Auteur Topic: De Moltrein (Aanwijzingen)  (gelezen 74974 keer)

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #120 Gepost op: 3-03-2013, 16:20:36 »
Ik kom nog niet verder met de extra informatie van de dame, waarin ze zegt: somewhere that something can be found, something can also be lost. Ik hoor dus graag jullie feedback en kritiek.

Ervan uitgaande dat mijn theorie over de zeven kokers klopt, dan denk ik eigenlijk dat de dame met deze zin bedoelt dat de mol de koker die hij gevonden heeft in de winkel eerst zelf 'verloren' is.

Offline Mollieduck

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #121 Gepost op: 3-03-2013, 16:21:25 »
In een MolMail filmpje werd geloof ik ook gezegd dat er in de doka ineens een koker kwijt zou zijn geweest. Hier hebben we niks van gezien, dus daar moet een mol volledig mee te maken hebben gehad.

Ik weet niet of dat klopt, maar waar Paulien de ladder vond, kan ze dan een koker zijn kwijt geraakt.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #122 Gepost op: 3-03-2013, 16:23:52 »
Ik ben weer hard aan het nadenken maar behalve de pot, zijn ze dit jaar toch niets kwijt geraakt?
Tim is door toedoen van Kees een koker kwijt geraakt.
The British are not impressed.

Offline Mollieduck

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #123 Gepost op: 3-03-2013, 16:24:07 »
Ervan uitgaande dat mijn theorie over de zeven kokers klopt, dan denk ik eigenlijk dat de dame met deze zin bedoelt dat de mol de koker die hij gevonden heeft in de winkel eerst zelf 'verloren' is.

Grappig dat je dat zegt want in het begin heb ik gedacht dat hij de koker in de winkel 'vond' die hij eerder uit de zak van Tim had gepakt.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #124 Gepost op: 3-03-2013, 16:24:42 »
Tim is door toedoen van Kees een koker kwijt geraakt.

Maar die zit meegeteld in die zes kokers die ze hadden om te ontwikkelen.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #125 Gepost op: 3-03-2013, 16:26:01 »
Grappig dat je dat zegt want in het begin heb ik gedacht dat hij de koker in de winkel 'vond' die hij eerder uit de zak van Tim had gepakt.

Ja, ik ook, want Kees zegt in die aflevering in de biecht en later tegen Tim en Carolien zoiets als 'die kan ik later nog eens nodig hebben'.  Maar zoals ik hiervoor al aangaf, zit deze kokers wel bij de zes die ze hadden om te ontwikkelen.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #126 Gepost op: 3-03-2013, 16:26:19 »
Zoals ik elders schreef, in een MolMail filmpje ging het er over dat er in de doka een koker kwijt was geraakt, oid. waar wij helemaal niks van gezien hebben. Dus dan is er een zevende koker bijgekomen en daar kwijt geraakt, maar daar is ons niks van bekend.
The British are not impressed.

Offline Mollieduck

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #127 Gepost op: 3-03-2013, 16:28:00 »
Tim is door toedoen van Kees een koker kwijt geraakt.
Where something is found, Tim met de kokers, can also something be lost, Kees steelt een koker van Tim

Offline Mollieduck

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #128 Gepost op: 3-03-2013, 16:29:06 »
Al had hij hem, als hij de mol is, dan misschien beter weg kunnen gooien

Offline rubes

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #129 Gepost op: 3-03-2013, 16:35:27 »
bij het auto speuren kregen we te horen dat de mol er 3 geopend heeft van de 7.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #130 Gepost op: 3-03-2013, 16:36:43 »
Zoals ik elders schreef, in een MolMail filmpje ging het er over dat er in de doka een koker kwijt was geraakt, oid. waar wij helemaal niks van gezien hebben. Dus dan is er een zevende koker bijgekomen en daar kwijt geraakt, maar daar is ons niks van bekend.

Maar dat is toch best wel gek, dat Art op een gegeven moment zegt dat ze tien kokers hadden kunnen verdienen. En ze er op dat moment vijf hebben. En in geen enkele opdracht daarna was er de mogelijkheid om een extra koker te verdienen, en als dat wel zo was, dat niemand daar iets van hoort of ziet?

