Poll

Naar wie wijst de priesterhint?

Kees
140 (46.1%)
Paulien
45 (14.8%)
Carolien
50 (16.4%)
Tania
13 (4.3%)
Zarayda
2 (0.7%)
Tim
4 (1.3%)
Daniël
3 (1%)
Janine
1 (0.3%)
Niemand/Het is geen hint
22 (7.2%)
Het is onderdeel van een grotere hint
24 (7.9%)

Totaal aantal stemmen: 223

Auteur Topic: [SPOILER ALERT] Priesterhint  (gelezen 190131 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #100 Gepost op: 11-01-2013, 00:16:36 »
Het is inderdaad opgemerkt, maar het is zo'n hint waarvan je denkt: "Zegt ze dat nou per ongeluk en is 't erin gemonteerd om haar verdacht te maken; of zegt ze het expres om zichzelf naar de kijkers verdacht te maken; of is het een hint" ... dat zijn de betere hints, want tot aflevering 10 weet je het niet zeker. Geldt ook bijvoorbeeld voor dat 'Jongens' ... maar deze hint is net even te veel verstopt (maar niet goed genoeg) en te toevallig als het geen hint is, dat het wel een hint moet zijn. Net als de afvallerhint in serie 11, of de gebarenhint met Inge Gniepenburg. Dit soort te duidelijke hints (als ze eenmaal opgespoord zijn) maakt het format echt kapot.

Daarom begrijp ik ook niet waarom ze niet weer terug stappen op een hint als bij Kim Pieters. Die ketting werd pas zichtbaar halverwege het seizoen...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #101 Gepost op: 11-01-2013, 00:17:13 »
Vanavond kon ik de aflevering helaas niet zien; ik werd wel geüpdatet. Zo hoorde ik van deze vondst. Dat dit in ieder geval onderdeel is van een loei van een hint, dat is duidelijk! Ik vind zelf de 'case' = Kees heel aannemelijk. Past prima in de soort hints die we vaker zien.

De enige vraag is waarom er zo'n joekel van een hint in aflevering 1 zit. Het is bijzonder risicovol. Na de ellende van serie 7 wil niemand dit nog een keer meemaken. Iedereen wil zoeken, maar niemand wil vinden. Niet in dit stadium.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #102 Gepost op: 11-01-2013, 00:17:20 »
De priester spreekt engels, dus de engelse uitspraak van de C geld en dat is sie. T blijft een manco in de hint dat alle eerste letters worden gebruikt en bij case t hele woord ineens meedoet. Als je je houd aan de eerste letter is het cisthemole.  En dan is t she is the mol... Carolien of Cornelisse. En dan blijft van hele Kees niks meer over.  ::tandpastasmiley:: *hoop modus in volle versnelling*

Al zijn er nog drie of twee mogelijkheden over (Paulien vind ik niet zo sterk), je kunt dus al vijf mensen wegstrepen. En wie weet als Carolien over twee weken afvalt is het helemaal klaar als een klontje.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #103 Gepost op: 11-01-2013, 00:19:17 »
Vanavond kon ik de aflevering helaas niet zien; ik werd wel geüpdatet. Zo hoorde ik van deze vondst. Dat dit in ieder geval onderdeel is van een loei van een hint, dat is duidelijk! Ik vind zelf de 'case' = Kees heel aannemelijk. Past prima in de soort hints die we vaker zien.

De enige vraag is waarom er zo'n joekel van een hint in aflevering 1 zit. Het is bijzonder risicovol. Na de ellende van serie 7 wil niemand dit nog een keer meemaken. Iedereen wil zoeken, maar niemand wil vinden. Niet in dit stadium.

Dat het productieteam dit doet verbaast me helaas niet echt na de eerdergenoemde afvallershint in seizoen 11 die ook veel te veel weggaf en het seizoen voor mij verpest heeft.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #104 Gepost op: 11-01-2013, 00:21:07 »
Los van negatieve aspecten van deze hint, vind ik het wel ontzettend tof dat de kandidaten er ook achter hadden kunnen komen. Toch een soort Patrick in de bus moment.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #105 Gepost op: 11-01-2013, 00:22:16 »
Anton is nooit zo van de hints geweest. Ik denk dat ie nu hiermee een enorme fout heeft gemaakt. Los van dat het inderdaad wel een mooie hint is, dat is het dubbele eraan.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #106 Gepost op: 11-01-2013, 00:22:26 »
Nogmaals, het is bijzonder risicovol. Dat wij het nu zo weten te draaien dat we 3 opties overhouden en nog een "blanco" optie toevoegen, dat is leuk. Ten tijde van de opdracht wist men niet of 2 van deze 3 opties al in de eerste en tweede aflevering af zouden vallen..

