Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 111769 keer)

Offline Houdini

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #220 Gepost op: 22-02-2013, 14:16:23 »
Het is gewoon zó overduidelijk kees.

De mol zei in de film iets van 'die arme joep, had geen één keer gelijk' of i.d.
In aflevering 2 zei joep dat KEES tegen hem had gezegd dat Ewout op Daniël zat, wat helemaal niet zo was.

Daarnaast zei kees in aflevering 1 'kip ik heb je' en nu staat er ineens het woord kip weer op het bord, naast zijn hoofd?

Als Paulien het was geweest, was Carolien er wel uitgevlogen en niet Zarayda.

Kees is een leuke mol, maar wel een beetje te overduidelijk dit maal..

Offline Kwelder

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #221 Gepost op: 22-02-2013, 14:17:57 »
De manier waarop het woord kip is geschreven doet mij denken aan een trucje:
Maak een kip door 3 lijnen toe te voegen. (zie bijlagen)
Misschien hadden ze tijd om een geintje uit te halen en betekent het helemaal niks?

Offline Houdini

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #222 Gepost op: 22-02-2013, 14:22:27 »
De manier waarop het woord kip is geschreven doet mij denken aan een trucje:
Maak een kip door 3 lijnen toe te voegen. (zie bijlagen)
Misschien hadden ze tijd om een geintje uit te halen en betekent het helemaal niks?

Maar waarom zei kees dan zo overduidelijk in aflevering 1 "kip ik heb je".

De big five kan trouwens ook verwijzen naar de vijf zintuigen maar ook de persoonlijkheidsleer (extraversie, agreeableness etc.)

Offline saroja

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #223 Gepost op: 22-02-2013, 15:03:51 »
De kerkvragen kunnen nog steeds kloppen bij de vraagstellingen van Paulien, wanneer ze zelf de mol zou zijn.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 8
« Reactie #224 Gepost op: 22-02-2013, 15:27:32 »
Maar waarom zei kees dan zo overduidelijk in aflevering 1 "kip ik heb je". 

Volgens mij moeten we niets zoeken achter die uitspraak van Kees.

Is een gewone uitdrukking en betekent zoiets als: 'Zo, dat is gelukt!'
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Houdini

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #225 Gepost op: 22-02-2013, 15:32:20 »
Volgens mij moeten we niets zoeken achter die uitspraak van Kees.

Is een gewone uitdrukking en betekent zoiets als: 'Zo, dat is gelukt!'


Zou kunnen, maar doet er verder ook niet echt toe, sinds er véél sterkere hints zijn. Het is en blijft kees die iedereen heeft wijsgemaakt dat Ewout op Daniël zat.

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #226 Gepost op: 22-02-2013, 15:41:25 »
God jongens, ik ben nog steeds in shock over Zarayda's vertrek! Prachtige aflevering, weer spannend en grappig en mooie beelden.

Ik heb Kees nooit verdacht en zal dat ook nooit doen (als hij het is ben ik echt blind) maar ineens dacht ik 'Neeeee, Carolien?!' maar dat kon misschien ook liggen aan de manier van montage.

Overigens denk ik dat het verhaaltje van 'ik heb 3 kokers open gemaakt' niet perse in de afleveringen moet hebben gezeten. Dat kan ook achter de schermen zijn gebeurd. Dus we hoeven daarvoor Carolien niet af te schrijven.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #227 Gepost op: 22-02-2013, 15:58:32 »
Over de KiP op het schoolbord:

@13.42 staat er een tekening van een KiP bij.
Net zoals een molshoop en een beestje (zou een molletje zijn).
Tevens "tok tok"

@15.08
Als Carolien, Kees en Art in het lokaal zijn is de getekende KiP weg.
een grote vlek, niets in het lege vlak ingevuld. Waarom?

Wat kan is dat het dus een tekening is van Paulien's hand
(net als het broodtrommeltje en boterham)
en dat dit (dus ook het woord KiP) herkend zou kunnen worden door de 2 anderen.
Paulien maakt veel tekeningetjes van beestjes bij haar teksten.
Het zou hen kunnen wijzen op de KiP-hint (welke ik *begrijpelijk* erg leuk vind).

Naast het gegeven dat het wederom gaat om een spelfout  ;)

Edit; goed gevonden van die KiP Theoreticus!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 22-02-2013, 17:51:15 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #228 Gepost op: 22-02-2013, 16:01:21 »
In de Moltalk werd erg veel aandacht geschonken aan Paulien's voorspelling dat de kandidaten wel Zulu zouden moeten leren. Nu vind ik die voorspelling niet zo heel bijzonder; het is al vaker voorgekomen dat kandidaten de plaatselijke taal moeten leren in een schooltje. Wat ik bijzonderder vindt is de reactie van Kees op Pauliens 'vraag aan de mol'. Paulien zegt iets als 'Ik vraag hierbij aan de mol om een creatieve opdracht, iets met papier marché ofzo'. Kees reageert hier meteen op (en ook de camera zoomt in op zijn gezicht) met 'Papiermarchéën nog wel'. Dit kwam op mij bijna over als een 'echte' reactie van de mol op Pauliens voorstellen (en dan vooral qua lichaamstaal van Kees).

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 8
« Reactie #229 Gepost op: 22-02-2013, 16:25:41 »
Nog even iets heel anders...

