Auteur Topic: Hoeveel enkel-enkel-dubbel-dubbel is er verstopt?  (gelezen 24789 keer)

Offline Theoreticus

• Forumlid
Hoeveel enkel-enkel-dubbel-dubbel is er verstopt?
« Gepost op: 25-02-2013, 12:11:31 »
...
« Laatst bewerkt op: 25-04-2018, 13:07:30 door WillemMolleeder »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Jordyep

• Forumlid
Re: Hoeveel enkel-enkel-dubbel-dubbel is er verstopt?
« Reactie #1 Gepost op: 25-02-2013, 13:05:04 »
Nummertje 3 is volgens mij puur toeval.

Kijk, de mol zei dat iedereen de vraag van Ewout fout had bij de kerk (niet letterlijk, maar wel praktisch). En volgens mij heeft de mol als strategie gevolgd om over alle vragen te liegen (hint!), dus als je dan het enkel-enkel-dubbel-dubbel patroon in de antwoorden ziet is dat volgens mij puur toeval.

Dit natuurlijk ervan uitgaande dat Case het is.

Offline Poontang

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 25-02-2013, 14:27:01 »
Ben een groot voorstander van de enkel enkel dubbel dubbel.
Maar nummer 6 is toch enkel enkel dubbel?

Offline Poontang

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 25-02-2013, 14:40:14 »
lol.. nummer 5  ::tandpastasmiley::

Offline Poontang

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 25-02-2013, 14:50:06 »
Dacht ik al  :D

ro,li,hla,hla net als de tweets.

maarre "theoretisch" gezien is het dan toch

ro       enkel
li       enkel
hla hla  dubbel

zeg het me, ik mis het denk ik. die 2e dubbel

Offline hetoord

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
« Reactie #5 Gepost op: 25-02-2013, 15:01:36 »
Een toevoeging (die ik niet zelf gevonden heb, maar ergens op dit forum heb gelezen):

In morse worden de letters 'uitgebeeld' door kort en lang. Als je 'enkel' als kort neemt en 'dubbel' als lang, dan krijg je de volgende morse: kort kort, lang lang.

Kort kort = I
Lang lang = M

Dit zou je kunnen zien als I'm = I am = I am the mole.

Kees die al dansend zichzelf aanwijst als Mol?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #6 Gepost op: 25-02-2013, 15:08:58 »
Er is maar 1 conclusie mogelijk:

Wanneer er behalve het dansje van Kees ook maar 1 hint met enkel-enkel-dubbel-dubbel is verstopt in de afleveringen, kan het eigenlijk bijna niet anders dan dat dit verwijst naar Kees.

Maar er wordt nog iedere dag iets gevonden.

Dan vraag ik me af: weegt dit alles op tegen de her en der verstopte taalhints die richting Paulien wijzen? Daar zijn er ook meerdere van gevonden.

En last but not least: waar blijft Carolien in dit verhaal?

Offline Poontang

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 25-02-2013, 15:28:31 »
Omdat je voor een verliezend kandidaat geen rode draad hoeft te maken.
Voor een mol wel, en evt voor de winnaar zie ik ook wel zitten.
Ik kan mezelf nog wel voor houden dat taalfouten hersteld moeten worden.
Door iemand die goed is in taal. En zo staat het herstellen van de taal voor de zoektocht naar de mol.

Enkel enkel dubbel dubbel hint, is fantastisch. En vooral erg aanwezig in de tweets. Daar kan je bijna niet omheen. Ik kan me nog voorstellen dat de kaarsen toevallig zijn. Maar de tweets niet.
Het zou leuk zijn als er nog een paar goede EEDD's voorkomen.
Ik ga weer even extra opletten!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #8 Gepost op: 25-02-2013, 16:00:33 »
Bedoel je met het herstellen van de taalfouten datgene invullen wat er had moeten staan, en dat zou dan een verwijzing naar de mol moeten zijn?

Enne, Theoreticus, wat de rode draad betreft richting Carolien, dat is precies wat ik bedoel te zeggen. Het afwezig zijn van verwijzingen naar een kandidaat vormt op die manier ook een soort aanwijzing, maar dan als het ware als ''reverse'', als je snapt wat ik bedoel.

