Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 116945 keer)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #200 Gepost op: 8-02-2013, 17:43:00 »
Ik denk dat er teveel wordt doorgedacht over die €1.500,-. We weten simpelweg niet wat er in de rest van de enveloppen zit en of dit bedrag nu hoog of laag is.

Het gaat er ook om wat er in de andere enveloppen zit. Stel dat er in de rest ook €1.500,- zit en in die van de mol meer, dan is €1.500,- het laagste bedrag. Het is al eerder gezegd maar in 1 aflevering maar €1.500,- (sorry €1.250) verdienen is natuurlijk niet veel.

Ik blijf 1500 euro een hoog bedrag vinden om dat als mol mee terug te nemen terwijl je alle kans hebt om à la Dennis op het cruiseschip een deel van het geld te verduisteren. Voor de mol is 1250 euro nog steeds 1250 te veel. Of we hebben wel een heel sociale mol die medelijden heeft met de mogelijke winnaar.


Verder: ik vond het shot in de kerk zo vaag wanneer Art de vragen stelde. Vanaf beneden tussen de trap leuning door. Maar goed, dat kan een keuze van de regisseur zijn.
Eigenlijk kunnen we concluderen dat we niks aan de tweede opdracht hebben. We weten simpelweg niet wie welke vragen goed beantwoord heeft.

Ik heb ook ergens gelezen dat een hint is dat er een C-Mol werd gespeeld op het orgel. Om dat recht te zetten: een C-Mol (Cb) bestaat niet. Dat zou in theorie dan een B akkoord moeten zijn.
Dat shot was idd. net zo vaag als de rest van de opdracht. Schitterende beelden maar als molloot en ook als kandidaat heb je er niets aan als je niet 100% zeker bent van de antwoorden op de vragen van Art.

Wellicht dat er wel ergens een hint in verborgen zit maar heb die nog niet ontdekt.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Trex

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #201 Gepost op: 8-02-2013, 17:55:48 »
Het zou natuurlijk ook kunnen dat in elke envelop van elke kandidaat 1500 euro zat, en in die van de mol 0... Omdat de mol niks binnenbrengt.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #202 Gepost op: 8-02-2013, 17:59:46 »
Het zou natuurlijk ook kunnen dat in elke envelop van elke kandidaat 1500 euro zat, en in die van de mol 0... Omdat de mol niks binnenbrengt.

Art gaf in zijn uitleg duidelijk aan dat de envelop van de Mol het hoogste bedrag bevatte.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #203 Gepost op: 8-02-2013, 18:02:58 »

Ik blijf 1500 euro een hoog bedrag vinden om dat als mol mee terug te nemen terwijl je alle kans hebt om à la Dennis op het cruiseschip een deel van het geld te verduisteren. Voor de mol is 1250 euro nog steeds 1250 te veel. Of we hebben wel een heel sociale mol die medelijden heeft met de mogelijke winnaar.

Sommige opdrachten moeten ook gewoon 'slagen' (i.e. damage control=slagen door de mol).
Kijk bijvoorbeeld naar de Ronda opdracht van vorig jaar vlak voor de finale.
Het zou voor de uitzending suf geweest zijn als die vette heli er stond en we geen prachtige tv beelden kregen van de heli die mysterieus geld ging halen.  ;)

Verder kunnen we eindeloos doorbakkeleien wat wel of niet een hoog bedrag is maar omdat we simpelweg die informatie niet hebben of krijgen (vermoedelijk tot aan de ontknoping), is het niet erg zinvol. Alles hangt af van je perspectief maar juist dat is bijna onmogelijk te hebben omdat we ins blaue hinein aan het speculeren blijven, om het zo maar te zeggen..
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jskaat

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #204 Gepost op: 8-02-2013, 18:13:32 »
Ik heb 't idee dat Kees zichzelf ook een beetje tegen spreekt:

Bij de eerste opdracht zegt Kees:
Citaat
Ik had een voorsprong kunnen ..., alleen in dit stadium van het programma en van het spel, is het denk ik ook goed om nog eventjes het groepsverband een beetje in stand te houden.

