Poll

Geef je mening over deze theorie.

Goede theorie!
9 (40.9%)
Werkt heel aardig
10 (45.5%)
Niet bijzonder
3 (13.6%)
Waardeloos!
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Auteur Topic: [Theorie] Molpunten (Uitslag bekend)  (gelezen 35070 keer)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #40 Gepost op: 10-01-2013, 17:42:20 »
MoleShowdown: iedereen probeert op zijn/haar manier informatie te winnen; ook de mening van mede-forummers kan hierbij van pas komen. Natuurlijk zijn er 101 manieren om een actie uit te leggen (overigens de reden dat ik veel 'neutraal' heb gestemd). Neemt niet weg dat het een goed beeld kan geven van hoe anderen tegen acties aankijken. Vervolgens is het aan jou om daar een waarde-oordeel aan te hangen. Je HOEFT de vragen en antwoorden niet mee te nemen in je eigen beoordeling..

Verder staat het je vrij om met een eigen 'wetenschappelijke' methode te komen, daar wens ik je veel succes mee gezien we als kijkers afhankelijk zijn van de montage. Kritisch geluid is goed, maar het had van mij opbouwender gemogen. Just my opinion..

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #41 Gepost op: 10-01-2013, 17:45:37 »
Het probleem is denk ik, dat uit de twee opdrachten nog redelijk weinig af te leiden is. Allerlei acties kunnen op verschillende manieren worden uitgelegd en hebben in meeste gevallen geen gevolgen voor de opdracht en/of pot.

Volgende aflevering komt er vast meer waar we wat mee kunnen!  :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #42 Gepost op: 10-01-2013, 19:26:37 »
Nee, niet nodig. Ik begrijp je theorie, je gedachtengang en je gereken wel. Ik begrijp alleen niet dat je niet inziet waar het spaak loopt. (Namelijk bij het beschrijven van de 'acties')
Waaruit blijkt dat ik dat niet inzie?

Ik zeg volgens mij letterlijk dat ik heus wel besef dat deze theorie helemaal niet waterdicht is. Daarnaast heb ik ook letterlijk gezegd dat ik eigenlijk niet tevreden was met alle acties behalve de eerste, en ook dat ik open sta voor suggesties voor acties. Alleen toen ik het idee bedacht vond ik dat voor aflevering 1 een beetje laat. Ten vierde heb ik óók letterlijk gezegd dat dit hele idee een uitprobeersel is. :)

(ik dek me heus wel in :P)

Citaat
terwijl jij het als 'mols' laat bestempelen.

"hij gunde de ander de vrijstelling" >> grotere kans op eigen executie. Dat is niet slim als kandidaat en dus niet 'onmols'. Toch laat jij er een 'onmols' label aanhangen.
Ik laat elke uitslag toe die toevallig opdoemt, inderdaad ;) Je moet wel neutraal blijven ;)


Citaat
Jij gaat uit van het 'gevoel' van het publiek, dat noem ik meer een Maurice de Hondmethode. Maar als dat je insteek juist is, "Wat is het gevoel van het publiek en waar komt dat op uit", dan is dat ook een benadering en wens ik je er veel succes mee! :)
Dat klopt inderdaad (lijkt me een prima vergelijking) en is inderdaad ongeveer wat ik wil doen.

Tot slot doe ik het omdat ik het gewoon leuk vind :P

En wat Conejo zegt :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #43 Gepost op: 10-01-2013, 22:56:19 »
Erik, gewoon doorgaan!  ::ok::

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #44 Gepost op: 10-01-2013, 23:02:22 »
Zoals de beroemde A Beautiful Mind begint: Mathematicians won the war.

