Auteur Topic: [Theorie] De Koning der Dieren – De Leeuw!  (gelezen 83893 keer)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] De Koning der Dieren – De Leeuw!
« Reactie #40 Gepost op: 27-01-2013, 12:18:26 »
1) Kees is gelieerd aan 13 en Leeuw. Maar hoe kom je aan Mol ?

De theorie zoals deze verwoord kan worden in de finale aflevering:

Zuid Afrika staat bekend om 'de grote vijf'. Binnen deze vijf dieren staat de leeuw bekend als de koning der dieren. Metaforisch gezien kun je de Mol vergelijken als een koning van het spel, de leeuw; de leider, de saboteur.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Moeske

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 27-01-2013, 12:59:13 »
Nog wat dingen die volgens mij nog niet in dit topic staan:

1) Kees is gelieerd aan 13 en Leeuw. Maar hoe kom je aan Mol ? Misschien toch door van LION --> MOL te maken door de I en de N samen te voegen tot een M.

2)
Dat komt natuurlijk omdat Salomon een koning was.

3)
De N ontbrak toch ook echt ? "Kadidaten ?"

Ik heb het inmiddels aangepast

Sorry, de i en de n ontbraken echt.  ::ok:: De o zou een mogelijke spelfout zijn.

« Laatst bewerkt op: 27-01-2013, 13:05:57 door Moeske »

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #42 Gepost op: 27-01-2013, 13:31:53 »
Nelson Mandela werd op donderdag 18 juli 1918 geboren te Mveso in Transkei, een deel van Zuid-Afrika. Hij werd Rolihlahla genoemd, wat ongeveer ‘onrustzaaier’ betekent. Zijn vader, Gadla Hendry Mphakanyiswa Mandela, een afstammeling van een Xhosa-koning, was een plaatselijk bestuurder

Nelson Mandela was het 13e staatshoofd van Zuid Afrika

Nelson Mandela is onderscheiden in de orde van de Gouden leeuw van Nassau door koningin Beatrix
Beatrix nam Max van der Stoel en Nelson Mandela in de orde op.

Leuk! Ook goed te combineren met het feit dat het verhaal over de 'onruststoker' (bij de priester) in het verhaal van Kees verweven zat. Dit zagen we niet in aflevering 1, maar wel in de terugblik in aflevering 2 op aflevering 1!

Offline -ELISE-

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #43 Gepost op: 27-01-2013, 14:06:52 »
Ik vind deze hint ook wel overtuigend eigenlijk!

Nu al twee vrij duidelijke en logische hints die naar Kees wijzen..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #44 Gepost op: 27-01-2013, 14:40:42 »
Omdat er nog niet echt iets in aflevering 2 is gevonden, opper ik het volgende.

Het shirt wat Kees draagt bij de laseropdracht komt geen enkele keer in beeld of enkel gedeeltelijk. Lijkt alsof we het (nog) niet mogen zien. Kees draagt de hele tijd een vest, maar doet deze uit wanneer die de laseropdracht gaat spelen. Maar dan is het shirt niet zichtbaar door het sensorpak. Vervolgens bij de communicatie door de porto (bij de anderen) blijft hij de hele tijd verscholen zitten achter het tv-scherm, terwijl de rest staat! Foto: http://i47.tinypic.com/d4fls.jpg

Het is een shirt met sterren (verwijzing naar sterrenbeeld leeuw?) en een oude romeinse helm/cassis met doodshoofd! Ik krijg er een beetje een (koning) Julius Ceasar achtig idee bij!

Offline Conejo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
« Reactie #45 Gepost op: 27-01-2013, 14:59:49 »
Caesar kreeg ooit het koningschap aangeboden, maar dat heeft hij geweigerd. Later werd hij keizer.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #46 Gepost op: 27-01-2013, 15:00:51 »
Koning, keizer, admiraal, de Mol zijn willen ze allemaal.
The British are not impressed.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #47 Gepost op: 27-01-2013, 15:21:56 »
Koning, keizer, admiraal, de Mol zijn willen ze allemaal.

