Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 111750 keer)

Offline molsnol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Al 15 jaar molloot..
Re: Aflevering 8
« Reactie #180 Gepost op: 22-02-2013, 02:33:25 »
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jtD5W1Qo1oQ

Ik zit niet in een 'Kees-tunnel' maar het accent klinkt erg Noord-Hollands en het woord 'aflevering' op 0:23 is haast onmiskenbaar Volendams.

Ik ben geen taalwetenschapper maar ik weet dat noord-hollanders hun 'r'-en meer rollen dan in andere hoeken van Nederland. In het geluidsfragment is er een paar keer duidelijk een rollende r te horen. Carolien (Brabants) gebruikt deze r volgens mij nooit. Paulien praat ook heel anders dan hoe de mol in dit fragment praat.

Zou wel leuk zijn trouwens als Carolien de mol blijkt maar speciaal dit fragment met een ander accent heeft opgenomen...niets is wat het lijkt... ::vergroot::


---Toevoeging:
 Noord-hollands/Volendams accent heeft ook een S die meer als een SH klinkt. En een 'dikkere' L. Lijk ik ook terug te horen in het fragment. Zit ik misschien alsnog in een tunnel ::fluit::
« Laatst bewerkt op: 22-02-2013, 02:38:57 door molsnol »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8
« Reactie #181 Gepost op: 22-02-2013, 02:48:31 »
Gaat WIDM volgende week wel door? De Paus treedt de 28e om 20:00 uur af namelijk.
Dat is niet meteen het eind van de wereld, dus ik ga er van uit dat widm gewoon blijft bestaan.
The British are not impressed.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #182 Gepost op: 22-02-2013, 03:16:23 »
Dat is niet meteen het eind van de wereld, dus ik ga er van uit dat widm gewoon blijft bestaan.
Dat was de vraag niet.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #183 Gepost op: 22-02-2013, 03:23:25 »
Dat was de vraag niet.

Daar komt niet echt een grote ceremonie rond hoor, of zo'n toespraak op z'n Beatrix'. In de uren daarvoor gaat hij waarschijnlijk nog een laatste keer mensen begroeten, maar dat tijdstip van 20h is eerder symbolisch: het moment waarop de Heilige Stoel officieel leeg is. 

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #184 Gepost op: 22-02-2013, 07:12:29 »
Wat weer een prachtige aflevering. Kees is nog steeds mijn mol. Ik hoorde toch echt de stem van Kees door die vervorming. En hij was er weer als de kippen bij om de controle te houden bij de opdrachten. Kip...ik heb je! ;)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #185 Gepost op: 22-02-2013, 08:18:36 »
Nu wil ik weten waar die zevende koker vandaan kwam.  :(

Misschien toch in die winkel..?
Méér waren er niet in het spel sws, want bij de safari konden het er niet meer dan 7 in totaal zijn ivm het aantal overgebleven kokers, en Tim had er drie bij de 'Big Five' opdracht..
Tenzij er tijdens de 'Big Five' nog ergens kokers lagen en de mol er daarvan nog open heeft gemaakt?
Maar dat lijkt ook wel weer raar omdat iedereen er continu met zijn neus bovenop staat.

Daniël had het wel over missende of gestolen kokers overigens.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2013, 08:20:25 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 8
« Reactie #186 Gepost op: 22-02-2013, 08:21:09 »
Ontbrekende letter!

Grappig dat het precies "kadidaten" is wat Pac-Mol spelde. En ik heb ook al een aantal keer "Pauline" op het forum voorbij zien komen, terwijl we nu toch echt zouden moeten weten dat het "Paulien" is. Kortom: het versterkt mijn gedachte dat we niets achter de ontbrekende letters en spelfouten in het programma moeten zoeken omdat het gewoon (lelijke) fouten zijn.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #187 Gepost op: 22-02-2013, 08:45:14 »
Hoe de "L" in het woord "aflevering" (meerdere keren) wordt uitgesproken, doet me ondanks het vette gescramble me toch echt aan Kees denken.
Laten we jabberen.

