Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346904 keer)

Offline Molquest

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #640 Gepost op: 18-02-2013, 22:33:46 »
Wat mij opvalt is dat the meet the mole opdracht Paulien ineens tot leven komt. Maar opvallender vind ik dat net als de mol vorig jaar ze te zien zijn van de voor- en achterkant.

Dat "tot leven komen" was mij ook al eerder opgevallen: bij het weerwoovenspel. Paulien is als je haar bij DWDD ziet nogal adhd-ig. Bij widm is ze heel stil, behalve bij het spel. Toen was ze alert, spraakzaam en geestig ( gewoon zichzelf?). Zei ze dat ze er nerveus van werd enz. Alsof er een last van haar afviel omdat ze na het spel mocht vertellen dat ze de mol was....

Dat was vorig jaar ook zo bij Annemarie. Ook zo'n drukkemtante die opeens stiekem moest doen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #641 Gepost op: 20-02-2013, 03:19:04 »
!Ok...: opvallend: Aflevering 4 bij kooi Buffalo/Tim @ 12.12.:

Óf Paulien is een zeer professioneel fotografe en kan met 2 ogen open fotograferen...

Óf ze weet dat het niks uit maakt en houdt beide ogen open om niks van wat er aan de hand is te missen, en "knipt" een end weg onder het mol mom van:
"ik doe erg mijn best...maar wat maakt het uit, want Art wil toch niet zien welke schone plaatjes ik geschoten heb?".

Geloof me, een goede foto maken met 2 ogen open heeft heeeeeel veel oefening nodig!
Heel veel.
Hoop het ooit te kunnen ;)

*Even tussendoor, Paulien claimde de camera direct aan het begin...*




Omnia vincit amor

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #642 Gepost op: 20-02-2013, 03:38:02 »
Ik vind dat niet zo moeilijk. Hoewel ik meestal éénogig fotografeer gebruik ik wel beide ogen als ik aan het filmen ben. Kost mij niet heel veel moeite om op één oog te concentreren of juist naar het andere oog te switchen, om de omgeving in de gaten te houden.
The British are not impressed.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #643 Gepost op: 20-02-2013, 03:51:26 »
Eventueel nog een auteurs-verwijzing m.b.t. het petje van Paulien:
"Phoenix Fire Dept."

"Order of the Phoenix"
"Goblet of Fire"
"Department of Mysteries"

Allen m.b.t. schrijfster;
J.K. Rowling (Harry Potter).

#Schrijfster, schrijven, meest bekende auteur ZA,
Spelfouten, gedicht, dictee, overhoring op koord,
verhalenvertellers NY (The Moth)...ach..
Taal is zeg maar echt haar ding...#

Wellicht vergezocht, maar ik blijf rennen... ::nieuwsgierig::

En ze kent de boeken gezien o.a. haar column:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Edit; bronvermelding
« Laatst bewerkt op: 20-02-2013, 04:59:52 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #644 Gepost op: 20-02-2013, 03:52:49 »
Ik vind dat niet zo moeilijk. Hoewel ik meestal éénogig fotografeer gebruik ik wel beide ogen als ik aan het filmen ben. Kost mij niet heel veel moeite om op één oog te concentreren of juist naar het andere oog te switchen, om de omgeving in de gaten te houden.
Filmen of fotograferen? ;)

Precies wat je zegt; van het ene oog switchen naar het andere...;)
Dus niet beide open.
En als zij "klikt" heeft Paulien het oog (welke niet in de lens kijkt) open.
Dus verwacht je beide; is lastig.
En ze filmt niet, ze maakt een foto... ;)
« Laatst bewerkt op: 20-02-2013, 03:59:41 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #645 Gepost op: 20-02-2013, 04:27:41 »
Ik doe het vaker met filmen, omdat je dan voortdurend door de zoeker kijkt, maar kan het ook met fotograferen. En wel beide ogen open, maar ik kan één van de twee 'wegfilteren'. En soms kan ik ook gewoon beide zien, rondkijken met één oog, framing in de gaten houden met het andere. Hoef ik niet altijd heel specifiek te zien, als ik maar zie of het onderwerp nog wel goed in beeld is. En dat lukt aardig.
The British are not impressed.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #646 Gepost op: 20-02-2013, 04:39:02 »
Ik doe het vaker met filmen, omdat je dan voortdurend door de zoeker kijkt, maar kan het ook met fotograferen. En wel beide ogen open, maar ik kan één van de twee 'wegfilteren'. En soms kan ik ook gewoon beide zien, rondkijken met één oog, framing in de gaten houden met het andere. Hoef ik niet altijd heel specifiek te zien, als ik maar zie of het onderwerp nog wel goed in beeld is. En dat lukt aardig.
*::ok:: Ik zou willen dat ik het kon!
Kan wel switchen, maar moet echt met rechter de focus erop zetten om te weten wat ik fotografeer, dus linker sluiten.*

