Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 116874 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #60 Gepost op: 7-02-2013, 22:04:15 »
Rond welke tijd wordt altijd de reunie opgenomen? Ik vond Tim in de MolTalk wel erg veel over Kees praten..
Meestal na aflevering 4 of 5 toch?
Ik ga er dus vanuit dat die al is opgenomen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 6
« Reactie #61 Gepost op: 7-02-2013, 22:05:21 »
Als Kees de mol is, dan weet hij welk bedrag er in welke enveloppe zit. Het kan best wel eens zijn dat alle enveloppen 1500 euro bevatten, maar die van de mol iets van 3000 euro. Natuurlijk pakt de mol nooit zijn eigen enveloppe.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #62 Gepost op: 7-02-2013, 22:06:59 »
Ik zie trouwens geen enkele reden om van Kees af te stappen als Mol na deze aflevering.

In dat dumpland zoveel enveloppes binnen halen zegt inderdaad weinig. Maar 1500 euro binnen halen als penningmeester c.q. mol terwijl je als mol dondersgoed weet in welke enveloppe welk bedrag zit èn het niet zo kan zijn dat er geen kleiner bedrag dan 1500 euro te vinden was?  ::) De mol moet snel terug naar zijn kerntaak, opdrachten saboteren en kandidaten dwars zitten in het geld verdienen (want succesvolle sabotage = opdracht mislukt = geen geld in de pot) En niet 'omdat de regie dat zo mooi vind' opdrachten laten slagen of 'ja, de groepsfeer is nu zo gezellig, kom laat ik het nog maar nu niet verpesten' Het is geen gezellig schoolreisje, het is WIDM ja, een genadeloos spel. Maar enfin.. wat dat betreft hebben de oude series zonder alle poespas zo nog best zijn charme :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 6
« Reactie #63 Gepost op: 7-02-2013, 22:07:17 »
Overigens vind ik Kees als mol in deze aflevering ongeloofwaardiger worden. Als ie mol is, dan kent ie alle inhouden van die geldenveloppes. En je gaat mij niet vertellen dat er in geen enkele enveloppe zeg 250/500 euro zat en daarmee 1500 euro dus echt het laagste bedrag was? Bovendien een gekke move, om geregisseerd en al het penningmeesterschap in handen te krijgen op die manier. Want als mol heb je de voorkennis dat de penningmeester de heli in mag. Nog los van dat het penningmeesterschap niet garant staat voor het mol zijn.
Als er echt een envelop was met maar een paar honderd euro was het al zo goed als zeker dat diegene niet de mol is. Bij 1500 weet je het niet.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline khind

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #64 Gepost op: 7-02-2013, 22:07:43 »
Bedoel je met de reünie de laatste aflevering? waar de afvallers ook te horen krijgen wie de mol is

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #65 Gepost op: 7-02-2013, 22:09:12 »
Meestal na aflevering 4 of 5 toch?
Ik ga er dus vanuit dat die al is opgenomen.
Volgens mij niet, ik dacht dat die pas de week voor de uitzending wordt opgenomen.
Als die wel al was opgenomen denk ik niet dat Tim in Moltalk iets had mogen zeggen over zijn verdenkingen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: Aflevering 6
« Reactie #66 Gepost op: 7-02-2013, 22:09:19 »
Als Kees de mol is, dan weet hij welk bedrag er in welke enveloppe zit. Het kan best wel eens zijn dat alle enveloppen 1500 euro bevatten, maar die van de mol iets van 3000 euro. Natuurlijk pakt de mol nooit zijn eigen enveloppe.

maar zal je als mol dan niet nog 1000 euro in de heli achterlaten?

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #67 Gepost op: 7-02-2013, 22:09:28 »
en wat als Tim gewoon de test slecht heeft ingevuld?

Nou dat heeft hij ook, zelfs 2x. Want als Kees de Mol is en je gaat vol op Paulien dan heb je waarschijnlijk veel vragen fout. Vandaar dat Tim er dus uit vloog hij had de meeste vragen fout beantwoord.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 6
« Reactie #68 Gepost op: 7-02-2013, 22:09:31 »
Misschien zat in alle enveloppen 1500 behalve in die van de mol. Je weet het niet, en zal het ook nooit weten omdat er maar één wordt geopend.

