Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346895 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1100 Gepost op: 4-03-2013, 11:35:36 »
Ik snap niet dat alle hints in de trein zo gemakkelijk worden aangenomen, als zijnde echte hints. Wie weet kregen Kees en Carolien, wel hele andere cijfers te horen in de trein.
Het gaat niet om wat de kandidaten zien. Het gaat om wat wij, de kijkers, zien.

En wij zien een getallenreeks die rechtstreeks leidt naar "tolisdemol". Dat gebeurt niet als Tol niet de mol is.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline ingmol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1101 Gepost op: 4-03-2013, 11:41:16 »
Het gaat niet om wat de kandidaten zien. Het gaat om wat wij, de kijkers, zien.

En wij zien een getallenreeks die rechtstreeks leidt naar "tolisdemol". Dat gebeurt niet als Tol niet de mol is.

Die getallenreeks krijgen wij te zien nadat Paulien een verkeerde volgorde van de foto's als antwoord heeft gegeven. Jij zegt dus:
Het antwoord van Paulien is niet van invloed op de getallenreeks die zij krijgt te horen. Wat Paulien ook had gezegd, bijvoorbeeld: nijlpaard, eekhoorn, vacht, oid, was niet van invloed geweest op de getallenreeks.

Vraag is dan: waarom krijgen de kandidaten dan uberhaupt vragen in de trein? Puur voor de kijker zodat die weet hoe goed een kandidaat iets had onthouden of niet?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1102 Gepost op: 4-03-2013, 11:46:37 »
Wie weet kregen Kees en Carolien, wel hele andere cijfers te horen in de trein. Immers: alle achternamen kunnen gemaakt worden met de tien woorden. (cornelisseisdemol, borgersisdemol).

Ik denk niet dat ze allemaal bij dezelfde personen geweest zijn, op Spencer na. Zeker weten doe ik dit uiteraard niet, maar Kees was bijv. alleen bij de man met het groene scherm, de vrouw met de puzzels en de man van de safari. Carolien was alleen bij de vrouw van de big 5 met de kokers, de vrouw met de priesertekst en de man met het mollenboekje. Paulien zagen we alleen bij de vrouw met het gedicht van Ingrid Jonker, de "Humberto Tan met snor" (foto's) en de man van het weermollenspel. Daarna zagen we ze alle drie bij Spencer. En Spencer vroeg ook steeds naar drie namen of ze daar al geweest waren.

Citaat
En waarom zou je de finalisten eerst vragen laten stellen voordat je ze hints geeft, als de juistheid van die antwoorden toch totaal niet van invloed is op de hints die worden gegeven. De juistheid van de antwoorden van de kandidaten moet wel een rol spelen. En hopelijk niet alleen bij Spencer.
Anders zou Paulien een grote hint krijgen met de cijfers, terwijl ze een fout antwoord heeft gegeven.

Die snap ik inderdaad ook nog steeds niet, met name dan van Paulien met de foto's.

En de gegeven en gevonden hints wil ik ook zeker niet ontkrachten, want ik geloof absoluut in de cijferhint en de priesterhint. Maar niet in de gegeven foute antwoorden en de daarop verkregen combinatie naar een aanwijzing.
En ook geloof ik absoluut in de zin die bij Kees uitkomt op "The mole the only on the mountain", maar (met een knipoog!) bij Paulien kun je er ook de zin uithalen "I played a game with Cornelis Tol". Het laat me allemaal niet los en op dit moment word ik heel erg heen en weer geslingerd.

Ik hoop nog altijd op Paulien als mol en zal ook tot het bittere eind in deze tunnel blijven zitten. Maar ik zou het ook tof vinden als Kees de mol is, puur vanwege zijn scherpe manier van spelen.

Offline Mollieduck

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1103 Gepost op: 4-03-2013, 12:06:32 »
Ik snap niet dat alle hints in de trein zo gemakkelijk worden aangenomen, als zijnde echte hints. Wie weet kregen Kees en Carolien, wel hele andere cijfers te horen in de trein. Immers: alle achternamen kunnen gemaakt worden met de tien woorden. (cornelisseisdemol, borgersisdemol). 

Dat zijn dan wel veel cijfers om te onthouden.
Ik volg Wie Is De Mol dit jaar voor het eerst intensief (ik ben sinds gisteren lid) en zou het flauw vinden wanneer een hint geen hint is omdat de aflevering 'Trust Nobody' heet.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1104 Gepost op: 4-03-2013, 13:27:53 »
De Trein opdracht lijkt wel het zelfde moet doen als bij de opdracht in Japan,

Aflevering 10 seizoen 10. 37.02-37.52 http://www.youtube.com/watch?v=U72ySvAaM-g

, maar niets is wat het lijkt. De nieuwe term van dit seizoen lijkt: Spiegelbeeld. Of te wel het tegenover gestelde: Carolien kan wel de mol in haar kistje hebben staan, maar dat zegt niet dat ze uit eindelijk voor haar is gegaan. Als je dit ook toepast op Kees heeft Kees misschien wel de winnaar gezien in zijn kistje.


