Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346874 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1160 Gepost op: 5-03-2013, 21:44:01 »
::rofl:: héél logisch ook.
Ik zie maar een paar overeenkomsten tussen Paulien en een olifant, maar zelfs ik zie daar geen hint in. (En geloof me, dat zegt héél veel  ::rofl::)

Wellicht vergelijkt ze zichzelf met een olifant, omdat ze het geheugen van een olifant lijkt te hebben?
Maar dat is puur speculatie van mijn kant en mag dus niet als hint aangenomen worden (ik zeg het er nog maar even bij  ;D)

Wel fijn dat jij die link ook niet ziet, als Paulientunnelaar  :-*

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1161 Gepost op: 5-03-2013, 21:46:05 »
Nogmaals: kan iemand me uitleggen waar de link zit tussen Paulien en olifant? Die link zie ik de laatste dagen namelijk veelvuldig gehanteerd worden..

tijdens de Safari (jeepopdracht) moesten er dieren gespot worden en als dat gebeurde zat in die betreffende envelop een vraag met welk dier een bepaalde kandidaat zich vergelijkt.  Alleen de dieren behorende bij Tim en Kees waren gespot, dit waren de impala en de buffel en zij vergeleken zich met een duif en een aap. De dieren die bij Carolien en Paulien hoorden zijn nooit gespot, maar hierbij hoorden i.i.g. de olifant en de luipaard. Er is dus een mogelijkheid dat die olifantenvelop bij Paulien hoorde en dat de olifanthints naar haar wijzen. Het is niet vanzelfsprekend dat de olifant bij Carolien hoorde omdat zij in die kooi zat, immers, Kees zat later in de kooi Leeuw, terwijl het dier dat tijdens deze opdracht bij Kees hoorde niet de leeuw was.

Naar nu blijkt heeft Paulien diverse keren iets laten zien of horen met "olifant", niet alleen de mooie tekening van de olifant in haar boekje, maar zij droeg ook een broek met een olifantje erop. Zodoende.

Het vreemde is dat in de moltrein Kees de vraag krijgt of hij o.a. de olifant gespot heeft, echter, zijn team moest de olifant helemaal niet spotten, dat was het team van Tania, Zarayda en Daniel. En aan het eind krijgen ze geld met een olifant erop.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1162 Gepost op: 5-03-2013, 22:07:45 »
tijdens de Safari (jeepopdracht) moesten er dieren gespot worden en als dat gebeurde zat in die betreffende envelop een vraag met welk dier een bepaalde kandidaat zich vergelijkt.  Alleen de dieren behorende bij Tim en Kees waren gespot, dit waren de impala en de buffel en zij vergeleken zich met een duif en een aap. De dieren die bij Carolien en Paulien hoorden zijn nooit gespot, maar hierbij hoorden i.i.g. de olifant en de luipaard.

Het vreemde is dat in de moltrein Kees de vraag krijgt of hij o.a. de olifant gespot heeft, echter, zijn team moest de olifant helemaal niet spotten, dat was het team van Tania, Zarayda en Daniel. En aan het eind krijgen ze geld met een olifant erop.

Sorry mods dat ik hier nu op reageer in dit topic. Als ik hem moet verplaatsen naar De Moltrein, dan "hoor" ik dat wel  ;) (en verplaats ik het)

Wat Tureluurs schrijft: de dieren die bij Carolien en Paulien hoorden waren o.a. de olifant en de luipaard.
Kees kreeg de aanwijzing: het kleinste dier laat zich niet zien tijdens de jacht en probeert zich te verstoppen. Bij Spencer antwoordde hij: The Mole.

Volgens Wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Luipaard: De luipaard is 's nachts of in de schemering actief. Hij jaagt meestal 's avonds of 's nachts. Hij jaagt zelden overdag, omdat hij dan te veel opvalt. Overdag rust het dier meestal tussen struikgewas of in een boom. Als de luipaard een prooi denkt te hebben gevonden, bespringt hij de prooi als die op zijn schuilplaats zit. Hij besluipt eerst behendig en rustig de prooi; soms ligt het dier doodstil in een hinderlaag klaar om te springen, bijvoorbeeld in een boom. Afrikaanse luipaarden nemen hun prooi mee een boom in, waar ze die opeten. In een boom zijn ze meestal veilig voor andere roofdieren, als leeuwen en gevlekte hyena's, die zijn prooi kunnen stelen.

Niet dat ik die mooi gevonden aanwijzing wil ontkrachten (temeer omdat ik geen hint van een luipaard in de richting van Paulien kan vinden c.q. zou kunnen bedenken), maar wat als de passieve opstelling van Paulien te vergelijken is met een luipaard? Of als zij zichzelf met een luipaard vergelijkt? Of wat als Kees dus Leopard had moeten zeggen in plaats van The Mole? De luipaard is, van de big five, de kleinste. En in dat geval komt de olifant weer terug in de kooi bij Carolien.