In het licht van die tweede opdracht zijn zowel Kees als Daniel verdacht omdat het penningmeesterschap tussen hen gaan. Ik zou het moeten terugkijken om te bekijken wie er geïnteresseerd is in het penningmeesterschap, in tegenstelling tot wie hem door anderen toebedeeld krijgt.


Edit:
In dat dumpland zoveel enveloppes binnen halen zegt inderdaad weinig. Maar 1500 euro binnen halen als penningmeester c.q. mol terwijl je als mol dondersgoed weet in welke enveloppe welk bedrag zit èn het niet zo kan zijn dat er geen kleiner bedrag dan 1500 euro te vinden was?  ::) De mol moet snel terug naar zijn kerntaak, opdrachten saboteren en kandidaten dwars zitten in het geld verdienen (want succesvolle sabotage = opdracht mislukt = geen geld in de pot) En niet 'omdat de regie dat zo mooi vind' opdrachten laten slagen of 'ja, de groepsfeer is nu zo gezellig, kom laat ik het nog maar nu niet verpesten' Het is geen gezellig schoolreisje, het is WIDM ja, een genadeloos spel. Maar enfin.. wat dat betreft hebben de oude series zonder alle poespas zo nog best zijn charme :)
Je trekt conclusies op basis van informatie die je niet hebt en hecht daar vervolgens een waardeoordeel aan.  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 7-02-2013, 22:12:40 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #69 Gepost op: 7-02-2013, 22:09:32 »
Volgens mij klopte haar antwoord bij Janine wel, maar bij Tim (waarschijnlijk) niet. Ik dacht dat ze 'Paulien' antwoordde? Heeft iemand het bijgehouden?

Tim zei net bij Moltalk dat hij uiteindelijk op Paulien heeft gestemd in de laatste test.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #70 Gepost op: 7-02-2013, 22:09:38 »
Streep Paulien niet weg vanwege wat Tim zei in de moltalk. Vergeet Marit van vorig jaar niet, precies maar dan echt precies hetzelfde scenario. 2x achter elkaar eruit op  ::blond::

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #71 Gepost op: 7-02-2013, 22:10:11 »
Op Joep.

Dank. Duidelijk. Geen energie in stoppen dus. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Aflevering 6
« Reactie #72 Gepost op: 7-02-2013, 22:10:37 »
Wat ik zo geweldig vond is dat bij elke kandidaat (op een enkeling na) je iets ongelooflijk lol-achtigs kon zien (kees en daniel laten de penningmeester switchen precies voor de opdracht) en ook iets heel onmols. (Kees maakt de beslissing om nog een minuut door te puzzelen) Dzez aflevering maakt veel duidelijk voor mij. Daniel en Carolien heb ik lang geleden al afgeschreven en ben blij dat ik dat heb gedaan. kees stijt niet maar daalt ook niet. zarayda stijgt ONGELOOFLIJK hoog (onder andere door de meet&greet met de mol) en van paulien kan ik echt niks zeggen.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #73 Gepost op: 7-02-2013, 22:11:09 »
Als er echt een envelop was met maar een paar honderd euro was het al zo goed als zeker dat diegene niet de mol is. Bij 1500 weet je het niet.

Ja maar dan is 500 euro ook voldoende toch?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #74 Gepost op: 7-02-2013, 22:11:34 »
Als er echt een envelop was met maar een paar honderd euro was het al zo goed als zeker dat diegene niet de mol is. Bij 1500 weet je het niet.

