo sterk als voorheen, zegt hij.
Conclusie: Carolien heeft informatie gedeeld over haar verdachte Tania met Tim? (In welk geval het uiteraard niet getoond wordt in de test want Tania moet nog enige tijd verdacht blijven).

Carolien ziet in dat ze 'helemaal fout' heeft gezeten als Tim eruit vliegt (voor zover ze kan nagaan op dat moment). Nu afwachten wat er verder gebeurt in afl 4.  :D


Ps Het zou ook Carolien's reactie na afloop van executie afl 3 verklaren, het 'schuldgevoel'.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2013, 13:52:25 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #108 Gepost op: 22-01-2013, 16:57:15 »
Dat verklaart inderdaad haar reactie Supernova  ::ok::

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #109 Gepost op: 22-01-2013, 17:18:46 »
Ps Het zou ook Carolien's reactie na afloop van executie afl 3 verklaren, het 'schuldgevoel'.

Op het moment dat Carolien haar groene scherm krijgt hoor en zie je Tim zeggen: "Ik ga naar huis". Zij hebben dus samen afgesproken op wie ze gingen stemmen en dat was blijkbaar niet hetzelfde: anders weet Tim niet direct na het groene scherm van Carolien dat hij naar 'huis' moest.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #110 Gepost op: 22-01-2013, 17:58:44 »
Of zou zij juist op Tim zitten en is ze verbaasd dat hij eruit ligt? In het laatste geval zou zij toch niet zomaar een groen scherm krijgen?!
Tja, ze had wel wat jokers natuurlijk. En er gaat maar één iemand naar huis. Dat je een groen scherm krijgt, betekent niet meteen dat je de test uitmuntend gemaakt hebt, het betekent alleen dat je de test niet het slechtst gemaakt hebt. Carolien kan steeds net éénnaslechtste geweest zijn. Dan heeft ze altijd een groen scherm gehad, maar dat betekent niet dat ze goed zat.
The British are not impressed.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #111 Gepost op: 22-01-2013, 18:09:03 »
Tja, ze had wel wat jokers natuurlijk. En er gaat maar één iemand naar huis. Dat je een groen scherm krijgt, betekent niet meteen dat je de test uitmuntend gemaakt hebt, het betekent alleen dat je de test niet het slechtst gemaakt hebt. Carolien kan steeds net éénnaslechtste geweest zijn. Dan heeft ze altijd een groen scherm gehad, maar dat betekent niet dat ze goed zat.

En de vorige week had ze ook al jokers...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #112 Gepost op: 22-01-2013, 18:10:42 »
Of ze is gewoon de mol. En dan is dankzij haar Tim eruit. Mogelijk is daardoor in paniek? (Waar ze het over heeft in de voorbeschouwing op aflevering 4.)
Amandla Awethu

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #113 Gepost op: 22-01-2013, 18:53:07 »
Of ze is gewoon niet de mol.
Ik heb haar weggestreept toen ze 2000 verdiende bij de laseropdracht.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #114 Gepost op: 22-01-2013, 19:12:34 »
Ik heb haar weggestreept toen ze 2000 verdiende bij de laseropdracht.
Ik streep haar nog niet definitief weg door deze actie.
Zul je zien dat ze zich probeerde af te laten gaan op het laatst maar het per ongeluk toch goed ging.
Of dat ze helemaal niet als laatste wilde, maar dat het zo liep en ze niet te veel verdacht wou worden. (Hoop ik niet)
...óf niet!

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #115 Gepost op: 22-01-2013, 19:16:17 »
Ik streep haar nog niet definitief weg door deze actie.
Zul je zien dat ze zich probeerde af te laten gaan op het laatst maar het per ongeluk toch goed ging.
Of dat ze helemaal niet als laatste wilde, maar dat het zo liep en ze niet te veel verdacht wou worden. (Hoop ik niet)

Carolien is nog steeds mijn mol. Maar de laseropdracht vind ik dan nog steeds een gemiste kans.
Verdacht worden door fa te laten gaan lijkt me niet van van toepassing omdat alle anderen reeds af waren.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #116 Gepost op: 22-01-2013, 19:20:03 »
2000 euro is ook wel een heel hoge prijs voor een mol om niet verdacht te worden. Want dat doet Carolien eigenlijk (als ze de mol is), verdenkingen wegkopen. Prima als t om 100 euro gaat, maar 2000 is te veel.
Ik heb Carolien nog niet definitief doorgestreept, maar het lijkt me niet waarschijnlijk dat ze de mol is.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #117 Gepost op: 22-01-2013, 19:28:19 »
Toch blijf ik het raar vinden dat je op de beelden de laser op haar rug gewoon af ziet gaan maar er gebeurt niks mee, misschien een foutje wat ze t.o.v. de andere kandidaten niet recht konden breien?

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #118 Gepost op: 22-01-2013, 19:35:28 »
Andere kandidaten werden wel op hun benen geraakt zonder af te gaan, maar vol op de rug is idd wel vreemd. Het zou kunnen dat ze heel erg probeerde af te gaan (inclusief pakken van jokers, in de hoop gelaserd te worden), maar dat r iets mis was met het pak. Al lijkt het me dat als je echt geraakt wil worden, dat wel moet lukken. In welke verklaring je gelooft hangt natuurlijk weer af van je tunnel ;)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #119 Gepost op: 22-01-2013, 19:36:50 »
Andere kandidaten werden wel op hun benen geraakt zonder af te gaan, maar vol op de rug is idd wel vreemd. Het zou kunnen dat ze heel erg probeerde af te gaan (inclusief pakken van jokers, in de hoop gelaserd te worden), maar dat r iets mis was met het pak. Al lijkt het me dat als je echt geraakt wil worden, dat wel moet lukken. In welke verklaring je gelooft hangt natuurlijk weer af van je tunnel ;)

Ik kom net uit de Tania tunnel (to obvious) en loop nog naar een nieuwe te zoeken!  ;D