Edit: hmmmm "als leeuwen die zijn prooi kunnen stelen". Tja....  :-\\ ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 22:10:01 door Zwanee »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1163 Gepost op: 7-03-2013, 02:29:30 »
 Gewinkeld in het WIDM.nl forum.
  (dank) Waynnz:

"Cornelis Vreeswijk woonde in Zweden,
 land afkorting voor Zweden is 'SE'.
 Dus Cornelis-se (is de mol)
."

Kijk, nu kan ik weer lekker slapen ...  ::hyper::

*hoop ik*
Omnia vincit amor

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1164 Gepost op: 7-03-2013, 10:30:55 »
Gewinkeld in het WIDM.nl forum.
  (dank) Waynnz:

"Cornelis Vreeswijk woonde in Zweden,
 land afkorting voor Zweden is 'SE'.
 Dus Cornelis-se (is de mol)
."

Kijk, nu kan ik weer lekker slapen ...  ::hyper::

*hoop ik*

Da's dan weer wel een hele goeie  :D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1165 Gepost op: 7-03-2013, 13:03:30 »
Er is inmiddels een stortvloed aan hints richting Kees.


Toch zijn het door de jaren heen vaak de minder voor de hand liggende hints die het verschil maken.

1 ervan, hij is vast wel ergens voorbij gekomen, maar ik stip hem nog even aan:

Kijk naar de oerlelijke lippenstift bij Paulien. Nu zijn er 20376 kleuren lippenstift, maar waarom gebruikt ze voor de ontknoping in Zuid-Afrika nou net die ene kleur, die Anne-Marie vorig jaar ook voortdurend droeg?


Voor de rest is het me volstrekt om het even of de Mol in het spel een MOL of een MOLLIN blijkt te zijn.


En vanmiddag vertelde iemand die heel sporadisch kijkt, dat er bij het spotten van de dieren vanuit de Jeep een opmerking van Paulien over een van de dieren (een Kudu, ik weet het niet zeker) enige voorkennis te bespeuren viel. Maar ik denk dat die voorkennis er bij iedereen was, dat ze een lijstje hebben gekregen met wat ze zoal KONDEN tegenkomen. Dus aan die Kudu hecht ik niet echt veel waarde.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1166 Gepost op: 7-03-2013, 13:12:34 »
Had ze dezelfde kleur lippenstift niet ook al bij de perspresentatie vorig jaar?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1167 Gepost op: 7-03-2013, 13:16:01 »
Daar moeten mensen nog foto's van hebben, ik was er niet bij.



Ik zeg niet dat het een hint is, maar het zou hilarisch zijn als het wel zo was. Geen mollenstreek, maar een ''subtiele verwijzing''.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1168 Gepost op: 7-03-2013, 13:23:36 »
Had ze dezelfde kleur lippenstift niet ook al bij de perspresentatie vorig jaar?

Ze draagt wel vaker rode lippenstift. Ik zie haar eigenlijk anders nergens met een andere kleur lippenstift.
Maar ja..., dat geldt voor Annemarie ook  ::rofl::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1169 Gepost op: 7-03-2013, 13:36:32 »
Bij Kees wordt gezocht naar de titelverklaring van elke aflevering.
Bij deze neem ik graag dit idee (Heinz's) over om dat ook hier te proberen.
Dan hebben we wellicht een vergelijk.
-Mits de titels op de Mol slaan, natuurlijk-.

het verlossende woord: C(ornelisse) is the Mole.
spiegelbeeld: "de Mol" (-joker) gespiegeld bij test.
tunnelvisie: biecht met zeer vreemde audiokwaliteit te horen.
anders dan anders: Staat meestal net naast de groep bij foto. (Paulien maakt fout (eenvoud) dictee. Vreemd hand opsteken executie).
fluister en huiver: fluisteren en huiveren in porto, oog in oog met Olifant.
horen, zien en zwijgen: Paulien weet van verloren pot, aanschouwt het gebeuren en zwijgt.
een ontwikkeling: dankzij ladder vindt de ontwikkeling plaats, Paulien leidt ontwikkelen, neemt voor de 1e keer de leiding.
in het kader van: olifant in lijstje (trein)
trust nobody: "Ik lieg niet, echt niet", en meer van dit soort uitspraken.

