Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 91220 keer)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 3
« Reactie #180 Gepost op: 18-01-2013, 12:47:29 »
@xInge Op 37.00 zegt Paulien eerst "Het andere team dat was Tania, Daniel en Zarayda en die hadden ook 3 enveloppen". Maar dat is niet zo want dat team had 4 enveloppen en niet 3.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #181 Gepost op: 18-01-2013, 12:56:31 »
achteraf is het makkelijk praten, maar als ze hadden geweten dat Janine met deze opdracht haar rug zou breken dan hadden ze deze opdracht nooit gedaan. Aan iedere opdracht zit een risico, aan de een wat groter dan aan de ander. Ik ben ook wel eens van een rots van 9m afgesprongen, dat was georganiseerd tijdens een vakantie. Met mij ook een hele groep. Helaas is het in dit geval fout afgelopen. Naar aanleiding van dit ongeluk zou ik mij eerder druk maken over programmas als sterren springen van de duikplank, en sterren springen van de skischans. Dat zijn in mijn ogen programma's die echt een verkeerd beeld afgeven.

Wat betreft opdracht 1: mijn visie staat in het topic van Kees. Ik vind dat Kees hier een erg vernuftige rol als mol gespeeld kan hebben.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 3
« Reactie #182 Gepost op: 18-01-2013, 13:09:07 »

Ik kom dus wederom bij Kees uit - maar het feit dat hij op de avro site vrij veel verdenkingen op zich heeft ondanks zijn niet typisch overdadig nep-molse gedrag (en edit) geeft toch te denken - is dat puur op basis van die hint dan of toch iets in de edit wat dat gevoel geeft??



Ik denk het toch wel, vast booming via Twitter enzo.

Edit: Maar het zit me ook dwars ja ;)
No Milk today???

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #183 Gepost op: 18-01-2013, 13:13:01 »
(ik noem maar een bijna verdronken ex-kandidaat van Expeditie Robinson als voorbeeld)
Wie? Wanneer?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #184 Gepost op: 18-01-2013, 13:13:11 »
Waarom moet Paulien dan persé gelogen hebben? Ik denk juist dat de Jeep van Tania 4 enveloppen hadden. De vragen die ze kregen gingen namelijk over personen in de andere jeep, dus had jeep Tania 4 enveloppen, team Paulien 3 enveloppen.


Ja ik dacht ook dat zij meer enveloppen hadden omdat de teams niet gelijk verdeeld konden worden. Dat is ook last-minute gegaan, want Janine was er dus ineens niet meer bij..

Lijkt me trouwens ook bij de executie. Moet allemaal denk ik vrij snel besloten/veranderd zijn omdat Janine er ineens uit lag..

Overigens erg leuk om te lezen dat 3 mensen (waaronder 2 ex-Mol-deelnemers) van Zoop tweeten dat ook zij van die rots zijn gesprongen voor de opnames van Zoop in Zuid-Amerika.

Offline Kwelder

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #185 Gepost op: 18-01-2013, 13:50:15 »
Ik bedenk me net dat Daniël gisteren na het krijgen van de kokers zei: Ik ben niet zo nieuwsgierig wat er in zit. Is dit misschien omdat hij al weet wat er in de kokers zit? Dat het een voordeel kan hebben voor de mol als ze dicht blijven?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #186 Gepost op: 18-01-2013, 14:22:01 »
@xInge Op 37.00 zegt Paulien eerst "Het andere team dat was Tania, Daniel en Zarayda en die hadden ook 3 enveloppen". Maar dat is niet zo want dat team had 4 enveloppen en niet 3.

Ik ben het net aan het terugkijken en dit is inderdaad opmerkelijk. De auto van 3 heeft 4 enveloppen en de auto van 4 heeft 3 enveloppen. Echt logisch is deze verdeling niet. (Ik zou het zelf andersom doen als er echt 3 enveloppen waren). 

Daniel, Zarayda en Tanya hebben: Olifant, Buffel, Impala, Luipaard

De andere 4 hebben: Leeuw, Neushoorn, Giraf.

De groep van 4 ziet geen enkel dier. Maar de giraf en neushoorn worden wel door de anderen gezien. (Had iemand voorkennis van de route en op welke dieren ze de meeste kans hadden?).  Daarnaast acht ik het mogelijk dat Kees -die de enveloppen in handen had- een vierde envelop heeft weggemoffeld. Mogelijk was er nog een kaart met Zebra of Steenbok of een ander makkelijker te spotten dier. 

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #187 Gepost op: 18-01-2013, 14:24:07 »

Ik kom dus wederom bij Kees uit - maar het feit dat hij op de avro site vrij veel verdenkingen op zich heeft ondanks zijn niet typisch overdadig nep-molse gedrag (en edit) geeft toch te denken - is dat puur op basis van die hint dan of toch iets in de edit wat dat gevoel geeft??


