Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 91271 keer)

Offline leroymijns

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ik voel het in m'n k.. ohnee dat kan niet
Re: Aflevering 3
« Reactie #120 Gepost op: 17-01-2013, 23:02:34 »
Art vertelde toch in zo'n praatje met de presentator dat de executies spraakmakender worden dan ooit, dat blijkt! Overigens vond ik het ongeval van Janine zeer netjes gemonteerd! Heb net een filmpje gezien waarin ze word geïnterviewd door Art, zeker de moeite waard (staat op de site) ook zag ik net een foto voorbijkomen van Tim z'n achterkant in de sneak preview voor volgende week, weet niet wie dat heeft opgemerkt, maar zeer goed gevonden! Ook vind ik de ontbrekende letters of spelfouten erg raar, misschien gaat dat nog een woord vormen.. We zullen zien! Misschien heeft Joeri nog theorieën!
Tunnelvisie.....

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 3
« Reactie #121 Gepost op: 17-01-2013, 23:03:15 »
Ik vond het allemaal heel verwarrend en ook een best wel emotioneel. Morgen nog maar eens terugkijken, en dan proberen er een leuk en beetje duidelijk verslag van te maken voor dit forum :)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline KevinJPG

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #122 Gepost op: 17-01-2013, 23:03:29 »
De kandidaten vergelijken zich dus allemaal met een bepaald dier. Tijdens de test zie je sfeerbeelden. Tijdens de zin 'Behalve de mol, die blijft in het spel.' is er een duidelijk shot van een vlinder. De mol vergelijkt zich met een vlinder? Is dit een hint?

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #123 Gepost op: 17-01-2013, 23:06:55 »
De kandidaten vergelijken zich dus allemaal met een bepaald dier. Tijdens de test zie je sfeerbeelden. Tijdens de zin 'Behalve de mol, die blijft in het spel.' is er een duidelijk shot van een vlinder. De mol vergelijkt zich met een vlinder? Is dit een hint?

Als dat zo zou zijn dan zou ik eerst aan Carolien denken, weet niet waarom. Misschien omdat ze er zo licht uitziet dat ze bij wijze van spreke slechts vlindervleugels nodig zou moeten hebben om weg te kunnen vliegen, maar toch meer intuïtief.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 3
« Reactie #124 Gepost op: 17-01-2013, 23:07:00 »
De kandidaten vergelijken zich dus allemaal met een bepaald dier. Tijdens de test zie je sfeerbeelden. Tijdens de zin 'Behalve de mol, die blijft in het spel.' is er een duidelijk shot van een vlinder. De mol vergelijkt zich met een vlinder? Is dit een hint?

ERIK VAN DER HOFF IS TOCH DE MOL! Arjen had gewoon gelijk!  ::oink::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 3
« Reactie #125 Gepost op: 17-01-2013, 23:09:41 »
Wie legt mij die opmerking van Carolien uit :"Het ging bij mij helemaal verkeerd qua trust nobody". Ze vertrouwde Janine en Tim, maar die leken allebei niet de Mol. Dan zat ze toch niet verkeerd?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #126 Gepost op: 17-01-2013, 23:11:01 »
Wie legt mij die opmerking van Carolien uit :"Het ging bij mij helemaal verkeerd qua trust nobody". Ze vertrouwde Janine en Tim, maar die leken allebei niet de Mol. Dan zat ze toch niet verkeerd?
Daar begreep ik ook helemaal niks van, inderdaad.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 3
« Reactie #127 Gepost op: 17-01-2013, 23:11:42 »
  :-X snapte haar hele act niet eerlijk gezegd...  ???
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #128 Gepost op: 17-01-2013, 23:12:32 »
Wie legt mij die opmerking van Carolien uit :"Het ging bij mij helemaal verkeerd qua trust nobody". Ze vertrouwde Janine en Tim, maar die leken allebei niet de Mol. Dan zat ze toch niet verkeerd?

Ik denk dat Carolien Tim als één van haar verdachten had. Ze sloot express een verbondje met hem om hem goed in de gaten te kunnen houden.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #129 Gepost op: 17-01-2013, 23:13:05 »
De kandidaten vergelijken zich dus allemaal met een bepaald dier. Tijdens de test zie je sfeerbeelden. Tijdens de zin 'Behalve de mol, die blijft in het spel.' is er een duidelijk shot van een vlinder. De mol vergelijkt zich met een vlinder? Is dit een hint?
Bliksem! Ben nog niet toe aan het lezen van aantekeningen maar opvallend veel shots van blomkes en vlinders en andere "moths" vielen op.... ::vergroot::