Een paar zijn zeker vergezocht...dus:
Kom maar op!
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 13:38:48 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Kennner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1170 Gepost op: 7-03-2013, 14:19:03 »
Bij Kees wordt gezocht naar de titelverklaring van elke aflevering.
Bij deze neem ik graag dit idee (Heinz's) over om dat ook hier te proberen.
Dan hebben we wellicht een vergelijk.
-Mits de titels op de Mol slaan, natuurlijk-.

het verlossende woord: C(ornelisse) is the Mole.
spiegelbeeld: "de Mol" (-joker) gespiegeld bij test.
tunnelvisie: biecht met zeer vreemde audiokwaliteit te horen.
anders dan anders: Staat meestal net naast de groep bij foto. (Paulien maakt fout (eenvoud) dictee. Vreemd hand opsteken executie).
fluister en huiver: fluisteren en huiveren in porto, oog in oog met Olifant.
horen, zien en zwijgen: Paulien weet van verloren pot, aanschouwt het gebeuren en zwijgt.
een ontwikkeling: dankzij ladder vindt de ontwikkeling plaats, Paulien leidt ontwikkelen, neemt voor de 1e keer de leiding.
in het kader van: olifant in lijstje (trein)
trust nobody: "Ik lieg niet, echt niet", en meer van dit soort uitspraken.

Een paar zijn zeker vergezocht...dus:
Kom maar op!


Jij gaat het zwaar krijgen vanavond ;)
Prince is de mol!

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1171 Gepost op: 7-03-2013, 14:19:38 »
Bij Kees wordt gezocht naar de titelverklaring van elke aflevering.
Bij deze neem ik graag dit idee (Heinz's) over om dat ook hier te proberen.
Dan hebben we wellicht een vergelijk.
-Mits de titels op de Mol slaan, natuurlijk-.

het verlossende woord: C(ornelisse) is the Mole.
spiegelbeeld: "de Mol" (-joker) gespiegeld bij test.
tunnelvisie: biecht met zeer vreemde audiokwaliteit te horen.
anders dan anders: Staat meestal net naast de groep bij foto. (Paulien maakt fout (eenvoud) dictee. Vreemd hand opsteken executie).
fluister en huiver: fluisteren en huiveren in porto, oog in oog met Olifant.
horen, zien en zwijgen: Paulien weet van verloren pot, aanschouwt het gebeuren en zwijgt.
een ontwikkeling: dankzij ladder vindt de ontwikkeling plaats, Paulien leidt ontwikkelen, neemt voor de 1e keer de leiding.
in het kader van: olifant in lijstje (trein)
trust nobody: "Ik lieg niet, echt niet", en meer van dit soort uitspraken.

Een paar zijn zeker vergezocht...dus:
Kom maar op!


Misschien ligt het eraan dat ik er vol van overtuigd ben dat Kees de mol is, maar niet al jouw redenaties kloppen. C is te mole: de letter C is nog steeds een letter geen woord. Ook de olifant kan niet kloppen, want dat is pas een aflevering later (en volgens mij slaan de afleveringstitels wel op de betreffende aflevering).

Jouw horen, zien en zwijgen hint vind ik wel erg sterk.  Het blijft raar dat Paulien, hoewel ze van de verloren pot afwist, niets deed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1172 Gepost op: 7-03-2013, 14:45:40 »
Jouw horen, zien en zwijgen hint vind ik wel erg sterk.  Het blijft raar dat Paulien, hoewel ze van de verloren pot afwist, niets deed.

Als ik me goed herinner was het Daniël die dat met haar deelde, toch?
Maar waarom is het zo vreemd dat ze niets deed? De pot was niet in haar bezit, evenmin van iemand die ze wantrouwde. Ze had verder ook geen band met Tania en kan de gelegenheid prima hebben aangegrepen om te zien hoe iedereen reageerde cq haar Mol uit te testen bijvoorbeeld?

Daarnaast is Paulien niet zo van de 'actieve aanpak' volgens mij..  ;D
Ze probeerde de pot subtiel in handen te krijgen van Daniël waarop nog een goede kans bestond dat het zou lukken - tot Zarayda zich ermee bemoeide.

Ik vind het eerder vreemd dat Kees als 'buddy' van Tania haar niet even persoonlijk benaderd heeft in plaats van dit drama op te voeren, ondanks dat er veel geld op het spel stond. Ik snap best dat je iemand even met zijn/haar neus op de feiten wilt drukken maar dit was toch ook wat onnodig, tenzij er een bepaald doel voor ogen was, mijns inziens.