Offline Jskaat

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #188 Gepost op: 22-02-2013, 08:45:32 »
Donderdagmiddag stond op de Wieisdemol Facebook pagina het volgende bericht:

Citaat
De finale is in zicht! Welke kandidaat moet vlak voor het einde het spel verlaten? Bekijk de promo van de achtste aflevering. De reis gaat terug naar de grote stad, waar de contouren van de Mol te zien zijn...

Ik heb toen al zitten zoeken naar lijnen o.i.d. die naar de mol verwezen. Tijdens de drive-in bioscoop werd het me allemaal duidelijk. De contouren van de persoon in de bioscoop: is de mol.

Wat mij betreft valt Carolien dus af.

Bij de touwen opdracht zal de mol op de plek van Paulien of Kees willen zitten. De positie van Carolien is niet nuttig omdat de mol weet dat dat touw zwaar is. Dus je kunt dan versterking verwachten en kun je dus niet mollen.

Offline Lowerpug

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #189 Gepost op: 22-02-2013, 09:12:28 »
Hoi. Ik ben al lang actief op de site zonder account en post niets, maar deze hint moest ik met jullie delen, dus heb ik mij geregistreerd.
Hier onder de hints die ik heb gehoord tijdens de drive-in Wie-is-het opdracht. Vooral de eerste hint is erg bijzonder omdat ze zegt: "Paulien hier".

(37:51) 1e keer "Paulien hier, die Joep heeft niet een keer gelijk gehad."
(38:53) 2e keer: "Jammer dat Janine er niet meer bij is. Ze werd een goede vriendin van me. Tim zag trouwens wel een rood scherm in aflevering 3."
(40:18) 3e keer: "We moeten afzien dat bijna iedereen een goede kaart had gevonden. Maar ja?"
(41:21) 4e keer: "Het Wie-is-de-Mol spel in het Krugerpark was vooral aan het begin lekker vrij spannend. Voor mij dan."
(41:46) 5e keer: "Ontmoet-de-mol was zo spannend, heeft niemand mij gezien? Of herkende me ik? Echt niet?"
(42:03) 6e keer: "Beste mede kandidaten. 7. Meer dan 3 opengemaakt."
(43:20) 7e keer: "De Mol in Zulu is dus infubuzari. Grappig he? Ik spreek dus heel goed Zulu."

Uitzending: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1327542
« Laatst bewerkt op: 22-02-2013, 09:16:01 door Lowerpug »

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 8
« Reactie #190 Gepost op: 22-02-2013, 09:32:03 »
O ja, er viel me nog wat op, hield Paulien haar vingers niet een beetje vreemd op de groepsfoto? Iemand gezien?

Ik zag laatst een aflevering van het programma Ta Ta Ta Taal waar Paulien aan mee deed.
Bij dat programma stond ze ook de de hele tijd heel gek te dralen achter haar desk...

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1326507

« Laatst bewerkt op: 22-02-2013, 09:38:42 door BurningHorizons »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #191 Gepost op: 22-02-2013, 09:32:47 »
Reeds reactie geplaatst in het Paulien topic waar je dit ook hebt gezet.
Aan aantal van je zinnen klopt echt niet.  ::ohno::

Volgens dit online woordenboek is het woord voor Mol in het Zulu 'Imvukuzane'

http://archive.org/stream/anenglishzuludi00robegoog#page/n178/mode/2up/search/mole

Komt wel overeen met wat er gezegd wordt, de 'e' kan meer als 'i' uitgesproken worden.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 8
« Reactie #192 Gepost op: 22-02-2013, 09:33:46 »
Verder...