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #107 Gepost op: 11-01-2013, 00:23:22 »
Punt blijft waarom bij CASE t hele woord en bij de rest alleen de beginletter. Leg dat ijzersterk uit en ik ben om en vind ik t wederom net zo'n bommer als de iepenburghint....T is net zoals Lau zegt,iedereen wil zoeken maar niemand wil vinden, helemaal niet na twee afleveringen...  :-[
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #108 Gepost op: 11-01-2013, 00:23:58 »
De priester spreekt engels, dus de engelse uitspraak van de C geld en dat is sie. T blijft een manco in de hint dat alle eerste letters worden gebruikt en bij case t hele woord ineens meedoet. Als je je houd aan de eerste letter is het cisthemole.  En dan is t she is the mol... Carolien of Cornelisse. En dan blijft van hele Kees niks meer over.  ::tandpastasmiley:: *hoop modus in volle versnelling*
En meer durf ik niet te lezen in deesch topic...;)
Dank Saem....*haalt opgelucht adem*
koffie?  ;)
Omnia vincit amor

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #109 Gepost op: 11-01-2013, 00:24:46 »
koffie?  ;)

Bwa, slapen gaat altijd al lastig na een Molavond !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #110 Gepost op: 11-01-2013, 00:24:58 »
Punt blijft waarom bij CASE t hele woord en bij de rest alleen de beginletter. Leg dat ijzersterk uit en ik ben om en vind ik t wederom net zo'n bommer als de iepenburghint....T is net zoals Lau zegt,iedereen wil zoeken maar niemand wil vinden, helemaal niet na twee afleveringen...  :-[

Ik begrijp echt niet waarom je het nog duidelijker/"kloppender" zou willen dan dit. Waarom Case het hele woord? Omdat het als "Kees" klinkt! Hoe toevallig is dat?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #111 Gepost op: 11-01-2013, 00:25:40 »
Anton is nooit zo van de hints geweest. Ik denk dat ie nu hiermee een enorme fout heeft gemaakt. Los van dat het inderdaad wel een mooie hint is, dat is het dubbele eraan.

Wat Rat zegt is ook bijzonder waar; dit is ook een beetje een Patrick-in-de-bus-momentje. Hoewel alleen de eerste paar kandidaten hier hun voordeel mee kunnen doen.

Anton houdt inderdaad niet van hints, maarja, ze zitten er toch elk jaar in. Het is een mooie hint, die ook weer niet zó makkelijk te vinden is. De priester begint namelijk met een verhaaltje over de kandidaten. Dan is het logischer dat je in dat stukje naar hints zoekt.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #112 Gepost op: 11-01-2013, 00:26:06 »
Bwa, slapen gaat altijd al lastig na een Molavond !
Drom, nog ff wakker blijven, moet nog in de herhaling zo;)
Omnia vincit amor

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #113 Gepost op: 11-01-2013, 00:26:59 »
Bah...hij is te kloppend....ik wil t niet.....
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #114 Gepost op: 11-01-2013, 00:27:10 »
Ik vind het gewoon heel duidelijk en ook wel komisch dat we het nu ( ik ook in mijn hoofd ) helemaal gaan ontkrachten :P

Laait de discussie over de hints vast weer op.. Als ik afleveringen kijk zoek ik vrijwel nooit gericht naar hints, of er moet mij echt iets opvallen. De mol pak ik meestal op molacties. Maar ben toch altijd te nieuwsgierig en ga daarom hier en op twitter toch lezen.
You'll never walk alone

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #115 Gepost op: 11-01-2013, 00:27:44 »
Ik begrijp echt niet waarom je het nog duidelijker/"kloppender" zou willen dan dit. Waarom Case het hele woord? Omdat het als "Kees" klinkt! Hoe toevallig is dat?

+ dat de letter c/het woord case ook gebruikt wordt tijdens het stukje waar Kees zelf bij staat.

Nog even de scenario's op een rij:

Scenario 1: Het slaat gewoon op Kees (maar dan heeft die mogelijk wel enveloppen met geld ingeleverd in aflevering 1 en geld verdiend bij de paintball opdracht)
Scenario 2: Het slaat op Carolien (maar die verdiend dan maar toch even in aflevering 2 1.000 euro + misschien nog bij de paintball opdracht? + de ingeleverde enveloppen)
Scenario 3: Het slaat op Paulien, welke nog niet/nauwelijks geld heeft opgehaald.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #116 Gepost op: 11-01-2013, 00:28:25 »
[..] Het is een mooie hint, die ook weer niet zó makkelijk te vinden is. De priester begint namelijk met een verhaaltje over de kandidaten. Dan is het logischer dat je in dat stukje naar hints zoekt.

Wie verlost ons? Wie kan van de kandidatenstukjes iets maken als "Just Kiddin" of "Grote Grap".

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #117 Gepost op: 11-01-2013, 00:28:37 »
Bah...hij is te kloppend....ik wil t niet.....
*Loebas steekt kop in het zand*....en heeft nog een paar weken lol in zijn tunnel....
Omnia vincit amor

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #118 Gepost op: 11-01-2013, 00:28:57 »
Het is een mooie hint, die ook weer niet zó makkelijk te vinden is. De priester begint namelijk met een verhaaltje over de kandidaten. Dan is het logischer dat je in dat stukje naar hints zoekt.

Klopt helemaal. Zo makkelijk was het nou ook weer niet want dan waren er wel meer hier op het forum die de hint gevonden hadden. Sterker nog: er was niemand hier die hem zelf vond. Toch blijft staan dat áls ie gevonden wordt er maar weinig tot niks te speuren over is. En dat al na aflevering 1. Dat wil toch niemand?

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #119 Gepost op: 11-01-2013, 00:29:39 »
Ik begrijp echt niet waarom je het nog duidelijker/"kloppender" zou willen dan dit. Waarom Case het hele woord? Omdat het als "Kees" klinkt! Hoe toevallig is dat?

We geven allemaal antwoord op je vraag Heinz. Omdat we t niet kloppend willen hebben anders is er niks meer te mollenjagen......
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna