Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 79263 keer)

Offline Picantor

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #160 Gepost op: 2-02-2013, 10:55:28 »
Ook Daniel heeft z'n ogen al open voordat Art zegt dat het mag. als je goed kijkt zie je dat hij met zijn hoofd even naar rechts en dan naar links draait. Terwijl Art aan het praten is.

rond 20:41

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5
« Reactie #161 Gepost op: 2-02-2013, 11:41:26 »
Hallo mensen,

Ik heb dit net ook naar Joeri gestuurd.

Maar ik zag op uitzending gemist Wie is de mol aflevering 5 op 7:53 ongeveer.
Toen Paulien aan het praten was leek het wel als of ze onder de grond zit. Voor de rest hoor je niemand met zo'n kwaliteit audio.

Ik vind het maar apart.


Gevalletje van microfoontje dat niet goed was geplaatst waarschijnlijk. En maar goed ook dat we die kwaliteit audio verder niet horen. Dan kunnen de geluidsmannen beter een andere baan gaan zoeken. ;)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 5
« Reactie #162 Gepost op: 2-02-2013, 12:19:10 »
Zarayda gaat uiteindelijk mee met Paulien en wijst naar Kees. Paulien, Zarayda en Kees voorkomen gezamenlijk dat er €1500,- in de pot komt.

Dat is niet helemaal waar. Zarayda kon niet voorspellen dat ze bij de laatste 3 zou komen en de afloop naar haar hand kon zetten. Ze stemde immers op Daniel en maakte hem ook verdacht waaruit je kan concluderen dat ze niet de mol is. Je stemt niet op de mol wanneer meerdere kandidaten dit ook gaan doen. Je maakt hem al helemaal niet verdacht. Het zou op zich een goede actie zijn geweest van Zarayda om vertrouwen te krijgen, maar dan was er nog steeds de kans dat Paulien haar had gedood. Conclusie: Zarayda is niet de mol net zoals Tania, Carolien en Daniel.

Oh, met die laatste zin ben ik nog wat voorzichtig. In de vooruitblik van de volgende aflevering zien we dat Tania en Zarayda de pot hebben verloren. Als die 10.000 echt weg blijkt te zijn weegt dat natuurlijk wel weer op tegen die 1.800 die in het weerwolvenspel kon worden verdiend. Nog maar even afwachten wat er volgende week gaat gebeuren. Dat Carolien en Daniel niet de mol zijn is in ieder geval wel zeker voor mij. Voor nu streep ik ook Tania en Zarayda af, maar wacht nog even wat er met die verloren pot gaat gebeuren.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #163 Gepost op: 2-02-2013, 14:14:05 »
Paulien maakte namelijk een dom foutje door Carolien te 'lunchen' (om maar even in vaktermen te spreken ::)). Toen was het immers meteen duidelijk dat de weerwolf (mol) niet blij was met Carolien's verdenkingen. Gelukkig voor Paulien zagen de anderen het niet in en wist ze hen te misleiden.

Bedankt voor dit inzicht!

Het is voor mij wel een reden voorlopig ook even een kruis door Paulien te zetten. Was zij de mol geweest, dan wist ze dat dit spel er aan zat te komen, en had ze zich er vast in verdiept. Zo'n foutje als dit had ze dan vast niet gemaakt. :)

Tja. Ook ik kan na deze aflevering eigenlijk niet meer om Kees heen.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #164 Gepost op: 2-02-2013, 14:16:53 »
Ik snap het ook niet. Art verklaarde ook niet of de puzzel nu goed gelegd was of niet.

