Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 79219 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5
« Reactie #80 Gepost op: 31-01-2013, 23:21:51 »
Met die olifant kreeg zelfs ik wel even de zenuwen (ik denk dat ik allang die auto uitgevlucht was  ::rofl::)

Haha, ik zou het je niet aanraden. Tenzij je graag zónder auto verpletterd wordt door een olifant. ::bakkertje::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #81 Gepost op: 31-01-2013, 23:25:01 »
Tanya leek even de auto compleet vast te rijden (wat een mollenstreek had kunnen zijn), maar kreeg hem er heel netjes uit...
Ik denk dat zelfs de mol zich niet opzettelijk vastrijdt als er een olifantenstier in de must in de buurt is.

Wel grappig dat er op de verschillende sites zo anders gereageerd wordt op de aflevering. Ik las net op FOK! dat veel mensen het een saaie aflevering vonden, terwijl veel mensen hier de aflevering juist fantastisch vonden.
Zelf vond ik het een hele mooie aflevering.

En Tim ... niet echt verrassend. Door de afvallershint, maar ook door de vooruitblik waarin Art duidelijk zijn kant op kijkt. Zulke beelden moeten ze gewoon niet in de vooruitblik stoppen.
Volgende afvaller Carolien of Zarayda? Voor de mol zou het gunstiger zijn als Zarayda de volgende is, omdat Carolien door meer mensen verdacht wordt.

En Kees blijft de mol.  ::jaja::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 5
« Reactie #82 Gepost op: 31-01-2013, 23:31:17 »
Topaflevering inderdaad. 3 Goede opdrachten !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #83 Gepost op: 31-01-2013, 23:36:02 »
Een fantastisch spel in WIDM (hoewel het niet kan tippen aan het Prisoner's Dilemma uit IJsland).

Wat mij opviel aan Weermollen van Wakkerdam, was dat Paulien niet is ontmaskerd. Wie het spelletje een beetje beheerst (oke, misschien ging het daar fout bij de kandidaten), weet hoe het ongeveer werkt. De eerste ronde weet je nog niet wie je moet verdenken, maar na het eerste verdenkingsrondje is het toch wel duidelijk wie de mollen zijn.
In dit geval hadden ze Daniël gelijk ontmaskerd. Hoppa, stemmen. Wie stemt er mee met Daniël? Paulien. Eerste gemiste kans. Tweede gemiste kans: Carolien verdenkt Paulien. Wie wordt de volgende nacht vermoord? Carolien.
Opzichtige Weermollen vormen een blok in de stemronde, en vermoorden hun vijanden. Ik vond het quite obvious. Maar goed, in de flow van zo'n spel is het natuurlijk ook moeilijk overzicht bewaren.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #84 Gepost op: 31-01-2013, 23:43:22 »
Een fantastisch spel in WIDM (hoewel het niet kan tippen aan het Prisoner's Dilemma uit IJsland).

Wat mij opviel aan Weermollen van Wakkerdam, was dat Paulien niet is ontmaskerd. Wie het spelletje een beetje beheerst (oke, misschien ging het daar fout bij de kandidaten), weet hoe het ongeveer werkt. De eerste ronde weet je nog niet wie je moet verdenken, maar na het eerste verdenkingsrondje is het toch wel duidelijk wie de mollen zijn.
In dit geval hadden ze Daniël gelijk ontmaskerd. Hoppa, stemmen. Wie stemt er mee met Daniël? Paulien. Eerste gemiste kans. Tweede gemiste kans: Carolien verdenkt Paulien. Wie wordt de volgende nacht vermoord? Carolien.
Opzichtige Weermollen vormen een blok in de stemronde, en vermoorden hun vijanden. Ik vond het quite obvious. Maar goed, in de flow van zo'n spel is het natuurlijk ook moeilijk overzicht bewaren.

