Auteur Topic: Locaties WIDM 2013  (gelezen 53788 keer)

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #80 Gepost op: 4-02-2013, 13:08:13 »
Zou dit misschien de camping kunnen zijn waar de kandidaten hebben overnacht? De weg ernaartoe lijkt op het eerste gezicht redelijk te kloppen, al weet ik niet zeker of de kandidaten in dit deel van het Krugerpark waren. (Het is wel één van de weinige echte campings in het Kruger Park.)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #81 Gepost op: 4-02-2013, 19:12:07 »
Zou dit misschien de camping kunnen zijn waar de kandidaten hebben overnacht? De weg ernaartoe lijkt op het eerste gezicht redelijk te kloppen, al weet ik niet zeker of de kandidaten in dit deel van het Krugerpark waren. (Het is wel één van de weinige echte campings in het Kruger Park.)
Ik durf het nog niet met zekerheid te zeggen, maar ik vermoed dat dit net te ver uit de route is. Daarnaast vermoed ik dat ze binnen het werkelijk Krugerpark zijn gebleven en niet in een van de aanliggende reservaten. Ik ga het wel bekijken.

Ik denk dat je overigens mis zit met de laatste opmerking. Ik heb in elk geval 10 en misschien zelf 20 kampeerplaatsen in en om het (werkelijke) Krugerpark langs zien komen.

Volgens mij is dit het eerste stukje van de gereden route. Volgens mij nemen ze dus vrijwel de eerste afslag. Op 10:04 (youtube) zie je Tania de eerste bocht nemen. In de achtergrond is dat een bewegwijzerings bord te zien. Wat ik op kan maken iets de vage tekst, in combinatie met logische aannames is boven in "<- H9 ->" en daaronder "Phalaborwa ## 1 ->". H9 is de weg waar ze op zitten. Phalaborwa de plaats waar ze vandaan komen. De ## is een icoon van een hek/gate. Ik denk een "1" te lezen en de afslag zit ook zo goed als een kilometer van de parkeerplaats/gate. Daarnaast zie je ook op de sataliet foto een schaduw die past bij de bewegwijzering die ze in het krugerpark gebruiken.

Verder heb ik nog geen aanknopingspunten en weet ik niet of ze de juiste afslag genomen hebben. Als dit de afslag is die ze genomen hebben, dan is de kaart volgens mij compleet uit verhouding. Het kan overigens dat bepaalde paden amper op de satalietbeelden terug te zien zijn. Ik heb net iets gezien wat best wel eens een weg kan zijn die ik tot nog toe over het hoofd zag.
Het is trouwens grappig dat je in de eerste minuut zowel een breede zandweg, een asfaltweg en een smalle track, waarvan het midden begroeid is, langs ziet komen. Mooi gemixt & matched om een mooi verhaal te vertellen. Pas als je oplet zie je dat de eerste bocht het ene moment een zandpad is en een seconde later een asfalt weg. De laatst genomede wegtype is volgens mij amper te herkennen op de satalietkaart en lastig te onderscheiden van riverines.

Edit> Hmmm... ik ben nog altijd van mening dat er "Phalaborwa ## 1 ->" op de bewegwijzering staat, maar ze lijken die afslag te nemen vanaf een zandpad. Dat zou dan hier moeten zijn. Ik denk overigens dat het eerste stuk nog altijd klopt. Het stuk over de afbuiging in de weg en de eerste links draai van Daniel is wel op asfalt. De eerste twee afslagen naar links zijn gecombineerd in één scene. Vermoed ik.

Edit2> Maar dat is weer raar, want dat is de S131 in plaats van de H9. :-\\ Ik kom er niet uit en dat kan ik niet hebben. :P
« Laatst bewerkt op: 4-02-2013, 20:26:41 door Rat »

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #82 Gepost op: 4-02-2013, 22:48:03 »
Ik heb er ook al een tijdje op zitten puzzelen maar kom niet verder als Rat.

Ik denk ook dat we aan de beelden weinig hebben. Die zijn heel mooi gemonteerd maar m.i. helaas niet chronologisch.

Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #83 Gepost op: 5-02-2013, 00:42:56 »
Het valt me nu pas op, door een post in het Daniel Boissevain topic, dat er ook gespiegelde beelden tussen zitten.

En het zou me ook niks verbazen als een deel van de VideoDrone beelden in scene zijn gezet.

EDIT> In aflevering 3 na de test (49:05) als ze in Sabi Sand zijn zie je overigens het Masorini Archesological Site langs komen. Dat bevindt zich in het Kruger Park, 10 km van het startpunt van de tocht naar de kampeerplek. ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 5-02-2013, 01:17:28 door Rat »

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #84 Gepost op: 5-02-2013, 21:13:46 »

Edit2> Maar dat is weer raar, want dat is de S131 in plaats van de H9. :-\\ Ik kom er niet uit en dat kan ik niet hebben. :P

Die S131 kan wel kloppen getuige deze backstagefoto...  :D
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #85 Gepost op: 5-02-2013, 21:35:47 »
Zou dit misschien de camping kunnen zijn waar de kandidaten hebben overnacht? De weg ernaartoe lijkt op het eerste gezicht redelijk te kloppen, al weet ik niet zeker of de kandidaten in dit deel van het Krugerpark waren. (Het is wel één van de weinige echte campings in het Kruger Park.)

Was het echt een camping dan? In wildparken zijn namelijk ook gewoon open plekken ingericht om te kamperen. Niet echt officiële campings dus (met een hek eromheen). Als ze op zo een hebben gestaan wordt het lastig om m te vinden, maar wanneer t wel een echte is dan moet t kunnen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #86 Gepost op: 5-02-2013, 21:37:59 »
Die S131 kan wel kloppen getuige deze backstagefoto...  :D
Leuk om dit te zien. Dan klopt die eerste afslag vanaf de H9 waarschijnlijk wel en slaat die puzzelkaart gewoon nergens op (vermoed ik). Ik denk dat ze op de S131 het VideoDrone shot hebben gemaakt waar de kandidaten over een lange rechte weg rijden en je een groots birdview shot naar de horizon te zien krijgt.

Was het echt een camping dan? In wildparken zijn namelijk ook gewoon open plekken ingericht om te kamperen. Niet echt officiële campings dus (met een hek eromheen). Als ze op zo een hebben gestaan wordt het lastig om m te vinden, maar wanneer t wel een echte is dan moet t kunnen.
Ik denk niet dat het haalbaar (lees veilig) is on in het Krugerpark echt wild te kamperen.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #87 Gepost op: 5-02-2013, 21:49:44 »
Ik denk niet dat het haalbaar (lees veilig) is on in het Krugerpark echt wild te kamperen.

Ik heb t in de serengeti ook gedaan. (buffels naast de wc en hyena's die rond de tenten liepen, verder konden we horen dat de jachtluipaarden ook niet ver weg waren). Kamperen is de wildernis is dus wel degelijk mogelijk ;)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #88 Gepost op: 5-02-2013, 21:56:08 »
Ik heb t in de serengeti ook gedaan. (buffels naast de wc en hyena's die rond de tenten liepen, verder konden we horen dat de jachtluipaarden ook niet ver weg waren). Kamperen is de wildernis is dus wel degelijk mogelijk ;)
Wauw, dat lijkt me best een belevenis!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #89 Gepost op: 5-02-2013, 21:59:47 »
Wauw, dat lijkt me best een belevenis!

Ja, dat was het zeker. Een van de mooiste ervaringen die ik ooit heb gehad. Enorme adrenalinekick als je midden in de nacht 5 meter van een hyena af staat, maar toch niet echt bang. Heel bijzonder was dat. Er gebeurt zo veel snachts op de savanne, super veel dieren geluiden om naar te luisteren. Bijna zonde om te gaan slapen XD.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #90 Gepost op: 6-02-2013, 01:50:11 »
Ik heb t in de serengeti ook gedaan. (buffels naast de wc en hyena's die rond de tenten liepen, verder konden we horen dat de jachtluipaarden ook niet ver weg waren). Kamperen is de wildernis is dus wel degelijk mogelijk ;)
Je hebt waarschijnlijk gelijk!