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1173 Gepost op: 7-03-2013, 15:33:22 »
Jij gaat het zwaar krijgen vanavond ;)

Absoluut niet hoor, ik ga heel erg zitten genieten, hoe dan ook! :)
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 15:38:47 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1174 Gepost op: 7-03-2013, 15:38:26 »
Misschien ligt het eraan dat ik er vol van overtuigd ben dat Kees de mol is, maar niet al jouw redenaties kloppen. C is te mole: de letter C is nog steeds een letter geen woord. Ook de olifant kan niet kloppen, want dat is pas een aflevering later (en volgens mij slaan de afleveringstitels wel op de betreffende aflevering).

Het verlossende woord link ik aan wat de priester zei, niet de C.
Maar je kan gelijk hebben, dan is Case idd het verlossende woord!
In het kader van/olifant/niet de goede uitzending; klopt inderdaad.
maar ze stond zo prachtig ingekaderd...;)
Dank voor je reactie, ik ga (nu het nog kan) weer puzzelen:)
Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1175 Gepost op: 7-03-2013, 17:17:35 »
Het verlossende woord link ik aan wat de priester zei, niet de C.
Maar je kan gelijk hebben, dan is Case idd het verlossende woord!
In het kader van/olifant/niet de goede uitzending; klopt inderdaad.
maar ze stond zo prachtig ingekaderd...;)
Dank voor je reactie, ik ga (nu het nog kan) weer puzzelen:)


Kom Loebas, als je mijn hand pakt, durf je dan wel mee naar Kees? Dan gaan we samen. Wat ik in het offtopic ook al schreef (en Supernova heeft daarin ook gelijk in het topic van Aflevering 9, de laatste paar discussies daar) wéét ik inmiddels dat Kees de mol moet zijn. Ik blijf echter keihard hopen op die verrassende wending naar Paulien.

Of ik weet het beter: we gaan samen aan de buitenkant van de tunnels zitten (ze zitten toch tegenover elkaar), gaan we gewoon in de gang zitten en daar ons feestje bouwen (iedereen welkom bij ProjectTunnel ;D). Des te sneller kunnen we in de tunnel duiken waar over ruim 3 uur het feest los gaat barsten  ::rofl::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1176 Gepost op: 7-03-2013, 17:23:19 »
Kom Loebas, als je mijn hand pakt, durf je dan wel mee naar Kees? Dan gaan we samen. Wat ik in het offtopic ook al schreef (en Supernova heeft daarin ook gelijk in het topic van Aflevering 9, de laatste paar discussies daar) wéét ik inmiddels dat Kees de mol moet zijn. Ik blijf echter keihard hopen op die verrassende wending naar Paulien.

Of ik weet het beter: we gaan samen aan de buitenkant van de tunnels zitten (ze zitten toch tegenover elkaar), gaan we gewoon in de gang zitten en daar ons feestje bouwen (iedereen welkom bij ProjectTunnel ;D). Des te sneller kunnen we in de tunnel duiken waar over ruim 3 uur het feest los gaat barsten  ::rofl::
Je had toch al een zijweg gegraven tussen de tunnel van Kees en Paulien? Ga daar gewoon in het midden zitten ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1177 Gepost op: 7-03-2013, 17:27:25 »
Sterker nog, hoe meer ik erover nadenk, het zo echt gek zijn als er een verwijzing kwam naar de mol na een fout antwoord. In die gedachte zou Tolisdemol dus geen hint naar de mol zijn. Dan hebben we nog maar 1 andere kandidaat, Paulien = Paulien is de mol  :D

Zwanee en Loebas blijf nou hier  ::ohno::
Dat dan weer wel

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1178 Gepost op: 7-03-2013, 18:30:41 »
Sterker nog, hoe meer ik erover nadenk, het zo echt gek zijn als er een verwijzing kwam naar de mol na een fout antwoord. In die gedachte zou Tolisdemol dus geen hint naar de mol zijn. Dan hebben we nog maar 1 andere kandidaat, Paulien = Paulien is de mol  :D

Zwanee en Loebas blijf nou hier  ::ohno::

Ik ga wel bij de deuropening zitten in het gangpad. Ik krijg Loebas toch niet mee  ::rofl:: En deze tunnel is aardig leeg aan het raken, dus wel wat meer ademruimte.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1179 Gepost op: 7-03-2013, 18:45:31 »
Als ik me goed herinner was het Daniël die dat met haar deelde, toch?
Maar waarom is het zo vreemd dat ze niets deed? De pot was niet in haar bezit, evenmin van iemand die ze wantrouwde. Ze had verder ook geen band met Tania en kan de gelegenheid prima hebben aangegrepen om te zien hoe iedereen reageerde cq haar Mol uit te testen bijvoorbeeld?
Ze verdacht Tania nog wel een beetje die aflevering (zie Meet the Mole).
Maar Kees had dat inderdaad wel wat vriendelijker kunnen aanpakken.  ::ohno::
Brevis esse laboro, obscurus fio.