*ik blijf nog efkes in de tunnel*
zucht...
Omnia vincit amor

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #130 Gepost op: 17-01-2013, 23:18:41 »
Het groepje van Carolien, Zarayda en Kees hebben naast het visuele kaartje ook nog een kaartje met andere bedragen (vier)
Je hoort over de porto het volgende:

Daniel: Wat heb jij op het briefje staan?
Kees:
1. -250
2. -1000
3. +1000
4. +1500

Ik begrijp deze opdracht niet. Ik voel een vragenvuur vraag aankomen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #131 Gepost op: 17-01-2013, 23:28:14 »
Als dat zo zou zijn dan zou ik eerst aan Carolien denken, weet niet waarom. Misschien omdat ze er zo licht uitziet dat ze bij wijze van spreke slechts vlindervleugels nodig zou moeten hebben om weg te kunnen vliegen, maar toch meer intuïtief.

Dan zou ik aan Paulien denken, die had een tshirt van een vlinder aan de vorige aflevering.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline jeewee83

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #132 Gepost op: 17-01-2013, 23:30:07 »
Ik heb het 4x teruggekeken, maar tijdens de test hoor ik Kees zeggen als slotzin : Ik weet niet waar ik, mol, sta ipv ik weet niet waar ik nou sta.. Meer peeps dit opgevallen ?

met de priesterhint erbij, lijkt me dit wel duidelijk 8)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #133 Gepost op: 17-01-2013, 23:30:23 »
Dan zou ik aan Paulien denken, die had een tshirt van een vlinder aan de vorige aflevering.

Drom!
:)
Omnia vincit amor

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #134 Gepost op: 17-01-2013, 23:34:20 »
Prachtige uitzending! Echt hulde aan de makers hoe ze heel Nederland weer op z'n kop weten te zetten!  ::bravo::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #135 Gepost op: 17-01-2013, 23:38:19 »
Wie legt mij die opmerking van Carolien uit :"Het ging bij mij helemaal verkeerd qua trust nobody". Ze vertrouwde Janine en Tim, maar die leken allebei niet de Mol. Dan zat ze toch niet verkeerd?
Nou ja ik interpreteerde haar reactie wel als schuldgevoel en shock over Tim's executie.
Ze hadden informatie over hun verdachten gedeeld zei hij meen ik.
Carolien leek dus (imho) te denken dat ze op het nippertje is ontsnapt.

Lijkt idd onwaarschijnlijk dat ze dit bedoelde aangaande Tim of Janine, maar mogelijk doelde ze op iemand anders die ze af had geschreven als mogelijke verdachte (Paulien wellicht?? Die noemde ze iig vorige keer). In ieder geval leek haar nu iets duidelijk te worden doordat Tim (en zij dus kennelijk ook) op de verkeerde had ingezet.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline henky

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #136 Gepost op: 17-01-2013, 23:48:11 »
ALS Carolien de mol is speelt ze haar 'kandidaat' act wel fantastisch, ze wil echt alles weten en heeft met iedereen contact.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #137 Gepost op: 18-01-2013, 00:07:18 »
Waarom had Carolien als enige een ander (kleurrijk/niet zwart) wetsuit aan?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #138 Gepost op: 18-01-2013, 00:07:33 »
Carolien leek dus (imho) te denken dat ze op het nippertje is ontsnapt.

Lijkt idd onwaarschijnlijk dat ze dit bedoelde aangaande Tim of Janine, maar mogelijk doelde ze op iemand anders die ze af had geschreven als mogelijke verdachte

Dat idee had ik ook bij haar reactie. Dat doordat Tim als laatste overbleef, bij haar het kwartje viel. Iemand die zij meende te vertrouwen blijkt dat niet te zijn. Vandaar het hele trust nobody (eindelijk iemand die Horace Cohen goed citeert :P ) Alleen daarom al denk ik/hoop ik dat Carolien met deze executie tot inkeer komt en vanaf nu op de mol zit  :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #139 Gepost op: 18-01-2013, 00:10:51 »
Nou ja ik interpreteerde haar reactie wel als schuldgevoel en shock over Tim's executie.
Ze hadden informatie over hun verdachten gedeeld zei hij meen ik.
Carolien leek dus (imho) te denken dat ze op het nippertje is ontsnapt.

Lijkt idd onwaarschijnlijk dat ze dit bedoelde aangaande Tim of Janine, maar mogelijk doelde ze op iemand anders die ze af had geschreven als mogelijke verdachte (Paulien wellicht?? Die noemde ze iig vorige keer). In ieder geval leek haar nu iets duidelijk te worden doordat Tim (en zij dus kennelijk ook) op de verkeerde had ingezet.

Schuldgevoel? leek er verdacht veel op dat ze hem een joker heeft gegeven.. Maar goed, ook DAT kan montage zijn..