Ik ben er vrij zeker van dat dit de route is en dit zo ongeveer de plek van het tentenkamp. Dit is een gaat om een 'kamp' zonder omheining.

Ik zal morgen onderbouwen waarom ik dit denk, maar ik moet nu heel hard naar bed. Het klopt vrij aardig wat betreft de puzzelkaart (afslagen, kruizingen), alleen afstanden zijn uit verhouding. Ik heb ook visuele clues die voor mij voldoende bevestigen dat deze route klopt. Morgenavond zal ik daarvan een screenshot posten.

::hyper::

EDIT> Aangezien er een weggetje lijkt te zitten, zou het wel een kunnen dat het kamp 300m verder richting het noordwesten ligt. Pas ik morgen aan.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2013, 02:03:46 door Rat »

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #91 Gepost op: 6-02-2013, 20:19:04 »
Ik heb t in de serengeti ook gedaan. (buffels naast de wc en hyena's die rond de tenten liepen, verder konden we horen dat de jachtluipaarden ook niet ver weg waren). Kamperen is de wildernis is dus wel degelijk mogelijk ;)
Ik heb het ook gedaan in Zuid-Afrika, Botswana (mooiste), Namibie, Tanzania, en Kenia. Het is echt helemaal nergens een probleem. Gewoon een kwestie van niet 's nachts naar de WC gaan en er kan maar weinig gebeuren.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #92 Gepost op: 6-02-2013, 20:44:49 »
Ik heb het ook gedaan in Zuid-Afrika, Botswana (mooiste), Namibie, Tanzania, en Kenia. Het is echt helemaal nergens een probleem. Gewoon een kwestie van niet 's nachts naar de WC gaan en er kan maar weinig gebeuren.

Das op veel plekken!! Ik dus alleen in Kenia en Tanzania (en alleen in de serengeti echt in de wildernis. De andere plekken was meestal wel echt een camping).

Ik zou graag snel nog een keer gaan, maar voorlopig heb ik daar helaas geen geld voor :(
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #93 Gepost op: 6-02-2013, 22:51:06 »
Zoals belooft de onderbouwing van de route. Zoals aangekondigd heb ik de positie van het tentenkamp iets verplaatst (500m o.i.d.). Op deze plek zijn tenten of gebouwtjes te zien. Wees gewaarschuwd, ik zit vandaag in een veel te veel tekst modus...

---

Tijdens het zoeken naar locatie gebruik ik veel Google Images maar ook Google Search omdat ik er vanuit ga dat de maker van de Mol een dergelijke route niet on the fly uitstippelen, maar dat het een bestaande tocht is. Dus daar moet iets over te vinden zijn! Ik had al veel gezocht, maar de backstagefoto van de bewegwijzering gaf nieuwe info waardoor ik uiteindelijk deze route gevonden heb...

Ik had al bekijken om welk kruispunt het ging door op de S131 vanaf beide genoemde plaatsen te meten waar je uitkwam als je de afstand van de bewegwijzering meet op de kaart. Maar ik wou ook graag weten welke plaatsnaam maar half zichtbaar was, dus daarom ben ik weer gaan zoeken (dit gaat om Mankavi, maar dat is niet zo van belang). De bovenste link in Google die je krijgt als je op de genoemde plaatsnamen zoekt is van deze site over de Malopeni Eco-trail. Deze route zag er veel belovend uit, dus ben ik uitgebreider naar gaan kijken. De route staat onderaan volledig uitgeschreven...

Citaat van: Malopeni Eco-trail
The trail starts at Phalaborwa Gate and proceeds east on the H9 (main road between Phalaborwa and Letaba) and then turns north on to the S131, at the Ngwenyeni/Malopeni cross road the trail proceeds north on the category D - Mankavi Road for 3km before turning west onto the Malopene management road. It goes through the Malopeni spruit to Malopeni North windmill and then onto Oorgenoeg windmill (both these windmills have been closed down) and then onto the Letaba River. The route proceeds in a north westerly direction along the southern banks of the Letaba River, through the Nhlarhweni spruit towards Black Heron dam. The overnight campsite is about 500m north west of Black Heron Dam. The trail returns along the western boundary heading south towards Phalaborwa and then turns east-wards on the Bambinyowo management road to Malopeni North windmill and then back to the S131 to Phalaborwa Gate. Trail distance: 71km.