::rofl::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline gekkegerr

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 27-01-2013, 16:09:16 »
Ik wil eigenlijk niet geloven dat Kees de mol is. Maar ik zie nu toch ook wel veel aanwijzingen die zijn richting op wijzen.
Met het koning der dieren verhaal in mijn achterhoofd keek ik aflevering 1 nog eens terug. Als Kees springt met bungeejumpen (rond 43:00 min) hoor je Kees duidelijk roepen: WHO'S THE KING?!?

Ik geloof dat ik ook de Kees-tunnel in kruip...

Offline Koenvh

• Forumlid
  • Door molloten, voor molloten
« Reactie #49 Gepost op: 27-01-2013, 16:10:45 »
Ik wil eigenlijk niet geloven dat Kees de mol is. Maar ik zie nu toch ook wel veel aanwijzingen die zijn richting op wijzen.
Met het koning der dieren verhaal in mijn achterhoofd keek ik aflevering 1 nog eens terug. Als Kees springt met bungeejumpen (rond 43:00 min) hoor je Kees duidelijk roepen: WHO'S THE KING?!?

Ik geloof dat ik ook de Kees-tunnel in kruip...
Kom er gezellig bij, er is niet veel plaats meer maar als 't goed is moet het nog wel passen  ;)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Cactuss

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 27-01-2013, 16:20:13 »
2 vrouwen versus 1 kaart (kindje) zou het moeten zijn, imho.
Maar het gaat om 1 man (Art), 1 vrouw (Tania) , 2 mannen (Kees en Daniël) en 1 (rode) kaart.

Beter gezegd: 2 mannen, 1 kaart.
Vraag is ; wie of wat is het kind in deze?
Salomon = Art!
1 Moeder; Tania.
Het kind is of Kees of Daniël?

Tania (indien de biologische moeder) zegt dat Kees het goed heeft gedaan in de test...(al zou ze wellicht Daniël meer vertrouwen?)
Dus laat met zekerheid dat groene scherm zien.
Weet zij van de rode kaart van Daniël? Want:
--->Daniël is nu veilig. Zij redt haar kind (zie salomonsoordeel).
Met (en misschien per ongeluk in deze zonder..) voorkennis kan zij "het kind" Daniël veilig stellen door Kees aan te wijzen.
Biologische moeder redt haar kind door een keuze te maken die niet verwacht wordt.

Er zit een oordeel in al is deze niet geheel congruent aan het Bijbelverhaal.
Of, Tania (in vergelijk; de biologische moeder) kiest hier voor het meest moeilijke besluit, hetgeen haar baby zal beschermen;
Zij kiest voor Kees (groen) en beschermt Daniël hiermee?
Had Daniël rood en wist Tania hiervan (of had een vermoeden)?
Staat Kees op nr 2 na Tim op haar lijst?

Ik begin het hogere wiskunde te vinden  ;)
Mijn interpretatie:
-Kees en Daniel krijgen de rol van 'moeders'
-Tania is de wijze koning Salomo (jongens, NIET SalomoN, zonder N he!!!!)
-Het zien van het scherm is het krijgen van het dode kind.
Kees is de mol en zodoende maakt het hem weinig uit of hij zijn scherm ziet of niet. Hij is de moeder die per ongeluk haar (in dit geval zijn) kind heeft gedood. Tania neemt een wijs en terecht besluit (net als Salomo), door Kees het dode kind te geven, Daniel hoeft zijn scherm niet te zien, krijgt het levende kind, hij bedriegt dan ook niet, en heeft er wat aan om zijn scherm niet te zien. Kees is de bedriegende moeder, die onterecht het levende kind opeist --> Kees is de mol.
Het past niet echt in dit topic, maar er is ook niet echt een beter topic voor.
Als jullie het verhaal willen nalezen, bijbelboek Koningen I, hoofdstuk 3, alle verzen is wel handig.