Het viel mij op dat er tijdens het invullen van de test ineens jeu de boule ballen in beeld kwamen....iemand enig idee of dat iets zou kunnen betekenen?
Je hoort dan de voice over van Zarayda die vertelt over de verdeel-en-heers tactiek m.b.t. Carolien.
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline colinvanv

  • Forumlid
  • WIDM is het beste programma van de NL-tv!
Aflevering 8
« Reactie #230 Gepost op: 22-02-2013, 16:35:17 »
De mol zei tijdens de film: "Het Wie is de Mol?-spel in het Krugerpark was vooral aan het begin én het einde spannend. Voor mij dan."

Dus: de mol vond het begin én het einde spannend, dit kan slaan op: Paulien of Kees,
niet op Carolien want die was al in het begin uit het spel gespeeld door Paulien, zij kan de mol niet zijn want zij heeft aan het einde niet meegespeeld dus was het ook niet spannend voor haar.

Offline KevinJPG

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #231 Gepost op: 22-02-2013, 16:38:04 »
De mol zei tijdens de film: "Het Wie is de Mol?-spel in het Krugerpark was vooral aan het begin én het einde spannend. Voor mij dan."

Dus: de mol vond het begin én het einde spannend, dit kan slaan op: Paulien of Kees,
niet op Carolien want die was al in het begin uit het spel gespeeld door Paulien, zij kan de mol niet zijn want zij heeft aan het einde niet meegespeeld dus was het ook niet spannend voor haar.

Voor de mol is het op het einde natuurlijk ook spannend, want dan wordt bekend hoeveel geld er in de pot komt..  ::vergroot::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 8
« Reactie #232 Gepost op: 22-02-2013, 16:40:38 »
Voor de mol is het op het einde natuurlijk ook spannend, want dan wordt bekend hoeveel geld er in de pot komt..  ::vergroot::
Dat zegt hij toch: Kees of Paulien.
;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Houdini

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #233 Gepost op: 22-02-2013, 16:46:14 »
De mol zei tijdens de film: "Het Wie is de Mol?-spel in het Krugerpark was vooral aan het begin én het einde spannend. Voor mij dan."

Dus: de mol vond het begin én het einde spannend, dit kan slaan op: Paulien of Kees,
niet op Carolien want die was al in het begin uit het spel gespeeld door Paulien, zij kan de mol niet zijn want zij heeft aan het einde niet meegespeeld dus was het ook niet spannend voor haar.

Ook dat was een vreselijk slimme streek van Kees, want hij was continu bijzonder stil en op het einde, toen Paulien bijna te pakken was, deed hij alsof Zarayda het was.

Daarnaast kan Paulien het niet zijn, anders was Carolien wel afgevallen en niet Zarayda.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #234 Gepost op: 22-02-2013, 16:49:36 »
Ik vond de uitspraak van Art na afloop van de opdracht met de kogel opvallend: "Ze kunnen de finale bijna ruiken, de drie overgebleven vrouwen en Kees." Daar zou je ook 'kandidaten' en 'mol' in kunnen vullen :) (en de eerste keer dat ik het hoorde, verwachtte ik dat eigenlijk ook).
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline colinvanv

  • Forumlid
  • WIDM is het beste programma van de NL-tv!
Re: Aflevering 8
« Reactie #235 Gepost op: 22-02-2013, 16:51:22 »
Joep verteld in aflevering 2 rond 48:45 dit: "Paulien heeft behoorlijk wat geld binnen gebracht, Tim heeft geld binnen gebracht, Kees heeft geld binnen gebracht, Paulien...ja, op een of andere manier geloof ik gewoon niet dat Paulien de mol kan zijn, en als ze wel de mol is, dan is ze echt briljant."

Hiermee kan je opmaken dat Joep: (vooral) Paulien, Tim en Kees niet verdacht.

De mol verteld tijdens de film in aflevering 8 dit: " Ach Joep. Die Joep heeft niet één keer gelijk gehad."

Dus: De mol kan Paulien of Kees zijn omdat Joep niet één keer gelijk heeft gehad.

Offline colinvanv

  • Forumlid
  • WIDM is het beste programma van de NL-tv!
Re: Aflevering 8
« Reactie #236 Gepost op: 22-02-2013, 16:53:12 »
Voor de mol is het op het einde natuurlijk ook spannend, want dan wordt bekend hoeveel geld er in de pot komt..  ::vergroot::

Ik zelf denk niet dat de mol daar op doelt... maar, goede opmerking  ::ok::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 8
« Reactie #237 Gepost op: 22-02-2013, 16:54:38 »
Verwarrend, ik denk steeds dat colinvanv Avogadro is.  :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 8
« Reactie #238 Gepost op: 22-02-2013, 17:00:29 »
Verwarrend, ik denk steeds dat colinvanv Avogadro is.  :P
Dat had ik ook steeds ja ::rofl::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline colinvanv

  • Forumlid
  • WIDM is het beste programma van de NL-tv!
Aflevering 8
« Reactie #239 Gepost op: 22-02-2013, 17:04:47 »
De mol verteld bij de film: "Jammer dat Janine er niet meer bij is. Ze werd een goede vriendin van me." Paulien en Carolien werden vriendinnen met Janine (Zij hadden een verbond met Janine).

In aflevering 3 na Janine's val verteld Paulien als enigste van de kandidaten over de val van Janine, is dit omdat ze een goed vriendin werd en dus de mol is?