Dus een keer moet ie kloppen  ::tandpastasmiley::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #45 Gepost op: 10-01-2013, 23:07:57 »
Wel...wie heeft er leuke acties? :)

Voor opdracht 1:
-  Een poortje openen lijkt me een duidelijke.
-  Jokers pakken?
-  De portofoon vast hebben gehouden (aan eender welke zijde)?
Voor opdracht 2:
Deze vind ik lastiger. De beslissing voor hoeveel fouten ze denken, is heel gezamenlijk (althans, Janine? :P), bij het samensmelten van alle versies is weinig in beeld en wordt het drietal eigenlijk volledig bepaald door Paulien.
Voor opdracht 3:
-  Zichtbaar in beeld een enveloop van een paal pakken, lijkt me er een die makkelijk te meten is. Wat er gebeurt in de basis lijkt me ingewikkelder af te lezen. Alleen weet je dus niet of iedereen die een envelop pakt die ook meeneemt.
-  Afgeschoten worden? Die is heel duf omdat er maar één was...
Verder zie ik niet zo veel...
Nog iets tussen de afleveringen door dat heel duidelijk meetbaar is, of bij de test?

(Kijk, hier is het dan wel weer handig dat ik half vergeet wie precies wat deed)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #46 Gepost op: 10-01-2013, 23:14:29 »
Geld van de paal halen, maar dat kan ook onderweg terug naar de groep 'kwijt' zijn geraakt.
The British are not impressed.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #47 Gepost op: 10-01-2013, 23:15:20 »
afgeschoten worden  in je been
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #48 Gepost op: 11-01-2013, 00:34:09 »
daniel opende de enveloppen. dat vind ik superverdacht. Je moet rennen en rennen, en dan gaat ie daar een beetje op zijn gemak de post staan doorlezen....Typisch een mollenstreek ook als je bedenkt dat Joep erachter kwam dat er geld gestolen was.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #49 Gepost op: 11-01-2013, 00:51:58 »
Ze hadden toch beperkte tijd in de laseropdracht? Als ik mol was zou ik me niet heel snel af laten gaan maar juist zo lang mogelijk erover doen om uiteindelijk dan toch wel af te gaan. Helaas moet ik de uitzending eerst terug kijken om na te zoeken wie precies hoe lang over zijn of haar trajectje deed, maar hoe langer hoe meer molpunten lijkt mij.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #50 Gepost op: 11-01-2013, 00:53:42 »
Wel...wie heeft er leuke acties? :)

Voor opdracht 1:
-  Een poortje openen lijkt me een duidelijke.
-  Jokers pakken?
-  De portofoon vast hebben gehouden (aan eender welke zijde)?
Voor opdracht 2:
Deze vind ik lastiger. De beslissing voor hoeveel fouten ze denken, is heel gezamenlijk (althans, Janine? :P), bij het samensmelten van alle versies is weinig in beeld en wordt het drietal eigenlijk volledig bepaald door Paulien.
Voor opdracht 3:
-  Zichtbaar in beeld een enveloop van een paal pakken, lijkt me er een die makkelijk te meten is. Wat er gebeurt in de basis lijkt me ingewikkelder af te lezen. Alleen weet je dus niet of iedereen die een envelop pakt die ook meeneemt.
-  Afgeschoten worden? Die is heel duf omdat er maar één was...
Verder zie ik niet zo veel...
Nog iets tussen de afleveringen door dat heel duidelijk meetbaar is, of bij de test?

(Kijk, hier is het dan wel weer handig dat ik half vergeet wie precies wat deed)

Opdracht 1:
De mol betreedt het spel: in de eerste groep; in de tweede of derde groep; als laatste
De mol: laat zichzelf "af" gaan; opent een luik vroeg in het spel; opent het laatste luik
De mol: heeft op enig moment de portofoon vast; heeft op geen moment de portofoon vast

Opdracht 2:
De mol: zal proberen bij de correctoren te zitten; zal proberen bij de beoordelaars te zitten; de mol heeft geen invloed op zijn/haar positie
De mol: zal zich bemoeien met de discussies; houdt zich zo veel mogelijk afzijdig
De mol: zal mede-beoordelaars overtuigen van fouten; zal mede-beoordelaars overtuigen van correcties; de mol zat niet in deze groep/neutraal.
De mol: zal proberen te hoog in te zetten; zal proberen te laag in te zetten; de mol zat niet in deze groep/neutraal