Bij de laatste opdracht zegt hij als reactie op wat Art over de eerste opdracht zegt juist iets anders:
Citaat
Als wij die vraag nou gewoon voor ons hadden gehouden dan had dat natuurlijk veel slimmer geweest. Want kennis is macht. Maar nee, wij moeten natuurlijk weer alles delen met de hele groep.

Ik heb het gevoel dat hij de eerste opmerking best eens "als mol" kan zeggen. Dat hij juist het groepsverband wil versterken als mol.

Nadat Carolien uit de cockpit is gekomen, vraagt hij overigens direct of zij de Mol-vraag heeft opgelezen. Om de aandacht naar Carolien te verschuiven.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 6
« Reactie #205 Gepost op: 8-02-2013, 19:03:18 »
Ik heb ook ergens gelezen dat een hint is dat er een C-Mol werd gespeeld op het orgel. Om dat recht te zetten: een C-Mol (Cb) bestaat niet. Dat zou in theorie dan een B akkoord moeten zijn.

Een c-moll akkoord is een C mineur akkoord.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #206 Gepost op: 8-02-2013, 19:06:43 »
Ik denk dat er teveel wordt doorgedacht over die €1.500,-. We weten simpelweg niet wat er in de rest van de enveloppen zit en of dit bedrag nu hoog of laag is.

Het gaat er ook om wat er in de andere enveloppen zit. Stel dat er in de rest ook €1.500,- zit en in die van de mol meer, dan is €1.500,- het laagste bedrag. Het is al eerder gezegd maar in 1 aflevering maar €1.500,- (sorry €1.250) verdienen is natuurlijk niet veel.
Tuurlijk. Maar, het waren wel twee briefjes. Eén van 1000 en één van 500. Daarvan had hij er makkelijk één achter kunnen laten. En oké, terugkomen met 500 euro is misschien iets tè verdacht, maar 1000 had niemand raar gevonden. In plaats daarvan neemt die sufkees gewoon allebei de briefjes mee en brengt zo 1250 in de pot, terwijl dat met gemak 750 had kunnen zijn. Een mol die geen 500 achterlaat terwijl hij daar ruimschoots de mogelijkheid toe heeft is m.i. geen mol.
The British are not impressed.

Offline Jskaat

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #207 Gepost op: 8-02-2013, 19:12:56 »
Een c-moll akkoord is een C mineur akkoord.

Eh, nee dat is niet waar. Een "b" ofwel een mol betekent dat het een halve toon lager is naar een zwarte toets (D, E, G, A en B hebben dat).

Een mineur akkoord betekent 3 halve tonen ipv 4. C-mol bestaat simpelweg niet.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 6
« Reactie #208 Gepost op: 8-02-2013, 19:15:30 »
Eh, nee dat is niet waar. Een "b" ofwel een mol betekent dat het een halve toon lager is naar een zwarte toets (D, E, G, A en B hebben dat).

Een mineur akkoord betekent 3 halve tonen ipv 4. C-mol bestaat simpelweg niet.

Ik heb het niet over noten maar over akkoorden. Moll is de Duitse naam voor mineur.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #209 Gepost op: 8-02-2013, 19:18:26 »
Tuurlijk. Maar, het waren wel twee briefjes. Eén van 1000 en één van 500. Daarvan had hij er makkelijk één achter kunnen laten. En oké, terugkomen met 500 euro is misschien iets tè verdacht, maar 1000 had niemand raar gevonden. In plaats daarvan neemt die sufkees gewoon allebei de briefjes mee en brengt zo 1250 in de pot, terwijl dat met gemak 750 had kunnen zijn. Een mol die geen 500 achterlaat terwijl hij daar ruimschoots de mogelijkheid toe heeft is m.i. geen mol.

wie zegt dat kees geen briefje achter heeft gelaten, misschien zat er wel 2000 in ofzo.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #210 Gepost op: 8-02-2013, 19:18:58 »
Dan nog had hij er makkelijk 1000 van kunnen maken.
The British are not impressed.

