Mja.. qua hoofdverdachten in het begin in S11 en S12. Langer in S11 dan S12 trouwens.
Zij, Inge en Kim zijn sowieso vrouwen dus vallen niet in jouw definitie
Je draait mijn argumentatie om, om het jouwe te doen bevestigen...
Ik stel dat jouw stelling aangaande de 'bekendheid' sterker geldt voor mannen dan voor vrouwen.
Daarmee wil ik zeggen dat het er vooral op lijkt dat de productie zich ervan bewust is dat bekende mannen sws sneller verdenking op zich krijgen door de focus van mensen op wat men kent en de het-zichzelf-willen-identificeren en associëren met - factor. Ik denk dat dat sterker geldt voor mannen dan voor vrouwen. Jongens/mannen willen zich ermee identificeren en vrouwen kijken graag naar iets aantrekkelijks op verschillende vlakken, oa op fysiek vlak maar vooral ook status en positie (tov de rest en in de maatschappij, mate van succes etc).
Ik denk dat voor de bekende vrouwen in de serie een iets andere maatstaf geldt - niet voor allen maar toch voor het grootste deel mi - i.e. aantrekkelijkheid/vrouwelijkheid/sex-appeal,charisma en meer EQ dan IQ - met als bonus spitsvondigheid/scherpte/grappigheid.
Die kwaliteiten zijn prima, maar niet pertinent heel hoog aangeschreven als identificeerbaar in dezelfde mate als dit het geval is met de bekende mannelijke BN'er die hoog scoort bij man zowel als vrouw om verschillende reden... ergo de mannelijke variant trekt meer aandacht sws ongeacht, en zal dus minder snel tot Mol worden gebombardeerd. Nog even los van andere kwesties...
De vrouwelijke bekendere variant is mi derhalve minder in het oog lopend en waarschijnlijker als mol-variant dan de mannelijke. Bekendheid blijft een relatief begrip uiteraard, maar ik denk dat een Daniël bekender zal zijn bij een groter publiek dan Kees etc.