Auteur Topic: De Sp!tse Mol - seizoen 2  (gelezen 4957 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
De Sp!tse Mol - seizoen 2
« Gepost op: 6-01-2013, 17:12:36 »
De Sp!tse Mol

Hallo, daar zijn we weer - terug voor een nieuw seizoen ::zwaai::
Ook dit seizoen weer uw favoriete [en tevens enige] krant helemaal gewijd aan wat er [eventueel] is gebeurd in Wie is de Mol.

Algemene Vragen in onze email-box

Wie zijn jullie?
Wij zijn Mollenvanger22 [ook bekend als MV, MV22 - of MV met een ander willekeurig cijfer], en Hulpdakdekker [ook bekend als HDD, of die knappe broer van Schulz].

Wat doen jullie?
Wij schrijven stukjes.

Waarom?
Vinden we leuk.

Vinden wij ze ook leuk?
Hopelijk. Die van MV waarschijnlijk wel.

Wat is eigenlijk het emailadres waar ik nu naartoe mail?
..serieus? Je kunt even bij 'afzender' kijken en dan.. nou goed, het is widmkrant@gmail.com

En daar kan ik al mijn vragen, suggesties en klachten naar mailen?
Ja hoor.

Worden mijn vragen van nu ook openbaar gemaakt?
Nee hoor.

Is seizoen 1 nog ergens te lezen?
Kiiiiijk, eindelijk een goede vraag!
Zie voor seizoen 1 de volgende link: http://www.wieisdemol.com/forum/archief/seizoenNL2012/index.php?topic=44952.0



Seizoen 2

Aflevering 1: http://www.scribd.com/doc/119181039/De-Spitse-Mol-Afl-1-Seizoen-2
Aflevering 2: http://www.scribd.com/doc/120170172/De-Spitse-Mol-Afl-2-Seizoen-2
« Laatst bewerkt op: 13-01-2013, 18:32:28 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Sp!tse Mol - seizoen 2
« Reactie #1 Gepost op: 6-01-2013, 17:14:00 »
Leuk dat ie er weer is :D
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Sp!tse Mol - seizoen 2
« Reactie #2 Gepost op: 6-01-2013, 17:15:42 »
whaha vet droog: waarom? Vinden we leuk ::rofl::.

oh en ik vind jou stukjes ook leuk hoor HDD ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Sp!tse Mol - seizoen 2
« Reactie #3 Gepost op: 6-01-2013, 17:17:16 »
Leuk dat ie er weer is :D
Thanks!  ::ok:: alleen gezien de drukte niet garranderen dat het elke week lukt :( Deze week over vrij, zater en zondag verspreid. Maar dat kwam omdat ik verder geen schoolwerk had. Dat is volgende week wel anders  ::jaja::

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Sp!tse Mol - seizoen 2
« Reactie #4 Gepost op: 6-01-2013, 19:52:15 »
Ik wilde gisteren nog vragen in het topic van vorig jaar of hij weer kwam. Leuk weer! Complimenten! :)

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: De Sp!tse Mol - seizoen 2
« Reactie #5 Gepost op: 6-01-2013, 19:56:31 »
Leuk weer!  ::bravo::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Sp!tse Mol - seizoen 2
« Reactie #6 Gepost op: 6-01-2013, 21:16:05 »
Bedankt voor de leuke reacties tot nu toe! Mede namens mijn collega HDD  ::bravo::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Sp!tse Mol - seizoen 2
« Reactie #7 Gepost op: 8-01-2013, 17:59:25 »
Complimenten, HDD en MV! Dit was weer aanstekelijk leuk!
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Sp!tse Mol - seizoen 2
« Reactie #8 Gepost op: 8-01-2013, 20:37:13 »
Merci :)

Was nog niet zo tevreden over mn artikeltjes [behalve de kandidaatsbeschrijvingen] - dus met beetje geluk worden die nog wat beter. ;)
En anders kunnen we altijd nog wat met rubrieken gaan goochelen enzo. Komt vast goed - somehow ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Sp!tse Mol - seizoen 2
« Reactie #9 Gepost op: 9-01-2013, 23:25:07 »
Complimenten, HDD en MV! Dit was weer aanstekelijk leuk!
Dank Ldh! Ik vond je artikelen prima hoor HDD, anders had ik ze niet in de DSM opgenomen  ;D :P Ik weet alleen niet zeker of ik dit weekend tijd heb om een nieuwe editie te maken, maar we gaan ons best doen!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De Sp!tse Mol - seizoen 2
« Reactie #10 Gepost op: 9-01-2013, 23:26:45 »
Was het niet leuker geweest om voor dit seizoen de naam om te dopen tot "Moltrein"? ;D
The British are not impressed.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Sp!tse Mol - seizoen 2
« Reactie #11 Gepost op: 9-01-2013, 23:45:57 »
Was het niet leuker geweest om voor dit seizoen de naam om te dopen tot "Moltrein"? ;D
Haha :P t idee is leuk maar nee er moet wel iets van herkenbaarheid blijven :P Hebben veel veranderd (cover, lettertype, sommige rubrieksoorten etc.) maar de naam nee die blijft nog wel even zo :P