Offline Knudsen

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 25-02-2013, 16:01:57 »

Er is maar 1 conclusie mogelijk...

Dan vraag ik me af: weegt dit alles op tegen de her en der verstopte taalhints die richting Paulien wijzen? Daar zijn er ook meerdere van gevonden.

Wat mij betreft is een rode draad pas overtuigend als je ook in de 1e aflevering een belangrijke hint naar de mol vind.

Paulien staat in de eerste opdracht in een lege kerk; how depressing...  Ja, en dan? Kan er niets mee richting de Mol, vind het wel goed gemonteerd als ze uiteindelijk wel de Winnaar zou blijken!

Kees daarentegen staat bij de priester tijdens het ro-li-hla-hla stukje, volgens mij het verlossende woord! Die link wordt bevestigd met Kees' dansje, de kaarsjes, Mol-tweets en zelfs met de aandacht voor taal.

Nee; Paulien's ding is taal, maar ze is niet de Mol, ik voel het in mijn kut! ::pinokkio::

Offline Knudsen

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 25-02-2013, 17:58:03 »

- Geen rode draad naar Carolien.

Mijn conclusie:

Carolien valt af als verliezer komende aflevering.

Ja, de verliezer bekend maken hebben we nog niet eerder gehad dacht ik, en elke winnaar zou de mol ook bevestigen, dus  dat zit er niet in.

Maar OK, on topic, we kunnen EEDD ook in muziek en dans terugvinden:

- Ik vond het dansje van het jongetje zo'n special ritme hebben;
- Ook het muziekje bij de start van de dropping was zo speciaal;

Meer een gevoel hoor, ik moet er nog eens goed naar kijken en luisteren.

Nog dank voor het oppikken van dit topic!  ::trots::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11 Gepost op: 25-02-2013, 18:51:51 »
Serie 11: Soundos keek een beetje sipjes, toen ze de verliezer bleek te zijn. Voor de ontknoping bleven toen Art en Patrick nog over.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #12 Gepost op: 25-02-2013, 19:03:00 »
Ik wil niet klierig zijn, ik vind alles heel mooi gevonden namelijk.

Maar pas op dat een ''red herring'' (of hoe schrijf je dat exact) niet aangezien wordt voor een rode draad.

Voor de ingewijden en niet-ingewijden: een ''red herring'' is een verschrikkelijk mooi uitgedachte aanwijzing, te mooi om toeval te zijn, maar die aanwijzing blijkt uiteindelijk toch een dwaalspoor te zijn.

En dan vraag ik me af, onder welke categorie beide aanwijzingen vallen.

De EEDD in combinatie met de gevonden voorbeelden: stel nou dat het een dwaalspoor is, waarom zou Kees zich dan hiervoor lenen? Lijkt me vreemd.

Aan de andere kant: ik heb steeds het gevoel dat er iets ontbreekt in die hint, er moet nog iets bij. EEDD alleen, dat zegt me niets.

Offline Knudsen

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 25-02-2013, 19:43:39 »
maarre "theoretisch" gezien is het dan toch

ro       enkel
li       enkel
hla hla  dubbel

zeg het me, ik mis het denk ik. die 2e dubbel

Ik zou juist het ritme van Kees' dansje volgen ook naar de handen kijken:

ro       enkel      rechts
li       enkel      links
hla      dubbel     rechts
ro       enkel      links
li       enkel      rechts
hla      dubbel     links

Dat past toch precies en zo blijkt  eedd = ro-li-hla-hla = onruststoker = de mol

Volgens mij geven de tweets er ook zo'n wending aan.  8)

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 26-02-2013, 01:18:56 »
Ik zou juist het ritme van Kees' dansje volgen ook naar de handen kijken:

ro       enkel      rechts
li       enkel      links
ro       enkel      links
li       enkel      rechts

Dat past toch precies en zo blijkt  eedd = ro-li-hla-hla = onruststoker = de mol

Volgens mij geven de tweets er ook zo'n wending aan.  8)

Sorry maar dit kan gewoon niet. Stel, de productie ziet een kans om het patroon van het dansje van Kees terug te laten komen in de serie als hint, dan is het alleen maar toeval dat rolihlahla, onruststoker, ook het eedd-patroon in zich heeft en dus geen bewuste hint naar het dansje. De tweets is wat mij betreft de enige plausibele hint naar eedd.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2013, 13:25:12 door Mollenmania »

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #15 Gepost op: 26-02-2013, 01:22:07 »
Sorry maar dit kan gewoon niet. Stel, de productie ziet een kans om het patroon van het dansje van Kees terug te laten komen in de serie als hint, dan is het alleen maar toeval dat rolihlahla, onruststoker, ook het eedd-patroon in zich heeft en dus geen bewuste hint naar het dansje. De tweets is wat mij betreft de enige plausibele hint naar eedd. Niet verder zoeken, zal niks opleveren, echt...

