Poll

Ga je dit jaar meedoen aan de Molquiz?

Ja
8 (15.1%)
Nee, maar ik ga het wel één keer proberen/testen.
9 (17%)
Nee
36 (67.9%)

Totaal aantal stemmen: 53

Auteur Topic: Molquiz 2013 / Tweede scherm - live.avro.nl  (gelezen 31191 keer)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Molquiz 2013 / Tweede scherm - live.avro.nl
« Reactie #80 Gepost op: 5-03-2013, 11:32:02 »
Aflevering 1 - 9/9 (Vragen bij iedereen goed gekeurd!)
Aflevering 2 - 4/8
Aflevering 3 - 2/6
Aflevering 4 - 2/6
Aflevering 5 - 2/5
Aflevering 6 - Niet gemaakt @ MolTalk
Aflevering 7 - Juiste aantal antwoorden werd niet bekend gemaakt.
Aflevering 8 - 6/7
Aflevering 9 - 1/4
Totaal: 26/45
Kees als Mol geselecteerd vanaf het eerste moment!

Gaat iemand hier overheen?

::ok:: vooral die aflevering 8 die je niet eens live hebt gezien ;D

Offline GeeDeeZet

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 5-03-2013, 13:49:58 »
Leuk concept, maar aangezien ik WIDM nooit live kan kijken (zoals waarschijnlijk nog wel meer mensen), sluit je hiermee direct een grote groep uit. Daarom vond ik het originele concept beter (stond niet voor niets 2x in de finale haha)...

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #82 Gepost op: 5-03-2013, 15:28:59 »
Leuk concept, maar aangezien ik WIDM nooit live kan kijken (zoals waarschijnlijk nog wel meer mensen), sluit je hiermee direct een grote groep uit. Daarom vond ik het originele concept beter (stond niet voor niets 2x in de finale haha)...

En daarbij komt: ik wil, als ik wel live aan het kijken ben, helemaal niet afgeleid worden door een irritant tweede scherm. Dan wil ik gewoon genieten van de aflevering, terwijl ik later wel graag deel wil nemen aan de quiz.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 15:31:18 door jolmolletje »

Online Pac

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #83 Gepost op: 5-03-2013, 15:34:29 »
En daarbij komt: ik wil, als ik wel live aan het kijken ben, helemaal niet afgeleid worden door een irritant tweede scherm. Dan wil ik gewoon genieten van de aflevering, terwijl ik later wel graag deel wil nemen aan de quiz.
Ik vind het ook gewoon jammer dat het nu puur op gokken met een heleboel mensen aankomt, ofwel nauwelijks een kans. Bij de vorige versie zijn het de grootste molloten met de grootste kansen.
...óf niet!

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 5-03-2013, 16:31:28 »
Bij de vorige versie hadden de mensen die niet vies waren van valsspelen de grootste kans. Het was immers heel makkelijk om op het ene account de quiz te bekijken, de goede vragen op zoeken en dan vervolgens op een tweede account heel snel het juiste antwoord invullen. Natuurlijk moest je dan weer niet té snel zijn want anders viel het op, maar het blijft makkelijk en valsspelen.
Ik probeer overigens niet te zeggen dat GeeDeeZet dit deed of iemand anders die in de finale zat, ik zeg alleen dat het zeer makkelijk was om vals te spelen en ik denk dat dat een reden is geweest om te stoppen met die versie. Bij deze versie gaat het trouwens er gewoon om of je snel op de goede mol zit. Ik denk dat die vragen niet zo heel erg zwaar mee tellen.
Stel ik heb meer vragen goed dan persoon A, maar persoon A zat een aflevering eerder op de goede mol, dan denk ik niet dat ik ga winnen :P

Trouwens, als Paulien nou de mol is dan maak ik nog redelijk kans denk ik :)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #85 Gepost op: 5-03-2013, 18:20:24 »
Citaat
Direct na de ontknoping van Wie is de Mol? kun je op http://live.avro.nl naar de nabeschouwing kijken. Vrijwel alle kandidaten van dit seizoen zijn te gast!
Daarnaast worden ook de kanshebbers voor de prijs van het tweede scherm spel bekendgemaakt. Via live.avro.nl konden kijkers dit jaar meedoen met Wie is de Mol? De zes beste spelers van het tweede scherm dingen mee naar de hoofdprijs: mee met de opnames van de eerste aflevering van Wie is de Mol? seizoen 14. De uiteindelijke winnaar wordt tijdens de landelijke fandag op zondag 10 maart bekendgemaakt.

Citaat
Donderdag 7 maart weten we wie de Mol is. De eventuele punten voor het verdenken van de Mol worden dan opgeteld bij de punten die je verdiend hebt met het beantwoorden van de vragen tijdens de uitzendingen.
De kanshebbers, de spelers met de meeste punten, voor de superprijs worden tijdens MolTalk: de nabeschouwing op donderdagavond 7 maart bekendgemaakt. Vervolgens worden deze kanshebbers uitgenodigd voor de Molfandag op zondagmiddag 10 maart in Amersfoort waar uiteindelijk de executie plaatsvindt… De winnaar mag mee met de opnames van de eerste aflevering van het volgende seizoen dat in 2014 wordt uitgezonden!

OMG. Zes winnaars worden bekend gemaakt bij de nabeschouwing donderdag en vervolgens op de fandag wordt daar de beste pas gekozen!