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Sp!tse Mol - seizoen 2
« Reactie #12 Gepost op: 13-01-2013, 18:31:31 »
Ennnnnn daar zijn weer hoor! Ik weet dat jullie allemaal in spanning hebben gezeten of het weer ging lukken.
Nou, MV heeft gewoon een nachtje doorgetrokken, en zijn toekomst in serieus gevaar gebracht - maar het is gelukt om ook de opmaak goed te krijgen ;D


Maar op een iiiiets serieuzer punt: als er iemand is die zich weekend na weekend verveelt - en het werkelijk fantastisch vind om het opmaken te doen. Hetgeen MV altijd doet.. iets met fotootjes en kleurtjes en lettertypjes en ikweetnietwat. Maar het schijnt niet de mascara-versie te zijn. Just so you know. Niet dat we daar heel veel op tegen hebben per se, maar dat hebben we minder nodig. En daar is MV volgens mij niet steeds een half weekend mee bezig.
Dat laatste is overigens een aanname, ik weet het niet zeker.
Maar dan krijg je een mooie vermelding in de colofon als assistent layout of iets dergelijks - en een bepaald nader vast te stellen percentage van de eer en glorie. Nu is er natuurlijk hypothetisch oneindig veel eer en glorie te verdienen, dus zelfs een klein percentage is oneindig veel! How about that?!


Oooooohja, dus aflevering 2 he?! Daar kwamen jullie voor!


http://www.scribd.com/doc/120170172/De-Spitse-Mol-Afl-2-Seizoen-2
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Sp!tse Mol - seizoen 2
« Reactie #13 Gepost op: 13-01-2013, 19:06:41 »
Je kunt ook overdrijven he HDD  ::rofl:: In ieder geval als er iemand is die de opmaak wil doen is dit op 'oproepbasis' voor het geval ik het niet zou redden qua tijd  ::jaja::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Sp!tse Mol - seizoen 2
« Reactie #14 Gepost op: 13-01-2013, 19:18:35 »
volgens mij zit waldo in het doel ::trots::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Sp!tse Mol - seizoen 2
« Reactie #15 Gepost op: 20-01-2013, 16:48:41 »
Daar zat hij zeker!
Ik weet eigenlijk niet meer waar het doel stond, maar desnoods weet MV dat vast nog wel.

--

Dan even een belangrijkere mededeling!
Het gaat deze week niet lukken een volledige aflevering DSM te maken. Onze excuses :(
Dus we maken er volgende week gewoon een aflevering 3/4 van.

Om jullie niet geheel te laten wanhopen ["Nee, geen DSM! Nu moet ik in mijn vrije tijd gaan kantklossen!"), en wij zelfs onze ergste vijanden voor het kantklossen willen behoeden, mikken we hier gewoon een onopgemaakt artikel dat er anders in was gekomen. ;D

Uhhhmmm, maar die gooi ik even in een nieuwe post, want anders wordt het chaos ::zwaai::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Sp!tse Mol - seizoen 2
« Reactie #16 Gepost op: 20-01-2013, 16:51:24 »
BREAKING NEWS: Concept-verandering Wie is de Mol op komst!

Het is donderdagavond. Je zit voor een knapperend haardvuur vol brandende versies van artikeltjes die bij nader inzien eigenlijk heel flauw waren. Op tafel smeult een gered conceptje na dat, bij nader nader inzien, wellicht toch in licht veranderde vorm potentie zou kunnen hebben, Enfin, je snapt het - een avond zoals velen aan het begin van het jaar. Je zucht nog maar eens, want zuchten past altijd goed op zulke dagen. Soms is je mol er net uitgegaan, soms verzucht je de futiliteit van het bestaan, soms verzucht je omdat het zo heerlijk dramatisch klinkt. Nu zucht je omdat de telefoon gaat. Altijd hinderlijk. Ben je net zo lekker bezig met negatief zijn - kan een mens dan nooit eens rustig droefgeestig zijn? Het is An Ton*, ook dat nog.