« Laatst bewerkt op: 4-03-2013, 13:34:51 door Pierce_Brosnan »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1105 Gepost op: 4-03-2013, 13:49:46 »
Vraag is dan: waarom krijgen de kandidaten dan uberhaupt vragen in de trein? Puur voor de kijker zodat die weet hoe goed een kandidaat iets had onthouden of niet?
Ik denk inderdaad dat die treinopdracht voor de kijkers is. Vergeet niet dat tv uiteindelijk vor de kijkers wordt gemaakt. Al die personages in de trein hebben volgens mij allang precies klaar wat ze gaan zeggen voor cryptische zinnen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1106 Gepost op: 4-03-2013, 19:53:56 »
Precies. En als Kees wel de mol blijkt te zijn: doen wij, de Paulien verdenkers, tijdens de MFD het enkel-enkel-dubbel-dubbel dansje voor de Kees verdenkers met als afsluiter een eerbiedige buiging (maar dan wil ik niet al enige Paulienverdenker op de MFD staan  ::rofl::)

Ben ik even blij dat ik niet zozeer een Paulienverdenker als wel een Kees-absoluut-niet-verdenker ben!
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1107 Gepost op: 4-03-2013, 21:23:05 »
En ook geloof ik absoluut in de zin die bij Kees uitkomt op "The mole the only on the mountain", maar (met een knipoog!)
Kees was niet de enige op de berg, alle kandidaten waren op de berg, hetzij fysiek hetzij per envelop met geld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1108 Gepost op: 4-03-2013, 21:25:34 »
Je kan in dat geval ook zeggen: Kees, de piloot, de geluidsman en cameraman waren op de berg.

In dat geval klopt die hint van geen kanten.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1109 Gepost op: 4-03-2013, 21:28:42 »
Kees was niet de enige op de berg, alle kandidaten waren op de berg, hetzij fysiek hetzij per envelop met geld.

Klopt, maar hij was de enige kandidaat/mol op de berg in fysieke zin.

Zoals ik in een ander topic ook al aanhaalde; ik zit heel erg in tweestrijd. Ik hoop uiteraard Paulien, maar er wijst gewoon teveel in de richting van Kees waar ik niet om heen kan. Ik probeer het forum de komende paar dagen zoveel mogelijk te laten rusten (ahhh afkicken). Even geen beïnvloeding van het internet  ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1110 Gepost op: 4-03-2013, 21:42:05 »
Je kan in dat geval ook zeggen: Kees, de piloot, de geluidsman en cameraman waren op de berg.

In dat geval klopt die hint van geen kanten.
En een stuk of 2 miljoen kijkers waren uitgesteld in gedachten bij hen op de berg.

Zoals ik in een ander topic ook al aanhaalde; ik zit heel erg in tweestrijd. Ik hoop uiteraard Paulien, maar er wijst gewoon teveel in de richting van Kees waar ik niet om heen kan.
Ja, kan eigenlijk niet anders. Zou heel leuk zijn als het Paulien is, maar de finale laat gewoon geen ruimte voor twijfel meer. Toch jammer.
The British are not impressed.

Offline ingmol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1111 Gepost op: 4-03-2013, 22:08:12 »
Mee eens dat alles richting Kees wijst. Ik hou me maar vast aan het gesprek van Carolien met Roodbeen. Ze zegt daar dat ze in de laatste test niet heeft getwijfeld. Maar ze zegt tegelijkertijd ook dat de ontknoping haar toch opnieuw een hartverlamming bezorgde. Misschien probeert ze ons toch nog even te laten twijfelen tegen beter weten in. Maar misschien ook niet...  ::)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1112 Gepost op: 4-03-2013, 22:28:27 »
Dat opnieuw een hartverlamming haal ik uit: ze heeft dagen met de mol een verbondje gehad en dan blijkt ze de mol ook nog te zijn. Dat ze dat niet ddor had. Zo interperteer ik dat.

Offline modeltje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1113 Gepost op: 4-03-2013, 22:52:53 »
Sorry hoor, maar volgens mij hoort dat in het Kees Tol topic thuis en niet hier.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1114 Gepost op: 5-03-2013, 09:51:46 »
Ik houd ook nog hoop op Paulien als mol. Niet zozeer vanwege hints, maar wel vanwege haar gedragingen.
Dat dan weer wel

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1115 Gepost op: 5-03-2013, 15:31:20 »
Het zijn bij mij ook de gezichtsuitdrukkingen van Paulien die me nog hier houden, ook al schreeuwen alle hints richting Kees.

Paulien bij de 'ontmoet de Mol' opdracht. Hoe ze lacht en kijkt als Art uitlegt dat bij die opdracht de Mol op haar wacht. Zo'n uitdrukking van: jaaa spannend he dat ik als Mol net achter dat orgel zat.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1116 Gepost op: 5-03-2013, 15:40:28 »
Het zijn bij mij ook de gezichtsuitdrukkingen van Paulien die me nog hier houden,

Wat zegt deze gezichtsuitdrukking je?  :)

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1117 Gepost op: 5-03-2013, 15:43:37 »
Wat zegt deze gezichtsuitdrukking je?  :)



Wat zal die Supernova donderdagavond raar opkijken.  >:D


 ::joehoe::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1118 Gepost op: 5-03-2013, 15:44:56 »
Wat zal die Supernova donderdagavond raar opkijken.  >:D


 ::joehoe::

Goed hoor!  ;D

En wat als het andersom is?  >:D  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1119 Gepost op: 5-03-2013, 15:53:40 »
Wat zegt deze gezichtsuitdrukking je?  :)


Dat ze zich nogal bloot geprintscreend voelt  ::rofl::