Hoe de kandidaten het zouden moeten weten geen idee, maar het viel mij meteen op dat toen ze in eerste instantie dachten dat de puzzel af was het geld nog steeds aftikte. Art kwam pas tevoorschijn en het geld bleef 'stilstaan' na de tweede poging. Wat volgens mij betekent dat de puzzel toen wel goed lag.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #165 Gepost op: 2-02-2013, 14:29:09 »
Benieuwd naar de volgende opdracht! Nooh!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 5
« Reactie #166 Gepost op: 2-02-2013, 15:28:14 »
Wauw een geweldige aflevering! Ontzettend mooie keuze om Weerwolven van Wakkerdam te spelen. Ik heb zelf dit spel al duizenden keren gedaan en vond het daarom ook ontzettend leuk om ernaar te kijken! Art had alleen, zoals in het echte spel ook hoort, er iets meer een verhaal van kunnen gaan maken. Inderdaad domme keuze van Paulien om Carolien meteen haar te vermoorden, gelukkig hadden de anderen het niet door.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #167 Gepost op: 2-02-2013, 16:20:11 »
Als ze volgende keer 10.000 euro verliezen, houden ze 70 euro over. Het lijkt er eerder op dat ze de complete pot kwijt zijn. ::)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline molfan86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #168 Gepost op: 2-02-2013, 16:22:38 »
Wat ik graag zou willen weten, wie zat er in welke auto met welk kenteken?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #169 Gepost op: 2-02-2013, 17:03:44 »
Wat ik graag zou willen weten, wie zat er in welke auto met welk kenteken?

Bovenstaande nummerbord is van de mannen!
« Laatst bewerkt op: 2-02-2013, 17:06:17 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Mrrt

  • Forumlid
  • iedereen vergeet daniel...goede mol?
Re: Aflevering 5
« Reactie #170 Gepost op: 2-02-2013, 22:19:01 »
al hoewel de meeste van jullie het een leuke aflevering vonden, voor mij persoonlijk een kleine teleurstelling..
weinig actie, makkelijk te bedenken opdrachten.

weinig op het forum lijken op Daniel te zitten?

wat me opviel betreffende hem:
1. hij moet de MOL spelen in het spel en doet dit bizar slecht. Doet net alsof hij niet kan liegen, waardoor ze hem in het echte spel niet snel zouden verdenken. Is natuurlijk n fantastisch moment voor de serie om later naar terug te blikken..

2. zijn aanrakingen bij mensen die weg moeten in de executie. Zie foto. In aflev 3 en 4 ging het natuurlijk beetje anders dan normaal maar in aflev 3 raakt hij Tim wel aan die in aflev 5 eruit gaat. In Aflev 5 raakt hij Tania aan als ze groen krijgt -->

is she next?

wat denken jullie? een aanraking des doods van de mol?


« Laatst bewerkt op: 2-02-2013, 22:42:18 door Mrrt »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #171 Gepost op: 2-02-2013, 22:33:55 »
1. hij moet de MOL spelen in het spel en doet dit bizar slecht. Doet net alsof hij niet kan liegen, waardoor ze hem in het echte spel niet snel zouden verdenken. Is natuurlijk n fantastisch moment voor de serie om later naar terug te blikken..
En daarmee molt hij niet, en blijft de mogelijkheid om 1500 euro te verdienen. De Mol moet juist niet ontdekt worden.

2. zijn aanrakingen bij mensen die weg moeten in de executie. Zie foto. In aflev 3 en 4 ging het natuurlijk beetje anders dan normaal maar in aflev 3 raakt hij Tim wel aan die in aflev 5 eruit gaat. In Aflev 5 raakt hij Tania aan als ze groen krijgt -->

is she next?
Tot de eerste keer Tim klopte het (hoewel ik meen te herinneren dat hij een keer iemand een schouderklop gaf ná het rode scherm, dus dan gaat het niet meer om voorkennis), maar daarna niet meer. De test voor de volgende aflevering is nog niet gemaakt, dus hoe had Daniël kunnen weten dat Tim de tweede keer ook af zou vallen en dat Tania na aflevering 6 naar huis zou gaan?
The British are not impressed.