DSM: Ja?
AT: En ook een hele goede avond! Lang niet gesproken, bel ik gelegen?
DSM: Nee. Hadden we jou niet vorig jaar aan de politie overgedragen vanwege belastingontduiking of het een of ander?
AT: Inderdaad. Heb wel tien uur taakstraf moeten doen, het was verschrikkelijk. Maar zeg, weet je, heb ik even breaking news voor jou! Wat zeg je me daarvan?
DSM: Het lijkt me verschrikkelijk. Kan je het niet tegen wat andere media vertellen?
AT: Oh heel dankbaar hoor. Nee, ik heb een mooie molgerelateerde primeur voor jullie. En aangezien jullie een van de weinige Wie is de Mol-kranten zijn; en het sowieso een moeilijke tijd voor kranten is.. Hoewel lezers hadden jullie zei je?
DSM: Goedgoed, wat is het?
AT: Weet-je, je moet eigenlijk wat met sociale media gaan doen. Een tweede scherm in de krant, dat mensen live kunnen meekijken terwijl je schrijft en kunnen stemmen of ze het wat vinden. En dan kan je opties doen voor het retweeten van artikelen en,..
DSM: Ik hang op hoor.
AT: De primeur dus! Zoals je wellicht weet zijn we enkele jaren op rij nu voor de televisierring genomineerd en hebben we nooit gewonnen.
DSM: Geweldige primeu-
AT: DUS dachten wij: wat hebben nu Gooische Vrouwen, De TV Kantine, Voetbal International en The Voice of Holland dat wij niet hebben?
DSM: Een v in hun naam.
AT: en toen.. wacht, zou dat echt uitmaken denk je?
DSM: Ja hoor, tuurlijk, gewoon volgend jaar Wie is de Mov proberen. Wordt geweldig.
AT: Ik merk het al weer. Nee, wat wij dus dachten - ze hebben dingen vernieuwd, de zaken omgegooid, even helemaal anders, totale reorganisatie, herbezinning!
DSM: …
DSM: Oh, dat was hem?
AT: Dus toen gingen we denken: wat is de essentie van Wie is de Mol? Wat maakt Wie is de Mol nu echt Wie is de Mol? Wat willen de kijkers? Waarom-
DSM: Enzovoorts. Wat kwam er uit?
AT: Drama! Groepsdynamiek! Complotjes en samenzweringen! Groepen in de grote groep die zich gaan organiseren en elkaar tegen werken, daarna wordt de groep steeds kleiner en zullen zich nieuwe verbonden moeten gaan vormen!
DSM: Dus zegmaar net als Expeditie Robinson, maar daar moet je elkaar eruit stemm-
AT: En ze kunnen elkaar eruit stemmen!
DSM: Wat?
AT: De kandidaten.
DSM: Jaaa..
AT: Ze kunnen elkaar eruit stemmen.
DSM: ...Misschien moet je dat nog even heroverwegen..
AT: Te laat! We hebben het dit seizoen al gedaan! Waarom denk je dat er zoveel verbonden waren? Ha, alsof die nuttig zijn, waarom zou je met anderen samenwerken terwijl je de anderen niet nodig hebt aangezien het toch ieder voor zich is?! Moet je eens bedenken watvoor nieuwe dynamieken dit in het spel brengt! Alle nieuwe scenario’s!
DSM: Zoals dat iedereen de mol eruit stemt.
AT: ...ja...
DSM: Trouwens die Tim he? Die kreeg dus geen rood scherm, maar had wel een heel onbeholpen praatje met Art. Waarom..
AT: ..ja dat was inderdaad niet een scenario dat we meteen hadden voorzien. Laten we het maar op een kinderziekte houden. Dus nu moesten we Tim er weer in frommelen, of een nieuwe mol uitzoeken. Daar moeten we nog wat op verzinnen voor komend jaar.
DSM: Welke is het geworden?
AT: Huh?
DSM: Tim! Komt hij terug?!
AT: Wel dat zie je volgende week wel.
DSM: Maar dit is de primeur!
AT: Ja, en die heb je nu! Goh wat moet jij nu blij met mij zijn!
DSM: Dus hier moet ik een artikeltje over schrijven.. nee lekker dan.
AT: Had je dan zelf al wat? Nee dat dacht ik al. Zoals ik al zei: Goh, wat moet jij nu blij met mij zijn!
DSM: Nou, zeg dat. Ik sta op mijn stoel te springen van blijdschap. Schroom vooral niet om je volgende primeur aan een ander blad te gunnen
*klik*
*zucht*





*Huh, wat, wie, An Ton? Ja, lees nu maar "Zware Financiële Tijden voor Wie is de Mol", seizoen 1, aflevering 2, pagina 6: http://www.scribd.com/doc/79248755/De-Spitse-Mol-2012-Afl-2
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Sp!tse Mol - seizoen 2
« Reactie #17 Gepost op: 20-01-2013, 17:14:24 »
Weer een toppertje! ::ok:: ::rofl::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Sp!tse Mol - seizoen 2
« Reactie #18 Gepost op: 11-02-2013, 11:12:31 »
ik mis al een tijdje iets ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Sp!tse Mol - seizoen 2
« Reactie #19 Gepost op: 11-02-2013, 13:22:34 »
 ::rofl::
You'll never walk alone