Dan laat je toch in het midden welke enveloppe Kees nu had gepakt? Hij heeft het ook niet aan de rest verteld namelijk. Waarom moet de camera het dan wel registreren? Doe net zoals met 'meet-the-mole', daar valt niks voor ons te halen omdat we nu eenmaal kijken naar voorgeschoteld materiaal uit de montagekamer. We zien wat de crew wil dat we zien, we zien niet het volledige beeld. En anders geef je maar een twist er aan via Art. 'Zo Kees, een goede keuze weten te maken? Mooi, als blijkt dat de persoon op die enveloppe niet de mol is komt het geld in de pot. Zo niet, gaat het uit de pot' Zoiets had prima gekund, is ook al meerdere keren voor gekomen in eerdere series. Dus tja.. potspekkerij is molverloochenarij wat mij betreft.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #75 Gepost op: 7-02-2013, 22:13:15 »
In dat dumpland zoveel enveloppes binnen halen zegt inderdaad weinig. Maar 1500 euro binnen halen als penningmeester c.q. mol terwijl je als mol dondersgoed weet in welke enveloppe welk bedrag zit èn het niet zo kan zijn dat er geen kleiner bedrag dan 1500 euro te vinden was?  ::) De mol moet snel terug naar zijn kerntaak, opdrachten saboteren en kandidaten dwars zitten in het geld verdienen (want succesvolle sabotage = opdracht mislukt = geen geld in de pot) En niet 'omdat de regie dat zo mooi vind' opdrachten laten slagen of 'ja, de groepsfeer is nu zo gezellig, kom laat ik het nog maar nu niet verpesten' Het is geen gezellig schoolreisje, het is WIDM ja, een genadeloos spel. Maar enfin.. wat dat betreft hebben de oude series zonder alle poespas zo nog best zijn charme :)
Je weet helemaal niet wat er in de andere enveloppen zat. Wellicht zat er in een envelop 2000 euro en in een andere 2500 euro.
De opdracht was sowieso al geslaagd, dus hij móest met een enveloppe terugkomen.
En misschien zat er in een enveloppe maar 500 euro, maar dan word je wel verdacht door de anderen.
De mol moet ook zo lang mogelijk niet ontdekt worden.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #76 Gepost op: 7-02-2013, 22:15:33 »
In dat dumpland zoveel enveloppes binnen halen zegt inderdaad weinig. Maar 1500 euro binnen halen als penningmeester c.q. mol terwijl je als mol dondersgoed weet in welke enveloppe welk bedrag zit èn het niet zo kan zijn dat er geen kleiner bedrag dan 1500 euro te vinden was?  ::)

Ik vermoed zelf dat er in alle enveloppen hetzelfde bedrag zat en in die van de Mol (Kees dus) een hoger bedrag.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #77 Gepost op: 7-02-2013, 22:17:00 »
) en ook iets heel onmols. (Kees maakt de beslissing om nog een minuut door te puzzelen)  
Ik vind dit niet zo onmols.
A) het kost geld uit de pot
B) hij verzekert hiermee dat ook dat de helikopter niet voor niets gehuurd is en de opdracht als een nachtkaars uit gaat.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #78 Gepost op: 7-02-2013, 22:19:27 »
Je weet helemaal niet wat er in de andere enveloppen zat. Wellicht zat er in een envelop 2000 euro en in een andere 2500 euro.
De opdracht was sowieso al geslaagd, dus hij móest met een enveloppe terugkomen.
En misschien zat er in een enveloppe maar 500 euro, maar dan word je wel verdacht door de anderen.
De mol moet ook zo lang mogelijk niet ontdekt worden.

Zin1/2: klopt.
Zin 3: hoeft niet, die kandidaten weten niet welke bedragen in de enveloppes zitten. Aangenomen dat Kees de mol is, had hij de volledige controle over de uitkomst ;) Dus hoe kunnen de kandidaten Kees dan verdacht gaan vinden? Menig opdracht leverde maar honderdtallen op of tientjeswerk met die 'communiceer-op-een-touwbrug' opdracht. Kortom: gezien de kandidaten geen voorkennis hebben noch goed referentiekader maar de mol juist wèl, had Kees als mol prima met 'maar' 500 euro kunnen terugkomen.
Zin 4: ja, dat is wel zo fijn voor het programma. Ga er maar aan staan om het zo te monteren terwijl menig kandidaat allang de mol in de smiezen heeft  ::ok:: (zagen we al met seizoen 12) En het leukste is natuurlijk als je gewoon totaal niet verdacht wordt als mol, tot in de finale aan toe. Maar om daarmee zoveel geld voor in de pot te brengen als mol zijnde?  ???
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 6
« Reactie #79 Gepost op: 7-02-2013, 22:20:02 »
Welk stuk speelde de Mol in de kerk?
...óf niet!