Offline Mrrt

  • Forumlid
  • iedereen vergeet daniel...goede mol?
Re: Aflevering 5
« Reactie #172 Gepost op: 2-02-2013, 22:39:48 »
En daarmee molt hij niet, en blijft de mogelijkheid om 1500 euro te verdienen. De Mol moet juist niet ontdekt worden.

mee eens als je alleen naar dit kleine spel kijkt... maar als je het grote geheel bekijkt dan is het voordelig voor de 'totale' mol om te spelen dat je het niet kunt. Niet kunt liegen.
Daarnaast kan de andere mol in het spelletje 3 jokers verdienen en weet de echte mol dat een kandidaat daarvoor gaat... wat betekent geen geld id pot als die mol wint..


In de eerste aflevering klop voor executie vervolgens daarna na de executie, maar het kan nog steeds een signaal zijn naar ons als kijkers: look this was me...
'jammer, hij was een hele leuke kandidaat'  (quote daniel wanneer ewout eruit gaat)
dat voorkennis verhaal ben ik nog niet helemaal over uit...De kans dat Tania eruit gaat is wel groot, als het echt waar is wat ze ons doen geloven: dat ze hele tijd op Tim zat.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2013, 22:45:21 door Mrrt »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #173 Gepost op: 2-02-2013, 22:55:57 »
Er zit in zoverre iets in, dat Daniel hiermee niet zozeer Tania direct aanwijst als 'de volgende', maar wat ook kan is dat hij laat zien voorkennis te hebben door Tania aan te raken : "daar gaat je mol". (want je hebt de verkeerde)
Uiteindelijk had Tim zijn afscheidsklopje allang gehad  ;)

Vergeet ook niet Dat Daniel vorige aflevering als tweede persoon een kaart mocht trekken, en dat hij Tim aanwees. De kans is groot dat Tim toen ook al als slechtste de test gemaakt had.

(Ik ga ervan uit dat iedereen sowieso groen zou hebben gehad, maar dat de taak van de mol wel was geweest om met een groene kaart degene met de slechtste test veilig te stellen. Simpelweg omdat het nogal oneerlijk is een groen scherm te krijgen als je de test heel slecht hebt gemaakt, want dit zou een kandidaat laten denken dat hij juist goed zit).


Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #174 Gepost op: 2-02-2013, 23:10:23 »
Waarom zit Kees apart van de groep bij het eten?

Molletje!  8)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: Aflevering 5
« Reactie #175 Gepost op: 2-02-2013, 23:20:15 »
Waarom zit Kees apart van de groep bij het eten?

Molletje!  8)
Te veel last van winderigheid? Moet hij de bbq beheren?
Amandla Awethu

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #176 Gepost op: 2-02-2013, 23:24:05 »
Heeft iemand een tip waar ik aflevering vijf in betere kwaliteit terug kan kijken??
Op de site van de Avro is het bagger kwaliteit, op youtube staat hij nog niet en op de site van WIDMgemist lijkt het alsof het hetzelfde filmpje is van de AVRO (normaal zie ik hier de reclame niet en als ik op pauze klik krijg ik dat irritante logo niet in beeld).

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #177 Gepost op: 2-02-2013, 23:25:29 »
Heeft iemand een tip waar ik aflevering vijf in betere kwaliteit terug kan kijken??
Op de site van de Avro is het bagger kwaliteit, op youtube staat hij nog niet en op de site van WIDMgemist lijkt het alsof het hetzelfde filmpje is van de AVRO (normaal zie ik hier de reclame niet en als ik op pauze klik krijg ik dat irritante logo niet in beeld).

Zie aflevering downloaden topic.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #178 Gepost op: 2-02-2013, 23:27:53 »
Zie aflevering downloaden topic.

Je was me net voor. Toen ik hem gepost had realiseerde ik me iets dergelijks gezien te hebben. Evengoed thanks!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #179 Gepost op: 2-02-2013, 23:44:29 »
Paulien draagt een badge met 'Huil Uit!' ::vergroot::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)