Auteur Topic: [Theorie] De Koning der Dieren – De Leeuw!  (gelezen 83858 keer)

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER] Mogelijke hint in het mollenboekje?
« Reactie #20 Gepost op: 26-01-2013, 21:44:59 »
Hij komt vaak genoeg op het land om zo'n 150 slachtoffers per jaar te maken, al gebeurt dat ook doordat hij bootjes omgooit. Het is hoe dan ook een bekend gevaar, een nijlpaard die op zijn weg naar het water mensen vertrapt.
Wel educatief trouwens he, anders zou ik noooit opzoeken hoeveel slachtoffers een nijlpaard maakt ;D

Zo leren we nog iets op zaterdagavond  ;D

Ok, op de ene site lees ik dat de olifant de meeste slachtoffers maakt (van de big 5), nu lees ik dat de buffel de meest gevaarlijke is...De tien gevaarlijkste dieren ter wereld zijn:
IJsbeer
Olifant
Kaapse buffel
Leeuw
Witte haai
Dooskwal
Krokodil
Moordenaarsbij
Australische trechterspin
Indiase brilslang
Mol

*die laatste is misschien niet helemaal waar...sorry...maar is nummer 11! :-X*

Die laatste vind ik op dit moment eigenlijk wel het allergevaarlijkst. Al is het maar voor mijn gemoedsrust ...  :o
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Cactuss

• Forumlid
Re: [Theorie] De Koning der Dieren – De Leeuw!
« Reactie #21 Gepost op: 26-01-2013, 21:48:12 »
Ok, op de ene site lees ik dat de olifant de meeste slachtoffers maakt (van de big 5), nu lees ik dat de buffel de meest gevaarlijke is...De tien gevaarlijkste dieren ter wereld zijn:
IJsbeer
Olifant
Kaapse buffel
Leeuw
Witte haai
Dooskwal
Krokodil
Moordenaarsbij
Australische trechterspin
Indiase brilslang
Maar op een andere site kom ik tot een heel ander rijtje (hier staan er ook echt aantallen bij)
-Mug
-Indiase brilcobra
-Zeekrokodil
-Afrikaanse leeuw
-Olifant
-IJsbeer
-Buffel
-Dooskwal
-Witte haai
-Pijlgifkikker

Al vind ik het ook weer raar dat het nijlpaard er niet bij staat, die maakt zon 150 slachtoffers per jaar (wikipedia), terwijl de witte haai er 100 maakt, en de gifkikker maar 10, volgens deze site http://plazilla.com/de-top-10-van-dodelijkste-dieren-ter-wereld. De schorpioen ontbreekt bijvoorbeeld ook, terwijl deze volgens een andere site juist heel veel slachtoffers maakt.
Conclusie: moeilijk om dit echt goed uit te pluizen, maar t is ook niet echt belangrijk, de leeuw is iig de koning der dieren, of hij nou echt gevaarlijk is of niet.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #22 Gepost op: 26-01-2013, 21:49:33 »
En tot zover de gevaarlijke dierendiscussie.

Nu graag alleen nog informatie mbt  de MOL en de LEEUW
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #23 Gepost op: 26-01-2013, 21:53:44 »
Mooi gevonden ::ok::
Alleen zou je eerder verwachten dat hij wijst naar een echte leeuw als Tania of Zarayda...
...óf niet!

Offline Moeske

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 26-01-2013, 22:26:54 »
In topic over de missende letters wordt ook al verwezen naar 'lion'. De enige echt ontbrekende letters zijn tot nu toe een n en een i.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2013, 13:04:36 door Moeske »

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #25 Gepost op: 26-01-2013, 22:30:41 »
Dames en heren. Een (grootse) vondst in het mollenboekje?

De leeuw met het getal 13 erin. Zou dit moeten slaan op Tania/Zarayda met de 'leeuw' als sterrenbeeld?
Of slaat dit op Kees dit in het hok met 'leeuw' erop stond?

Ik vind het een aardig duidelijke hint.
Wat vinden jullie?
::ok:: OK, bij deze geloof ik dat er echt een leeuw hint is. Goed gezien!

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #26 Gepost op: 26-01-2013, 23:43:04 »
Toevoeging:

Het Salomonsoordeel heeft een bijbelse afkomst en staat in de bijbel beschreven in het boek 'Koningen'!

Ik vond het tijdens de uitzending al opmerkelijk dat Art de executie op die manier benoemd. Want de enige gelijkenis die ik zie met het bijbelse verhaal is het principe van 'twee vrouwen' versus 'twee kaarten: rood/groen'. Of ziet iemand een andere link?

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 27-01-2013, 00:40:47 »
Toevoeging:

Het Salomonsoordeel heeft een bijbelse afkomst en staat in de bijbel beschreven in het boek 'Koningen'!

Ik vond het tijdens de uitzending al opmerkelijk dat Art de executie op die manier benoemd. Want de enige gelijkenis die ik zie met het bijbelse verhaal is het principe van 'twee vrouwen' versus 'twee kaarten: rood/groen'. Of ziet iemand een andere link?

2 vrouwen versus 1 kaart (kindje) zou het moeten zijn, imho.
Maar het gaat om 1 man (Art), 1 vrouw (Tania) , 2 mannen (Kees en Daniël) en 1 (rode) kaart.

Beter gezegd: 2 mannen, 1 kaart.
Vraag is ; wie of wat is het kind in deze?
Salomon = Art!
1 Moeder; Tania.
Het kind is of Kees of Daniël?

Tania (indien de biologische moeder) zegt dat Kees het goed heeft gedaan in de test...(al zou ze wellicht Daniël meer vertrouwen?)
Dus laat met zekerheid dat groene scherm zien.
Weet zij van de rode kaart van Daniël? Want:
--->Daniël is nu veilig. Zij redt haar kind (zie salomonsoordeel).
Met (en misschien per ongeluk in deze zonder..) voorkennis kan zij "het kind" Daniël veilig stellen door Kees aan te wijzen.
Biologische moeder redt haar kind door een keuze te maken die niet verwacht wordt.

Er zit een oordeel in al is deze niet geheel congruent aan het Bijbelverhaal.
Of, Tania (in vergelijk; de biologische moeder) kiest hier voor het meest moeilijke besluit, hetgeen haar baby zal beschermen;
Zij kiest voor Kees (groen) en beschermt Daniël hiermee?
Had Daniël rood en wist Tania hiervan (of had een vermoeden)?
Staat Kees op nr 2 na Tim op haar lijst?

Ik begin het hogere wiskunde te vinden  ;)

« Laatst bewerkt op: 27-01-2013, 01:08:05 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #28 Gepost op: 27-01-2013, 01:21:41 »
Een andere uitleg dan vanaf http://www.katholiek.nl/asp/default.asp?t=show&id=2135, maar dan  verpakt in een Wie is de Mol versie:

Het Salomons oordeel (1 Koningen 3, 16-28)

In die tijd kwamen twee mannen, Kees en Daniel naar koning Art en dienden zich bij hem aan. De ene man zei: ‘Met uw toestemming, mijn heer, deze man en ik wonen in hetzelfde huis. In dat huis ontdekte ik in zijn bijzijn een mol. Drie dagen na mijn ontdekking ontdekte ook deze man een mol. Wij waren samen, buiten ons tweeën was er niemand anders in huis. Toen is ’s nachts het mollenboekje van deze man verdwenen. Maar midden in de nacht, terwijl uw dienaar sliep, stond hij op en haalde mijn mollenboek bij mij weg en legde hem bij zichzelf neer.
Toen ik ’s ochtends opstond om mijn mollenboek in te zien bleek hij verdwenen te zijn’. De andere man zei: ‘Niet waar! Dat mollenboek is van mij.’ Maar de eerste hield vol: ‘Nee, het mollenboekje is van mij.’ Zo bleven ze maar kijven in het bijzijn van de koning.

Toen zei de koning: ‘De ene zegt: “Het mollenboekje is van mij” en de andere zegt: “Nee, het mollenboekje is van mij.” ‘ En de koning vervolgde: ‘Dienares Tania, trek een kaart!’ Toen dienares Tania een rode kaart had getrokken zei de Koning: ‘Bij een groene kaart mag jij één man veilig stellen, bij een rode kaart bepaal jij wie zijn scherm te zien krijgt.’ Maar dienares Tania, die stiekem een verbond bleek te hebben met Daniel, twee dagen na de bungeejump en van wie het hart ineenkromp om haar maatje zei: ‘Met uw toestemming, mijn koning, geef de rode kaart maar aan Kees en laat hem zijn scherm zien.’
Maar Daniël zei: ‘Vacht everybody!.’ Toen nam de koning het woord en zei: ‘Geef de rode kaart aan Kees: laat hem zijn scherm zien.' en dacht er achteraan 'Hij is toch de mol.’ Alle kandidaten hoorden van het vonnis dat de koning geveld had en kregen ontzag voor de koning, want ze merkten dat hij goddelijke wijsheid bezat als hij recht sprak.

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 27-01-2013, 01:47:38 »
Tijdens het bungeejumpen roept Kees: "Who is the king"...