Vraag blijft; kan Paulien met beide ogen tegelijkertijd een foto maken?
Of heeft zij haar rechteroog dicht (welke in de lens staart)?
Hetgeen niet het meest voor de hand liggende is?...
;)
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #647 Gepost op: 20-02-2013, 05:35:41 »
Voor het slapen gaan: de kiwi (op shirt) kan ook verwijzen naar een auteur:

Aleksis Kivi (1834-1872) - Alexis Kivi (Kiwi) - originally Alexis Stenvall, Finland

En zo hebben we een aantal verwijzingen dat de Mol een auteur kan zijn...

Nog 1,5 nachtje slapen ;)







Omnia vincit amor

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #648 Gepost op: 20-02-2013, 11:59:12 »
Aangezien de taal-hinten zich opstapelen, kruip ik langzaam richting Paulien.

Als je op de site van Paulien C. kijkt dan staat daar de WIDM aankondigingsfoto. Maar... het is niet de officiele foto (oa. te zien bij Zarayda, op Facebook (ook op de pagina van Paulien...), etc.). Op de foto bij Paulien staat "de Mol 2013". En niet links-, midden- of rechtsboven in, maar schuin boven Paulien zelf. Is dit de hint waarvan Art zegt: u had het al die weken al kunnen zien?

m0ll0m
« Laatst bewerkt op: 20-02-2013, 12:05:08 door m0ll0m »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #649 Gepost op: 20-02-2013, 12:25:18 »
Deze passage viel mij trouwens op van Paulien in haar boek "En dan nog iets". Vanwege grootte even in spoiler:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Edit: de afbeelding lijkt hij (op deze laptop) niet goed weer te geven. Hier de directe link naar de foto: http://img.photobucket.com/albums/v223/Zwanee/Paulien_puntjes_boek_20022013.jpg

Weet iemand trouwens nog welk kenteken de auto had waar zij in mee reed tijdens hun safari/puzzeltocht? Ze is namelijk gek op woorden koppelen aan kentekens.

Daarnaast wil ik haar biechts nog eens terugkijken of zij daarin regelmatig "zeg maar" zegt. In haar boek schrijft zij daar namelijk ook over als zijnde dat "zeg maar" een andere werkelijkheid zou inhouden dan wat er gezegd wordt (moet dit nog even goed terug lezen).
« Laatst bewerkt op: 20-02-2013, 12:28:28 door Zwanee »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #650 Gepost op: 20-02-2013, 13:06:10 »
Eerlijk gezegd vind ik alle indirecte verwijzingen etc naar wat men buiten widm gedaan heeft te vergezocht.

Tot nu toe hebben de hints voornamelijk betrekking gehad op wat de mol zei, geboortedatum, initialen en personalia, niet op wat de mol buiten widm doet. Er is sws maar een beperkt publiek dat de boeken van Paulien zal hebben gelezen en bekend zal zijn met haar idee over het gebruik van puntjes en dergelijke, en dat verband zou ook vergezocht lijken voor de oppervlakkiger kijker.

Het lijkt me voordehandliggender dat we de hints moeten zoeken in direct verband met de serie.
(Analoog Kennis Is Macht, de mol tien, Ik acht= ik mol, enig speurwerk opent deuren, lomed route 66= II de mol, ToPo etc. ) M.a.w. in zeker zin hapklare brokken die makkelijk uit te leggen en te linken zijn aan de serie.  :)

« Laatst bewerkt op: 20-02-2013, 13:10:44 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #651 Gepost op: 20-02-2013, 13:13:02 »
Voor wie Paulien verdenkt:  Als Paulien de mol is, waarom stelt ze dan Daniel voor als nieuwe penningmeester in plaats van zichzelf aan te bieden? (En dus meer risico te lopen dat iemand haar envelop zou pakken)

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #652 Gepost op: 20-02-2013, 14:12:13 »
Voor het slapen gaan: de kiwi (op shirt) kan ook verwijzen naar een auteur:

Aleksis Kivi (1834-1872) - Alexis Kivi (Kiwi) - originally Alexis Stenvall, Finland

En zo hebben we een aantal verwijzingen dat de Mol een auteur kan zijn...