De manier waarop de Mol, "Tania" zegt, in het drive in filmpje, is voor mij reden genoeg om definitief voor Kees te gaan haha... ;D

Serieus...zijn accent en intonatie spat van dat filmpje af  ::oink::
« Laatst bewerkt op: 22-02-2013, 09:38:21 door BurningHorizons »

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #193 Gepost op: 22-02-2013, 10:12:47 »
Grappig dat het precies "kadidaten" is wat Pac-Mol spelde. En ik heb ook al een aantal keer "Pauline" op het forum voorbij zien komen, terwijl we nu toch echt zouden moeten weten dat het "Paulien" is. Kortom: het versterkt mijn gedachte dat we niets achter de ontbrekende letters en spelfouten in het programma moeten zoeken omdat het gewoon (lelijke) fouten zijn.
Waarschijnlijk. Maar dan moet iemand zich wel een potje gaan zitten schamen bij de productie. Een hoop fouten, en op prominente plekken.

Verder...

De manier waarop de Mol, "Tania" zegt, in het drive in filmpje, is voor mij reden genoeg om definitief voor Kees te gaan haha... ;D

Serieus...zijn accent en intonatie spat van dat filmpje af  ::oink::

Vind het accent ook het meest opvallen. Niet de N of de R of de L ofzo. gewoon het hele accent, en dat hoor je het meest in de klinkers. Heel noord-hollands/ westfries.

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 8
« Reactie #194 Gepost op: 22-02-2013, 10:15:47 »
Waarschijnlijk. Maar dan moet iemand zich wel een potje gaan zitten schamen bij de productie. Een hoop fouten, en op prominente plekken.
Het zijn er te veel. Zoveel spelfouten kunnen er echt niet worden gemaakt, het lijkt me heel erg sterk als het allemaal toeval is. Natuurlijk kan er een keer een spelfout worden gemaakt, maar zo'n aflevering/scene/shot word toch door veel mensen van tevoren bekeken? Dat moet toch iemand een keer opgevallen zijn? Dat er af en toe eentje tussendoor glipt, maar zoveel in 1 seizoen...
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #195 Gepost op: 22-02-2013, 10:57:12 »
Ik vraag me wellis af.welke kandidaat in het dagelijks leven het meeste geld verdient en dus het prijzen geld niet echt nodig heeft en dus de mol zou kunnen zijn.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 8
« Reactie #196 Gepost op: 22-02-2013, 10:58:21 »
Ik denk niet dat dat een rol speelt. De productie kiest de mol, uit degenen die de mol willen zijn. En naar verluid wilde bijna iedereen dat zijn dit keer.

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #197 Gepost op: 22-02-2013, 10:59:23 »
Ik weet niet of dit al langs is geweest in deze forum, maar vonden jullie het ook zo verdacht dat Paulien in eerste instantie de hele tijd aan het touw zat te trekken (24:43)en dat er de hele tijd 4 porto's naast haar lagen, en dat ze er vrij laat mee kwam(28:15).

Domheid of toch een molactie.



En ik heb nog iets gezien in opdracht 1 rond 17:42 en 17:50 zag ik het woord 'Mole' bij het hoofd van Kees achter hem op het boord staan met een soort abstracte mol of pijl erbij getekend.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #198 Gepost op: 22-02-2013, 11:00:02 »
Ik denk niet dat dat een rol speelt. De productie kiest de mol, uit degenen die de mol willen zijn. En naar verluid wilde bijna iedereen dat zijn dit keer.
Ik denk ook niet dat dat een rol speelt.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 8
« Reactie #199 Gepost op: 22-02-2013, 11:14:12 »
Ik weet niet of we er iets mee kunnen, want volgens mij is in die eerste opdracht weinig tot niets gemold (de andere kandidaten zaten er ook bovenop), maar dit waren de woorden die op de lijst van 30 woorden stond:

tafel
stoel
bed
kast
lamp
deur
huis
fornuis
vuur
kraan
waslijn
emmer
school
broodtrommel
boek
pen
boom
mol
televisie
radio
spiegel
voetbal
schoen
tas
fiets
auto
oma
broer
vriend
juf