Ik kom nu ook steeds op Kees uit (en niet eens vanwege die hint), maar dat hij zo verdacht wordt zit mij ook wel dwars. Het is niet (alleen) vanwege de hint; ik heb het een beetje in de gaten gehouden en vooraf was Daniel de nummer 1 verdachte, na aflevering 1 kelderde hij naar de 4e plaats en gingen Tim, Kees en Joep hem voorbij. Tim stond toen als hoogste en bleef dat ook, Kees en Joep weet ik niet meer wie nr.2 of nr.3 maar toen Joep afviel stond Kees meteen 2e. Kees stond dus al hoog voordat de hint werd ontdekt en als Tim niet terugkomt is Kees meteen hoofdverdachte.
Wat mij na afl. 1 nog het meest verbaasde was dat Daniel zo terug kon vallen ondanks zijn vreemde gedrag en dat Kees en Joep hem voorbij gingen terwijl ze toch niets hadden gedaan dat de oppervlakkige kijker als "mols" zou beschouwen. Beiden waren immers op tijd bij kerk bijvoorbeeld. Daniel kwam veel opvallender in beeld.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #188 Gepost op: 18-01-2013, 14:29:51 »
Ik ben het net aan het terugkijken en dit is inderdaad opmerkelijk. De auto van 3 heeft 4 enveloppen en de auto van 4 heeft 3 enveloppen. Echt logisch is deze verdeling niet. (Ik zou het zelf andersom doen als er echt 3 enveloppen waren). 

Daniel, Zarayda en Tanya hebben: Olifant, Buffel, Impala, Luipaard

De andere 4 hebben: Leeuw, Neushoorn, Giraf.


Toch wel logisch, want in elke envelop zit een vraag over een persoon in de andere auto. De 3 personen in de ene auto kunnen dus maximaal 4 vragen over de 4 personen in de andere auto beantwoorden, en de 4 personen maximaal 3 vragen over de 3 personen in de andere auto.

Duidelijk dat deze opdracht eigenlijk bedoeld was voor 8, maar helaas, geen Janine.

Offline xInge

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #189 Gepost op: 18-01-2013, 14:35:14 »
Ben het met tureluurs eens, heb al eerder opgemerkt dat het vragen waren over de mensen in de andere auto. Bovendien zien we Art met 7 kokers en niet met 8, wat ook weer overeenkomt.met het aantal kandidaten dat meedeed (-Janine is 7)

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #190 Gepost op: 18-01-2013, 15:04:42 »
De kandidaten vergelijken zich dus allemaal met een bepaald dier. Tijdens de test zie je sfeerbeelden. Tijdens de zin 'Behalve de mol, die blijft in het spel.' is er een duidelijk shot van een vlinder. De mol vergelijkt zich met een vlinder? Is dit een hint?

 Carolien heeft het over een cocon.. Dit zegt ze op het moment dat ze van de rots af moet springen.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2013, 17:54:44 door Lukie4, Reden: ongepaste afkorting »

Offline Jeaujeau

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #191 Gepost op: 18-01-2013, 15:06:25 »
Mochten de spelers bij de bootopdracht meerdere foto's van hetzelfde bord maken? Dan was het echt supersimpel geweest: de +1000, +250 en -1000 liggen in een rechte lijn aan dezelfde oever. Dus 3*(+1000)+1*(-1000)+1*(+250) = 5 foto's en 2250 euro.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 3
« Reactie #192 Gepost op: 18-01-2013, 15:16:30 »
Tania had het ook over vlinders.

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Aflevering 3
« Reactie #193 Gepost op: 18-01-2013, 15:28:20 »
Wat was dit eigenlijk een spannende aflevering zeg...geheime kokertjes... 2 kandidaten die afvaller... ik kijk alweer uit naar volgende week!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #194 Gepost op: 18-01-2013, 15:32:43 »
Wat was dit eigenlijk een spannende aflevering zeg...geheime kokertjes... 2 kandidaten die afvaller... ik kijk alweer uit naar volgende week!

idd, vond het de leukste aflevering tot nu toe. Janine was ook erg sterk in haar terugblik naar wat haar overkomen is.
 ::ok::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #195 Gepost op: 18-01-2013, 16:21:17 »
Ik vond dit niet echt een geslaagde aflevering: deels doordat je toch in je achterhoofd houdt wat er met Janine gaat gebeuren, maar ook deels door de opdrachten en de executie.

De eerste aflevering vond ik wel erg leuk: een adembenemende natuur en vergezichten, een bij voorbaat kansloze opdracht (ook zonder mol zou dit niet gelukt zijn) en grappige opmerkingen van de kandidaten.