En precies wat jij nu noemt als 'opzichtige weermollen' was de tactiek van Paulien. Ze wilde het zó obvius spelen dat ze haar daardoor niet zouden verdenken ::vergroot::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 5
« Reactie #85 Gepost op: 31-01-2013, 23:47:25 »
Qua grappigheid 1 van de topafleveringen van de laatste jaren. Vooral het psychologisch spelletje met de weermollen van wakkerdam.

Offline Ringklokje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #86 Gepost op: 31-01-2013, 23:51:15 »
Was het iemand nog opgevallen dat Kees bij de eerste opdracht vroeg "Heeft er iemand misschien een groot A4-tje"

Ook al moest er niemand lachen, ik hoop wel dat hij een grapje maakte  ;)

oh haha, das wel erg jah! ik had t niet eens gehoord.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #87 Gepost op: 31-01-2013, 23:54:31 »
Fantastische aflevering! ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #88 Gepost op: 1-02-2013, 00:00:51 »
Laatste 2 moeten inderdaad omgedraaid. Tania had er 5 gevonden en Tim 2.


Dank!  ::ok::
*Vermoeden was er...zo veel terug te bekijken, hihi*.

Omnia vincit amor

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 5
« Reactie #89 Gepost op: 1-02-2013, 00:02:49 »
Stel, Paulien was niet de Mol. Carolien verdenkt Paulien. De overgebleven Mol (naast Daniël) schakelt Carolien uit in de hoop dat de kandidaten Paulien gaan verdenken en op haar gaan stemmen. 1 kandidaat minder.

Het is een mindfuck spelletje, WvW, dus perfect voor WIDM.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #90 Gepost op: 1-02-2013, 00:08:01 »
Sorry, in Kees' topic al gemeld, maar moet het ook even hier kwijt:

Kees zegt dat het gaat om een "vreselijk grote olifant"... "en we hebben ook een blok verloren"....
@14.00 / @14.01....
Als Kees de Mol zou zijn....waarom dit melden?
Beter zijn mond houden en de weg kwijt raken?
Omnia vincit amor

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #91 Gepost op: 1-02-2013, 00:14:59 »
Het sterrenbeeld uit deze aflevering:
Misschien is het het sterrenbeeld van de mol?


Er zijn twee sterrenbeelden zichtbaar die je alleen op het zuidelijk halfrond ziet, beide zijn daar erg bekend; net als het Steelpannetje (Grote Beer) hier op het noordelijke halfrond.
Je ziet rechts het Zuiderkruis, met van boven naar beneden de sterren Gamma Crux (Gacrux), Beta Crux (Mimosa) en Alpha Crux (Acrux); helemaal rechts staat een zwakke ster, Delta Crux. Links in beeld zijn de twee helderste sterren van het sterrenbeeld Centaurus zichtbaar, namelijk helemaal links Alpha Centauri (Rigel Kentaurus) en rechts meer naar het midden Beta Centauri (Hadar).

Trivia: zoals veel mensen weten kun je door middel van het bekende Steelpannetje (Grote Beer) het noorden bepalen. Je moet dan de ruimte tussen de twee sterren die het verst van het 'handsvat' staan 5x verlengen, en dan kom je bij de Poolster. Dat is bijna precies het noorden.
Nu kun je met deze sterren die nu in beeld staan ook het zuiden bepalen op het zuidelijk halfrond. Je moet dan een lijn trekken door twee sterren van het Zuiderkruis (Gacrux en Acrux), en een lijn precies tussen de twee helderste sterren van Centaurus (Rigil Kentaurus en Hadar). Het punt waar deze twee lijnen elkaar kruisen is het zuiden. In dit plaatje ligt het precieze zuiden echter ver buiten beeld.

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #92 Gepost op: 1-02-2013, 00:29:15 »
Viel niemand op dat kees op 31:20 iets heel opvallends zegt uit het niets om vrolijk te doen(heb het even in een spoiler geplaatst omdat het voor mij wel hele directe hint is)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2013, 00:59:05 door killerbee123 »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #93 Gepost op: 1-02-2013, 00:33:39 »
Misschien is het wel wat te gevaarlijk in de steden.