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #131 Gepost op: 3-03-2013, 16:37:31 »
bij het auto speuren kregen we te horen dat de mol er 3 geopend heeft van de 7.

Dat leg ik op de vorige pagina uit. Als mijn theorie klopt.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #132 Gepost op: 3-03-2013, 16:41:27 »
Maar het kan natuurlijk ook heel simpel zijn dat Kees twee kokers in de winkel heeft gevonden en er een is 'kwijt geraakt'. Alleen weten de anderen dat dan niet, van die tweede koker. En dan moet Carolien dat dus maar gokken. En dan heeft ze dus geen eenduidige hint naar Kees.

Offline Mollieduck

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #133 Gepost op: 3-03-2013, 16:50:17 »
Maar het kan natuurlijk ook heel simpel zijn dat Kees twee kokers in de winkel heeft gevonden en er een is 'kwijt geraakt'. Alleen weten de anderen dat dan niet, van die tweede koker. En dan moet Carolien dat dus maar gokken. En dan heeft ze dus geen eenduidige hint naar Kees.
Dus dat zou niet eerlijk zijn naar Carolien. Dat zou haar hint moet gokken, terwijl Paulien haar hint echt kan achterhalen.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #134 Gepost op: 3-03-2013, 16:51:44 »
Nee, die hint met alle cijfers voor Paulien, die kon ze makkelijk ontcijferen.  ::)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #135 Gepost op: 3-03-2013, 16:52:25 »
Dus dat zou niet eerlijk zijn naar Carolien. Dat zou haar hint moet gokken, terwijl Paulien haar hint echt kan achterhalen.

Ja, daarom klopt het niet volgens mij. Behalve als Carolien op de een of andere manier op de hoogte was van het feit dat er zeven zwarte kokers waren geweest.

Offline Mollieduck

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #136 Gepost op: 3-03-2013, 16:53:46 »
Nee, die hint met alle cijfers voor Paulien, die kon ze makkelijk ontcijferen.  ::)
Er wordt gezegd dat ze intelligent is. nee, hij was zeker niet makkelijk. Maar carolien zou dan moeten gokken
dat Kees twee kokers had gevonden maar er één had kwijt gemaakt. Paulien moest voor haar antwoord zeker puzzelen,
maar was zelf al een eind op de goede weg met ontcijferen.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #137 Gepost op: 3-03-2013, 16:55:07 »
Nee, die hint met alle cijfers voor Paulien, die kon ze makkelijk ontcijferen.  ::)

Nee, het was niet makkelijk, maar het was wel mogelijk geweest. Alle relevante feiten waren bekend zeg maar.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #138 Gepost op: 3-03-2013, 16:55:27 »
Die hint was onmogelijk om te ontcijferen op plaats van bestemming. Je onthoudt sowieso niet al die cijfers in de juiste volgorde als iemand ze snel achter elkaar opnoemt. Misschien dat je de eerst 3, 4 cijfers onthoudt maar daarna houdt het echt op.

En dan ook nog de volgorde van de Zuluwoorden goed onthouden, en alle letters gaan tellen. Op een of andere manier zie ik dat niet zo snel gebeuren in die trein.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Mollieduck

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #139 Gepost op: 3-03-2013, 16:57:31 »
Die hint was onmogelijk om te ontcijferen op plaats van bestemming. Je onthoudt sowieso niet al die cijfers in de juiste volgorde als iemand ze snel achter elkaar opnoemt. Misschien dat je de eerst 3, 4 cijfers onthoudt maar daarna houdt het echt op.

En dan ook nog de volgorde van de Zuluwoorden goed onthouden, en alle letters gaan tellen. Op een of andere manier zie ik dat niet zo snel gebeuren in die trein.

Ik snap wat je bedoelt. Maar wellicht had ze de volgorde van de woorden/foto's in haar mollenboekje staan. Met de eerste drie cijfers/letters zou ze dan dus al 'tol' hebben