Het verlossende woord uit aflevering 1 is na zoveel taalhints en zulu-les volgens mij toch echt rolihlahla, we weten nu immers dat de mol (=onruststoker) goed zulu spreekt!
Als we een kandidaat kunnen linken aan ro-li-hla-hla zijn we eruit, en weten we dus welke C de mol is...
De taalhints zijn een afleiding naar Paulien denk ik, nergens heb ik een goede relatie gevonden of gelezen.
Carolien als mol vind ik onwaarschijnlijk, dat zij in beeld komt bij het stukje van Kees bij de priester is puur montage achteraf, maar waar is dan de overtuigende link naar Kees?
Zij wordt overigens volgende uitzending als winnaar of verliezer bekend gemaakt, we krijgen dus nog even de tijd...
Net als het jongetje bij de zulu klas opdracht danst Kees op een enkel-enkel-dubbel-dubbel ritme, de kaarsjes bij de mol staan ook in een enkel-enkel-dubbel-dubbel volgorde en als je het verlossende woord ro-li-hla-hla uitspreekt klink het ook enkel-enkel-dubbel-dubbel.
Dat hiermee een raadsel uit de 1e aflevering wordt opgelost, maakt het des te sterker!
Voor mij nu einde Paulien tunnel, maar hoop wel dat zij wint!