Offline gekkegerr

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 27-01-2013, 16:27:06 »
Is de leeuw op de torens van het bungeejumpen al genoemd??? (te zien achter Ewout wanneer Kees springt en Kees 'Who's the king?' roept)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #52 Gepost op: 27-01-2013, 16:33:34 »
Is er überhaupt al een echte leeuw in beeld geweest? Ik zie nog wel gebeuren dat we dit hele seizoen alle dieren van Afrika in het echt te zien krijgen en/of in impressieshots behalve de leeuw.
(Alhoewel me wel ergens vaag een echt leeuw moment bij staat, maar geen idee welke aflevering...)

Offline J0RNN17

• Forumlid
  • TIME Person of the year 2006
« Reactie #53 Gepost op: 27-01-2013, 17:52:42 »
Kees-tunnel here i come
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline -ELISE-

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #54 Gepost op: 27-01-2013, 17:53:39 »
Kees-tunnel here i come

Ik heb zo'n idee dat het al behoorlijk druk is geworden in de Kees tunnel.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline J0RNN17

• Forumlid
  • TIME Person of the year 2006
« Reactie #55 Gepost op: 27-01-2013, 17:56:48 »
Nog een hint?:

Op het moment dat Kees zijn scherm te zien krijgt begint hij rare bewegingen te maken en te schreeuwen.
Maar op ongeveer 52:22 lijkt het wel alsof hij brult.

Een leeuw brult. :)
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Joke

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 27-01-2013, 18:07:44 »
Even terug naar het Salomo(n)soordeel:
waar het verhaal eigenlijk over gaat, is dat Salomo van God grote wijsheid vroeg. Zijn wijsheid wordt vervolgens zichtbaar in het (duivels) dillemma: hoe moet hij in deze situatie een goede beslissing nemen? Wat is wijsheid in deze situatie?
Hij wist niet wie de echte moeder was en liep dus het gevaar een foute beslissing te nemen met ernstige gevolgen. Door zijn uitspraak het kind dan maar te 'delen' werd aan de echte moeder een reactie ontlokt, waardoor hij uiteindelijk het wijze besluit kon nemen en het kind aan de echte moeder te geven.

Volgens mij verwijst Art hier dus naar het nemen van moeilijke beslissingen. Er is veel wijsheid nodig, en door een bepaalde taktiek te volgen zou je meer duidelijkheid moeten verkrijgen over wat de juiste beslissing is...

Ik bedoel daarmee dat het er dus niet om gaat wie de moeders zijn, wie het kind is en wie de koning is. Het gaat om taktiek en wijze beslissingen.

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #57 Gepost op: 27-01-2013, 18:56:19 »
Ik hoor in de intro twee keer gebrul; een keer voor Janine (aan het begin, als je nijlpaarden ziet) en -als je je best doet- voor Kees (aan het eind, wanneer je de ontwikkelkamer ziet).
Weet iemand of 1 van die 'brullen' leeuwengebrul is?
...óf niet!

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #58 Gepost op: 27-01-2013, 18:59:16 »
Even terug naar het Salomo(n)soordeel:
waar het verhaal eigenlijk over gaat, is dat Salomo van God grote wijsheid vroeg. Zijn wijsheid wordt vervolgens zichtbaar in het (duivels) dillemma: hoe moet hij in deze situatie een goede beslissing nemen? Wat is wijsheid in deze situatie?
Hij wist niet wie de echte moeder was en liep dus het gevaar een foute beslissing te nemen met ernstige gevolgen. Door zijn uitspraak het kind dan maar te 'delen' werd aan de echte moeder een reactie ontlokt, waardoor hij uiteindelijk het wijze besluit kon nemen en het kind aan de echte moeder te geven.

Volgens mij verwijst Art hier dus naar het nemen van moeilijke beslissingen. Er is veel wijsheid nodig, en door een bepaalde taktiek te volgen zou je meer duidelijkheid moeten verkrijgen over wat de juiste beslissing is...

Ik bedoel daarmee dat het er dus niet om gaat wie de moeders zijn, wie het kind is en wie de koning is. Het gaat om taktiek en wijze beslissingen.

Dit zal het wel zijn inderdaad. ::jaja::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #59 Gepost op: 28-01-2013, 13:03:53 »

Een leeuwhint zou eigenlijk beter bij Carolien passen.