Oké, volgens mij heb ik de eenduidige hint voor Carolien naar Kees gevonden. Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk te beschrijven, eerst een stukje vooraf ter verduidelijking.
In de aflevering met de drive-in-bioscoop heeft Carolien gehoord dat de mol zei: 'Zeven kokers beste medekandidaten, zeven! En ik heb er drie geopend.' Er is toen wel een en ander over geschreven in de topics, over dat het er maar zes waren, en dat er dan blijkbaar nog een koker gevonden zou zijn. Ook werd er geopperd dat er in totaal twaalf kokers waren, omdat er met de kokers volgens Art 6.000 euro verdiend had kunnen worden.
Er zijn geen twaalf kokers te verdienen geweest, aan het eind van een aflevering (weet zo niet meer welke) zegt Art dat ze in het totaal al 40.000 euro hadden kunnen verdienen en tien kokers (zeven bij de autosafari, die hebben we ook in beeld gezien in de handen van Art) en drie via Tim (in zijn broekzak). Ze hebben er echter vijf verzameld, twee bij de autosafari en drie via Tim.
Tijdens de doka-opdracht vindt Kees een koker die ze kunnen kopen, dat maakt dus zes kokers in totaal.
De dame in de trein, geeft Carolien de volgende hint: 'If two and five makes seven, why are there only six?' Hier komt de zeven in beeld uit de uitspraak van de mol in de drive-in-bioscoop. Er waren al vijf kokers verdiend in het spel, waar komen die andere twee dan vandaan? Kees (de mol) heeft er eentje gevonden in de winkel. Dan ontbreekt er nog één koker. In geen enkele aflevering is een zevende zwarte koker te zien waar de mol iets mee gedaan heeft. Of waar Carolien van kan weten dat de mol die heeft geopend (en dat moet in mijn ogen wel, anders heeft zij geen eenduidige hint richting Kees die ze zou kunnen ontcijferen, net zoals Paulien). Het kan natuurlijk dat Kees nog een koker heeft gevonden in de winkel en deze 'kwijt is geraakt', maar de hint zou dan slechts een gok zijn voor Carolien. De vrouw vraagt duidelijk waarom er maar zes zijn.
Er moet dus nog een koker zijn geweest die door Kees is geopend, want de mol heeft bij de bioscoop gezegd dat hij er drie heeft geopend (eentje van Tim en de ene die hij gevonden heeft in de winkel). Maar het hoeft natuurlijk niet per se een zwarte koker te zijn geweest, de mol zei alleen maar: zeven kokers en ik heb er drie geopend. Ik ben daarom gaan zoeken naar een ander soort koker die ook door Kees geopend is. Na het goudzoeken heeft Kees het kokertje met de sleutel geopend. En zo kom je dan aan zeven, waarvan Kees er drie geopend heeft, terwijl er maar zes (only six) zwarte kokers in het spel waren. Carolien wist bovendien dat Kees een koker van Tim had gepikt en geopend, dus ze kon weten hoeveel kokers Kees had geopend.
Let wel: volgens mij is dit alleen maar de eenduidige hint voor Carolien naar Kees, net zoals 'tol is de mol' voor Paulien, die ze hadden kunnen ontcijferen. Ik kom nog niet verder met de extra informatie van de dame, waarin ze zegt: somewhere that something can be found, something can also be lost. Ik hoor dus graag jullie feedback en kritiek.