De tweede opdracht vond ik niet echt geweldig. Het bleef voor mij lange tijd onduidelijk wat de kandidaten nu eigenlijk aan het doen waren: het hele systeem van springen en jokers afpakken / krijgen van een ander snap ik nog steeds niet. De sprong van Janine is netjes in beeld gebracht, maar had voor mijn gevoel wel wat ruimer in beeld mogen worden gebracht. We zien bijvoorbeeld helemaal niet of ze nou voor geld of voor jokers sprong (en ook werd de sprong volgens mij nog versneld in beeld gebracht). Ik had graag nog wat meer reacties van kandidaten gehoord en gewoon iets meer aandacht aan de sprong. De overgang met de derde opdracht kwam erg abrupt op mij over.

De derde opdracht blonk ook weer uit in onduidelijkheid. Wat was nu daadwerkelijk de bedoeling? Kon er ook geld worden verdiend, reden beide groepen dezelfde route? Zeker na de spanning van de vorige opdracht, vond ik deze opdracht erg gezapig (liever had ik Janines sprong als einde van de aflevering gezien).

En dan de executie: waar ging dit in hemelsnaam over? Zeker na de schok van Janines sprong vind ik het niet netjes ten opzichte van de kandidaten om meteen weer zoiets met ze uit te halen. De heftige reacties van de kandidaten spraken voor mij boekdelen. En Tim, die zonder rood scherm en afscheid moet vertrekken? Ik geloof er nog niet zo hard in, maar als hij dan toch zou mogen blijven, dan had ik het netter tegenover de groep gevonden als het op een 'gewone' manier was gebeurd. Ook wordt nu de sprong van Janine overschaduwd door de 'exit' van Tim, wat ik als kijker niet zo fijn vind.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #196 Gepost op: 18-01-2013, 16:21:56 »
Toch wel logisch, want in elke envelop zit een vraag over een persoon in de andere auto. De 3 personen in de ene auto kunnen dus maximaal 4 vragen over de 4 personen in de andere auto beantwoorden, en de 4 personen maximaal 3 vragen over de 3 personen in de andere auto.

Duidelijk dat deze opdracht eigenlijk bedoeld was voor 8, maar helaas, geen Janine.

Ach tuurlijk....Heb je idd gelijk in dat dit juist wel logisch is,

Het enige wat nog opvallend is, is dat de groep van 4 geen goede dieren ziet en de groep van 3 wel dieren van de groep van 4 ziet. Maar gezien we niet zien hoe de enveloppen verdeeld worden of de groepsindeling bepaald wordt kunnen we dus erg weinig met deze opdracht.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #197 Gepost op: 18-01-2013, 16:52:33 »
ik weet niet of het al gezegd is, maar tijdens de executie hadden een aantal kandidaten hun bagage niet bij. Ik weet nog niet wat we er mee kunnen, maar zouden een aantal kandidaten voorkennis hebben gehad over de executie. Tim had bijvoorbeeld z'n bagage ook niet bij. hij loopt (na het praatje) met art ook zonder bagage weg.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline henky

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #198 Gepost op: 18-01-2013, 17:07:31 »
weer een mooie aflevering die toch wel weer helpt met de zoektocht naar de mol;)

in aflevering 2 zijn tim, kees en carolien voor mij al afgevallen doordat ze hebben geholpen met het voltooien van de laseropdracht en zijn mogelijke molkandidaten: tania, zarayda, paulien en daniel

deze aflevering hadden we de bootopdracht waar je niet veel mee kan qua aanwijzingen omdat de montage hier geen molstreken heeft laten zien vind ik.

verder hadden we de rotsopdracht,
carolien gaat voor jokers
daniël gaat voor 500
tim kiest 500
kees kiest jokers
zarayda springt niet carolien nog 2 jokers
tania springt niet daniel 2 jokers
paulien kiest 500
janine gaat voor jokers

waardoor toch paulien en daniel voor mij afvallen als mol, je gaat namelijk niet geld in de pot brengen als mol, dan kan je beter voor jokers gaan of niet springen.

de safari-opdracht is ook weinig over te zeggen denk ik aangezien je kandidaten moeilijk kan afleiden van een giraffe ofzo, en als het een molstreek is om de auto te laten rijden langs plekken waar geen dieren zijn vind ik dat niet echt een mollenstreek maar meer een producers streek

blijven zarayda en tania voor mij over, waarvan ik zo'n vaag vermoeden heb dat tania wel eens de mol zou kunnen zijn en dat ze vooral een tunnelvisie op zichzelf heeft ;), maar het zijn eigenlijk beide kandidaten die niets presteren op individueel vlak.


Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #199 Gepost op: 18-01-2013, 17:16:01 »
ik weet niet of het al gezegd is, maar tijdens de executie hadden een aantal kandidaten hun bagage niet bij. Ik weet nog niet wat we er mee kunnen, maar zouden een aantal kandidaten voorkennis hebben gehad over de executie. Tim had bijvoorbeeld z'n bagage ook niet bij. hij loopt (na het praatje) met art ook zonder bagage weg.

Het waren, wat ik zag, de mannen die niks bij zich hadden en de vrouwen hadden tassen bij zich op Zarayda na, zij had alleen een boekje bij zich. Dus geen voorkennis denk ik hoor.