Opdracht 3:
De mol: heeft op enig moment de portofoon vast; heeft op geen moment de portofoon vast
De mol: zal zelf enveloppen binnen brengen; zal niet zelf enveloppen binnen brengen
De mol: rent richting de enveloppen dicht bij de basis; rent richting enveloppen ver van de basis; laat zichzelf afschieten

Gewoon wat ideetjes, mag alles aanpassen naar eigen inzicht.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #51 Gepost op: 11-01-2013, 16:01:03 »
Voor opdracht 2:Deze vind ik lastiger. De beslissing voor hoeveel fouten ze denken, is heel gezamenlijk (althans, Janine? :P), bij het samensmelten van alle versies is weinig in beeld en wordt het drietal eigenlijk volledig bepaald door Paulien.

Buiten beschouwing laten. Bij deze opdracht geldt opportuun gedrag. Is niet in logica te vatten zoals bij andere opdrachten.

Offline Alja

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #52 Gepost op: 11-01-2013, 18:32:25 »
Geld van de paal halen, maar dat kan ook onderweg terug naar de groep 'kwijt' zijn geraakt.
Ergo: in je uppie geld halen.

Of: Geld inbrengen.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #53 Gepost op: 11-01-2013, 18:47:28 »
Zo dan?

Aflevering 2 opdracht 1: Lasers
-  Een luikje openen
-  Een bunker succesvol doorkruisen (niet meteen af zijn)
-  De portofoon vasthouden
-  Jokers vinden
Aflevering 2 opdracht 2: Gedicht
-  Uiteindelijk kiezen voor de optie voor EUR 500
Aflevering 2 opdracht 3: Veldslag
-  Geld van een paal halen
-  Met een envelop de basis bereiken
-  De portofoon vasthouden

Ik vind persoonlijk dat we geen enkele opdracht helemaal buiten beschouwing moeten laten. Dus ik heb toch iets bedacht voor opdracht 2.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #54 Gepost op: 11-01-2013, 21:47:58 »
Eèèèn we kunnen weer stemmen, voor aflevering 2!

De definitieve uitslag van poll 1 (Wel meegenomen, maar geen wezenlijke wijzigingen ten opzichte van de voorlopige uitslag):

                                mols   neut. onmols
Op tijd komen                    20     53     39
Onderweg iemand tegenkomen       14     57     34
Springen                         13     87     6
Goed raden of de ander springt   22     37     55
Vrijstelling winnen en houden    53     50     10
Zeggen wie hij/zij verdenkt      25     70     10
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #55 Gepost op: 14-01-2013, 22:06:22 »
Ik heb weer gestemd!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #56 Gepost op: 14-01-2013, 23:39:14 »
Ik ben natuurlijk veel te laat, maar ik had graag geweten hoe de actie van Pauline die "van" met een "v" wilde schrijven geïnterpreteerd wordt.
Is dit een kandidaatactie omdat "van" inderdaad met een "v" is, of is het Mollerig omdat ze zichzelf lekker vrijpleit in de biecht terwijl ze gewoon "fan" inleverden?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #57 Gepost op: 14-01-2013, 23:41:38 »
Ze zei het volgens mij niet alleen in de biecht maar ook tijdens de opdracht tegen de andere twee. Dus volgens mij kandidaatactie.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #58 Gepost op: 14-01-2013, 23:45:18 »
Ze zei het volgens mij niet alleen in de biecht maar ook tijdens de opdracht tegen de andere twee. Dus volgens mij kandidaatactie.

In dat geval wel ja  ::vergroot:: . Moet ik nakijken dan.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #59 Gepost op: 14-01-2013, 23:47:49 »
In dat geval wel ja  ::vergroot:: . Moet ik nakijken dan.
Als ik het me goed herinner was het Joep die er op aanstuurde dat het met een f moest, waarop Paulien een beetje mompelde ik denk van van niet hoor.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human