Nog 1,5 nachtje slapen ;)
Heb ik weer wat gemist. Waar haal je die kiwi (op shirt) vandaan? Op welke bladzijde ging het daarover/noem je dat?
Dat dan weer wel

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #653 Gepost op: 20-02-2013, 14:19:44 »
Voor wie Paulien verdenkt:  Als Paulien de mol is, waarom stelt ze dan Daniel voor als nieuwe penningmeester in plaats van zichzelf aan te bieden? (En dus meer risico te lopen dat iemand haar envelop zou pakken)
Wie verdacht Daniël op dat moment? Als hij Zarayda verdacht, bijvoorbeeld, en Paulien weet dat, en ze weet hoeveel geld er in de envelop voor Zarayda zit, dan kan ze voor Daniël kiezen, als dat dan het minste opbrengt. Het leek er toch al op dat of Daniël of Kees de nieuwe penningmeester zou worden, dus het was heel raar geweest als ze daar op zichzelf had gestemd.
The British are not impressed.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #654 Gepost op: 20-02-2013, 14:27:00 »
Heb ik weer wat gemist. Waar haal je die kiwi (op shirt) vandaan? Op welke bladzijde ging het daarover/noem je dat?

Welke bladzijde? Ha, moet ik ff zoeken... ;)
Het komt ter sprake (het lichtblauwe shirt met rode kiwi's) als we hopen allemaal
aanwijzingen te zien te krijgen richting nachtdieren
*Mol
*Mot
*Kiwi
Maar daar hield het op.
Edit: iig op blz 24, dd 6/2...
« Laatst bewerkt op: 20-02-2013, 14:40:50 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #655 Gepost op: 20-02-2013, 14:32:40 »
Welke bladzijde? Ha, moet ik ff zoeken... ;)
Het komt ter sprake (het lichtblauwe shirt met rode kiwi's) als we hopen allemaal
aanwijzingen te zien te krijgen richting nachtdieren
*Mol
*Mot
*Kiwi
Maar daar hield het op.
Okay dan. Vogel op shirt zou een kiwi kunnen zijn, ja. Ik wil graag alles weten, daarom  ::tandpastasmiley::
Dat dan weer wel

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #656 Gepost op: 20-02-2013, 14:36:11 »
Eerlijk gezegd vind ik alle indirecte verwijzingen etc naar wat men buiten widm gedaan heeft te vergezocht.


Geef je helemaal gelijk in.Soms denk ik echt "ooh je gaat echt te ver"
Alsof de redactie zover zou gaan.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #657 Gepost op: 20-02-2013, 16:15:21 »
Scherp gezien  ::ok:: maar die foto's werden sowieso voor ... gemaakt bij de vreemdste opdracht van deze serie.  ???

Ik denk eigenlijk dat "spot the big five" helemaal niet slaat op de kandidaten in de kooien, maar op onontwikkeld geld in 5 verschillende kokers, waar 5 verschillende briefjes geld uit hadden horen te komen. We hebben al gezien dat al het molgeld een bepaald dier erop heeft staan met daarbij behorend een bedrag. Tim had er 3, waarschijnlijk waren er nog 2 onderweg te vinden?

Het fototoestel is dan een soort afleiding en tegelijkertijd een hint naar waar het werkelijk om gaat, n.l. geld op fotopapier.

Wat ook wel opvallend is, is dat Zarayda en Paulien het er onderweg over hebben met elkaar dat ze deze opdracht moeten doen voor geld in de pot, maar aan het eind als Art zegt dat ze veel geld hadden kunnen verdienen, beweert Paulien dat ze nooit gehoord heeft dat het om geld ging.

Hopelijk horen we er in de slotaflevering nog iets over.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #658 Gepost op: 20-02-2013, 16:28:41 »
Het fototoestel is dan een soort afleiding en tegelijkertijd een hint naar waar het werkelijk om gaat, n.l. geld op fotopapier.

Ik denk het ook. Net zoals dat "take a pic(k)" een hint was na afloop van de safari in aflevering 3.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #659 Gepost op: 20-02-2013, 18:28:22 »
Heel goed mogelijk, waarschijnlijk zelfs, dat de big five slaan op de kokers die bij deze opdracht te verdienen zijn en dat het fotograferen symbolisch is voor het ontwikkelen van de inhoud van de kokers. Daar staan de big 5 op.

Ik heb dat als kijker helaas niet zo meegekregen :( en de kandidaten al helemaal niet :D (behalve 1 dan)

Ze hadden ons als kijker toch best e.e.a. wat beter kunnen uitleggen met een voice-over? ("wat de kandidaten niet weten...etc.) Of ben ik gewoon een simpele Gerrit?  ::jaja::

OT maar weer :)

Hoop inderdaad ook op wat extra uitleg over deze opdracht.

Mochten er inderdaad 5 kokers te verdienen zijn, vind ik het wel vreemd dat Tim er al 3 van de 5 had.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)