Dit heb ik uitgezet in Google Earth - voordat iemand er over begint... ik heb geen banden met Google. Dit is geen sluikreclame :P - om te kijken of er overeenkomst was met de route van de kandidaten. Wat opvalt zijn de vervallen molens, waarnaast een soort sleuf is. Deze zag ik vervolgens ook in de aflevering. Tot de eerste molen is dus vrij zeker deze route afgelegd.
Voor de rest sluit de route goed aan bij de afslagen en kruizingen die op de puzzelkaart staan, hoewel in andere verhoudingen. Ook met de eindlocatie zie ik veel overeenkomst, op dat punt is de oever van de rivier die we zien in de aflevering namelijk extreem breed.

In de afbeelding onder de spoiler is het allemaal te zien:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Al met al heb ik er vertrouwen in dat deze route de juiste is.

Waarom de afwijkingen tussen de puzzel en de werkelijkheid?
1. De puzzel moet passen op de aanhanger. De route die op de puzzel staat aangegeven moet daarop aangepast worden. In werkelijkheid is de route vrij gestrekt, maar dan krijg je geen intressante puzzel en blijven sommige blokken waarschijnlijk helemaal leeg. Hierdoor kloppen de verhouding op de puzzelkaart niet.
2. De twee rechthoekige blokken zijn volgens mij even groot om de puzzel uitdagend te houden. Daarbij hebben ze ook nog eens gezorgd dat beide blokken 180 graden gedraait kunnen worden. Hierdoor zijn sommige kruizingen niet helemaal kloppend weergegeven. Uiteindelijk gaat het er om dat als ze bij een bepaalde kruizing aankomen weten welke afslag ze moeten hebben, de exacte windrichting maakt niet zo veel uit.
3. Er zijn (slechts) drie afslagen niet aangegeven (2 van de S131 en 1 bij de eerste molen), dit is echter niet erg. Als op de kaart een kruizing staat aangegeven moeten ze doorrijden en afslagen negeren tot ze bij een kruizing aankomen. Als je op die manier naar de puzzelkaart kijkt klopt het helemaal.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2013, 23:15:21 door Rat »

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #95 Gepost op: 6-02-2013, 23:08:36 »
Spoiler werkt niet...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #96 Gepost op: 6-02-2013, 23:09:14 »
Spoiler werkt niet...
bij mij wel ook niet meer
« Laatst bewerkt op: 6-02-2013, 23:13:11 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #97 Gepost op: 6-02-2013, 23:12:02 »
Spoiler werkt niet...
bij mij wel
Ik heb even dubbel gerefreshed en dan werkt hij bij mij ook niet meer. Waarschijnlijk is hij weer van de server af geknikkerd nadat ik hem als attachment verwijderd heb. Alleen als hij al in je cache staat werkt hij dan, denk ik.

Ik zal hem uploaden op een externe site.

EDIT> Werkt hij nu wel weer? Photobucket heeft hem wel iets verkleind en wat JPG ruis overheen gegooit, maar volgens mij is dit nog net te doen.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2013, 23:16:38 door Rat »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #98 Gepost op: 6-02-2013, 23:26:05 »
Ik heb even dubbel gerefreshed en dan werkt hij bij mij ook niet meer. Waarschijnlijk is hij weer van de server af geknikkerd nadat ik hem als attachment verwijderd heb. Alleen als hij al in je cache staat werkt hij dan, denk ik.

Ik zal hem uploaden op een externe site.

EDIT> Werkt hij nu wel weer? Photobucket heeft hem wel iets verkleind en wat JPG ruis overheen gegooit, maar volgens mij is dit nog net te doen.
Spoiler werkt! (@23.25u)
En jij ook! wat een werk!  ::ok::
Omnia vincit amor

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #99 Gepost op: 6-02-2013, 23:41:47 »
 :o Prachtig, Rat! Nu kunnen alle molloten (mochten er zijn die naar Afrika gaan) de route rijden!
臥底 是 谁?