Ach hier (en elders) komen vreselijk vergezochte aan elkaargeknoopte onzintheorieën voor, maar dat is der charme ervan  ::rofl::

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 26-02-2013, 01:31:57 »
Ach hier (en elders) komen vreselijk vergezochte aan elkaargeknoopte onzintheorieën voor, maar dat is der charme ervan  ::rofl::

Haha ja en daar is ook niks mis mee :P Mijn punt hier was echter dat deze hint gewoonweg geen hint kán zijn omdat het eedd-patroon in rolihlahla toeval is. Of de hele eedd-hint moet op dit woord gebaseerd zijn maar dat lijkt me sterk

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: 26-02-2013, 01:36:01 »
Haha ja en daar is ook niks mis mee :P Mijn punt hier was echter dat deze hint gewoonweg geen hint kán zijn omdat het eedd-patroon in rolihlahla toeval is. Of de hele eedd-hint moet op dit woord gebaseerd zijn maar dat lijkt me sterk

Het is niet eens toeval, het is enkel, enkel, dubbel.. Zonder de tweede dubbel.. Ik respecteer, nee ik ben TROTS op iedereen die zich suf speurt, maar sommige dingen... Daar geloof IK iig niet in..

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 26-02-2013, 08:43:12 »
Ik vind de meeste toch echt vergezocht eerlijk gezegd.  ::ohno::

Die kaarsjes vind ik mooi, en zou ook precies kunnen kloppen mijns inziens.
'Simpel' genoeg uit te leggen met de link naar het dansje, en de eraan gekoppelde morse-code.
IM kan natuurlijk naast I am ook I Mol ipv I Tol (i.e. M ipv T) zijn maar dat terzijde.

Als er verder in de Meet the Mole nog een hint zat verwacht ik die eerder ofwel cryptisch of in de zin waarin alle antwoorden van de Mol tegengesteld zijn in het kader van 'niets is wat het lijkt'.

Voor wat betreft enkel/dubbel zie ik verder eigenlijk alleen misschien in de tweets iets (hoewel dat maar tot een bepaalde aflevering standhield geloof ik?).

Verder is me opgevallen dat in de Moltekst van afl 8 veel herhalingen zitten. Die zou je in het kader van 'dubbel' kunnen interpreteren. Maar ook dat is speculatief.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2013, 08:44:48 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 26-02-2013, 11:37:34 »
Ik bedoelde het ook niet als iets negatiefs ofzo for the record..  ;)

Goed initiatief dat je dit even apart hebt geopend zodat niet alle discussie door elkaar loopt, en er mogelijk ook ruimte is voor toevoegingen.  ::ok::

Het lijkt er iig wel op dat dit één van de hints gaat zijn (vanuit mijn tunnelvisie dan  ::tandpastasmiley:: ), dus zeker goed om er samen over te brainstormen.  ::jaja::

Maar zoals ik al zei zie ik verder alleen de 'dubbel' terugkomen in afl 8. Wel vrij vaak trouwens, letterlijk en soms in iets andere vorm hetzelfde zeggend. Dus in die zin zie ik het wel als ondersteuning. Maar meer in de zin van 'Kim drinkt thee' - Ze was de enige die ook thee dronk in de interviews, en er was in één van de afleveringen sprake van een theeceremonie in een theetuin.

Waarmee ik bedoel te zeggen dat ZCT een soort van 'ondersteunende' hint in het 'thee' geheel was, inclusief de associaties die op werden geroepen. Ik zou het dus eerder in dat kader zien, wil ik zeggen.  :)
« Laatst bewerkt op: 26-02-2013, 11:42:09 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)