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 6
« Reactie #211 Gepost op: 8-02-2013, 19:42:23 »
Hoewel ik nog volledig in een Keestunnel zit, begin ik wel te twijfelen hoor. Zoals er hierboven al over gediscussieerd wordt, als Kees echt de mol is, dan hoop ik dat hij wel wat heeft zitten mollen bij die helikopteropdracht. 1500 vind ik te veel voor een mol. 1000 was idd prima geweest.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #212 Gepost op: 8-02-2013, 19:46:00 »
wie zegt dat kees geen briefje achter heeft gelaten, misschien zat er wel 2000 in ofzo.

Je ziet 'm duidelijk 1500 euro uit de envelop halen...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #213 Gepost op: 8-02-2013, 19:48:07 »
Ik heb het gevoel dat hij de eerste opmerking best eens "als mol" kan zeggen. Dat hij juist het groepsverband wil versterken als mol.

Maar het eerste gedeelte van die uitspraak gaat alleen op als hij dit "als kandidaat" zegt.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #214 Gepost op: 8-02-2013, 19:48:32 »
Ben benieuwd in HD zometeen wat er allemaal op Kees zijn shirt staat.
Ivb met het horen, zien en zwijgen...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #215 Gepost op: 8-02-2013, 19:50:58 »
Ben benieuwd in HD zometeen wat er allemaal op Kees zijn shirt staat.
Ivb met het horen, zien en zwijgen...

Kan de foto niet openen. Toegangsfout geeft hij aan  :\'(

Edit: nu doet hij het wel. Geen idee wat er was.

Ik vermoed een citaat van Boeddha:
“Better than a thousand hollow words is one word that brings peace.”

« Laatst bewerkt op: 8-02-2013, 19:55:32 door Zwanee »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #216 Gepost op: 8-02-2013, 20:14:51 »
Kees vind komende aflevering een koker?
Citaat: Look what I found!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6
« Reactie #217 Gepost op: 8-02-2013, 20:16:45 »
Tuurlijk. Maar, het waren wel twee briefjes. Eén van 1000 en één van 500. Daarvan had hij er makkelijk één achter kunnen laten. En oké, terugkomen met 500 euro is misschien iets tè verdacht, maar 1000 had niemand raar gevonden. In plaats daarvan neemt die sufkees gewoon allebei de briefjes mee en brengt zo 1250 in de pot, terwijl dat met gemak 750 had kunnen zijn. Een mol die geen 500 achterlaat terwijl hij daar ruimschoots de mogelijkheid toe heeft is m.i. geen mol.
Zou wel mooi geweest zijn... dat we in de eindaflevring een briefje uit de helicopter zien dwarrelen.

Ben benieuwd in HD zometeen wat er allemaal op Kees zijn shirt staat.
Ivb met het horen, zien en zwijgen...
Niet in de tekst onderaan, maar bovenin het shirt staat groot "Black" en het verhaaltje dat kees in het vliegtuig krijgt gaat over de "Black [Huppeldepups]".  ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #218 Gepost op: 8-02-2013, 20:18:46 »
Niet in de tekst onderaan, maar bovenin het shirt staat groot "Black" en het verhaaltje dat kees in het vliegtuig krijgt gaat over de "Black [Huppeldepups]".  ::vergroot::

Ladysmith Black Mbazu. Wie heeft er kunnen ontdekken wat er onder "black" staat op Kees' shirt? Is mij nog niet gelukt.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #219 Gepost op: 8-02-2013, 20:21:57 »
Ladysmith Black Mbazu. Wie heeft er kunnen ontdekken wat er onder "black" staat op Kees' shirt? Is mij nog niet gelukt.

Als het gaat om het t-shirt wat net gepost is, denk ik een citaat van Boeddha:
“Better than a thousand hollow words is one word that brings peace.”

Maar dat Black kan ik weer nergens ontdekken... ???
Of kijk ik naar het verkeerde shirt...?