IEEE
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 5-03-2013, 19:28:02 »
OMG. Zes winnaars worden bekend gemaakt bij de nabeschouwing donderdag en vervolgens op de fandag wordt daar de beste pas gekozen!

IEEE
Ik ben heel benieuwd of je bij de beste zes zit! Zou echt super gaaf zijn als jij mag! Dan wil ik na aflevering 1 ALLE verhalen horen!

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #87 Gepost op: 6-03-2013, 08:57:53 »
Citaat
De eventuele punten voor het verdenken van de Mol worden dan opgeteld bij de punten die je verdiend hebt met het beantwoorden van de vragen tijdens de uitzendingen.

Ik ben benieuwd hoe ze 'tijdseenheden' om gaan rekenen naar punten en hoe ze die optellen bij het aantal punten voor de vragen...

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #88 Gepost op: 7-03-2013, 15:05:50 »
Ik ben heel benieuwd of je bij de beste zes zit! Zou echt super gaaf zijn als jij mag! Dan wil ik na aflevering 1 ALLE verhalen horen!

Hoe zat jij qua punten dan ongeveer en verdenkingen? Iig jij was ook 1 van de weinige die-hard quizzers volgens mij.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 7-03-2013, 15:56:34 »
Hoe zat jij qua punten dan ongeveer en verdenkingen? Iig jij was ook 1 van de weinige die-hard quizzers volgens mij.
Ik heb mijn punten niet helemaal bij gehouden maar ik had meestal de helft goed. en één keer had ik alles op 1 na goed. Wat dat betreft zit ik dus denk ik  bij de middenmoot.

Ik zit zelf al vanaf aflevering 1 of 2 op Paulien. Dus als Paulien het is denk ik nog redelijke kans te maken. Ik heb zelf het idee dat er maar weinig mensen serieus hebben mee gedaan met de vragen.

Ik verwacht niet dat ze morgen mijn naam noemen maar het zou natuurlijk wel heel leuk zijn. Dit jaar komt ook super goed uit aangezien ik werkelijk niks te doen heb ::rofl::. Niet helemaal waar trouwens, heb nog weer een positieve reactie gehad op een sollicitatie dus wie weet heb ik tegen die tijd wel een baantje :P.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #90 Gepost op: 7-03-2013, 16:05:19 »
heb nog weer een positieve reactie gehad op een sollicitatie dus wie weet heb ik tegen die tijd wel een baantje :P.

Klinkt góóed, hopelijk ditmaal met een goede bonus!  8)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #91 Gepost op: 7-03-2013, 22:44:02 »
De juiste mol selecteren een half uur voor aanvang van de eerste aflevering en de helft van alle quiz vragen goed beantwoorde, garandeert dus geen top zes notering!

Doorgestoken kaart mensen!

::ohno::

Offline jonne17

• Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 7-03-2013, 22:46:41 »
Tja Jelsir, ik heb inderdaad ook voortdurend de goede mol gehad en volgens mij wel meer dan de helft van de vragen goed en zit ook niet bij de beste zes. Ik ga er toch maar vanuit dat er mensen zijn die meer vragen goed beantwoord hebben.

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #93 Gepost op: 7-03-2013, 23:21:09 »
De juiste mol selecteren een half uur voor aanvang van de eerste aflevering en de helft van alle quiz vragen goed beantwoorde

Jammer Jelsir, ik heb voor je geduimd !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 7-03-2013, 23:24:26 »
Jammer Jelsir. Volgend jaar beter! ::hug::

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #95 Gepost op: 8-03-2013, 19:13:40 »
Citaat van:  Webredactie WIDM
Je hebt het spel dan inderdaad goed gespeeld!
Er waren alleen mensen die nóg beter waren.
De helft van het aantal punten was te verdienen met het verdenken van de Mol, de andere helft met het beantwoorden van de multiple-choice vragen via het tweede scherm.

Alle 6 de kanshebbers zaten ook al vanaf 3 januari op Kees.

Ik ben blij dit te lezen. Mijn dag is weer goed. Nog enige erkenning van een productie medewerker!  ::rofl::

Offline Mathijs91

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 8-03-2013, 19:21:38 »
Aflevering 1 - 9/9 (Vragen bij iedereen goed gekeurd!)
Aflevering 2 - 4/8
Aflevering 3 - 2/6
Aflevering 4 - 2/6
Aflevering 5 - 2/5
Aflevering 6 - Niet gemaakt @ MolTalk
Aflevering 7 - Juiste aantal antwoorden werd niet bekend gemaakt.
Aflevering 8 - 6/7
Aflevering 9 - 1/4
Totaal: 26/45
Kees als Mol geselecteerd vanaf het eerste moment!

Gaat iemand hier overheen?
Kees ook geselecteerd als mol vanaf het eerste moment.

Aflevering 1 - 9/9 (iedereen alles goed)
Aflevering 2 - 6/8
Aflevering 3 - 1/6
Aflevering 4 - 4/6
Aflevering 5 - 2/5
Aflevering 6 - 3/8
Aflevering 7 - 4/7
Aflevering 8 - 4/7
Aflevering 9 - 2/4

35 van de 45 goed, dus. Maar ik vermoed dat mijn deelname überhaupt geen zin had, omdat ik 'm vorig jaar al had gewonnen. Ben wel benieuwd of ik alsnog bij de laatste zes zou horen als dat niet het geval was geweest.
Kennis is macht.