Nou ja Jo'burg staat bekend als gevaarlijke stad qua carjacks en zelfs gangrapes.
En ze zijn ook niet bepaald in de ongevaarlijkste wijk losgelaten aldaar.
Nu denk ik dat er met x-man camerateam en mogelijk bewaking (?? die was er iig in El Salvador wel dus wellicht hier ook?) weinig zou kunnen gebeuren uiteindelijk. Maar geheel zonder gevaren is het natuurlijk niet.

Ze hebben er dit seizoen tot nu toe duidelijk voor gekozen meer de wilderness in te gaan en dit ook een belangrijk onderdeel te maken van de sfeer, die zo anders is dan andere series omdat dit ook Afrika is voor de eerste keer. Misschien iets te veel nadruk soms - die kritiek heb ik wel gehoord van één of twee personen van het internationale gevolg.

Ik zit een beetje in dubio - ik vind de locaties geweldig en sommige opdrachten ook heel mooi. Bij andere heb ik het gevoel dat er gewoon méér in had gezeten en dat het soms iets te zwaar leunt op locatie.. Begrijp me niet verkeerd ik vind het een prachtige serie alles bij elkaar. Ik denk gewoon dat er soms een fractie meer in had gezeten en van sommige opdrachten ontgaat me een beetje het totaalplaatje of de bedoeling (afl 4 opdracht 1 en nu opdracht 1 tot op zekere hoogte ook wel. Daarnaast, 'goudklompjes' zoeken? mja.. - staat tegenover dat ik opdracht 2 qua psychologische rollercoaster voor zowel kandidaten als kijkers echt geweldig vind.. Dus.. Van alles wat eigenlijk, maar over het algemeen genomen toch heel veel genieten tot dusverre.  ::jaja:: ::ok::
« Laatst bewerkt op: 1-02-2013, 00:35:17 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 5
« Reactie #94 Gepost op: 1-02-2013, 00:38:13 »
killerbee 123 staat in t kopje de mol op twitter!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #95 Gepost op: 1-02-2013, 00:42:21 »
killerbee 123 staat in t kopje de mol op twitter!

Ik vond het wel een link met deze aflevering hebben nu en ik zag er daar ook niets over staan met deze link naar de aflevering erbij. (als ik m moet verplaatsen is dat ook prima hoor)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 5
« Reactie #96 Gepost op: 1-02-2013, 00:49:37 »
Hij linkt in deze aflevering idd weer rechtstreeks naar de tweetreeks. Dat is mischien nog niet gemeld nee.  ::ok::   De enkel dubbel dans/tweet was wel al ontdekt.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Bert1970

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #97 Gepost op: 1-02-2013, 00:53:01 »
Kunnen jullie me helpen met mijn theorie?

Aart zegt aan het begin van het Weerwolvenspel dat er normaal 1 mol is, maar dat er vanavond 2 zijn.
Dat klopt toch niet? Dan zijn er toch 3? Twee in het weerwolvenspel en 1 die het aldoor al is. Of is één van de twee mollen in het spel ook de echte mol?

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #98 Gepost op: 1-02-2013, 00:57:20 »
Hij linkt in deze aflevering idd weer rechtstreeks naar de tweetreeks. Dat is mischien nog niet gemeld nee.  ::ok::   De enkel dubbel dans/tweet was wel al ontdekt.


ik zei ook niet dat ik het ontdekte  ;D maar de link was nu wel heel direct door het zo te zeggen. (misschien wel weer te open nu)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #99 Gepost op: 1-02-2013, 01:01:54 »
Kunnen jullie me helpen met mijn theorie?

Aart zegt aan het begin van het Weerwolvenspel dat er normaal 1 mol is, maar dat er vanavond 2 zijn.
Dat klopt toch niet? Dan zijn er toch 3? Twee in het weerwolvenspel en 1 die het aldoor al is. Of is één van de twee mollen in het spel ook de echte mol?

Dat is een hele goeie opmerking. Kan best een hint zijn dat de echte mol hier ook een mol was.