Precies. Maar er zijn inmiddels zoveel hints met leeuwen die zijn richting op wijzen:

De bungeejump, alles wat Jelsir al aangaf in zijn beginpost, die leeuw in het mollenboekje, stond er nu in het mollenboekje ook een afdruk van een leeuwenpoot op Zuid Afrika?
Zelf vond ik op youtube ineens een filmpje van Simon Keizer waarin hij zingt "Lion in the morning" (terug te vinden in het Kees topic). Ik moet nu ook ineens denken aan die leeuw die rond 6 uur in de ochtend aan het brullen was. Misschien was het geen echte, maar gewoon een bandopname  ::rofl::

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 27-01-2013, 01:55:57 »
Precies. Maar er zijn inmiddels zoveel hints met leeuwen die zijn richting op wijzen:

De bungeejump, alles wat Jelsir al aangaf in zijn beginpost, die leeuw in het mollenboekje, stond er nu in het mollenboekje ook een afdruk van een leeuwenpoot op Zuid Afrika?
ja, iig een poezen-poot...
*had ook het pootje van Diesel of Flo kunnen zijn (mijn poezen... ;D)
Maar definitief geen poot van de mol! ;)
Zie hier:
Omnia vincit amor

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 27-01-2013, 02:00:25 »

stond er nu in het mollenboekje ook een afdruk van een leeuwenpoot op Zuid Afrika?

Ja absoluut!
Omnia vincit amor

Offline J0RNN17

• Forumlid
  • TIME Person of the year 2006
« Reactie #32 Gepost op: 27-01-2013, 02:08:32 »
We zijn er met z'n allen wel heel erg van overtuigd dat Kees de mol is ofniet? Al deze hints wijzen wel heel erg naar hem
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 27-01-2013, 02:37:46 »
We zijn er met z'n allen wel heel erg van overtuigd dat Kees de mol is of niet? Al deze hints wijzen wel heel erg naar hem
Jazeker!  ::ok::
Ik bedoel;...Neen...!
Goede hints, absoluut! ::ok::

Oooow, maar ik blijf trouw aan mijn Mol.
Tegen beter weten in wellicht.
Op zoek naar meerdere (schoenzool-)sporen in de steppe...
'k Duik weer onder.... :)

Omnia vincit amor

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 27-01-2013, 07:01:06 »
Wellicht kunnen we hier nog iets mee?

Uit het bijbelboek Daniel:

Hoofdstuk 6 Daniël in de leeuwenkuil. Koning Darius laat zich verleiden gebed te verbieden. Daniël trekt zich hier niets van aan en wordt in de leeuwenkuil gegooid. De leeuwen doen Daniël echter niets, omdat God een engel stuurt die hem beschermt. Dit hoofdstuk lijkt een beetje op hoofdstuk 3, maar een groot verschil is dat de koning in dit geval de veroordeling niet gewild heeft.

Offline _Mol_

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 27-01-2013, 09:06:56 »
Van wie is dat mollenboekje en waar kun je het vinden?

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #36 Gepost op: 27-01-2013, 09:10:16 »

Sterke toevoeging!  ::jaja::

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #37 Gepost op: 27-01-2013, 09:12:13 »
2 vrouwen versus 1 kaart (kindje) zou het moeten zijn, imho.
Maar het gaat om 1 man (Art), 1 vrouw (Tania) , 2 mannen (Kees en Daniël) en 1 (rode) kaart.

Alleen een beetje jammer dat Art dit niet van ten voren had kunnen weten (dat Tania en twee mannen over zouden blijven). Of te wel dit gaat niet helemaal op.

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #38 Gepost op: 27-01-2013, 11:39:57 »
De leeuw met het getal 13 erin. Zou dit moeten slaan op Tania/Zarayda met de 'leeuw' als sterrenbeeld?
Of slaat dit op Kees dit in het hok met 'leeuw' erop stond?

Oeioei, wat een hoop goede hints worden er gevonden dit jaar ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #39 Gepost op: 27-01-2013, 12:09:56 »
Nog wat dingen die volgens mij nog niet in dit topic staan:

1) Kees is gelieerd aan 13 en Leeuw. Maar hoe kom je aan Mol ? Misschien toch door van LION --> MOL te maken door de I en de N samen te voegen tot een M.

2)
Het salomonsoordeel heeft een bijbelse afkomst en staat in de bijbel beschreven in het boek Koningen

Dat komt natuurlijk omdat Salomon een koning was.

3)
In topic over de missende letters wordt ook al verwezen naar 'lion'. De enige echt ontbrekende letters zijn tot nu toe een o en een i.

De N ontbrak toch ook echt ? "Kadidaten ?"
Spelletje ?! - It's a way of life !